Szerző Téma: Szerviz  (Megtekintve 2293102 alkalommal)

0 Felhasználó és 4 vendég van a témában

robi (Robi)

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9520
Szerviz
« Válasz #225 Dátum: 2005.07.26 07:23:44 »
Idézetet írta: "Dragon79"
Még egy hetet várok, ha akkor is oké minden, kezdhetek örülni...  :roll:
Esetleg kérdés?

Nos, én aszondom már most kezdhetsz örülni. Nálam mindez normális. A motor csendessége engem is meglepett párszor de meg lehet szokni a jót... Fogyasztásilag is rendben vagy, sebességileg is... szal akkor üdv a klubban.

Dragon79

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 239
Szerviz
« Válasz #226 Dátum: 2005.07.26 08:01:14 »
Idézetet írta: "robi"
Nos, én aszondom már most kezdhetsz örülni. Nálam mindez normális. A motor csendessége engem is meglepett párszor de meg lehet szokni a jót... Fogyasztásilag is rendben vagy, sebességileg is... szal akkor üdv a klubban.


 :D  :D  Na akkor örülök! ... De öszintén szólva tényleg széles mosollyal vezetek mostmár. Azelött csak egy dolog volt az autó, meg a vezetés. A szükséges mindenapi ingázás része.
126.] volt valamikor, de kilépett a klubból, mert 1 év után se tudták elküldeni a toyotás apróságokat, pedig többször is kérte szépen,  most meg tagdíjat követelenek tölle.

SER

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 7
Szerviz
« Válasz #227 Dátum: 2005.08.05 10:46:04 »
Idézetet írta: "Profy"
Mail rendszer halála miatt nem küldtem senkinek képet de felraktam a : http://kep.tar.hu/profy/50009589#2 re a képeket.


Sziasztok,

Nagyon profi, nincs véletlenül valakinek ugyanilyen könyve, leírása egy 93' 1,3XLi 4E-FE motorról?

Köszi és Üdv,
Tamás

robi (Robi)

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9520
Szerviz
« Válasz #228 Dátum: 2005.08.11 18:17:54 »
Idézetet írta: "robi"
Igyekszek mindent amennyiben lehetséges sajátkezüleg megoldani...

(folytatás  innen)
És íme a mai eredmény meg a beteg (remélhetőleg) amit kiműtöttem:
 

Nagyon tetszett, hogy az autó 9 és fél éves korához képest, a szenzor rögzítő csavar menete teljesen újszerű, semmi oxidáció nyom nincs rajta. Ezért szeretem. Made in Japan :)

Holnap megyek bontóba venni másik jeladót, és berakom. Jelentkezem a fejleményekkel.

Szerk.: képeket áthelyeztem.

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Szerviz
« Válasz #229 Dátum: 2005.08.11 18:55:57 »
Idézetet írta: "robi"
Idézetet írta: "robi"
Igyekszek mindent amennyiben lehetséges sajátkezüleg megoldani...

(folytatás  innen)
És íme a mai eredmény meg a beteg (remélhetőleg) amit kiműtöttem:
 

Nagyon tetszett, hogy az autó 9 és fél éves korához képest, a szenzor rögzítő csavarja teljesen újszerű, semmi oxidáció nyom nincs rajta. Ezért szeretem. Made in Japan :)

Holnap megyek bontóba venni másik jeladót, és berakom. Jelentkezem a fejleményekkel.[/url]


De ugye nem ezzel az autóval akarsz menni a bontóba?  :shock:
Jó lehet, hogy hülye kérdés, de ha jól tudom ez a jeladó a váltóba van benne, szal ha mész vele lehet hogy kiveri ott a váltóolajat...
Xanyi

robi (Robi)

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9520
Szerviz
« Válasz #230 Dátum: 2005.08.11 19:02:03 »
Idézetet írta: "Xanyi"
De ugye nem ezzel az autóval akarsz menni a bontóba?  :shock:
Jó lehet, hogy hülye kérdés, de ha jól tudom ez a jeladó a váltóba van benne, szal ha mész vele lehet hogy kiveri ott a váltóolajat...

Hehehe... persze, hogy nem. Visszatettem míg a garázsba álltam vele. Tudniillik alig bírtam kiszerelni, mert a váltóba nyomáshiány uralkodott, ahogy szedtem kifelé csak úgy szippantotta be a levegőt. Motor melegedésekor ez fordítva lenne - kiszedett szenzorral nem túl szerencsés eredményeket okozhat.
Bevágom a táskámba és majd gyalog megyek odáig  8) remélem nem zárnak be míg odaérek :roll: .

robi (Robi)

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9520
Szerviz
« Válasz #231 Dátum: 2005.08.12 17:09:07 »
Totál siker!  :dancing:  :elephant:  :dancing:  :elephant:

Elsétáltam a Toyota bontóba, 15. ker. Késmárk utca 4-be. Lenyűgözött a látvány. Minden van, ami Toyotához kell. Még 2005-ös design Toyota karoszéria alkatrészt is láttak a szemeim. Minden van, amit az ember akar. Kiszolgálás jó volt, tisztelettudóan beszéltek az emberrel. Amit kértem pár perc alatt adták is.  [smilie=sm38.gif]

Ígyhát beszereztem egy jeladót, ami itt 4000 Ft-ba került, még a csati is rajta volt. Hazarohantam, beszereltem a váltóba, csati fel, uzsgyi egy próbaút az udvaron - YESS! Működik. Ez volt a hibás.  [smilie=sm36.gif]

Egyébként a bontóba a jeladót hajtótengelyel és fogaskerékkel adták, a márkaszervízben 47000-ért csak a síma adót adták volna. Kivettem a két tengelyt és összehasonlítottam: az enyémen valami furcsa lerakódás, a bontott pedig tiszta. A jeladóban, a hajtott belsőnél is ugyanez. Tehát egyértelmű, hogy ez volt a beteg. [smilie=sm59.gif] Szétszedem teljesen és dokumentálom a dolgot.   :megaman:

Na, ígyhát megúsztam a dolgot a javítás kevesebb, mint tizedéért, és némi tapasznyalatot is szereztem.  [smilie=sm43.gif]

ksanyi

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 12
Szerviz
« Válasz #232 Dátum: 2005.08.12 20:33:01 »
Idézetet írta: "robi"
Totál siker!  :dancing:  :elephant:  :dancing:  :elephant:



Egyébként a bontóba a jeladót hajtótengelyel és fogaskerékkel adták, a márkaszervízben 47000-ért csak a síma adót adták volna. Kivettem a két tengelyt és összehasonlítottam: az enyémen valami furcsa lerakódás, a bontott pedig tiszta. A jeladóban, a hajtott belsőnél is ugyanez. Tehát egyértelmű, hogy ez volt a beteg. [smilie=sm59.gif] Szétszedem teljesen és dokumentálom a dolgot.   :megaman:

Na, ígyhát megúsztam a dolgot a javítás kevesebb, mint tizedéért, és némi tapasznyalatot is szereztem.  [smilie=sm43.gif]


Szívből gratulálok!

robi (Robi)

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9520
Szerviz
« Válasz #233 Dátum: 2005.08.13 20:37:44 »
Idézetet írta: "ksanyi"
Szívből gratulálok!

Köszi!
Egyébként ma voltunk egy városi túrán, és más érzés az új jeladó. Sokkal stabilabban áll a tű, ezexerint már amikor átvettem a kocsit gyengélkedhetett.

robi (Robi)

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9520
Szerviz
« Válasz #234 Dátum: 2005.08.15 08:35:32 »
...közben meg szét szedtem a régi jeladót - a fogaskerekes tengely egy mágnest hajtott meg, ami egy Hall generátor előtt forgott. Ami tönkre ment - eltörött a mágnes és a szilánkok teljesen szétroncsolták a dolgokat - ezért ingadozott a mutató össze-vissza, azt amikor teljesen széttörött, már 0-át mutatott.
:shocked:

Érdekes viszont, hogy a fedkomp nem villantotta fel a motorhiba lámpát, pedig a sebesség érzékelő jel hiányát 3000 és 5000 rpm között a fedkomp ki szokta jelezni, a javítási könyv szerint.  
[smilie=sm59.gif]

Szeke

  • Lost & Found :)
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4578
Szerviz
« Válasz #235 Dátum: 2005.08.15 09:31:39 »
Idézetet írta: "robi"
Érdekes viszont, hogy a fedkomp nem villantotta fel a motorhiba lámpát, pedig a sebesség érzékelő jel hiányát 3000 és 5000 rpm között a fedkomp ki szokta jelezni, a javítási könyv szerint.  
[smilie=sm59.gif]

A corolládban nincs fedkomp  :wink:  A fedkomp a vvt-i motorok óta van csak és a beltérben mutatja a fogyasztást. Te gondolom a motorvezérlő elektronikára gondoltál. Valószínűleg valamennyi jelet adhatott még az érzékelő és nem villant ki. Vagy ki kellene szedni az érzékelőt, hogy érezze a hibát.
'83 Camry 2.0 GLi Liftback (most épp nem automata)  Sunroof + '05 Yaris I  D4D

Profy

  • Elnökségi szoba
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3148
  • Bontó szökevény 5,2L országút :D
Szerviz
« Válasz #236 Dátum: 2005.08.15 10:53:50 »
Idézetet írta: "SER"
Idézetet írta: "Profy"
Mail rendszer halála miatt nem küldtem senkinek képet de felraktam a : http://kep.tar.hu/profy/50009589#2 re a képeket.


Sziasztok,

Nagyon profi, nincs véletlenül valakinek ugyanilyen könyve, leírása egy 93' 1,3XLi 4E-FE motorról?

Köszi és Üdv,
Tamás


4E-FE és a 4A-FE ill a 7A-FE között csak lökettérfogatbeli külömbség van mechanikai szempontból.Elektronikusan viszont lehetnek meglepetések bár a bejárt utat nem igazán szoktátk elhagyni. :D
Toyota Avensis I.Se 2002 kifutó

16

robi (Robi)

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9520
Szerviz
« Válasz #237 Dátum: 2005.08.15 13:49:52 »
Idézetet írta: "Szeke"
gondolom a motorvezérlő elektronikára gondoltál. Valószínűleg valamennyi jelet adhatott még az érzékelő és nem villant ki. Vagy ki kellene szedni az érzékelőt, hogy érezze a hibát.

Elnézést, valóban arra gondoltam.

robi (Robi)

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9520
Szerviz
« Válasz #238 Dátum: 2005.08.15 13:52:13 »
Idézetet írta: "SER"
nincs véletlenül valakinek ugyanilyen könyve, leírása egy 93' 1,3XLi 4E-FE motorról?

Köszi és Üdv,
Tamás


Nézz ide.

robi (Robi)

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9520
Szerviz
« Válasz #239 Dátum: 2005.08.16 14:14:28 »
Szétszedtem a hibás jeladót, íme pár kép. Balról jobbra:


1. Csatlakozó és Hall generátor (traduktor) egybeöntve
2. Golyó
3. Rugó
4. Forgó tárcsa
5. Eltörött mágnesgyűrü, ami a tárcsára jön balról, a tárcsa tengelye köré
6. Ház
7. Hajtótengely fogaskerékkel.

Ami történt: A mágnesgyűrü ragasztása a tárcsához leszakadt, ezért a mágnesgyűrü szabadon mozgott a tárcsa és a ház között. A mutató ingadozását az okolja, hogy mivel a mágnes már nem volt odaragasztva, nem forogott mindíg együtemben a tárcsával. A ház belső szerkezetéhez súrlódva, a mágnesgyűrü megvékonyodott, elkopott és eltörött, ilyenkor esett le a mutató 0-ra.
A mágnesgyűrü hasonló anyagból készült, mint azok a vékony, kis hajlékony, matrica-szerű hűtőmágnesek.

Ez az egész jeladó egy összeragasztott házban van, szét csak fűrésszel tudtam szedni. A tudományért feláldozva  :D