A Repsol olajakat én csak a motoros világból ismerem. Ahogyan elnézem az autós olajaikat, nem vagyok tőlük hasra esve, maximum az áruktól. Motorban jó minőség, de autós olajakban már nem lennék ebben 100 %-ra biztos.
Eneos-ból létezik 0W-50-es (Made in Japan) olaj, az ára azonban ennek sem túl alacsony. Ezért is gondoltam a Mobil1-re, mert abból van 5 literes kanna is, ami 1 liter felesleget tartalmaz az újratöltögetésre, így nem kell később venned még 1-2 l-t a 4-es kannán túlmenően.
Ha a Mobil1-et webshoptól veszed, akkor 11 körül van az 5 literes kanna, ez meg azért még megfizethető szerintem.
A bontott motor mindig lutri, én inkább a meglévőt csináltatnám meg újra. Ha korrekten csinálják meg, jó alkatrészekkel, akkor olyan lesz, mint az új, efelől kétséged ne legyen. A gyárban sem robotok dolgoznak csak, nagyon sok motort részelegesen szerelők raknak össze. Egy motort megbontani és megcsinálni nem akkora durranás, egy ügyes, japán autókhoz értő szerelő simán meg tudja csinálni. A haverom kocsiját (Civic) is gyűrűztettük, tökéletesen üzemel azóta is, olyan, mintha zsír új lenne minden, hiszen a kopórészeket, csapágyakat, elöregedett gumitömítéseket mind cseréltük. Ha a sajátodat megcsináltatód frankósan, akkor jobb lesz, mint egy x éves bontott, hiszen új lesz benne az összes tömítés, szimering, csapágy, stb.
A Toyota motor eléggé hasonló a Hondáéhoz, aki VTEC-et tud szerelni, az VVT-i-t is. Elveiben más a 2 féle változó vezérlés, azonban nem bonyolultabb sokkal a Toyotáé sem. A többi része meg nagyon hasonlít a Hondáéhoz. Én nekem is egy Hondás (ex-szervizvezető) szerelőm van, bármikor rá merném bízni a Toyotát is. Az általános autószerelőktől azonban óva intenélek, mert azok még sokszor egy olajcseréhez is hülyék sajnos. Ha kifogsz egy japán autó specialistát (Toyotás, Hondás, Mazdás), az minden japán meg tud csinálni rendesen szerintem.