Szerző Téma: Szerviz  (Megtekintve 2264605 alkalommal)

0 Felhasználó és 3 vendég van a témában

mardel

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 800
Re:Szerviz
« Válasz #5895 Dátum: 2011.10.20 13:13:45 »
erre a fűtés dologra én is rá akartam kérdezni már

hideg kocsiba beszálláskor, toljam a fűtést maxra, vagy közepesre, vagy hogy érdemes?
ha hideg a kocsi, gondolom, hogy a légkondi sem melegíti fel hamarabb, ugye?

a vízhőfokmérő kb 3-4 km után áll be vízszintesbe, ha ez számít
1.4 sol 2004

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23129
Re:Szerviz
« Válasz #5896 Dátum: 2011.10.20 13:38:03 »
Figyu, ez már volt téma, hogy a kocsinak árt-e hidegben, ha egyből a hidegindítást követően bekapcsoljuk a fűtést. Erre az én válaszom az, hogy a fene megeszi azt az autót, aminek ez árt, elvégre nem az ember van az autóért, hanem fordítva. Ez üzem szerű használat. Így a kérdésedre a válasz: Nyugodtam tekerd fel a fűtést, hogy TE, illetve az Asszony nehogy megfázzatok/felfázzatok. Annyit esetleg tehetsz, mivel az autónak az a jó, ha minél előbb eléri az üzemi hőfokot, hogy a fordulatszámot folyamatosan 2000 körül tartod. Váltásoknál is, és haladás közben is. Ez egy kb ideális fordulatszám ahhoz, hogy hidegben ne pörgesd a motort hidegen, de viszonylag hamar bemelegedjen. Egy jó kompromisszum. De hidegben nehogy í fűtés mellőzésével kíméld az autót, mert nekirohanok a falnak.  :banging:  :D
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re:Szerviz
« Válasz #5897 Dátum: 2011.10.20 13:40:02 »
Mardel a te kocsid automata klímás. Told be neki az automata klímát az teszi a dolgát. Ameddig hideg a motor nem fűt nagyon, de amint már van hőveszteség már nyomja is be.
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

mardel

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 800
Re:Szerviz
« Válasz #5898 Dátum: 2011.10.20 13:45:36 »
De hidegben nehogy í fűtés mellőzésével kíméld az autót, mert nekirohanok a falnak.  :banging:  :D

az ***na!  :censored: :innocent:
1.4 sol 2004

mardel

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 800
Re:Szerviz
« Válasz #5899 Dátum: 2011.10.20 13:46:22 »
Mardel a te kocsid automata klímás. Told be neki az automata klímát az teszi a dolgát. Ameddig hideg a motor nem fűt nagyon, de amint már van hőveszteség már nyomja is be.

 :otlet: :otlet: :otlet:
1.4 sol 2004

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:Szerviz
« Válasz #5900 Dátum: 2011.10.20 14:07:54 »
Figyu, ez már volt téma, hogy a kocsinak árt-e hidegben, ha egyből a hidegindítást követően bekapcsoljuk a fűtést. Erre az én válaszom az, hogy a fene megeszi azt az autót, aminek ez árt, elvégre nem az ember van az autóért, hanem fordítva. Ez üzem szerű használat. Így a kérdésedre a válasz: Nyugodtam tekerd fel a fűtést, hogy TE, illetve az Asszony nehogy megfázzatok/felfázzatok. Annyit esetleg tehetsz, mivel az autónak az a jó, ha minél előbb eléri az üzemi hőfokot, hogy a fordulatszámot folyamatosan 2000 körül tartod. Váltásoknál is, és haladás közben is. Ez egy kb ideális fordulatszám ahhoz, hogy hidegben ne pörgesd a motort hidegen, de viszonylag hamar bemelegedjen. Egy jó kompromisszum. De hidegben nehogy í fűtés mellőzésével kíméld az autót, mert nekirohanok a falnak.  :banging:  :D
Én kimélem, mert én szeretem az autom és amig ő fázik, nem veszem el azt a minimális meleget ami még neki se elég.
De még az én dieselemnél is ez max 5 perc (igaz az első 1km lefelé megy és nem pörgetem 2000 fölé)
Elfelejted, hogy a motor százszor jobban kopik hidegen, mint melegen és te megnyujtod azt a hideg periodust :D

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23129
Re:Szerviz
« Válasz #5901 Dátum: 2011.10.20 14:21:05 »

Elfelejted, hogy a motor százszor jobban kopik hidegen, mint melegen és te megnyujtod azt a hideg periodust :D
Ha ezt poénnak szántad a smiley alapján, akkor O.K., ha komolyan gondoltad, akkor 1-es, leülhetsz... Ekkora bullshit-et!  :ph34r: Mennyivel fut hidegen tovább: fél perccel, vagy 1 perccel. Még egyszer: amelyik kocsi ettől meghibásodik, azt fel kell gyújtani, azt lehajítani egy jó magas szikla oromról...  :cool2:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:Szerviz
« Válasz #5902 Dátum: 2011.10.20 14:35:38 »
Ha ezt poénnak szántad a smiley alapján, akkor O.K., ha komolyan gondoltad, akkor 1-es, leülhetsz... Ekkora bullshit-et!  :ph34r: Mennyivel fut hidegen tovább: fél perccel, vagy 1 perccel. Még egyszer: amelyik kocsi ettől meghibásodik, azt fel kell gyújtani, azt lehajítani egy jó magas szikla oromról...  :cool2:
Igenis komolyan gondoltam! Ráadásul nem nyersz semmit max azt az 1 percet (mert szerinted annyi) fázol, a hideg motornak viszont jelentős kopás.
Egyébként miért hibásodna meg? Ezt nem állitotta senki. Csak jobban kopik. Persze lehet, hogy nem érdekel, hogy 200e vagy 300 e km-nél jelentkezik a nagyobb kopás eredénye.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23129
Re:Szerviz
« Válasz #5903 Dátum: 2011.10.20 14:38:14 »
Igenis komolyan gondoltam! Ráadásul nem nyersz semmit max azt az 1 percet (mert szerinted annyi) fázol, a hideg motornak viszont jelentős kopás.
Egyébként miért hibásodna meg? Ezt nem állitotta senki. Csak jobban kopik. Persze lehet, hogy nem érdekel, hogy 200e vagy 300 e km-nél jelentkezik a nagyobb kopás eredénye.
KIZÁRT, hogy valaha is észrevedd a kettő közötti különbséget függetlenül a futásteljesítménytől... Én mániákusan szeretem az autómat, no, de ennyire azért nem. Nehogy már a nyúl vigye a puskát...  :ph34r: :nonono:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

feryoo7

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1732
Re:Szerviz
« Válasz #5904 Dátum: 2011.10.20 21:24:09 »
Én addig nem kapcsolom rá a fűtést amíg a hőfokmérő a " nula " állástól el nem indul utána is csak langyosra még teljesen be nem melekszik.Nem féltétlen azért hogy a motornak jó legyen de úgy se fúj meleget még nem kezd el melegedni a motor és ahogy OldPiet fogalmazott akkor nem mind1 ha azt a kis meleget meghagyom a motornak.

Soma01

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1587
Re:Szerviz
« Válasz #5905 Dátum: 2011.10.20 22:08:17 »
Ez a hideg motor téma túl van misztifikálva most itt. A hűtővíz hőfokáról beszélünk most és az nagyon nem számít. Addig amíg hideg a motor nem szabad pörgetni ez biztos, ekkor kopik a legjobban. Ha a víz hideg, belül az olaj már melegebb, max a víz nem melegedett még át. Szóval az olaj hőmérséklete a lényeg, nem a vízé, az olaj kenőképessége ami számít kopásnál. Ezt gyárilag nem mutatja semmi műszer, de az tuti hamarabb meleg mint a víz. Szerintem benzines motornál inditás után akár milyen hideg van kb.3 perc és minden ok bent. De ugye először alapjárat (pár másodperc), majd max 2-3000-es fordulat míg meg nem indul a mutató. Ez kis motoroknál persze. De dízel lassabban melegszik, mert nagyobb meg dízel, de a nagyobb benzines is, mert nagyobb. Nekem kell 5-6 perc míg bemelegszik. Meg ott a termosztát is...
Amúgy az autómata is ráhúzza a fűtést, csak a ventit nem kapcsolja nagy fokozatra. Nekem most (reggel 3-5 fok) 1 perc után már nem csont hideg a levegő. Tehát húzzátok csak fel a fűtést és lassan növeljétek a fűtő venti fordulatát.

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re:Szerviz
« Válasz #5906 Dátum: 2011.10.21 08:31:43 »
Szóval az olaj hőmérséklete a lényeg, nem a vízé, az olaj kenőképessége ami számít kopásnál. Ezt gyárilag nem mutatja semmi műszer, de az tuti hamarabb meleg mint a víz.

Ebben azért én nem feltétlenül vagyok biztos. De máskor volt itt róla szó, és nem volt megegyezés ezügyben. Egy olyan autón kellene megnézni, amelyikben van rendes vízhőmérő és olajhőmérő.
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23129
Re:Szerviz
« Válasz #5907 Dátum: 2011.10.21 08:34:40 »
Kamikazeee, a Carina topicba írta, hogy rakott a Carinájába olajhőfokmérőt. Azt tapasztalta, hogy amikor a vízhőfokmérő eléri az üzemi hőmérsékletet, az olaj még csak 30 fokos. El kell még telni jó néhány percnek, amíg az olaj is üzemire melegszik, tehát, butaság, hogy a víz melegszik lassabban...  :flowers:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

gomzol

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1590
Re:Szerviz
« Válasz #5908 Dátum: 2011.10.21 09:39:13 »
Volt asszem erről egy külön cikk is, de most csak ezt találtam.

Az biztos, hogy ha kint hideg van, bent meg fűteni kéne, akkor automatára kapcsolva a rendszert eltelik egy-két perc (hőmérséklet-különbség függvénye), amíg elindítja a befúvást.

lablac

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6859
Re:Szerviz
« Válasz #5909 Dátum: 2011.10.21 09:54:31 »
Ezt gyárilag nem mutatja semmi műszer, de az tuti hamarabb meleg mint a víz.
Egy nagy turost. En vezettem sokat olyan autot, amelyikben volt olaj- es vizhomero is. Sokkal-sokkal tovabb tart az olajnak felmelegednie mint a viznek.


Voltak:  '08 Auris 2.0 D-4D Sol; '05 Honda Jazz 1.2 i-DSI S Cool, '09 Honda Accord 2.4 i-VTEC EX