Szia!
1. Mennyire eszi az olajat? (Milyet használsz?)
2. Ha a javítás mellett döntesz, kb 150.000Ft-tal kel számolnod nagyságrendileg
3. Gyűrűk, szimeringek, tömítések cseréje természetesen a motor megbontásával (máshogy, ugye nem lehet). Nagyon melós dolog (időben), plussz, ha már szét van bontva az egész, érdemes egyúttal a vezérlést is megvizsgálni, ha kell, cserélni, hiszen utólag ez megint jelentős munkadíjaba fáj.
Az enyém is csipegeti az olajat, nagyjából 10.000km-ként 1-1,2 L-t. A motorblokk tűzfal felőli oldalán új korától kezdődő olajszivárgás van (viszont nem csöpög az olaj, csak a blokkon van), ez is típus hiba, egy olajcsere periódus alatt ez a mennyiség maximum ~3-4dl lehet. Ez utóbbihoz szintén le kell bontani sok mindent, hogy a szerelő hozzáférjen. A blokk-szelepfedél-dekni találkozásánál gyárilag kb 1mm illesztési hiba van. Ezt újra összerakva, kitömítve lehet orvosolni, és megszűnik az olajpára a blokkon.