Szerző Téma: Szerviz  (Megtekintve 2289739 alkalommal)

0 Felhasználó és 3 vendég van a témában

pdini

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 4
Re: Szerviz
« Válasz #4365 Dátum: 2010.10.11 10:35:43 »
Sorry :) benzin :D

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Szerviz
« Válasz #4366 Dátum: 2010.10.11 10:37:14 »
Akkor azon max a motortérben lévőt cserélheted, ha nagyon úgy gondolod vagy ha szutykos benzint tankoltál esetleg, de az első nagy szűrőt, ami a hátsó ülés alatt, a tanknál kell legyen, nem kell cserélni.  :)
         

pdini

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 4
Re: Szerviz
« Válasz #4367 Dátum: 2010.10.11 10:41:51 »
Hát ennek a motortérben nincs semmi szűrő,de a szalonban is azt mondták hogy nem lehet cserélni,de ez nekem kicsit furi..

Zorits1

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 106
Re: Szerviz
« Válasz #4368 Dátum: 2010.10.11 10:59:10 »
Ma benéztem a fehérvári Mayer-hez és azt mondták, hogy gyári 5w30-at adnak. Az csak nem lehet rossz.

Nem Neked van az ezüst TS-ed Fváron néha szoktalak látni....
Enyém a fekete ;)
"6200Rpm; where the life keeps getting impressive" :)

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re: Szerviz
« Válasz #4369 Dátum: 2010.10.11 11:00:23 »
Hát ennek a motortérben nincs semmi szűrő,de a szalonban is azt mondták hogy nem lehet cserélni,de ez nekem kicsit furi..
Én is úgy tudom, hogy nem kell cserélni a benzinszűrőt. Csak az olajszűrőt, levegő- és pollenszűrőt... ;)
Ha biztosra akarsz menni, tehetsz egy előszűrőt a motortérbe (üzemanyagcső szétvág, szőrőt rádug, 2db bilincet elején-végén rászorít.), és azt cserélgetheted pár 10.000-renként.
« Utoljára szerkesztve: 2010.10.11 11:02:36 írta bepi81 »
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

barna.czukor

  • Vendég
Re: Szerviz
« Válasz #4370 Dátum: 2010.10.11 13:29:46 »
A VVT-i motoros E11-es és E12-es Corollák esetében nincsen benzinszűrő a rendszerben, így nem is kell azt cserélni sosem.

A tankban levő szivattyú alján vagy egy kis műanyag szita, de ez csak a falevelet fogja meg kb, szűrőnek nem nevezném. Ezt cserélni nem kell és nem is indokolt, mert nálam teljesen tiszta volt 8 évnyi használat után is.

Ha a rendszeren tisztítani szeretnél, akkor használj injektor tisztító folyadékot, ez a lerakódásokat feloldja az egész rendszerben. Az E85 használata sem rossz, mert kipucolja az etanol az üzemanyagrendszert eléggé alaposan. Ha nem is takarékossági, hanem tisztítási céllal érdemes néha E85-ös keveréket tenni a tankba, mert az kipucolja az üzemanyag rendszert.

barna.czukor

  • Vendég
Re: Szerviz
« Válasz #4371 Dátum: 2010.10.11 13:32:36 »
Megvettem a hétvégén esedékes szervizhez a kellékeket:
- Mann-Filter szűrő: 1.580 (+ gyári Toyota alátét, ami már >200 Ft, pedig egy kis vacak)
- Eneos 0W-20 4 liter: 8.550 (haver ad 3-4 decit, mert nála ennyi marad, így meg lesz a 4,3 l, ami nekem kell)
- Denso K16-RU11 x 4: 5.200

szikla2

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 756
Re: Szerviz
« Válasz #4372 Dátum: 2010.10.11 21:18:03 »
Az E85 használata sem rossz, mert kipucolja az etanol az üzemanyagrendszert eléggé alaposan. Ha nem is takarékossági, hanem tisztítási céllal érdemes néha E85-ös keveréket tenni a tankba, mert az kipucolja az üzemanyag rendszert.
Kifejtenéd ezt részletesen ?

Én csak egy őszi nagytakarításban gondolkodom, kárt illetve villogó katalizátorjelet a műszerfalamon  nem szeretnék .
Nem minden "az" ami annak látszik.
Corolla 1.6 E12 2004 sedan 2009--2017
Avensis 1.8 T27 2011.facelift Sedan 2017-

barna.czukor

  • Vendég
Re: Szerviz
« Válasz #4373 Dátum: 2010.10.11 22:17:52 »
Az E85 nem más, mint etanol, amelyet növényből állítottak elő. Gondolom eddig tiszta. Az alkohol jobban tisztít, mint a benzin bizonyos esetekben, így ha néha tankolsz egy kis e85-öt, akkor az olyan lerakódások is távozni tudnak, amelyek a benzinből váltak ki, melyeket az alkohol felold. Röviden ennyi.

A 95-ös "normál" benzin jelenleg is tartalmaz etanolt, így a kocsid már ismerkedett vele eddig is. Ennek a dózisát ha picit növeled, akkor a tisztító hatás fokozódik.

A bioetanol kockázata nem túl magas, szerintem nem árt semminek sem, de ezt a tapasztaltabbak majd megerősítik a megfelelő topicban.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re: Szerviz
« Válasz #4374 Dátum: 2010.10.12 08:30:12 »
Az E85 használata sem rossz, mert kipucolja az etanol az üzemanyagrendszert eléggé alaposan. Ha nem is takarékossági, hanem tisztítási céllal érdemes néha E85-ös keveréket tenni a tankba, mert az kipucolja az üzemanyag rendszert.
Kifejtenéd ezt részletesen ?

Én csak egy őszi nagytakarításban gondolkodom, kárt illetve villogó katalizátorjelet a műszerfalamon  nem szeretnék .
Én E85-öt is keverek a benzinhez, az E85 topicban válaszolok...  ;)
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

j.b

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 72
Re: Szerviz
« Válasz #4375 Dátum: 2010.10.12 08:31:31 »
Sziasztok!

Nos túl vagyok a vásárlást követő kötelező szervizen,pár mondatban ecsetelném az elvégzett munkákat:
-vezérmű szett csere(Gates)
-hosszbordás szíjjak
-olaj,levegő,pollenszűrő(Man)
-olaj(LM 5W40)fékfolyadék(5.1)
-hátsó gumifékcsövek
-hátsó kerékcsapágyak
-első-hátsó fékbetétek
-kormányösszekötő gömbfejek
-hátsó kipufogó dob tartóbilincs
cseréje
-futómű mérés+beállítás
Nagy segítségemre volt Gyöngyi szerelője(Gyöngyinek :flowers: )aki,korrekt,megbízható és (ezt majd az idő dönti el)jó munkát végzett.
mindenesetre az Ő véleménye is az,hogy jó az autó állapota,soha rosszabb vételem ne legyen.
Ami még hátra van:
-téli gumi garnitúra
-ablaktörlő lapátok cseréje
-hátsó lökösbe rögzítő patentek pótlása
-bal hátsó lámpa csere
-ködlámpák felélesztése
-kilométer óra javítása,csal +20km
ja és egy általános külső-belső nagytakarítás..

arról inkább ne beszéljünk,hogy ez eddig mennyibe fájt  :cry:
most már csak az offos 25 éves olaszt kell elpattintanom :hmmmm:



« Utoljára szerkesztve: 2010.10.12 08:36:21 írta hispan66 »
Corolla E-11 Liftback Linea Terra 1.6 1999

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re: Szerviz
« Válasz #4376 Dátum: 2010.10.12 13:10:37 »
hispan66!
Majd írj arról is, hogy a kicserélt alkatrészekkel milyen változásokat észlelsz? Pl futómű felől voltak-e zajok korábban, amik most eltűntek, motornak a hangja, rezonanciája változott-e, ilyesmi... ezek alapján mi is tudunk következtetni a saját autónk dolgaira...
Biztos nem volt olcsó mulatság, de hidd el, megéri rákölteni a kötelező dolgokat, mert, ha megnézed, kifejezett meghibásodás miatt nemigen cseréltél semmit, csak kopó alkatrészeket.  :clap: ;)
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

j.b

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 72
Re: Szerviz
« Válasz #4377 Dátum: 2010.10.12 14:22:47 »
Nem nagyon van összehasonlítási alapom,kb 100km használtam szerviz előtt az autót,még csak az udvarlás szintjére jutottunk egymással :D
nekem például furcsa volt a "rotyogós" hangja gyorsításkor,Gyöngyiék mikor próbaúton voltunk,azt mondták ez teljesen normális,a corollának "ilyen" a hangja.A ciripelő felhangot a hátsó dob elrohadt rögzítése okozta,ez ugye most megszűnt,lévén cserélve lett.érdekes módon az első,hátsó fékbetétek szinte szénné voltak égve,de elhanyagolható volt a kopás mind a tárcsán,mind a dobok felületén.A fékerő az még talán nem az igazi,de gondolom idő kérdése csak,hogy bekopjon.A hátsó kerékcsapágyak közül a baloldalinak nagyobb sebességnél halk morgó hangja volt,a jobb oldalit meg azért nem hallottam,mert fizikailag távolabb volt a zajforrása :D, jobb állapotú volt mint a bal,de a szerelő azt tanácsolta,hogy cseréljük mindkettőt.
Legszembetűnőbb változás a futómű,földúton,de csak ott,zörgött a kormánymű+balra húzott,ez a kormányösszekötő gömbfejek cseréjével,futómű beállításával lett orvosolva.kis zörgés még mindig van földúton,de az a kormánymű kopására visszavezethető,de nem olyan mértékű,hogy azonnal foglalkozni kéne vele.
Az olajcsere után,ha lehet még halkabb lett a motor,bár a szerelő szerint nem volt elhasznált az olaj,de minőségére,márkájára nem tudott még tippelni sem,viszont a gyertyák már bőven csere érettek voltak.
Vezérmű szíj nem volt elöregedve,berepedezve,de a feszítőgörgő siralmas állapotban volt,nehéz volt megforgatni,bár daráló karcos hangot nem adott,el tudom képzelni,egy esetleges gyorsításnál megcsúszott rajta a vezérmű..persze ez csak fikció :hmmmm:
Summázva a dolgokat,bár húzós volt a végösszeg,de nem sajnálom a coritól..most jön az összeszokás ideje,totál bénának érzem magam vezetés közben,nem érzem még a kuplungot,nem hallom a motort,szokni kell a szervót,az alacsonyabb üléspozíciót,a rosszabb kilátást tolatás közben..persze a 8 év nem múlt el nyomtalan,amit az offos dígóval töltöttem :D
Corolla E-11 Liftback Linea Terra 1.6 1999

j.b

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 72
Re: Szerviz
« Válasz #4378 Dátum: 2010.10.12 15:16:37 »
mint írtam,a ködlámpáim haldokolnak,a bal félig megtelt vízzel,a jobb meg oxfordul áll,szerintem kapott egy pofont,de legalább világít.
ezt találtam,megéri az árát?nekem ugyan ez van.

http://auto-motor.vatera.hu/alkatresz_felszereles_szemelyauto/elektronika/vilagitas_lampa_ego/toyota_corolla_kodlampa_182319470.html

Corolla E-11 Liftback Linea Terra 1.6 1999

barna.czukor

  • Vendég
Re: Szerviz
« Válasz #4379 Dátum: 2010.10.12 15:23:39 »
mint írtam,a ködlámpáim haldokolnak,a bal félig megtelt vízzel,a jobb meg oxfordul áll,szerintem kapott egy pofont,de legalább világít.
ezt találtam,megéri az árát?nekem ugyan ez van.

http://auto-motor.vatera.hu/alkatresz_felszereles_szemelyauto/elektronika/vilagitas_lampa_ego/toyota_corolla_kodlampa_182319470.html


Amennyiben passzol (ilyen kell a tiedbe), akkor megéri simán megvenni. A szalonban ugyan ez 3-4x drágábbra jön ki.

Nekem egy univerzális Hella FF75-ös van a kocsiban, ez sem rossz, de nem olyan szép azért beépítve, mint egy gyári.