Szerző Téma: Szerviz  (Megtekintve 2289746 alkalommal)

0 Felhasználó és 6 vendég van a témában

barna.czukor

  • Vendég
Re: Szerviz
« Válasz #4410 Dátum: 2010.10.17 21:41:03 »
Ma néztem olajszintet, 9000 kilométerrel az olajcsere után, és 2 mm-rel van a szint a maximum alatt. Azt hiszem ezzel elégedett lehetek ::)
Milyen olajból fogyott ennyi?

Relatív az elégedettség, nálam ennyi alatt eddig mindig 0 volt a fogyasztás és az E12-esünk esetében is.

Mióta az 5W-30-as Eneos van benne, azóta fogyogat minden kocsiból az olaj.

Az enyémbe tegnap raktam 0W-20-as olajat télire, ezzel tavaly nulla volt a fogyim, csak az 5W-30-ból evett a kocsi. Kíváncsi leszek, hogy az idén fog-e enni az olajból a moci.

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re: Szerviz
« Válasz #4411 Dátum: 2010.10.17 21:42:46 »
Eneos 5w30 van benne. Akkor ez lesz az oka  ::) Következőnek Mobil1 ESP megy bele, eldöntöttem.
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

R6Rider

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1083
  • Corolla E12 1.6 VVTi SOL Sedan
    • Q8
Re: Szerviz
« Válasz #4412 Dátum: 2010.10.18 08:57:09 »
Eneos 5w30 van benne. Akkor ez lesz az oka  ::) Következőnek Mobil1 ESP megy bele, eldöntöttem.
Okos döntés!  :yes:

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Szerviz
« Válasz #4413 Dátum: 2010.10.19 20:39:56 »
Idézet
Hi all!

Milyen akksit vegyek a kocsimba(2000-es 1.4 VVTI Corolla)?
Gyári könyve milyet ír neki? Illetve milyen márka legyen?
Érdemes többet kiadni "zselés" amúgy gondozásmentes akksira?
Vagy jó a sima is?
12V xxAH xxxA illetve mi a szabványa az akksinak? ugyanis ez ami benne volt magasabb az oldal fala és a területe kisebb.
         

Szmuki

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 28
Re: Szerviz
« Válasz #4414 Dátum: 2010.10.20 07:15:04 »
VALAKI Tudna erre válaszolni? Fontos lenne!
Előre is THX!

Idézet
Hi all!

Milyen akksit vegyek a kocsimba(2000-es 1.4 VVTI Corolla)?
Gyári könyve milyet ír neki? Illetve milyen márka legyen?
Érdemes többet kiadni "zselés" amúgy gondozásmentes akksira?
Vagy jó a sima is?
12V xxAH xxxA illetve mi a szabványa az akksinak? ugyanis ez ami benne volt magasabb az oldal fala és a területe kisebb.

R6Rider

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1083
  • Corolla E12 1.6 VVTi SOL Sedan
    • Q8
Re: Szerviz
« Válasz #4415 Dátum: 2010.10.20 08:23:43 »
Ezt tudtam kideríteni:

12V, 55-65 Ah, indítóáram kb. 480-570 A, jobbos polaritás (pozitív).
Ezek nem gépkönyvi, hanem katalógus infók. Márka pl. Banner, Mombat. Mindenképpen gondozás menteset éri meg venni (az alábbiak azok).

1. Banner P60/68 jobbos, 16.330.- HUF
(12V-60 Ah-480 A) méretek: 230 mm-170mm-200mm (hossz-szél-mag)

2. Mombat Premium 65 Ah, 18.441.- HUF
(12 V-65 Ah-570 A) méretek: 240 mm-175mm-175mm (hossz-szél-mag)
Indulásnak le kell mérni, mi fér be a gyárilag kialakított helyre!  :)
« Utoljára szerkesztve: 2010.10.20 08:25:32 írta kleingy »

Pirx pilóta

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 65
Re: Szerviz
« Válasz #4416 Dátum: 2010.10.20 10:51:36 »
Sziasztok,
E11 vvti Corollám van, ami sajnos elég csúnyán eszi az olajat. Régebbről tudom, hogy ez típushiba volt, és javították is gariban, sajnos, az enyémnél ez, úgy látszik, nem történt meg annó. Hogy történik ennek a javítása? Gondolom, van egy (nem túl egyszerű) protokoll. Hol lehet - és érdemes - ilyet Bp környékén (de akár távolabb is, ha nagyon nagy munka) elvégeztetni, és főleg, kb. mennyibe fáj?
Üdv, és köszönöm.
Pirx pilóta
Toyota Corolla Estate (kombi) E11 2001, Linea Sol, 1.4 VVT-I

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re: Szerviz
« Válasz #4417 Dátum: 2010.10.20 11:04:01 »
Szia!
1. Mennyire eszi az olajat? (Milyet használsz?)
2. Ha a javítás mellett döntesz, kb 150.000Ft-tal kel számolnod nagyságrendileg
3. Gyűrűk, szimeringek, tömítések cseréje természetesen a motor megbontásával (máshogy, ugye nem lehet). Nagyon melós dolog (időben), plussz, ha már szét van bontva az egész, érdemes egyúttal a vezérlést is megvizsgálni, ha kell, cserélni, hiszen utólag ez megint jelentős munkadíjaba fáj.

Az enyém is csipegeti az olajat, nagyjából 10.000km-ként 1-1,2 L-t. A motorblokk tűzfal felőli oldalán új korától kezdődő olajszivárgás van (viszont nem csöpög az olaj, csak a blokkon van), ez is típus hiba, egy olajcsere periódus alatt ez a mennyiség maximum ~3-4dl lehet. Ez utóbbihoz szintén le kell bontani sok mindent, hogy a szerelő hozzáférjen. A blokk-szelepfedél-dekni találkozásánál gyárilag kb 1mm illesztési hiba van. Ezt újra összerakva, kitömítve lehet orvosolni, és megszűnik az olajpára a blokkon.
« Utoljára szerkesztve: 2010.10.20 11:33:16 írta kleingy »
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Pirx pilóta

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 65
Re: Szerviz
« Válasz #4418 Dátum: 2010.10.20 11:28:52 »
szia, köszönöm a válaszod

eléggé eszi... 4000 km alatt max. nívójeltől min. nívójel alá... majdnem másfél litert elnyelt tegnap, és utántöltés előtt nagyon zörögtek a szelepek (innen is tűnt fel, hogy nagy a baj, mert az olajnyomás lámpa nem sírt...)
Eneos 10W40 van benne, sűrűbbet nem merek, bár régen a vtec Civicemnek jó volt a 15W40 is

sajnos, az autó legtöbbet rövid úton, hidegen megy (feleség lefut vele a gyerekekkel a boltba, játszóra stb.) - ja, E11 facelift 1.4 vvti Estate (kombi) del Sol

a 10.000 km/1 literrel még ki is békülnék...:/
« Utoljára szerkesztve: 2010.10.20 11:33:06 írta kleingy »
Toyota Corolla Estate (kombi) E11 2001, Linea Sol, 1.4 VVT-I

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re: Szerviz
« Válasz #4419 Dátum: 2010.10.20 12:17:17 »
Hujuj!  :cry:
Az bizony már bőven súlyos kategória! Nem irígyellek, de jól össze kell szervezni az anyagi kereteteket, mert ezt mihamarabb meg kell csinálni. Arra vigyázz, hogy a nagyon olcsó anyagokat NE rakd bele, mert nem lesz jó. Ez a Corid életében a legnagyobb javítás motorikusan, megérdemli a rendes alkatrészeket. Jól szolgálni csak ezekkel tud.

Sajna a helyre, ahol ezt megcsinálják nincs konkrét ötletem, javasolni mindenképpen Toyotás szerelőt javaslok. A VVTI motor maga egy kincs, értő kezek kellenek hozzá. És most nem túlzok. Kontárnak ne add oda. Ez jótanács.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Szerviz
« Válasz #4420 Dátum: 2010.10.20 21:11:16 »
Tudja valaki, hogy a G6-os Cori hatos váltója mennyit forog 100-nál és 130-nál? Enyémnél 3000 és 4000.
         

R6Rider

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1083
  • Corolla E12 1.6 VVTi SOL Sedan
    • Q8
Re: Szerviz
« Válasz #4421 Dátum: 2010.10.20 22:12:13 »
Tudja valaki, hogy a G6-os Cori hatos váltója mennyit forog 100-nál és 130-nál? Enyémnél 3000 és 4000.
Lemoderáltad a hsz-emet?  :cry:

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re: Szerviz
« Válasz #4422 Dátum: 2010.10.21 09:17:39 »
Tudja valaki, hogy a G6-os Cori hatos váltója mennyit forog 100-nál és 130-nál? Enyémnél 3000 és 4000.
Régebben volt már erről szó/vita. Mivel nem feltöltött motor (turbo), "kevés" a nyomaték, ezért valószínű, hogy a 6. fokozata kb olyan, vagy minimálisan hosszabb áttételű, mint a mifajta autókon az 5, hiszen a G6-nak "gyorsító" a 6.-ja, nem kímélő.... Ez kb annyit tesz, hogy, ha a sima Corik ~4000 fordulatnál mennek ~140-et, akkor a G6 ugyanekkora fordulatnál kb145-öt fog menni, hiszen sokat nem nyújthattak az áttételen, maximum a közteseket besűrítették be jobban (2.-3.-4.-5.).
Utóbbira mutat a pár decis fogyi többlet is.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

ATAG

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 6
Re: Szerviz
« Válasz #4423 Dátum: 2010.10.21 15:58:35 »
A 2007-es aurisomon időnként -menet közben- megszűnik a világítás, csak (többszöri) le-föl kapcsolásra kezd el újra világítani. Gondolom nem kell ecsetelnem, hogy ez este mennyire gáz... A szervíz csillagászati árért izzócserét akar csinálni (még nem is látták az autót) én viszont nem értem, mi köze lehet a teljes sötétségnek egy rossz izzóhoz.

Van hogy csak egyik oldali tompított nem ég, van hogy egyik sem (ilyenkor helyzetjelző általában égve marad). Ha megy a távolsági, akkor úgy tűnik minden elalszik, bár lehet a helyzetjelző akkor is világít (országúton, tök sötétben nem szoktam ezt vizsgálgatni :D)

Szóval van valakinek tippje mi halhatott be? Meg ha tényleg izzó (vagy más) akkor milyet/hol kéne bele venni?

tom74

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 465
  • '07 AURIS 2.0 D4D SOL.'05 Yamaha Fz6S
Re: Szerviz
« Válasz #4424 Dátum: 2010.10.21 19:27:59 »
városi H11
távolsági HB3
« Utoljára szerkesztve: 2010.10.21 19:30:16 írta kleingy »

AURIS 2.0 D4D SOL Yamaha Fz6S  kawasaki zx-10r SCANIA 93H