Szerző Téma: Szerviz  (Megtekintve 2334075 alkalommal)

0 Felhasználó és 5 vendég van a témában

IndiJános

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 9
Szerviz
« Válasz #1200 Dátum: 2008.03.23 14:13:35 »
Hello mindenkinek!

Megvan az elsõ, mármint az elsõ autóm, egy 1998-as gyártású Toyota Corolla. :D
Szeretném megejteni rajta az ilyenkor szokásos szervizt. :Szûrõk, motorolaj, váltóolaj, gyertyák, szíjak cseréje.
Érdeklõdnék hogy milyen típusú olajat rakjak bele, motorolaj Castrol TXT 5w 40 Softec ??
Váltóolajról semmi infót nem találtam.
És még valami, Owners Workshop Manual letöltheõ valahonnan ehez a típushoz?

Peti

  • Vendég
Szerviz
« Válasz #1201 Dátum: 2008.03.23 15:36:34 »
Idézetet írta: "tutinet"
Pár napja voltam márkaszervizben izzócserén. Lehet, hogy a szervizes levette az akkut és resetálta a rendszert ?
Nem ezért ír ki a fedélzeti badarságokat ?


Nálam biztos nem, mert nincs fed.compom :wink:  nekem "valós" fogyinövekedésem volt, de -amint írtam- ráfogtam másra, mivel az új szûrõtõl tuti nem lehet...

Peti

  • Vendég
Szerviz
« Válasz #1202 Dátum: 2008.03.23 15:41:09 »
Idézetet írta: "TZoli"
...az viszont érdekes hogy miért 4,5 litert számláztak 1.4 vvt-i hez.

Szólni kell, max 3.8 liter megy a motorodba...

Nem tudom milyen egység alapján számláznak, de akkor se lehet 4 liternél több :nana:

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Szerviz
« Válasz #1203 Dátum: 2008.03.23 19:57:08 »
Idézetet írta: "tutinet"
Érdekes eset: most tettem bele a héten vadiúj légszûrõt és a fedélzeti komp. azóta 9 meg 9.5 literes fogyasztásokat ír ki városban.

Miért, eddig mennyi volt a városid?

Egyébként a relatíve sûrû 10 W-s olaj megdobja ám pár decivel a városi fogyit az 5 W-shez képest :nana: ... Minél hidegebb az idõ, annál nagyobb a különbség. Ezen kívül a sûrûbb olajjal nagyobb lesz a motor kopása, igénybevétele, továbbá jobban megterheli az elektromos rendszert is (akksi, önindító stb.). Apró különbségekrõl beszélünk, de a kilométerek ezrein-tízezrein át az apró különbségek szépen összeadódnak.

A szervíz 10 W olajat rak az autóba, mert ha nagyon szigorúan vesszük, akkor ez az olaj még megfelelõ ebbe az autóba a mi éghajlatunkon - de ennyirõl és nem többrõl van szó, ez a minimalista megoldás! Nem véletlenül ajánl a gyár elsõsorban 5 W olajat. Hogy akkor miért tesz bele mégis 10 W-t a szervíz? Azért, amirõl korábban is írtam: mert 10 ügyfélbõl 9 lexarja, hogy mi kerül a kocsiba - csak minél kisebb legyen a számla végösszege :| ...

Vinni kell magaddal az olajat, neten jóval olcsóbban kapsz jóféle 5 W olajat, mint amennyiért a szervíz méri a középszerû 10 W-t. Ezzel együtt, ha már most belekerült, hagyd benne egy ideig - elsõsorban azért, mert itt a tavasz, jön a nyár, meleg lesz az idõ, ilyenkor kevésbé érvényesülnek a sûrûbb olaj hátrányai. De legkésõbb õsszel cseréltesd le.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Tamás69

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8391
    • http://www.capella.hu
Szerviz
« Válasz #1204 Dátum: 2008.03.23 22:03:44 »
Idézetet írta: "IndiJános"
Hello mindenkinek!

Megvan az elsõ, mármint az elsõ autóm, egy 1998-as gyártású Toyota Corolla. :D
Szeretném megejteni rajta az ilyenkor szokásos szervizt. :Szûrõk, motorolaj, váltóolaj, gyertyák, szíjak cseréje.
Érdeklõdnék hogy milyen típusú olajat rakjak bele, motorolaj Castrol TXT 5w 40 Softec ??
Váltóolajról semmi infót nem találtam.
És még valami, Owners Workshop Manual letöltheõ valahonnan ehez a típushoz?


Vezérmûszíj 120e -nél esedékes, de ha nem ismert a gép elõélete, és nem látszik egyértelmûen, a cseréje mindenképpen, a hozzá tartozó feszítõkkel együtt. - Ez lesz a legdurvább tétel, és mivel eléggé bontani kell, érdmes egy szakembert keresni, aki látott már eféle motort.

Motorolaj+szûrõ, nem egy nagy tétel, kb.3,6l kell neki, ha nem túl kopott a motor, 5w-40 el-t kellene neki adni, a Castrol tökéltes. A váltóba Castrol TAF-X jó 1,9l kell neki!
Tamás
'07 Hilux
'98 Corolla HB 1,4
'05 Corolla 1,6 SOL
'03 Lexus IS200

Capella Computer Kft        Minden, ami számítástechnika!

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Szerviz
« Válasz #1205 Dátum: 2008.03.23 22:53:20 »
Idézetet írta: "tutinet"
OK, így lesz. Õsszel lecserélem. De milyenre pontosan ?

A városim 8-8.4 volt eddig a komputer szerint, most 9 körül mutat. Fene tudja mitõl több ez, lehet azért mert az aksi sariut lehuzták.


Attól biztosan nem. Viszont attól lehet, hogy most hidegebb van ;) ... Meg a sûrûbb olajtól is, bár az ekkora többletet nem okoz, de 2-3 decit a "javára" írhatsz. Én mindig azt mondom, hogy ekkora különbségek miatt nem érdemes aggódni. Ekkora differencia nagyon könnyen összejön, elvégre van a képletben egy rakás változó.

Olaj: hát nagyjából bármi jó, ami márkás, általános felhasználásra szánt (tehát nem kifejezetten bizonyos márkák bizonyos motorjaiba ajánlott) és 5 W 30-as vagy 5 W 40-es. Én a Liqui Moly-ra esküszöm, de jó a Mobil is, és a Castrollal sem nyúlsz mellé.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Szuti

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
  • Fanatic Racer:-)
Szerviz
« Válasz #1206 Dátum: 2008.03.23 23:14:18 »
Én a motulról hallottam a legjobbakat aztán castrol és ez a liqui moly.Volt egy haverom aki azt mondta hogy  ferrarinál ugyanazt a shell olajat öntik a ferrarikba mint amit bárhol lehet kapni...

Ez volta hozzászólás amit a haverom írt.


Shell olajat divatból fikázza néhány laikus, de tavaly saját szememmel láttam, hogy ugyanazt az olajat öntik az F430a-asokba is a márkaszervizben, mint amit bárhol megvehetsz. Márpedig ha az F430-asok hibátlanul üzemelnek tõle az elég jó referenciának számít

IndiJános

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 9
Szerviz
« Válasz #1207 Dátum: 2008.03.24 09:10:13 »
Idézetet írta: "Tamás69"
Vezérmûszíj 120e -nél esedékes, de ha nem ismert a gép elõélete, és nem látszik egyértelmûen, a cseréje mindenképpen, a hozzá tartozó feszítõkkel együtt. - Ez lesz a legdurvább tétel, és mivel eléggé bontani kell, érdmes egy szakembert keresni, aki látott már eféle motort.


Köszönöm a gyos választ!  :)  A kilóméterórában 92000 km van, az autóban meg csak a Nagy Manitu motordiagnosztika tudhatja mennyi, szóval megcsináltatom a vezérmûszíj+feszítõ cserét szakemberrel, ártani nem fog a motornak.

Peti

  • Vendég
Szerviz
« Válasz #1208 Dátum: 2008.03.24 11:30:08 »
Idézetet írta: "Szuti"
Shell olajat divatból fikázza néhány laikus, de tavaly saját szememmel láttam, hogy ugyanazt az olajat öntik az F430a-asokba is a márkaszervizben, mint amit bárhol megvehetsz. Márpedig ha az F430-asok hibátlanul üzemelnek tõle az elég jó referenciának számít


Régen tényleg voltak problémák a Shell olajakkal, most már biztos más a szitu :wink:

Ákos2004

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6642
  • Corolla E12 1.4 vvti SOL Corolla E15 1.6 Luna
Szerviz
« Válasz #1209 Dátum: 2008.04.02 21:19:05 »
Sziasztok!
Az lenne a kérdésem, hogy szerintetek a szervizkönyvbe a márkaszerviz akkor is bepecsétel, ha csak olajcserét akarsz csináltatni, vagy csak akkor, ha az összes általuk elõírt dolgot megcsináltatod velük?
Nekem 4éves a verdám, most kellene a 60ezresre vinnem.

Nekem a bizonyított km-futás miatt fontos a 15 000km-enkénti márkaszervizes pecsét, egyébként nem. A 60 000-es szerviz áll még fékolaj/váltóolaj cserébõl, meg ki tudja mibõl.

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Szerviz
« Válasz #1210 Dátum: 2008.04.02 22:23:29 »
Érdemben ugyan nem tudok hozzászólni a dologhoz, de pl. a fékolajat és a váltóolajat nem ártana lecserélni a pecséttõl függetlenül...
Xanyi

Peti

  • Vendég
Szerviz
« Válasz #1211 Dátum: 2008.04.03 11:06:19 »
Ez tényleg érdekes kérdés :hmm:  mert pl. a váltóolaj-cserét tényleg elõírja füzet, mégse cserélik 60nál és ettõl függetlenül megy a pecsét :hmm:

Ákos2004

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6642
  • Corolla E12 1.4 vvti SOL Corolla E15 1.6 Luna
Szerviz
« Válasz #1212 Dátum: 2008.04.03 17:30:28 »
1,4VVT-i a motor.
A 60 000-es szerviz szerintem az elsõ komolyabb szerviz az autó életében, így megyek a márkaszervizbe, bár egy halom pénzt nem akarok otthagyni. Olajat viszek, de lehet olajszürõt és légszürõt is viszek.
Így is benne lesz vagy 60-70rugóban, mert mindig találnak ezt/azt rajta.

Ákos2004

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6642
  • Corolla E12 1.4 vvti SOL Corolla E15 1.6 Luna
Szerviz
« Válasz #1213 Dátum: 2008.04.03 18:29:39 »
Megnéztem a szervizfüzetbe, ezeket kell cseréni 60 000km-nél. Az utolsó szervizszámlából kilestem néhány árat a többit meg megsaccoltam.

Motorolaj (20 000Ft anyga + 4000 ft Munkadíj)
Olajszürû (2000 anyag + 2000 ft munkadíj)
Légszürõ (5000 anyag+ 2000 ft munkadíj)
gyujtógyertya (10 000 ft anyag+5000 munkadíj)
légkondi szûrõ ( ez egyenlõ pollenszürõ?)7000ft anyag + 3000 munkadij
fékolaj 10 000Ft Anyag + 6 000 Munka Ft)
váltóolaj 6000anyag  6000 munka.

Ez így kb 88 000 Ft.
Nekem még ki kell cserélni a motor alsó része körül valami O-gyûrût, ami még egy 10 000Ft összesen, meg a középkonzolomban a gombok megvilágítása sem mûködik (gondolom van benne), és azt az izzót is.
Szóval én kb 100 000 Ft-ra tippelem az egészet.
Elgondolkodtató.

Misi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12329
    • Vissza a szürke hétköznapokhoz
Szerviz
« Válasz #1214 Dátum: 2008.04.03 21:05:57 »
Egy jobb étteremben 6000 HUF-ért egy palack bort kapsz. És akkor hol van még a vacsora?
 :szemez: