Szerző Téma: Szerviz  (Megtekintve 2283650 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re: Szerviz
« Válasz #5790 Dátum: 2011.09.06 17:54:45 »
Miről tudsz még?  :D Nem mellesleg kinek nincs hülyesége?  :whistling: :tt2:

Amúgy MONDI!
Megnéztem, valóban nem Premier a Ferodo tárcsa, hanem csak Ferodo. Igazad volt.

facelift E11 1,4 vvt-i LB tulajok figyelmébe ajánlom a Ferodo féktárcsák cikkszámát: DDF794 (255mm átmérő, 22mm vtg.)
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re: Szerviz
« Válasz #5791 Dátum: 2011.09.06 18:02:47 »
Azért vagyok ennyire képben mert éppen péntek este beszéltük meg ezt a srácokkal.  :whistling:
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

TSityu

  • Vendég
Re: Szerviz
« Válasz #5792 Dátum: 2011.09.06 19:02:14 »
Miről tudsz még?  :D Nem mellesleg kinek nincs hülyesége?  :whistling: :tt2:

Csak az a fék választásra írtam.  :flowers: ( és csak jó értelemben  :whistling:)
Lehet, hogy azonos márkák teljesítenek legjobban, ( :hmmmm:) de egy márkás tárcsa, és egy másik jó betét kombóval biztos nem nyúlsz mellé.  :)
Szóval, ha a Brembo tárcsa olcsóbb simán megvenném a Ferodo betéthez.  :hug:

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9387
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re: Szerviz
« Válasz #5793 Dátum: 2011.09.06 22:56:04 »

Szóval, ha a Brembo tárcsa olcsóbb simán megvenném a Ferodo betéthez.  :hug:
Én az utolsó időkben ilyen párost használtam az OFFoson és nagyon tetszett  :yes:

BloodRedSandman

  • Vendég
Re: Szerviz
« Válasz #5794 Dátum: 2011.09.06 23:10:19 »
Nem akarok beleugatni, de fékhatásban nem lesz probléma, viszont nekem ilyen helyzetben volt, hogy "cicergett és sikított" a fék, amire azt mondták, hogy nem szereti egymást a két különböző gyártmány... nemtom, hogy igaz-e, de tény, hogy csere után elmúlt...

Én a ferodo premier betét és tárcsa kombót ajánlom....

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re: Szerviz
« Válasz #5795 Dátum: 2011.09.12 09:37:29 »
No, elkészült a remekmű, kicserélték a féket és megtörtént az olajcsere is.

Az autósbolt, ahonnan vásároltam az alkatrészeket azt javasolta, hogy a csere után nagyon óvatosan adagoljam a féket, mert a gyári neylon csomagolásban a féktárcsa teljesen olajos (így csomagolják, gondolom a korrózió megelőzése miatt - pára, hideg-meleg váltakozás, stb...) és kell legalább 200km TELJESEN NORMÁL használat ahhoz, hogy ez az olajos réteg szépen lekopjon róla és kiépüljön a végleges fékhatás. Ezt az ajánlást a szerelőm is megerősítette, illetve ajánlotta, hogy esetleg féktisztító spray-vel fújjam le a tárcsát, de csak szigorúan hideg állapotban!

És egy érdekes sztori: A szerelő mondta, hogy vittek be hozzá egy Toyotát, hogy bizony hullámossá vált a féktárcsája, nem tudja a tulaj, hogy miért... Kiderült, hogy autópályán tolta 150-nel és beért egy jó nagy felhőszakadásba, rengeteg vízzel az úton. A sok víz rázúdult a forró féktárcsára, és a hirtelen hőmérséklet változást a tárcsa nem tudta elviselni, így behullámosodott... Szóval, nem árt vigyázni rá... (megoldás: csere volt.)

A leszerelt fékeimről: (fogok képet feltölteni ide, hogy milyen volt) A szerelő azt mondta, hogy nem tudja, hogy mit csináltak ezzel a tárcsával, hogy így néz ki, de Én előzőekben már vasra futottam vele? Mondom neki, nem, mióta megvan az autó, én még nem nyúltam a fékhez. Azt mondta, a tárcsa belső oldalának felületéből hiányoztak darabok, mintha kiszakadtak volna...  :eek: Nem is nagyon látott még ilyet... Lényeg, hogy ezek a tárcsák már nagyon régen csere érettek voltak, de valószínűleg nem cserélték ki (még gyári tárcsák voltak), csak a betéteket talán...
Borzasztó állapotban voltak.

De szerencsére most már nagyon faják lettek, már 150km bennük van. Kezdenek működni.  :D

A biztonság kedvéért csinált egy futómű átvizsgálást is, fékhatás mérést és lengéscsillapító mérést is. A fékhatásban oldalanként elöl 5%, hátul 1% az eltérés a vadiúj szettel.  :clap: :clap:
A lengéscsillapítók eredményén megdöbbentem: Tavaly ősszel a műszaki vizsga előtt a 41-43-46-48%-ot mértek a 4 keréknél. Most ilyen 63-58-70-... ilyeneket...  :clap: :clap: A Cori javítja a lengéscsillapítói állapotát!!!!!!!!
Na, ezek miatt Corolla a Corolla, és ezek miatt  :wub: :wub: :wub: a Corollát!!!  :D :D
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re: Szerviz
« Válasz #5796 Dátum: 2011.09.12 09:49:55 »
Én szerdán viszem az autót TZolihoz fékcsere ügyben.

Bepi lengéscsillapító: a kulcs a keréknyomás. Kemény kerékkel rosszabb értéket mutat a pad, puhával pedig jobbat. Van egy suzukis haverom, aki úgy toltam át vizsgán az autót, hogy leengedte valami 1,6-1,7 bárra a gumikat, mert hulla volt a lengéscsillapító, de már nem érkezett meg a megrendelt cucc, így csak a vizsga után tudta beszerelni (amit meg is tett). Ő mondta, hogy mint rossz lengéscsillapító, csak kemény gumi  :D .
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re: Szerviz
« Válasz #5797 Dátum: 2011.09.12 09:52:06 »
mondi bátyó, MOST magasabb benne a nyomás, mint tavaly ősszel volt...  :D
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Késő Róbert

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 486
Re: Szerviz
« Válasz #5798 Dátum: 2011.09.12 11:14:09 »
Féktisztító a szerelőnél kell legyen (gondolom komoly költséget spórol) és neki kéne megtisztítania, lásd Ed China mestert, nem egy részben suvickolja a zsírt a tárcsáról...
« Utoljára szerkesztve: 2011.09.12 11:26:20 írta Késő Róbert »

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re: Szerviz
« Válasz #5799 Dátum: 2011.09.12 12:16:12 »
Volt is nála, meg is csinálta, az összekopás előtt akkor sem tudja fullosan lezsírtalanítani, azért kell vele menni még min 200km-t, hogy a használattal lejöjjön róla. Amelyik szerelő azt mondja, hogy Ő le tudja teljesen zsírtalanítani, ahhoz ne vidd az autódat...
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Késő Róbert

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 486
Re: Szerviz
« Válasz #5800 Dátum: 2011.09.12 12:20:04 »
Én csak Ed Chinaban bízok, máshoz nem viszem :D :D Amúgy még fékkel nem vittem autót, majd jövő nyáron esedékes lessz a csere... de már bejáratott családi szerelő fogja elvégezni a beavatkozást, nem svindlerkedik :) :)

gomzol

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1590
Re: Szerviz
« Válasz #5801 Dátum: 2011.09.13 18:05:58 »
VVT-i olajfogyi gyári megközelítésből
(csak bejelentkezve látszik)

TSityu

  • Vendég
Re: Szerviz
« Válasz #5802 Dátum: 2011.09.13 19:47:27 »
Amelyik szerelő azt mondja, hogy Ő le tudja teljesen zsírtalanítani, ahhoz ne vidd az autódat...

Smirglivel simán lejön.  ;) :D

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re: Szerviz
« Válasz #5803 Dátum: 2011.09.13 20:11:54 »
Sityu-papa, Neked Boldog Szülinapot, de ez még nem jogosít fel, hogy incselkedjél...  :naspang: :ser: :happybday: ...ha szeretsz sikálni, akko' csinájjad!  :D

Amúgy KATT a linkre (jó nagy méretűek a képek, letöltve közelről is szemügyre vehető az állapotuk), és lehet ámuldozni, hogy miért voltam olyan hülye, hogy ilyen fos fékekkel jártam eddig????? A válaszom: Nem tudtam, hogy ENNYIRE szar, csak a kopásjelző hangját hallottam...  :surrender:

A szerelő azt mondta, hogy ezt a tárcsát már réges-régen (előttem!) cserélni kellett volna, mert katasztrófa volt már az állapota. A betétekből is hiányoznak darabok, meg a tárcsa is össze-vissza néz ki, de a képek magukért beszélnek.
A tárcsák külső oldala mégy hagyján, az még mehetett volna valamennyit, de a belső (ami nem látszik) az jó nagy  :shit: ...

Mindegy, mostmár frankó minden, a fékhatás is kezd megjönni, úgyhogy klafa.  :yes:

(a lecserélt fék cuccok, meg bent pihennek a garázsban, okulásként, hogy mit nem szabad hagyni! :excl:)
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

lasi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8541
Re: Szerviz
« Válasz #5804 Dátum: 2011.09.13 20:20:35 »
joouu ez még, vagy 100 ezer km-ert elmegy :devil: :D
Corolla AE86GT 20V (1984) Corolla AE86GT 16V (1985),Lexus IS 250 Mark Levinson (2008)Eladva
Corolla 1.4 D4D   (2005)Eladva!  2.0 D4d RAV4  (2005)Eladva, 2.2D4d Rav4 (2007) ,2.4D Hilux (1994)Eladva, 2.4D Hiace (1999)Eladva, 2.5 D4d Hilux (2009) 2.4 TD Hilux (2000)