Szerző Téma: Szerviz  (Megtekintve 2289678 alkalommal)

0 Felhasználó és 4 vendég van a témában

barna.czukor

  • Vendég
Re: Szerviz
« Válasz #4335 Dátum: 2010.10.04 21:45:33 »
Amit javasolok neked, hogy minőségi tárcsát vegyél, ami sajnos drága. Múltkor középáras olcsót vettél, mert azt hittük, hogy ez is jó lesz, miután eddig minden visszajelzés szerint elfogadható minőségű volt a Japanparts is. Nekem a betétje eddig bírja, bár tény, hogy nem egy Ferodo.

Nem tudok mást mondani, mint azt, hogy luggatott Brembo Sport vagy Ferodo tárcsát vegyél. Én mai fejjel ezek közül választanék és Ferodo Premier vagy EBC versenybetéteket vásárolnék hozzá.

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Szerviz
« Válasz #4336 Dátum: 2010.10.04 21:47:32 »
Hát ja. A betétnek amúgy semmi baja, úgy néznek ki mint az újak. Látszatra a tárcsának se, de ez ugyebár semmit sem jelent.
         

barna.czukor

  • Vendég
Re: Szerviz
« Válasz #4337 Dátum: 2010.10.04 21:49:23 »
Érdekes, de a betét nálam sem kopik egyáltalán. Egy kicsit aggaszt is, mert 30e km-t lefutott, már félig kopottnak kellene lennie. Szerintem ha puhább lenne a betét, akkor jobban fogna a fék és a tárcsa is tovább tartana. Mondjuk nálam a tárcsa sem túl vállas, szóval semmi sem kopik, de nem is fog annyira.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Szerviz
« Válasz #4338 Dátum: 2010.10.04 22:44:03 »
10 ezret futott féktárcsát szerintem az életben nem fognak gariban kicserélni. Elég egy felhevült tárcsára hirdelen rázúduló hideg víz (mondjuk, hosszasabb lejtmenet után egy nagy tócsa révén), és már meg is vetemedik, kész, utána ütni fog. Hogy bizonyítod be hogy nem ez történt, hanem "magától" üt? Sehogy.

Valami mintha derengene nekem, hogy anno mikor ez előtt a fékcsere előtt álltál, én kardoskodtam a jobb (Ate, ha jól emlékszem) cucc mellett  :hmmmm: ... Persze utólag könnyű okoskodni; ráadásul a márkásból is ki lehet fogni a xart (még ha kisebb eséllyel is) - pl. OK fine-ék Alfájában úgy nyikorog a Ferodo betét, hogy öröm hallgatni  ::)
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Re: Szerviz
« Válasz #4339 Dátum: 2010.10.05 18:47:31 »
kleingy!

Ha elfogadsz egy tanácsot megse próbáld ezt a garanciális dolgot. Kopó alkatrész, ráadásul nem gyári hibás, hanem valami eldeformálta!
A többiekkel sem értek egyet, nem a tárcsa volt a hibás. Egy szoruló úszó a legdrágább tárcsát is eldeformálja, ugyanis az nem egyik pillanatról a másikra állt be, hanem már egy ideje szorulhatott! És ha szorult, akkor bizony a tárcsa nem egyenletes nyomásnak volt kitéve. Ezenkívül állványos indikátorórával érdemes rámérni, hogy a menesztő tárcsája (amire felteszed a féktárcsát) nem üt-e...
Xanyi

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Szerviz
« Válasz #4340 Dátum: 2010.10.05 18:54:01 »
Köszi, asszem menni fog ez az indikátor órás mérés. De az mitől ütne, kérdezi a CNC-s? :) Amúgy jogos, már nyár óta panaszkodtam arra, hogy valami nem stimmel, de akkor még leráztak a pasik azzal, hogy csak centríroztatni kell a gumit, mert leesett egy súly.
Egyébként jövő héten megy gariba a tárcsa. Ha nem égett lilára, akkor menni fog a csere 1-2 nap alatt. Jó, hogy vannak ismerősök a megfelelő helyeken... :whistling:
         

AdamBH

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 116
Re: Szerviz
« Válasz #4341 Dátum: 2010.10.07 11:41:53 »
Sziasztok!

E12 1.4 VVTi-re kértem szerviz árajánlatot. Motorolaj+szűrőcsere, levegőszűrő, gyertya, hűtőfolyadék, fékfolyadék, és váltóolaj-csere, természetesen saját alkatrészekkel.
A kapott ajánlat kb 2.5 óra munka, ennek megfelelően 25 ezer forintos munkadíj.
Nem sok ez egy kicsit? Nem is a forintosított összeg, hanem a 2.5 óra. Ennyit dob a váltóolajcsere rajta?
E11 1.4 VVTi Hatchback 2000/03
E12 1.4 VVTi Wagon 2004/12

...és még néhány OFF ;)

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Szerviz
« Válasz #4342 Dátum: 2010.10.07 11:44:56 »
Nekem a munkadíj tűnik soknak, nem is az idő. Márkaszerviz?
         

AdamBH

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 116
Re: Szerviz
« Válasz #4343 Dátum: 2010.10.07 11:50:50 »
Igen, az.
10 ezer forintos óradíj, az márkaszervizben nem vészes, nem?
Gyöngyösiek 8900-ért dolgoznak, azt tudom, de ők nem is válaszoltak az ajánlatkérésemre. Kár, pedig korábban jártam náluk és nagyon szimpatikusak voltak.
E11 1.4 VVTi Hatchback 2000/03
E12 1.4 VVTi Wagon 2004/12

...és még néhány OFF ;)

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Szerviz
« Válasz #4344 Dátum: 2010.10.07 11:52:55 »
Úgy nem vészes. Haver szerelő biztos, hogy kevesebb mint a feléért megcsinálná.
         

AdamBH

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 116
Re: Szerviz
« Válasz #4345 Dátum: 2010.10.07 11:59:15 »
Úgy nem vészes. Haver szerelő biztos, hogy kevesebb mint a feléért megcsinálná.

De az is biztos, hogy nincs toyotás pöcsétje  :D

Ezen agyalok különben, hogy érdemes-e márkaszervizes pecsét miatt többszörös munkadíjat kifizetni. Mire eladom az autót, úgysem fog sokat érni. Most 6 éves, igaz első tulajdonos vagyok, így biztosan 42 ezer van benne...ráadásul kombi és benzines, ami öregen talán előny lesz a dízellel szemben. Mert az ismerős szerelő is tud pecsételni, csak éppen nem lesz rajta a toyota logó.

Mit gondoltok? :)
E11 1.4 VVTi Hatchback 2000/03
E12 1.4 VVTi Wagon 2004/12

...és még néhány OFF ;)

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Szerviz
« Válasz #4346 Dátum: 2010.10.07 12:02:04 »
Na így viszont én is márkaszervizbe vinném. :yes:
         

lablac

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6859
Re: Szerviz
« Válasz #4347 Dátum: 2010.10.07 13:05:36 »
Gyöngyösiek 8900-ért dolgoznak, azt tudom, de ők nem is válaszoltak az ajánlatkérésemre. Kár, pedig korábban jártam náluk és nagyon szimpatikusak voltak.
En is mindig hozzajuk megyek. Emailre nekem eddig mindig egy oran belul jott a valasz. Probald meg megegyszer, ha amugy nincs Neked tavol.


Voltak:  '08 Auris 2.0 D-4D Sol; '05 Honda Jazz 1.2 i-DSI S Cool, '09 Honda Accord 2.4 i-VTEC EX

AdamBH

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 116
E11 szerviz
« Válasz #4348 Dátum: 2010.10.07 14:11:06 »
Megvolt a 180 ezres nagyszerviz az E11-en, ami egyben vásárlás utáni revízió is volt, ugyanis a közelmúltban került hozzám az autó.

Ismerős szerelő csinálta, régi jó barát, egyben tuningmester is, csak nem kamatoztatja kellőképpen tudását :)

Előzmények:

Gond volt a lambdaszondával, ezt a diag is kimutatta, el volt tárolva hibának, s maga a szonda is be volt horpasztva, mintha már megpróbálták volna kivenni (vagy bontottként került bele - az előző tulajdonos szerelője amúgy is érdekes doglokat művelt...). Az autó néha rángatott, erőtlenné vált, csörgött is (ECU gondra is gyanakodtam), sárga lámpázott.
Ezen kívül teljesen kivolt az első fék, vason fogott, néha a folyadékszintre figyelmeztető lámpa is kigyulladt, annyira kint volak már a dugattyúk. Hátul meg gyenge volt a fékhatás, a szerviz azt javasolta állapotfelmérésen, hogy csiszoljuk be a pofákat, de a dobok levételekor megláttuk, hogy az első pofákon már alig van ferrodol (1mm se), így azok is cserések voltak élből.
Az első lengőkarok hátsó sziletjei is meg voltak már indulva. Az autó elég hintázós volt, pont olyan, mint amikor fel vannak puhulva a gátlók, nagyon bólógatott fékezgetésnél. Az előző szerelő gátlócserét jósolt a közeljövőre - érdekes, padon a gyöngyösi Kakukknál teljesen jónak mutatkoztak a gátlók.

Az ismerősömnél teljes folyadékszerviz kapott a gép, Autótéka 2000től vásárolt anyagokkal. Eneos 5W-30 a motorba, Castrol SMX-S a váltóba, Castrol TQ-D a szervorendszerbe, Toyota gyári DOT5.1 a fék+kuplunghidrjulikába és szintén gyári LLC a hűtőrendszerbe. Haver nem cécózott, lazán 4 és fél litert belekevert a 7 literes rendszerbe a koncentrátumból :) így vehetek még egy kannával az E12-höz :) Viszont a fékfolyadékból pont elég volt az 1 liter, így most van 2 bontatlan flakonom (hármat vettem). Új gyertyákat is kapott, Denso KR akármi, Barna már sokszor beírta a pontos típusát :) Lambdaszondával nem vacakoltam, megvettem a gyárit, külföldről, kedvezménnyel 42 ezer volt (Itthon 53 lett volna). Másban nem tudok megbízni, csak a gyáriban.

Az egyéb alkatrészek nagy részét a Bárdinál vettem. Első fék: Textar tárcsa, gyári Toyota betét (utóbbi pont az Autótéka2000-től). Hátul új Textar pofák, dobok még jók voltak, szinte nem is látható kopással. Kapott Lemförder lengőkarszilenteket, Corteco féltengelyszimeringet (ebből elsőre nem sikerült jó méretet adniuk, elég hülyén van a katalógusban, de végül én magam sikeresen kiszedtem belőle a helyes méretet).
SzűrőK. Motorolaj, levegő: Mann, utóbbit szintén nehezen találtuk meg, méret alapján, valami teljesen más típushoz hozta. Benzinszűrőt is kicseréltettem, biztos ami biztos, elvégre végig hazai autó volt és 180 ezer km alatt a magyar tisztaságú benzin már indokolttá tehet egy benyaszűrőt. Japanpartsot vettem hozzá.

Mivel szeretek az apró ***okra is figyelni, így jó cimborámat rávettem egy nagy rakás tökörészős munkára :) Ilyen volt, a teljesség igénye nélkül: ajtózsanérok, ablaktörlő mechanika kenése (WD40, majd zsírspray), fényszóró-beállítás, a klíma- és vízhűtő tisztítása (átfújta sűrített levegővel), valamint kipucolta a fojtószelepházat és a légtömegmérőt is. Kellett még néhány izzó, a középkonzol és műszercsoport összes világítótestjét kicserélte, így most nem féloldalasan világít, nagyon kellemes este. Egyedül a rádió kezelőfelülete homályos, de itt gondolom külön LEDek vannak a kapcsolók alatt, nem szétszedhetők.

Gond volt még a csomagtartó beázása is, elég durván, a pótkeréktartóban sokszor 1-2 centi víz állt. Végigvizsgálva a hátulját, a bal hátsó lámpa alatti szivacs-tömítés került a gyanú középpontjába. Újonnan egy ilyen tömítés 3600 forint és 1 hét várakozás lett volna. A Késmárk utcai bontóban kaptam egy bontottat, hogy próbáljam bele. Végül karosszéria-tömítővel körbe lett húzva és mind a két tömítés alákerült, majd kiderül, hogy mennyire hatásos, illetve hogy valóban itt volt-e a grimbusz. Sajnos nincsenek illúzióim, nagyon örülnék neki, ha ennyivel megúsznám.

Ja és kapott egy teljes (3 db) Valeo Silencio ablaktörlő-garnitúrát is.

Tapasztalatok:

Tombolnak a mentális lóerők :) A lambdaszondacsere erősen érezteti hatását, hihetetlenül fürge lett az autó (korábbi önmagához képest mindenképpen), megszűntek a rángatások. Kíváncsi leszek a fogyasztásra. A fék harapósan jó, ugyan még be kell kopnia, még csak 250km-t mentem eddig vele, vasalgattam ahol tudtam. Hátulról jön ugyan valami kattogás, súrlódás, de halkulófélben van, valószínűleg csak össze kell kopjon az új pofa a régi dobbal.
Kíváncsi leszek az olajfogyasztásra is, az 5W30-cal. Elvégre egy nagyon korai, sokat futott 4ZZ-ről van szó, s az előző gazdája 10W-40nel hajtotta. Bár valószínűnek tartom, hogy a "szerelője" tanácsára tette, valami Esso-t használt bele.
Ami viszont döbbenetesen meglepett, az a futómű. Két első szilent cseréjétől olyan feszes lett, mint Medveczky Ilona cicijei a 60-as években :) Hihetetlen a különbség, a korábbi, gátlóproblémának vélt felpuhult, hintázós érzés teljesen megszűnt. Magam sem akartam elhinni, ráadásul a szerelő szerint még korántsem volt vészes állapotban a szilent, nem volt átszakadva, csak repedezve. Így is meggyőző a különbség, másra pedig nem tudom visszavezetni, futóműben nem nyúltunk semmi máshoz.

Az egész mutatványért 27 ezret kért a komám. Elsőre talán nem kevés, bár az sem volt kevés, amit a berohadt szilentekkel szívott, de néhány évvel korábban, az előző helyén egy hasonló munkárt szerintem a felét sem kérte volna. Ez most nyilván drágább rezsijű hely, de szerintem így is baráti. Az elvégzett munka minőségét tekintve bizonyosan.
E11 1.4 VVTi Hatchback 2000/03
E12 1.4 VVTi Wagon 2004/12

...és még néhány OFF ;)

j.b

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 72
Re: Szerviz
« Válasz #4349 Dátum: 2010.10.07 14:28:37 »
sziasztok!
E11 liftback hátsó lökhárító sarkai lógnak a patentoknál,jobban megnézve a patentok sérültek,tudja valaki,hogy pontosan milyen patent kell bele?
Mert annyira nem tudom lenyomni a lökhárítót,hogy beférjen a tolómérő,megmérni a paramétereit.Illetve félek,hogy teljesen lepattanna,és nem tudnám visszatenni.
Corolla E-11 Liftback Linea Terra 1.6 1999