Szerző Téma: Szerviz  (Megtekintve 2289975 alkalommal)

0 Felhasználó és 6 vendég van a témában

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Szerviz
« Válasz #5760 Dátum: 2011.09.02 07:30:54 »
Holnap este beszélgessünk erről!
Oké!  :yes:
         

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Szerviz
« Válasz #5761 Dátum: 2011.09.02 07:46:13 »
A km órám kezd teljesen megkattanni. Mi lehet a baja, ha konstans többet mutat mint kéne (pl tegnap GPS szerint 46-tal mentem, az órám szerint 82-vel)...? Valamint 40-70 között sokszor ugrál a mutató össze-vissza. A spirált az egyik kollegám már átforgatta egyik nap, csak rosszabb lett tőle.
         

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re: Szerviz
« Válasz #5762 Dátum: 2011.09.02 08:12:28 »
Üdv Bepi81!
6000kilométerrel ezelőtt raktam bele 5w30 mobil 1-et,és nagyon minimálisat csökkent a szint,de amúgy a minimum maximum között van pont a szint félúton.Esetleg próbáljam meg feltölteni maxra?
Jaja egyébként már tegnap én is kizártam a szívócsonkot.A francba .....nem sok kedvem van kicseréltetni a dugókat.Elég időigényes munka.
A héten nincs időm,de akkor jövő héten veszek 1 lityi olajat és felöntöm teljesen maxra,hátha nekem is abbamarad a csörgés mint neked.
Szia Robi!
Én ugyan még nem próbáltam az 5W-30-at, mert mióta megvettem, 5W-40-et rakok bele meglévő 1L/10.000km-es (most a Q8 olajjal 5000km/1L!) olajfogyásom miatt. A hígabb 5W-30 kissé jobban fogyna ennél. Szerintem a Te autód is kb annyit eszik (talán kissé kevesebbet), mint az enyém olajból és az én megfigyeléseim alapján igen, akkor kezd el csörögni, ha csökkent az olajszint. Tölts rá ugyanolyan viszkozitású olajat, mint, ami most benne van és figyeld meg, hogy alább hagy a csörgedezés.

Ennyitől még eszedbe ne jusson felújítani a motort, semmi értelme, csak rendszeresebben figyelni kell a szintet és, ha szükséges, utántölteni, hogy mindig a maxon legyen a szint.
A helyzet az, hogy a manual szerint 1,2L különbség van a nívópálca min-max jelzései között. Esetedben ez 6 deci hiányt feltételez, amit, ha levonsz az amúgy sem sok 3,7 literből, akkor alig 3 liter olajnak kell megoldania a teljes motor kenését eljutva minden kritikus kenést igénylő helyre. Ez a mennyiség nagyon kevés, könnyebben is fárad az olaj tőle, kevésbé hatékonyan tudja hűteni a hengereket mozgás közben. Végső soron ez (is) vezet a növekvő olajfogyasztáshoz, ezért ajánlott - mint már írtam - a maximum közelében tartani a nívón a szintet.

Ha már olaj, az első fékek cseréjével egyidőre, előre hozom az olajcserét is, hogy egy munkadíjból az is meglegyen.

Fékek:
         Tárcsa: Ferodo Premier 255mm átmérő: ~ 2 x 9000Ft
         Betétek: Ferodo Premier FDB1391 cikkszám (132mm széles): 12.000Ft/4db, szettben
Olaj: Mobil Super 3000 5W-40 5L: ~8800Ft
Olajszűrő: Mann MAW68/3: 1100Ft
Levegőszűrő: "a narancs keretes, citromsárga szűrő felületű nemtom milyen márka": ~1600Ft
Pollenszűrő: csak ellenőrizve lesz egyelőre, csere majd tavasszal...

Egy probléma ellenőrzése lesz továbbá: kánikulában üzemmeleg motornál klímát használva, amikor a kuplungot pl. egy lámpa előtt lassítva kinyomom, párszor előfordult, hogy a fordulatszám annyira leesett, hogy leállt a motor is. Ennek fogok utánajárni, aki esetleg találkozott ilyen jelenséggel, és tudja a megoldását, az jelezze, legyen szíves...
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re: Szerviz
« Válasz #5763 Dátum: 2011.09.02 08:14:52 »
A km órám kezd teljesen megkattanni. Mi lehet a baja, ha konstans többet mutat mint kéne (pl tegnap GPS szerint 46-tal mentem, az órám szerint 82-vel)...? Valamint 40-70 között sokszor ugrál a mutató össze-vissza. A spirált az egyik kollegám már átforgatta egyik nap, csak rosszabb lett tőle.
Nem lehet, hogy "túltekerte" a sprirált? Újra cserélni nagyon költséges, vajon?  :?: (pont ez hiányzik Neked így, a vezérlés és kuplung csere mellett, mi?  :ph34r:)
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Szerviz
« Válasz #5764 Dátum: 2011.09.02 08:16:47 »
Nem lehet, hogy "túltekerte" a sprirált? Újra cserélni nagyon költséges, vajon?  :?: (pont ez hiányzik Neked így, a vezérlés és kuplung csere mellett, mi?  :ph34r: )
Lövésem sincs, az életben egyszer láttam csak szétszedett műszeregységet. Annyira nem érdekel, úgyis fordulatszám szerint megyek (mivel nem újkeletű a hiba), de jó lenne ha normálisan működne, hisz ez egy Toyota!  :wub: Ja, a srác előtte egy nappal csinálta meg kolleganőm vvt-ijének műszeregységét, neki már vagy egy éve 0 km/h-n állt a mutató. Az övé jó lett.
         

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re: Szerviz
« Válasz #5765 Dátum: 2011.09.02 08:47:29 »
A helyzet az, hogy én sem láttam még szétszedve, de kapásból az jutott az eszembe, hogy mi van, ha csak meg van szakadva a km-óra spirálod és a forgás közben lötyög, akadozik... Ez nem biztos, csak forgó spirálként erre tudok látatlanban gondolni...
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

mravikt

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 46
    • My Gallery
Re: Szerviz
« Válasz #5766 Dátum: 2011.09.02 10:27:56 »
Sziasztok!

Olyan Auris tulajok tapasztalataira lennék kíváncsi, akiknél előfordult a kattogó-pattogó kormányoszlop problémája. Külföldi fórumokon utánaolvastam, de érdekelne, hogy itthon hogy és mennyiért hozták rendbe.
A tünetek egyébként: egy helyben állva, vagy parkolási sebességnél kb. minden fél-fordulatnál erős, pattanó hangot hallat a kormányoszlop, + ezt fizikailag is érezni. Azt mondják szériahiba.
Toyota Corolla Wagon 1.4 VVT-i Sol ('05)
Toyota Auris 2.2 D-CAT ('07)

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re: Szerviz
« Válasz #5767 Dátum: 2011.09.02 11:16:34 »
A helyzet az, hogy én sem láttam még szétszedve, de kapásból az jutott az eszembe, hogy mi van, ha csak meg van szakadva a km-óra spirálod és a forgás közben lötyög, akadozik... Ez nem biztos, csak forgó spirálként erre tudok látatlanban gondolni...

Ezekben még spirál van? Azért meglepő, mert emlékeim szerint már a régi swiftben is elektronikus volt, és nem spirál volt, hanem kábel.
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Szerviz
« Válasz #5768 Dátum: 2011.09.02 11:25:55 »
Ezekben még spirál van? Azért meglepő, mert emlékeim szerint már a régi swiftben is elektronikus volt, és nem spirál volt, hanem kábel. 
Igen, spirálos.
         

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re: Szerviz
« Válasz #5769 Dátum: 2011.09.02 11:46:02 »
A helyzet az, hogy én sem láttam még szétszedve, de kapásból az jutott az eszembe, hogy mi van, ha csak meg van szakadva a km-óra spirálod és a forgás közben lötyög, akadozik... Ez nem biztos, csak forgó spirálként erre tudok látatlanban gondolni...

Ezekben még spirál van? Azért meglepő, mert emlékeim szerint már a régi swiftben is elektronikus volt, és nem spirál volt, hanem kábel.
Azt hiszem, tévedsz, mert én a régi céges (2002-es, 1,3 16v) Swiftemben bőszen húzgáltam ki a spirált a motortérben a csatijából, amikor "nem akartam, hogy mérjen"... az bizony spirálos volt...  :D ;)
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

lablac

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6859
Re: Szerviz
« Válasz #5770 Dátum: 2011.09.02 15:01:12 »
Sziasztok!

Olyan Auris tulajok tapasztalataira lennék kíváncsi, akiknél előfordult a kattogó-pattogó kormányoszlop problémája. Külföldi fórumokon utánaolvastam, de érdekelne, hogy itthon hogy és mennyiért hozták rendbe.
A tünetek egyébként: egy helyben állva, vagy parkolási sebességnél kb. minden fél-fordulatnál erős, pattanó hangot hallat a kormányoszlop, + ezt fizikailag is érezni. Azt mondják szériahiba.
Igen az.  :wacko: Komplett kormanyrud csere szukseges (eloszor csak kormanyszar cserevel akarnak majd kezdeni, de felesleges). ~300ezer korul van, ha jol emlexem. Nekem meg gariban csereltek. Ha Neked mar nem az, akkor nem biztos, hogy megeri csereltetni...


Voltak:  '08 Auris 2.0 D-4D Sol; '05 Honda Jazz 1.2 i-DSI S Cool, '09 Honda Accord 2.4 i-VTEC EX

mravikt

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 46
    • My Gallery
Re: Szerviz
« Válasz #5771 Dátum: 2011.09.02 15:15:06 »
Sziasztok!

Olyan Auris tulajok tapasztalataira lennék kíváncsi, akiknél előfordult a kattogó-pattogó kormányoszlop problémája. Külföldi fórumokon utánaolvastam, de érdekelne, hogy itthon hogy és mennyiért hozták rendbe.
A tünetek egyébként: egy helyben állva, vagy parkolási sebességnél kb. minden fél-fordulatnál erős, pattanó hangot hallat a kormányoszlop, + ezt fizikailag is érezni. Azt mondják szériahiba.
Igen az.  :wacko: Komplett kormanyrud csere szukseges (eloszor csak kormanyszar cserevel akarnak majd kezdeni, de felesleges). ~300ezer korul van, ha jol emlexem. Nekem meg gariban csereltek. Ha Neked mar nem az, akkor nem biztos, hogy megeri csereltetni...
Szent Atyám!  :cry: Ettől tartottam. Nem tudod, hogy a kormányoszlop melyik része okozza a jelenséget? A kattogáson túl befolyásol mást is? Úgy érzem egyre érzéketlenebb a kormányzásé és nagyon közvetett. Vagy csak bebeszélem magamnak?  :?:
Toyota Corolla Wagon 1.4 VVT-i Sol ('05)
Toyota Auris 2.2 D-CAT ('07)

lablac

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6859
Re: Szerviz
« Válasz #5772 Dátum: 2011.09.02 15:20:10 »
Hat, nem vagyok benne biztos melyik resz. Nekem eloszor csak kormanyszarat csereltek, de az nem jott be.
Mikozben csereltek a rudat, a szervizvezeto ott allt mellettem es magyarazta, hogy az O Aurisa is kattog mar reg, de nem foglalkozik vele. Sot a Rav4-e is kattog mar evek ota es nem csereli.


Voltak:  '08 Auris 2.0 D-4D Sol; '05 Honda Jazz 1.2 i-DSI S Cool, '09 Honda Accord 2.4 i-VTEC EX

mravikt

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 46
    • My Gallery
Re: Szerviz
« Válasz #5773 Dátum: 2011.09.02 15:38:26 »
Hat, nem vagyok benne biztos melyik resz. Nekem eloszor csak kormanyszarat csereltek, de az nem jott be.
Mikozben csereltek a rudat, a szervizvezeto ott allt mellettem es magyarazta, hogy az O Aurisa is kattog mar reg, de nem foglalkozik vele. Sot a Rav4-e is kattog mar evek ota es nem csereli.

1000%, hogy valami szar ki filléres cuccon múlik az egész... Te nem érzed túl érzéketlennek a kormányzást amúgy? Hibától függetlenül.
Toyota Corolla Wagon 1.4 VVT-i Sol ('05)
Toyota Auris 2.2 D-CAT ('07)

Turulmadar

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 84
Re: Szerviz
« Válasz #5774 Dátum: 2011.09.02 16:16:44 »
Üdv Bepi81!
6000kilométerrel ezelőtt raktam bele 5w30 mobil 1-et,és nagyon minimálisat csökkent a szint,de amúgy a minimum maximum között van pont a szint félúton.Esetleg próbáljam meg feltölteni maxra?
Jaja egyébként már tegnap én is kizártam a szívócsonkot.A francba .....nem sok kedvem van kicseréltetni a dugókat.Elég időigényes munka.
A héten nincs időm,de akkor jövő héten veszek 1 lityi olajat és felöntöm teljesen maxra,hátha nekem is abbamarad a csörgés mint neked.
Szia Robi!
Én ugyan még nem próbáltam az 5W-30-at, mert mióta megvettem, 5W-40-et rakok bele meglévő 1L/10.000km-es (most a Q8 olajjal 5000km/1L!) olajfogyásom miatt. A hígabb 5W-30 kissé jobban fogyna ennél. Szerintem a Te autód is kb annyit eszik (talán kissé kevesebbet), mint az enyém olajból és az én megfigyeléseim alapján igen, akkor kezd el csörögni, ha csökkent az olajszint. Tölts rá ugyanolyan viszkozitású olajat, mint, ami most benne van és figyeld meg, hogy alább hagy a csörgedezés.

A helyzet az, hogy a manual szerint 1,2L különbség van a nívópálca min-max jelzései között. Esetedben ez 6 deci hiányt feltételez, amit, ha levonsz az amúgy sem sok 3,7 literből, akkor alig 3 liter olajnak kell megoldania a teljes motor kenését eljutva minden kritikus kenést igénylő helyre. Ez a mennyiség nagyon kevés, könnyebben is fárad az olaj tőle, kevésbé hatékonyan tudja hűteni a hengereket mozgás közben. Végső soron ez (is) vezet a növekvő olajfogyasztáshoz, ezért ajánlott - mint már írtam - a maximum közelében tartani a nívón a szintet.


Köszi szépen a tanácsot!

Akkor mindenképp maxra töltöm,és ha még úgy is csörgedezni fog,akkor én is 5w40-el próbálkozok.Azért remélem a maxontartás megoldja a dolgot,mivel ebben a nagy melegben is legalább 10 kilométert meg kell tennem ahhoz,hogy elkezdjen a kritikus fordulatnál csörögni.
Ha jobban belegondolok szinte teljesen biztos amit mondasz,mert tényleg nem mind1 hogy 3 vagy 4 liter olaj hűti a motort,és lehet hogy az a durván 1 liter plusz pont elég ahhoz,hogy soha ne érje el azt a kritikus hőpontot,hogy becsörrenjen a motor.

Tudom ,hogy ez sokak számára bicskanyitogató lesz, és nem szívesen mondok ilyet,mert a Toyotát még így is a legjobb autónak tartom,de a Volkswagen Sciroccom és a Ford Escortom még agyonkopott 20 éves  2000 kilométerenként 1 litert olajat zabáló blokkal se csörrent meg soha,bármilyen olaj volt benne! :hmmmm: :surrender:


E11.Corolla.1.4 vvti.2001.