Szerző Téma: Szerviz  (Megtekintve 2289804 alkalommal)

0 Felhasználó és 5 vendég van a témában

barna.czukor

  • Vendég
Re: Szerviz
« Válasz #4440 Dátum: 2010.10.22 13:34:31 »
Plusz az ilyen sűrű olaj hosszabb távon (ha nem javítják meg a motort), a katalizátor és egyéb "olcsó" dolgok tönkremenetelét okozza. Ha jól emlékszem.
A sűrű olaj a motor kenése szempontjából nem ideális, az olajfogyasztás szempontjából igen.

A katalizátort és a lambda-szondát az elégetett olaj teszi tönkre, így azt az 50-es olajjal kíméljük.

Pusztán a motornak jobb lenne egy 40-es olaj, de a többi dolognak nem (katalizátor, pénztárca, stb.), így holisztikus szemlélettel nézve az 50-es olaj az ideális választás.

Pirx pilóta

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 65
Re: Szerviz
« Válasz #4441 Dátum: 2010.10.22 13:39:03 »
Ezért egy 0W-50-es vagy 5W-50-es lenne a célszerű választás számodra.

OK, azt nem tudom, hogy a szerelőim, akik Eneost forgalmaznak, tartanak-e belőle 5W50-est (magyar weboldalon nem is találtam, de ki tudja), viszont ahol régebben vásároltam, az olajshop.hu-n, van Repsolból 5W50-es, vállalható áron, és én most sajnos igen árérzékeny vagyok... ámbár a motoros berkekben, ahol elő szoktam fordulni, jól cseng a Repsol név...

a 200.000-es motorgenerállal az a legnagyobb bajom, hogy ennyiért már talán jó bontott motort is lehet venni, ami talán még nem volt szétborítva; gondolom, egy műhelyben felújított motor sose lesz olyan jó, mint egy robotok által összerakott... épp csak tudni kéne biztosan, hogy a bontott motor nem eszi az olajat, és jó, ez meg szintén reménytelen...:(

meg aztán, hat év hondázás után jó Honda szerelőt tudok ugyan, de spéci Toyotást nem, és bár a mostani szerelőim elég jó márkafüggetlen (agumis.hu) csapat, de egy ilyen felújítást, gondolom, olyanra kéne bízni, aki csinált már ilyet...:(
Toyota Corolla Estate (kombi) E11 2001, Linea Sol, 1.4 VVT-I

barna.czukor

  • Vendég
Re: Szerviz
« Válasz #4442 Dátum: 2010.10.22 13:52:18 »
A Repsol olajakat én csak a motoros világból ismerem. Ahogyan elnézem az autós olajaikat, nem vagyok tőlük hasra esve, maximum az áruktól. Motorban jó minőség, de autós olajakban már nem lennék ebben 100 %-ra biztos.

Eneos-ból létezik 0W-50-es (Made in Japan) olaj, az ára azonban ennek sem túl alacsony. Ezért is gondoltam a Mobil1-re, mert abból van 5 literes kanna is, ami 1 liter felesleget tartalmaz az újratöltögetésre, így nem kell később venned még 1-2 l-t a 4-es kannán túlmenően.

Ha a Mobil1-et webshoptól veszed, akkor 11 körül van az 5 literes kanna, ez meg azért még megfizethető szerintem.

A bontott motor mindig lutri, én inkább a meglévőt csináltatnám meg újra. Ha korrekten csinálják meg, jó alkatrészekkel, akkor olyan lesz, mint az új, efelől kétséged ne legyen. A gyárban sem robotok dolgoznak csak, nagyon sok motort részelegesen szerelők raknak össze. Egy motort megbontani és megcsinálni nem akkora durranás, egy ügyes, japán autókhoz értő szerelő simán meg tudja csinálni. A haverom kocsiját (Civic) is gyűrűztettük, tökéletesen üzemel azóta is, olyan, mintha zsír új lenne minden, hiszen a kopórészeket, csapágyakat, elöregedett gumitömítéseket mind cseréltük. Ha a sajátodat megcsináltatód frankósan, akkor jobb lesz, mint egy x éves bontott, hiszen új lesz benne az összes tömítés, szimering, csapágy, stb.

A Toyota motor eléggé hasonló a Hondáéhoz, aki VTEC-et tud szerelni, az VVT-i-t is. Elveiben más a 2 féle változó vezérlés, azonban nem bonyolultabb sokkal a Toyotáé sem. A többi része meg nagyon hasonlít a Hondáéhoz. Én nekem is egy Hondás (ex-szervizvezető) szerelőm van, bármikor rá merném bízni a Toyotát is. Az általános autószerelőktől azonban óva intenélek, mert azok még sokszor egy olajcseréhez is hülyék sajnos. Ha kifogsz egy japán autó specialistát (Toyotás, Hondás, Mazdás), az minden japán meg tud csinálni rendesen szerintem.

Pirx pilóta

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 65
Re: Szerviz
« Válasz #4443 Dátum: 2010.10.22 14:04:13 »
Ha kifogsz egy japán autó specialistát (Toyotás, Hondás, Mazdás), az minden japán meg tud csinálni rendesen szerintem.

Hát, akkor nincs más hátra, kirabolok egy bankot (a motoromat nem vagyok hajlandó eladni...), aztán visszakuncsorgom magam a régi hondásaimhoz... http://www.autotokan.hu/

Köszi a tanácsokat, legalább annyit írhattál volna biztatásnak is, hogy hajrá manyinéni...:/
Toyota Corolla Estate (kombi) E11 2001, Linea Sol, 1.4 VVT-I

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Szerviz
« Válasz #4444 Dátum: 2010.10.22 14:07:55 »
Sztem bíztatót írt, legalábbis leírta, hogy mit kell tenni ahhoz, hogy sokáig boldog Toyota tulaj legyél.  :)
Sztem is sokkal inkább egy jó szakember csinálja meg a mostani mocit mint kifogsz jó pénzért egy szintén halott motort és újíthatod fel azt is!
Szóval hajrá!  ;)
         

Pirx pilóta

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 65
Re: Szerviz
« Válasz #4445 Dátum: 2010.10.22 14:17:54 »
Sztem bíztatót írt, legalábbis leírta, hogy mit kell tenni ahhoz, hogy sokáig boldog Toyota tulaj legyél.  :)

Nyilván némi fanyar humorral értettem én is...:)
Csak a sok Honda után, mikor benőtt a fejem lágya (?) - és a család tágasabb, polgári autót követelt - nem pont így képzeltem a megbízhatóság szobrának modellül álló Toyoták világába való belépőmet...
Toyota Corolla Estate (kombi) E11 2001, Linea Sol, 1.4 VVT-I

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Szerviz
« Válasz #4446 Dátum: 2010.10.22 14:26:30 »
Nem tudom, vásárlás előtt utánajártál-e, ha igen, akkor biztos említettük ennek a motornak a típushibáit (szerk, igen, itt írta neked B.S.), innentől kezdve pedig lutri, hogy kifogja-e az ember vagy sem. Sajnos kifogtad. :no: Legjobb lett volna eleve egy cserélt blokkosat venni, az biztos jó lett volna (legalábbis ebből a szempontból). Bár tudom, ez most nem vigasztal.

Te is érdi vagy? :eek: :D
         

Pirx pilóta

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 65
Re: Szerviz
« Válasz #4447 Dátum: 2010.10.22 14:40:41 »
Nem tudom, vásárlás előtt utánajártál-e, ha igen, akkor biztos említettük ennek a motornak a típushibáit (szerk, igen, itt írta neked B.S.), innentől kezdve pedig lutri, hogy kifogja-e az ember vagy sem. Sajnos kifogtad. :no: Legjobb lett volna eleve egy cserélt blokkosat venni, az biztos jó lett volna (legalábbis ebből a szempontból). Bár tudom, ez most nem vigasztal.

Te is érdi vagy? :eek: :D

igen, figyelmeztetett itt az avatott toyotás közösség, köszönet is érte...

sajnos, a szerelő, akivel megnéztük, szerintem nem nagyon tudta, hol kéne nézni, és a szalon, ahol vettem is igen avatottan tisztította le a blokkot eladás előtt... Kecskemétre meg nem tudtam magammal vinni a vételhez kompatibilis szerelőt... a hazahozatal után mértek füstgázokat is, nem volt benne nem odavaló, úgy látszik, nem a kipuffon keresztül, elégve megy el a többlet olaj...

Érdi ugyan nem vagyok (Bp. XII. ker.), de ha jó szerelőt találok, akkor messzire is elhordom hozzá a vasakat... és a két említett (érdi és budaörsi) szervíz mellett még a motorszerelőim is Érden és Diósdon vannak...:)
Toyota Corolla Estate (kombi) E11 2001, Linea Sol, 1.4 VVT-I

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Szerviz
« Válasz #4448 Dátum: 2010.10.22 14:45:39 »
Bingó, kolleganőm E11-e is zabálja az olajat, neki a kipufogón tűnik el (volt olyan, hogy bő 200 km alatt 1 liter). Ha ez vigasztal, akkor 3 márkaszerviz sem jött rá, hogy mi a kocsi baja, ismerős szerelő meg ezzel kezdett, belenyúlt a kipuffba és tiszta olaj lett az ujja, még a motorteret se nyitotta ki... Amúgy ha Finisht tesznek bele eladás előtt, sose veszed észre.  :no: Az egész azért idegesítő, mert ha anno, garis korában a kocsit visszavitték volna, full blokkot cserélnek és zsírúj a moci.  :censored: (garis autónál 7 (!) évig ingyen cserélték a blokkot, na mutass még egy ilyen gyártót)

Na látjátok, még egy pont, amiért NEM veszünk mosott motorterű autót (bár valszeg semmit sem láttál volna pont ebben az esetben, mert tényleg nem ott megy el az olaj).
         

AdamBH

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 116
Re: Szerviz
« Válasz #4449 Dátum: 2010.10.22 15:30:01 »
Nem tudom, vásárlás előtt utánajártál-e, ha igen, akkor biztos említettük ennek a motornak a típushibáit (szerk, igen, itt írta neked B.S.),

A fenti hivatkozáson olvasgatva látom, hogy a csörgés lehet szívócsonk típushiba (épp a Te tolladból :))
Nomármost: eddig úgy olvastam, hogy volt hibás szériás ECU, ami miatt néha becsöröghet.
Akkor most hogy is van ez? :)

(találd ki, vajon az enyém is csörög-e  :?:)
E11 1.4 VVTi Hatchback 2000/03
E12 1.4 VVTi Wagon 2004/12

...és még néhány OFF ;)

barna.czukor

  • Vendég
Re: Szerviz
« Válasz #4450 Dátum: 2010.10.22 15:30:55 »
Azért annyit érdemes lenne megnézni, hogy alul nem csöpög-e az olaj el a kartertömítés mentén. Ugyanis 6-7 évesnél idősebb motorok esetében elő szokott fordulni, hogy a tömítés elöregszik és szivárog az olaj.

A Finish azért Finish, mert lefőzi a motornak a kávét. Befejezi a haldoklási folyamatot. Konkrétan olyan, mint amikor a kómás beteget lekapcsolják a gépsorról...  :censored:

A szelepszár szimeringeket is meg kellene nézni. Ha reggel indításkor kékes füsttel röffen be a kocsi, akkor az (is) rossz, elöregedett szimeringre utal és ez is okozhatja az olajfogyasztást.

A korai szériás VVT-i motor sajnos ilyen, sok más márkánál is előfordulnak hasonló bajok. A Toyota azonban nagyvonalúan viselkedett, hiszen 7 év/180e km-ig cserélte a motorokat.

Nem értem, hogy a motormosás hogyan jön ide. Ha a gyűrűnél elmegy az olaj, azt a mosás nem befolyásolja. A mosott motoron azonban könnyebb a szivárgásokat észrevenni, így szerintem hasznos a vevőknek. Meg ne úgy nézzen ki a motortér, mint egy trágyadomb -- szerintem.

Azt nem mondtam eddig, de szerintem a motormosó adalék sem rossz ötlet, ugyanis a dugattyú kis furatai szeretnek eldugulni (ez a konstrukciós hiba), amelyet felszabadítana a mosóadalék.


Amúgy hajrá! Nézd meg a csöpögést, a kékes füstöt és tegyél bele egy jó szintetikus 5W-50-es olajat. Jah és spórolj közben a motorjavításra. Ha túl vagy rajta, akkor elvileg kivisz a világból a gép...


P.S.:
A Honda nem csak hülyegyerekeknek való, lehet azzal normálisan is közlekedni a belvárosban és van tágasabb modell is belőle (Accord). Csak hogy védjem is egy kicsit a "konkurenciát".  :ph34r:

barna.czukor

  • Vendég
Re: Szerviz
« Válasz #4451 Dátum: 2010.10.22 15:32:46 »
Nem tudom, vásárlás előtt utánajártál-e, ha igen, akkor biztos említettük ennek a motornak a típushibáit (szerk, igen, itt írta neked B.S.),

A fenti hivatkozáson olvasgatva látom, hogy a csörgés lehet szívócsonk típushiba (épp a Te tolladból :))
Nomármost: eddig úgy olvastam, hogy volt hibás szériás ECU, ami miatt néha becsöröghet.
Akkor most hogy is van ez? :)

(találd ki, vajon az enyém is csörög-e  :?:)
Más a két csörgés. Az egyik a motor kopogásos égése, ez az ECU hiba. Típushibának nem nevezném, mert eddig 2 db-ról tudok, aminél előjött.

A másik csörgés pedig egy műanyagos rezonáló zörgés, mintha le lenne valami műanyag elem lazulva és berezonálna.

feryoo7

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1732
Re: Szerviz
« Válasz #4452 Dátum: 2010.10.22 15:56:39 »
Had kérdezzem már meg hogy nekem E12-van és ha lasítok és kiveszem üresbe majd megint gyorsítanék menet közben üresből nem mindig szereti venni a hármast ez fakadhat nekem is valami hasonló problémából??(de ha szépen végigkapcsolgatom a sebességeket sose akad meg.)
Feltételezem, hogy váltásnál tökig kinyomod a kuplungot (én mindig). Lehet, hogy a szinkronod vacakol, próbáld meg, hogy mielőtt üresből ismét sebességbe tolod a váltókart, megemeled kissé a fordulatszámot.
Példa: 50-nel gurulsz üresben. Ha ennél a sebességnél 3. fokozatban haladnál, valamivel 2000 felett forog a motor. Mielőtt visszatolnád 3-ba, adj annyi gázt, hogy kb ez a 200-2100-as fordulat legyen. Így segíted a szinkron dolgát.
Másik lehetőség, hogy váltóolajat cserélsz, ami nem túl nagy kiadás, egy jó olaj (75W90; GL4, vagy GL5) kb 2000Ft/L árú, ebből 2 flakonnal kell venni (1,9L megy bele). Volt már egyáltalán cserélve a váltódban az olaj?

Nemtudom, hogy volt e már mert nem rég vettem a kocsit persze a kötelezők mint olyan (olajszűrő, olaj, légszűrő, pollen szűrő)már cserélve volt.Váltásnál persze minden esetben tökig nyomom a kuplungot.Ha véletlenül a szinkron vacakol azzal mit lehet csinálni??

barna.czukor

  • Vendég
Re: Szerviz
« Válasz #4453 Dátum: 2010.10.22 16:00:51 »
Cserélni lehet egy vagyonért.

Kéne váltóolajat cserélned: Castrol SMX-S 75W-85-re.

feryoo7

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1732
Re: Szerviz
« Válasz #4454 Dátum: 2010.10.22 16:02:49 »
Cserélni lehet egy vagyonért.

Kéne váltóolajat cserélned: Castrol SMX-S 75W-85-re.

Mondjuk rosszab biztos nem leszz.