Szerző Téma: Szerviz  (Megtekintve 2293017 alkalommal)

0 Felhasználó és 5 vendég van a témában

Random_

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 442
    • http://borbelyj.spaces.live.com
Szerviz
« Válasz #270 Dátum: 2005.09.14 17:38:33 »
Na visszakaptam az autót a lökhárító újra lett fényezve mert cserélve volt és az első festés nem volt valami jó elkezdett több helyen jönni le a fényezés és ahogy mostam egyre nagyobb foltokban tűnt elő a fekete lökhárító.
Ezt garanciálisan megcsinálták gond nélkül.

A jobb első ajtó alatt vol egy 5 centis karcolás benyomódással amit egy beton virágtartó sarka okozott ezt csináltattam meg mert a festék felpattant és féltem, hogy elkezd rozsdásodni. A fényező srác a szalonba azt mondta, hogy ha nem kérek számlát akkor áfa nélkül elintézik nekem.

A karosszériás kért 6500-at kért a festő meg 15ezret mert keréktől kerékig végigfújta az ajtók alatti részt, hogy ne látszódjon a javítás.

Sajnos pénzes volt, de arra jó, hogy körültekintőbben vezessek. :(
Corolla 1.4 Terra --> Focus 1.6 Ghia [155]

Dragon79

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 239
hütöviz
« Válasz #271 Dátum: 2005.09.19 12:10:57 »
Eh... kicsit aggódom:
Ahogy bejött ez a mocsok idö, és egyre hidegebb van, a hütöviz höfokméröje igen lusta lett.
Értem ezalatt, hogy reggel elindulok, akkor nagyon sokáig csak az alsó három vonás környékén kóborol a mutató. Fütés ilyenkor rá van nyomva, gondolom ezért sem vágödig egyböl 90 fokba.  :)  Na de másnak is igy lent maradt a mutató hidegben? Nem káros ez a motornak? Van hogy csak olyan 30-35Km-er után kerül középsö állásba, miután egy pár dombon felmentem, meg elöztem egyet-kettöt. De aztán megint lecsúszik.
Bár a kézikönyv azt irja hogy az üzemi hömérséglet tartományba ez is bele tartozik... na meg persze azt is irja, hogy a közepétöl felelé is jó pár vonásig. De ezt már tudom, hogy nem igazán jó  :D mert akkor a termosztát zárva maradt, és a motor fö a saját levében.
Elképzelhetö tehát, hogy a termosztáttal gond van, és folyamatosan nyitva van. Ezért nem melegszik a motor rendesen? Vagy normális ez a Corollánál hidegben?
Robi? Neked hogy viselkedik a hütöviz mutató mostanában?
126.] volt valamikor, de kilépett a klubból, mert 1 év után se tudták elküldeni a toyotás apróságokat, pedig többször is kérte szépen,  most meg tagdíjat követelenek tölle.

robi (Robi)

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9520
Re: hütöviz
« Válasz #272 Dátum: 2005.09.19 12:21:00 »
Idézetet írta: "Dragon79"
Robi? Neked hogy viselkedik a hütöviz mutató mostanában?

Nálam rohadt gyorsan melegszik fel a motor. Pár kilóméter után már meleg is. Sőt - ha garázsból állok ki, meg az udvarból, amíg csukom és nyítom a kapukat már a mutató a skála negyedénél van. Utána meg akármennyivel megyek akárhogy, beáll mint a cövek a skála közepe alá egy vonallal.
Az egésznek az a trükkje, hogy amikor hidegen indítom a motor 2000 fordulattal pörög alapjáraton, és 2-3 perc alatt lecsökken 7-800-ra. Ezalatt már a mutató elkezd fölfelé kúszni.
Épp akartam kérdezni én is, hogy normálisnak számít ez a jelenség?

Spacedolphin

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 177
Re: hütöviz
« Válasz #273 Dátum: 2005.09.19 12:32:07 »
Idézetet írta: "robi"
Idézetet írta: "Dragon79"
Robi? Neked hogy viselkedik a hütöviz mutató mostanában?

Nálam rohadt gyorsan melegszik fel a motor. Pár kilóméter után már meleg is. akármennyivel megyek akárhogy, beáll mint a cövek a skála közepe alá egy vonallal.
Az egésznek az a trükkje, hogy amikor hidegen indítom a motor 2000 fordulattal pörög alapjáraton, és 2-3 perc alatt lecsökken 7-800-ra. Ezalatt már a mutató elkezd fölfelé kúszni.
Épp akartam kérdezni én is, hogy normálisnak számít ez a jelenség?


Nekem nem pörög ennyire hidegen indítva. Max 1300-ra megy fel, és onnan is elég hamar visszkúszik 900, hogy maradjon is az az alapjárat.
A víz meg kb 1,5-2 Km alatt eléri az üzemi hőfokot, akkor is, ha fűtök az elejétől kezdve...
De, hogy melyik autóé a norális viselkedés, arról fogalmam sincs...  :?
pacedolphin

Dragon79

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 239
Re: hütöviz
« Válasz #274 Dátum: 2005.09.19 13:28:49 »
Idézetet írta: "Spacedolphin"
Idézetet írta: "robi"
Idézetet írta: "Dragon79"
Robi? Neked hogy viselkedik a hütöviz mutató mostanában?

Nálam rohadt gyorsan melegszik fel a motor. Pár kilóméter után már meleg is. akármennyivel megyek akárhogy, beáll mint a cövek a skála közepe alá egy vonallal.
Az egésznek az a trükkje, hogy amikor hidegen indítom a motor 2000 fordulattal pörög alapjáraton, és 2-3 perc alatt lecsökken 7-800-ra. Ezalatt már a mutató elkezd fölfelé kúszni.
Épp akartam kérdezni én is, hogy normálisnak számít ez a jelenség?

Nekem nem pörög ennyire hidegen indítva. Max 1300-ra megy fel, és onnan is elég hamar visszkúszik 900, hogy maradjon is az az alapjárat.
A víz meg kb 1,5-2 Km alatt eléri az üzemi hőfokot, akkor is, ha fűtök az elejétől kezdve...
De, hogy melyik autóé a norális viselkedés, arról fogalmam sincs...  :?

Na akkor kinek a kocsiját vigyük szervizbe?  :D  :D
Szerintem a 2000-es fordulatszám kicsit erös. Nálam is 1300-körül indit, és vissza megy 700-ra. Tehát akkor elvileg ez a jó. Szerintem Robinak csak magas az alapjárat.
Hát aggaszt ez a hütöviz. Namost több lehetöség van:
A: Átb*sztak a márkaszervizbe, és ne mcseréltk ki a termosztátot tavaj. Nem hinném, hogy ennyi idö alatt tönkremegy.
B: Miután megjavitották a motort, desztiált vizet tetek bele, hogy ha valahol folyik, akkor ne a fagyáló folyon el. Úgy állapodtunk meg, hogy követekzö olajcsrénél visszacserálik a folyadékot fagyálóra. Lehet hogy a viz vágta szét a termosztátot?  :?
126.] volt valamikor, de kilépett a klubból, mert 1 év után se tudták elküldeni a toyotás apróságokat, pedig többször is kérte szépen,  most meg tagdíjat követelenek tölle.

Dragon79

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 239
Szerviz
« Válasz #275 Dátum: 2005.09.19 13:30:19 »
Ja... másik kéréds: Váltó olajat milyen gyakran kell/érdemes cserélni?
126.] volt valamikor, de kilépett a klubból, mert 1 év után se tudták elküldeni a toyotás apróságokat, pedig többször is kérte szépen,  most meg tagdíjat követelenek tölle.

robi (Robi)

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9520
Szerviz
« Válasz #276 Dátum: 2005.09.19 14:11:22 »
Idézetet írta: "Dragon79"
Ja... másik kéréds: Váltó olajat milyen gyakran kell/érdemes cserélni?

100000 km-nél. Enyémben mostmár több mint 130000 van, és amikor a sebességmérőjeladót cseréltem, megnézhettem az olajat a váltóba, kristály tiszta, méz színe van, ezexerint elődöm cserélte időben. Ezt megúsztam.

robi (Robi)

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9520
Re: hütöviz
« Válasz #277 Dátum: 2005.09.19 14:13:17 »
Idézetet írta: "Dragon79"
Idézetet írta: "Spacedolphin"
Idézetet írta: "robi"
Idézetet írta: "Dragon79"
Robi? Neked hogy viselkedik a hütöviz mutató mostanában?

Nálam rohadt gyorsan melegszik fel a motor. Pár kilóméter után már meleg is. akármennyivel megyek akárhogy, beáll mint a cövek a skála közepe alá egy vonallal.
Az egésznek az a trükkje, hogy amikor hidegen indítom a motor 2000 fordulattal pörög alapjáraton, és 2-3 perc alatt lecsökken 7-800-ra. Ezalatt már a mutató elkezd fölfelé kúszni.
Épp akartam kérdezni én is, hogy normálisnak számít ez a jelenség?

Nekem nem pörög ennyire hidegen indítva. Max 1300-ra megy fel, és onnan is elég hamar visszkúszik 900, hogy maradjon is az az alapjárat.
A víz meg kb 1,5-2 Km alatt eléri az üzemi hőfokot, akkor is, ha fűtök az elejétől kezdve...
De, hogy melyik autóé a norális viselkedés, arról fogalmam sincs...  :?

Na akkor kinek a kocsiját vigyük szervizbe?  :D  :D
Szerintem a 2000-es fordulatszám kicsit erös. Nálam is 1300-körül indit, és vissza megy 700-ra. Tehát akkor elvileg ez a jó. Szerintem Robinak csak magas az alapjárat.
Hát aggaszt ez a hütöviz. Namost több lehetöség van:
A: Átb*sztak a márkaszervizbe, és ne mcseréltk ki a termosztátot tavaj. Nem hinném, hogy ennyi idö alatt tönkremegy.
B: Miután megjavitották a motort, desztiált vizet tetek bele, hogy ha valahol folyik, akkor ne a fagyáló folyon el. Úgy állapodtunk meg, hogy követekzö olajcsrénél visszacserálik a folyadékot fagyálóra. Lehet hogy a viz vágta szét a termosztátot?  :?

Az alapjáratom melegen rendben van, 7-800 körül. Csak hidegen indul innen.
Egyébként meg én is a termosztátodra gyanakodnék. Amikor cserélteted a folyadékot, nézesd meg, ne keljen annyiszor leengedni.

Dragon79

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 239
Szerviz
« Válasz #278 Dátum: 2005.09.19 14:26:49 »
Idézetet írta: "robi"
Idézetet írta: "Dragon79"
Ja... másik kéréds: Váltó olajat milyen gyakran kell/érdemes cserélni?

100000 km-nél. Enyémben mostmár több mint 130000 van, és amikor a sebességmérőjeladót cseréltem, megnézhettem az olajat a váltóba, kristály tiszta, méz színe van, ezexerint elődöm cserélte időben. Ezt megúsztam.

Humm... akkor lecseréletetem. Nekem most lett benne 170 ezer. Sajnos megnézni nem tudom, mert nincs hozzá se tapasztalatom, se garázsom. Még 4 ezer kilóméter a követekzö olajig /msáfél hónap :)/ aztán legyen csere, és tisztába vagyok ezzel is.
126.] volt valamikor, de kilépett a klubból, mert 1 év után se tudták elküldeni a toyotás apróságokat, pedig többször is kérte szépen,  most meg tagdíjat követelenek tölle.

Dragon79

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 239
Re: hütöviz
« Válasz #279 Dátum: 2005.09.19 14:31:54 »
Idézetet írta: "robi"

Az alapjáratom melegen rendben van, 7-800 körül. Csak hidegen indul innen.
Egyébként meg én is a termosztátodra gyanakodnék. Amikor cserélteted a folyadékot, nézesd meg, ne keljen annyiszor leengedni.

Nehehem... az nem lehet, hogy a termosztáttal is átb*sztak!  [smilie=sm25.gif] ... Ez megint érdekes lesz.  :?
126.] volt valamikor, de kilépett a klubból, mert 1 év után se tudták elküldeni a toyotás apróságokat, pedig többször is kérte szépen,  most meg tagdíjat követelenek tölle.

robi (Robi)

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9520
Re: hütöviz
« Válasz #280 Dátum: 2005.09.19 18:32:59 »
Idézetet írta: "Dragon79"
Idézetet írta: "robi"

Az alapjáratom melegen rendben van, 7-800 körül. Csak hidegen indul innen.
Egyébként meg én is a termosztátodra gyanakodnék. Amikor cserélteted a folyadékot, nézesd meg, ne keljen annyiszor leengedni.

Nehehem... az nem lehet, hogy a termosztáttal is átb*sztak!  [smilie=sm25.gif] ... Ez megint érdekes lesz.  :?

Nem biztos, ki tudja.
A termosztátot a nedvesség nem támadhatja, rézféléből kell legyen, tehát a desztvíz nem árthat neki. A munkapontja túl alacsonyan van, korán nyít, és a langyos víz már át is van engedve a hűtőbe, ezért melegszik fel olyan lassan. Én nem láttam még Toyota termosztátot, de lehet, hogy javítható, azaz be lehet állítani a munkapontját egy kis mehanikai erővel... mert ez csak egy hőfüggő csap.

Vagy lehet nincs is benne termosztát, ergo teljesen kiműtötték? :oops:

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26328
Szerviz
« Válasz #281 Dátum: 2005.09.19 19:02:03 »
Meg kéne nézni, hogy a ventillátor jól mukodik-e, azaz mikor kapcsol ki/be.
Gyanúm, hogy állandoan jár. :!:
music     

Spacedolphin

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 177
Szerviz
« Válasz #282 Dátum: 2005.09.20 10:06:25 »
Sziasztok!

Az én kis E10-em a napokban kezdte el játszani, hogy időnként hiába indítok. Kattan egyet szépen, és nem mozdul. Aztán újra és újra tekerve a kulcsot, egyszer csak elkapja, és megforgatja az indítót, és ilyenkor általában be is indul. Mondjuk a múltkor erre 10 percet kellett rászánnom, máskor harmadik kulcsfordításra indul, megint máskor meg első pöccintésre duruzsolni kezd.
Nem találtam olyasmit, hogy csak hidegen, vagy melegen csinálná, de fogalmam sincs mitől lehet...   :huh:
Talán haldoklik az önindítóm?   :(

Ha van ötlet, akkor boldog lennék, ha megosztanátok velem.
pacedolphin

Misi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12329
    • Vissza a szürke hétköznapokhoz
Szerviz
« Válasz #283 Dátum: 2005.09.20 10:33:39 »
Idézetet írta: "Spacedolphin"
Sziasztok!

Az én kis E10-em a napokban kezdte el játszani, hogy időnként hiába indítok. Kattan egyet szépen, és nem mozdul. Aztán újra és újra tekerve a kulcsot, egyszer csak elkapja, és megforgatja az indítót, és ilyenkor általában be is indul. Mondjuk a múltkor erre 10 percet kellett rászánnom, máskor harmadik kulcsfordításra indul, megint máskor meg első pöccintésre duruzsolni kezd.
Nem találtam olyasmit, hogy csak hidegen, vagy melegen csinálná, de fogalmam sincs mitől lehet...   :huh:
Talán haldoklik az önindítóm?   :(

Ha van ötlet, akkor boldog lennék, ha megosztanátok velem.


Szerintem önindító lehet, nem húz be a bendix rendesen.
Az akksid jó állapotú?

Spacedolphin

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 177
Szerviz
« Válasz #284 Dátum: 2005.09.20 11:53:02 »
Idézetet írta: "Misi"
Idézetet írta: "Spacedolphin"
Sziasztok!

Az én kis E10-em a napokban kezdte el játszani, hogy időnként hiába indítok. Kattan egyet szépen, és nem mozdul.


Szerintem önindító lehet, nem húz be a bendix rendesen.
Az akksid jó állapotú?


Akksi elvileg rendben, mert ha viszont tekeri az indítót, akkor van benne kakaó rendesen...
Akkor valszeg mégis az önindító nem vitézkedik eléggé. Ezt lehet javítetni, nem? Nem kell azonnal egyben cserélni?
pacedolphin