Szerző Téma: Szerviz  (Megtekintve 2289840 alkalommal)

0 Felhasználó és 8 vendég van a témában

lablac

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6859
Re: Szerviz
« Válasz #4425 Dátum: 2010.10.21 19:37:18 »
Fel-le kapcsolodo fenyszoroknal en biztos nem az izzokra gyanakodnek. Ha nem akarsz venni izzot, a keszletedbol banyaszd elo a tartalekot. Ha tobbe az nem alszik ki, akkor az a ludas. Bar en ketlem  :hug:


Voltak:  '08 Auris 2.0 D-4D Sol; '05 Honda Jazz 1.2 i-DSI S Cool, '09 Honda Accord 2.4 i-VTEC EX

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re: Szerviz
« Válasz #4426 Dátum: 2010.10.22 08:52:38 »
Gyerekek!!!
Egy érdekes dologgal szembesültem tegnap este edzésre menet az autóval kapcsolatban:
Nyár elején cseréltettem váltóolajat, meg előtte kuplung szettet, blablabla... Tegnap este 5fokot mutatott a külső hőmérséklet jelzőm, és azt vettem észre, hogy a váltóm nem akad! De frankón nem! Még a rükverc sem. Úgy siklott a váltókar a kulisszában, mintha megzsírozták volna. Ez azért érdekes és meglepő, mert váltóolajcsere után nagyon jó volt, majd úgy 1 hónappal rá álló helyzetben akadozni kezdett, ami menet közben viszont egyáltalán nem jelentkezett. De most, álló helyzetben sem. Elképzelhető, hogy a hidegben jobban érezni a különbséget a régi és az új olaj között?
 :clap: :)
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

barna.czukor

  • Vendég
Re: Szerviz
« Válasz #4427 Dátum: 2010.10.22 09:13:17 »
Idézet
Hi all!

Milyen akksit vegyek a kocsimba(2000-es 1.4 VVTI Corolla)?
Gyári könyve milyet ír neki? Illetve milyen márka legyen?
Érdemes többet kiadni "zselés" amúgy gondozásmentes akksira?
Vagy jó a sima is?
12V xxAH xxxA illetve mi a szabványa az akksinak? ugyanis ez ami benne volt magasabb az oldal fala és a területe kisebb.
Az enyémben a gyári ilyen volt: 60 Ah, jobb+, 480 A indítóáram

Amit ajánlok: márkás legyen és ne legyen túl régi gyártású!

feryoo7

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1732
Re: Szerviz
« Válasz #4428 Dátum: 2010.10.22 09:17:35 »
Gyerekek!!!
Egy érdekes dologgal szembesültem tegnap este edzésre menet az autóval kapcsolatban:
Nyár elején cseréltettem váltóolajat, meg előtte kuplung szettet, blablabla... Tegnap este 5fokot mutatott a külső hőmérséklet jelzőm, és azt vettem észre, hogy a váltóm nem akad! De frankón nem! Még a rükverc sem. Úgy siklott a váltókar a kulisszában, mintha megzsírozták volna. Ez azért érdekes és meglepő, mert váltóolajcsere után nagyon jó volt, majd úgy 1 hónappal rá álló helyzetben akadozni kezdett, ami menet közben viszont egyáltalán nem jelentkezett. De most, álló helyzetben sem. Elképzelhető, hogy a hidegben jobban érezni a különbséget a régi és az új olaj között?
 :clap: :)

Had kérdezzem már meg hogy nekem E12-van és ha lasítok és kiveszem üresbe majd megint gyorsítanék menet közben üresből nem mindig szereti venni a hármast ez fakadhat nekem is valami hasonló problémából??(de ha szépen végigkapcsolgatom a sebességeket sose akad meg.)

barna.czukor

  • Vendég
Re: Szerviz
« Válasz #4429 Dátum: 2010.10.22 09:27:04 »
szia, köszönöm a válaszod

eléggé eszi... 4000 km alatt max. nívójeltől min. nívójel alá... majdnem másfél litert elnyelt tegnap, és utántöltés előtt nagyon zörögtek a szelepek (innen is tűnt fel, hogy nagy a baj, mert az olajnyomás lámpa nem sírt...)
Eneos 10W40 van benne, sűrűbbet nem merek, bár régen a vtec Civicemnek jó volt a 15W40 is

sajnos, az autó legtöbbet rövid úton, hidegen megy (feleség lefut vele a gyerekekkel a boltba, játszóra stb.) - ja, E11 facelift 1.4 vvti Estate (kombi) del Sol

a 10.000 km/1 literrel még ki is békülnék...:/
A min-max távolság 1,3 liter a gépkönyv szerint. Ez eléggé sok, sajnos a teljes motorfelújítás az egyedüli jó megoldás. Ehhez annyit fűznék hozzá, hogy nem elég a gyűrűket cserélni, a dugattyúkat is kell (mert az a hibás konstrukciójú elem), így a javítás alaphangon 200e Ft.

A szintet sosem szabad a min. alá engedni, mert akkor extrán kopik a motor, ezért is volt szelephangod, mert nem volt kellő kenése. Szerintem azért nem annyira nagy dolog 1.000 km-enként megnézni a szintet és utántölteni pár deci olajat... Nem arról van szó, hogy 100 km alatt elpattant 1,5 liter olaj, lett volna időd utántölteni szerintem, de mindegy.

Meg kellene próbálni egy másik viszkozitású, sűrűbb olajat, azzal még a motorgenerálig ki lehet húzni. A helyzet az, hogy a melegoldali viszkozitást kell növelni és nem a hidegoldalit. Ez azt jelenti, hogy xW-50-es olajat kell használnod és nem 15W-40-es ásványi hulladékot, amivel szegény Hondát is mérgezted -- megjegyzem, mindegyiknek 5W-30-as a gyári ajánlása.
Ilyen olaj a Mobil1 5W-50 Rally Formula: ez szintetikus, jó minőségű és sűrűbb, azaz kisebb lesz vele az olajfogyasztásod.

Amúgy szerintem nem "del Sol" a te kocsid, csak "Sol", ami a felszereltséget jelöli; a "del Sol" a kabriós/kupé Hondák megnevezése, pl. CRX del Sol...

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re: Szerviz
« Válasz #4430 Dátum: 2010.10.22 09:37:45 »
Had kérdezzem már meg hogy nekem E12-van és ha lasítok és kiveszem üresbe majd megint gyorsítanék menet közben üresből nem mindig szereti venni a hármast ez fakadhat nekem is valami hasonló problémából??(de ha szépen végigkapcsolgatom a sebességeket sose akad meg.)
Feltételezem, hogy váltásnál tökig kinyomod a kuplungot (én mindig). Lehet, hogy a szinkronod vacakol, próbáld meg, hogy mielőtt üresből ismét sebességbe tolod a váltókart, megemeled kissé a fordulatszámot.
Példa: 50-nel gurulsz üresben. Ha ennél a sebességnél 3. fokozatban haladnál, valamivel 2000 felett forog a motor. Mielőtt visszatolnád 3-ba, adj annyi gázt, hogy kb ez a 200-2100-as fordulat legyen. Így segíted a szinkron dolgát.
Másik lehetőség, hogy váltóolajat cserélsz, ami nem túl nagy kiadás, egy jó olaj (75W90; GL4, vagy GL5) kb 2000Ft/L árú, ebből 2 flakonnal kell venni (1,9L megy bele). Volt már egyáltalán cserélve a váltódban az olaj?
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Szerviz
« Válasz #4431 Dátum: 2010.10.22 09:45:29 »
Ööö, milyen váltó van az E12-ben? Mondinak 75W90 helyett már 75W olajat tettek márkaszervizben bele!
         

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re: Szerviz
« Válasz #4432 Dátum: 2010.10.22 09:49:02 »
Ööö, milyen váltó van az E12-ben? Mondinak 75W90 helyett már 75W olajat tettek márkaszervizben bele!
Huh, vazz! Jó, hogy írod, mert elnéztem, hogy E12-ről van szó. De arra vonatkozóan meg az adatokat tartalmazza az E12 gépkönyve...  :flowers: :hug:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Szerviz
« Válasz #4433 Dátum: 2010.10.22 09:49:44 »
Majd mondi megerősít, de a gépkönyv 75W90-et ír, de a márkaszervizben már a másikat teszik a váltóba.  :)
         

Pirx pilóta

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 65
Re: Szerviz
« Válasz #4434 Dátum: 2010.10.22 10:10:20 »
A min-max távolság 1,3 liter a gépkönyv szerint. Ez eléggé sok, sajnos a teljes motorfelújítás az egyedüli jó megoldás. Ehhez annyit fűznék hozzá, hogy nem elég a gyűrűket cserélni, a dugattyúkat is kell (mert az a hibás konstrukciójú elem), így a javítás alaphangon 200e Ft...

köszönöm szépen kimerítő válaszod; igazad van, mostantól sűrűn fogom nézni, de mivel a vételtől (május) a nagy nyári olajcseréig az első 5-6000 km-en nem volt ilyen durva a fogyás, nem gyanakodtam (talán sűrűbb olajjal adták el nekem...), amikor végre nyáron eljutottam odáig, h az összes szűrőt-olajat kicseréltessem benne, került bele a 10W40-es  ENEOS

sajnos, ilyen mélyen nem értem a témát, hogy meleg-hideg oldali viszkozitás, de mostantól erre is figyelek

és köszi, tényleg "csak" Sol...

még egy kérdés: a 10W50 vagy 5W50-es olajat hozzákeverhetem utántöltéskor a 10W40-hez, vagy teljes olajcserét kér egyből?

köszi,
Pirx
Toyota Corolla Estate (kombi) E11 2001, Linea Sol, 1.4 VVT-I

kmr

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4497
Re: Szerviz
« Válasz #4435 Dátum: 2010.10.22 10:25:02 »
A keverés nem túl célszerű, különböző márkájú, hideg- és melegoldali viszkozitású olajaknál elég nehéz megmondani milyen tulajdonságú lesz a végeredmény.
Egyébként van otthon 7x1 liter BP Visco 7000 Sport 5w-50 (ACEA A3/B3/B4, API SL/CF) olajam, amire nincsen szükségem. Ha neked kellene szóljál, megbeszéljük az árat.

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re: Szerviz
« Válasz #4436 Dátum: 2010.10.22 12:48:10 »
Majd mondi megerősít, de a gépkönyv 75W90-et ír, de a márkaszervizben már a másikat teszik a váltóba.  :)

Így van! Ezt ajánlották, mondták, hogy ha kérem akkor mehet a 75w90 is, de alapvetően a 75w már az alap. Nekem is ez van benne, és hidegen istenkirály  ::) .
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

barna.czukor

  • Vendég
Re: Szerviz
« Válasz #4437 Dátum: 2010.10.22 13:12:08 »
Ööö, milyen váltó van az E12-ben? Mondinak 75W90 helyett már 75W olajat tettek márkaszervizben bele!
Az összes nem-facelift E12-eshez a gépkönyvi ajánlás 75W-90. Ezt szokták mostanában az egyfokozatú, ultrahíg 75W-s olajjal helyettesíteni a szervizekben.

Ennek előnye, hogy hidegen is szépen kapcsol a váltó, azonban a nagy terheléseket kevésbé bírja. Így ha nincsen gond, akkor én nem javaslom a hígabb olaj használatát, csak ha akad a váltó. Pályaversenyzőknek meg egyenesen nem javaslom.

Én egy 75W-85-ös olajat használok, ez is API GL-4 minősítésű, ez a minimum előírás. Ez elvileg gondot nem okozhat.

A diesel modellekbe GL-5 szintű olaj kell! Ilyet csak a 75W-90-es és a sűrűbb olajak között találni.

A Toyotás 75W-s olaj kizárt, hogy a GL-4-es szintet tudja, így én az olyan váltókba nem erőltetném, amelyek jók és ahol gyárilag 75W-90-es API GL-4 vagy GL-5 az előírás.

barna.czukor

  • Vendég
Re: Szerviz
« Válasz #4438 Dátum: 2010.10.22 13:20:19 »
A min-max távolság 1,3 liter a gépkönyv szerint. Ez eléggé sok, sajnos a teljes motorfelújítás az egyedüli jó megoldás. Ehhez annyit fűznék hozzá, hogy nem elég a gyűrűket cserélni, a dugattyúkat is kell (mert az a hibás konstrukciójú elem), így a javítás alaphangon 200e Ft...

köszönöm szépen kimerítő válaszod; igazad van, mostantól sűrűn fogom nézni, de mivel a vételtől (május) a nagy nyári olajcseréig az első 5-6000 km-en nem volt ilyen durva a fogyás, nem gyanakodtam (talán sűrűbb olajjal adták el nekem...), amikor végre nyáron eljutottam odáig, h az összes szűrőt-olajat kicseréltessem benne, került bele a 10W40-es  ENEOS

sajnos, ilyen mélyen nem értem a témát, hogy meleg-hideg oldali viszkozitás, de mostantól erre is figyelek

és köszi, tényleg "csak" Sol...

még egy kérdés: a 10W50 vagy 5W50-es olajat hozzákeverhetem utántöltéskor a 10W40-hez, vagy teljes olajcserét kér egyből?

köszi,
Pirx
A helyzet az, hogy nem célszerű keverni a különféle olajakat, azonban ha a csereperiódus végefelé jársz, akkor beleöntheted. Azt kell tudni, hogy a gyenge minőségű olajhoz hibába teszel hozzá a jó minőségű olajat, a keverék attól még gyenge minőségű marad. Ergo egy 10W-40-es félszintis olajhoz kár lenne 5W-50-es szintetikus Mobil1 olajat hozzátölteni, mert sokat érdemben nem javulna a helyzet, max a mennyisége lenne rendben az olajnak. Így én ugyan ezt az olajat tenném hozzá és rövidebb időn belül lecserélném az egész mennyiséget az említett 50-es olajra.

Ha ilyen mértékű az olajfogyasztás, akkor én a korábbi 5-8e km-es olajcsere periódus mellett szavazok. A következő olajcserekor egy 5W-50-es Mobil1 olajat tegyél bele. Az 5W biztosítja, hogy hidegen nem lesz túl sűrű az olajad, így a motor télen kevésbé kopik és könnyebben indul. Az 50-es melegoldal pedig azt jelenti, hogy üzemmelegen picit sűrűbb lesz az olajad, mint eddig, így kisebb mennyiség kerül az égéstérbe.

A 10W-50-es és a 10W-60-as és a 20W-s olajak használatát nem javaslom, mert azok sokszor nagyon gyenge minőségű ásványi vagy félszintetikus olajak, továbbá télen nem túl előnyös a motornak sem. Ezért egy 0W-50-es vagy 5W-50-es lenne a célszerű választás számodra.

Azért azt tudni kell, hogy a motorgenerál fogja elhozni a tökéletes megoldást, addig ez az 50-es olaj csak csökkenti az olajfogyasztásos problémádat, de meg nem oldja azt.

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Szerviz
« Válasz #4439 Dátum: 2010.10.22 13:27:53 »
Plusz az ilyen sűrű olaj hosszabb távon (ha nem javítják meg a motort), a katalizátor és egyéb "olcsó" dolgok tönkremenetelét okozza. Ha jól emlékszem.