Szerző Téma: Szerviz  (Megtekintve 2334078 alkalommal)

0 Felhasználó és 5 vendég van a témában

Peti

  • Vendég
Szerviz
« Válasz #1170 Dátum: 2008.03.10 19:17:56 »
Idézetet írta: "barna.czukor"


Az ékszíjat még sosem cseréltem, nem tudom, hogyan kell, mire kell figyelni. Ha van kedved s idõd, akkor mondd el kérlek és akkor lehet, hogy megpróbálom bevállalni a cserét. Amúgy szerintem sem annyira vészes. Csak azt nem tudom pl, hogy mennyire kell feszesre állítani. Van-e külön feszítõgörgõ a kocsiban? Mit kell meglazítani elõször, stb... Lehet, mégis csak jobb, ha a szakira bízom.


Konkrétan ilyen motoron még én se csináltam, így nem tudom a pontos lépéseket, vagy a feszítõnél vagy a generátornál kell lelazítani, egyik se bonyolult folyamat.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Szerviz
« Válasz #1171 Dátum: 2008.03.10 20:28:35 »
Idézetet írta: "barna.czukor"
Sziasztok!

A 2001-es Corollám egy "nagyszervíz" elõtt áll. Az elõzõ tulaj nem sokat ment vele, most lesz csak 60.000 km a kocsiba. Azonban az autó már 6 éves, így ki szeretnék cserélni mindent, amit kell... A javításokat én végzem nagy részben, csak a számomra problémás dolgokat végeztetem el a helyi szerelõvel, aki egyébként mindig szépen dolgozik. (Ékszíj csere pl.) Azért én csinálok sok mindent, mert örömömet lelem benne, meg pár ezer FT-ot spórolok is...

Az lenne a kérdésem, hogy van-e vkinek egy olyan listája az autómhoz, amely tartalmazza a szükséges cseréket, ellenõrzéseket kilóméterre és idõre vetítve részletesen? A szervízkönyvben vannak táblázatok ezzel kapcsolatban, de én nem bízok abban, össze-vissza ír mindent... Sok minden nem világos. (pl, hogy a váltóban az olajat mikor kell cserélni.)

A többi kérdésem technikai lenne...


Szia! Na akkor nézzük sorban...

-Szervófolyadék: szerintem még bõven ráér lecserélni. Nem is tudom, a gyár egyáltalán ír-e elõ erre cserét. Majd talán valamikor évek múlva a biztonság kedvéért lecserélheted, de ez még tényleg messze van.

-Benzinszûrõ: biztos nincs a motortérben? Ha ugyanolyan megoldású, mint a Camryben, Carinában stb., akkor egy elég nagy, fekete fém henger kell keresned, amire hollanderekkel vannak rögzítve a csövek. Persze lehet hogy a Corollánál nem így van, ezt sajnos nem tudom pontosan. Viszont szvsz ezt még szintén fölösleges most lecserélni - hacsak a szervízkönyv nem azt írja, hogy kell; de pl. Carinánál csak 160 ezernél írja elõ a cserét a gyár.

-A váltóban elvileg, ha az olaj ásványi, akkor asszem 60 ezernél kell cserélni, tehát ezt megteheted most. A szintetikus Castrol viszont, amit bele készülsz tenni, maradhat benne 100 ezren át. Egyébként elvileg 1.9 liter megy bele.

-A fékfolyadék cseréje 6 év után nagyon is esedékes! A következõvel ne is várj ennyit, 3-4 évente jó kicserélni a biztonság kedvéért. DOT 4 jó bele, de a fél literrõl nem lennék biztos, hogy elég. Inkább vegyél literes flakont. És mindenképpen márkás legyen, ezen ne spórolj. Castrol jó ebbõl is.

-A kuplungba is fékfolyadék kell, de azt még korai lenne cserélni. Ráér késõbb, szintén évek múlva.

-A hûtõfolyadék cseréje szintén esedékes, hajtsd azt is végre most. De tecsós gagyit eszedbe ne jusson venni! Én ebbõl megvenném a gyárit, vagy ha nem azt, akkor valamelyik márkás gyártó (Castrol, Mobil, Liqui-Moly stb.) termékét. Ezen sem szabad spórolni. Ha 50 %-ban kevered desztvízzel, az megfelelõ.

-Gyertyák: ne tegyél bele Boscht. Toyotába NGK vagy Denso való. Nem drágább, viszont jobb.

-Kormányrázás nagy tempónál: ezt, ha peched van, okozhatja felni-eldeformálódás is. Majd a gumisnál kiderül, ha megforgatja a felnit a centrírgépen, hogy nem üt-e.

-Rázkódás fékezéskor: valszeg ütnek a féktárcsák. Szerencsés esetben felszabályozással megoldható, ha még elég vastag a tárcsa. Utána illik betétet cserélni.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Tamás69

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8391
    • http://www.capella.hu
Szerviz
« Válasz #1172 Dátum: 2008.03.11 09:13:32 »
Hogy a2001-es Corollában hogyan van, azt nemtudom - asszony meg elment az övével, így megnézni sem tudom ( gondolom ez még az E11 verzió duplakereklámpás)

Nekem a 2003-asnál a fékfolyadék tartályból táplálkozott a kuplung munkahenger is, tehát egyszerre lehetett cserélni, az üzemanyagszûrõ meg szerintem a hátsó kerék környékén - de ezt lehet, hogy keverem!
Tamás
'07 Hilux
'98 Corolla HB 1,4
'05 Corolla 1,6 SOL
'03 Lexus IS200

Capella Computer Kft        Minden, ami számítástechnika!

Chaberrr

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 8
Nagyszerviz Toyota Corolla XLi 93'
« Válasz #1173 Dátum: 2008.03.11 16:40:18 »
Sziasztok!
Egy hete vagyok boldog tulajdonosa egy 93-as toyota corollának  :nagymosoly: . Eddig volt már két trabim is egy négyütemû meg egy kétütemû, szóval közel áll szívemhez a bütykölés:) Ezért is ide írom az elsõ hozzászólásom.
Az autó 95 óta volt az elõzõ tulajnál 122 ezer km van benne, nõi tulaj, Egerben szaladgált. Mivel az elõzõ tulajdonos "csak használta" (kb tankolt bele meg elvitte vizsgáztatni ha kellett, ahogy ez a toyotáknál szokás:) ) szeretném kicsit gatyába rázni az amúgy elég jó állapotban lévõ autókámat.
Sajnos se szervizkönyv, se használati utatsítás(szervizperiódusok stb.) nincs az autóhoz. Így nem tudom mit illene kicserélni rajta, mit nem. utolsó infóm, hogy 2006 ban lett cserélve olaj és gumiharang, 114000 km nél.

A következõkre gondoltam:
-vezérmûszíj
-gyertyák
-váltóolaj
-olaj
-fékfolyadék?
-hûtõfolyadék

Ezeket szívesen elvégezném magam is, azonban szervizkönyv hiányában nem tudom hol kezdjek neki  :kormom: (nyilván a folyadékokat nagyjából sejtem, bár a váltó olaj leeresztõ és töltõ csavarja kérdéses), meg azt is csak kapizsgálom, hogy pontosan milyen márkájú és paraméterû cuccok kellenek.

Nincs valakinek elfekvõben vagy kölcsön használati utasítása ehhez a típushoz? esetleg szervizkönyv? az e-bay en találtam haynes félét de kicsit sokallom az árát 6-8000 mire ideér.

Ha tudtok jó magán szerelõt (újpest/mátyásföld/újpalota környékén) (nem szakszerviz!- "mert az drága" , vagy nem?) légyszi írjátok meg a címét elérhetõségét.

Az általam vélt hibák:
-Amikor benyomom a fékpedált (álló helyzetben is) szuszogás hallatszik.
-kicsit akad a váltó, 1 -ben és 2-ben(nem jobban mint egy astrában, de ez mégiscsak japó), a kuplung magasan áll és kicsit magasan is fog, ez hol állítható hidraulikus kuplungnál?
-Meghallgatnék egy hasonló korú és típusú corollát, mert trabi után ugyan szép a motor hang de néha kopogást vélek felfedezni benne, ami persze lehet hogy normális.

Ami tényleg bibis:
Az autónak amint írtam szinte nincs hibája, nagyon megkímélt sehol egy rozsdafolt stb. viszont van egy szépséghibája. Az anyósülés fölött a tetõn fel van repedezve a festék 2-3 db 20-25 centis repedés, hólyag, törésnek nem látszik nyoma, az elõzõ tulaj(95 óta volt náluk a gép) nem tud törésrõl(vagy nem akar róla tudni), és ötletem sincs mitõl lehet ez. Mindenesetre le kéne fényezni ezt a részt mert félek hogy szétrohad alatta a kaszni, ha van esetleg tippetek jó fényezõre, azt is szívesen várom. Esetleg találkozott már valaki ilyen típusú fényezési hibával? az elõzõ tulaj azt mondta, egyik tél után lett ilyen a tetõ:(

Tulajdonképpen jópár kérdésemet Palaczk már meg is válaszolta, viszont típust és márkákat nem írt, ebben is kérném a segítségeteket.
A válaszokat elõre is köszi!

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Nagyszerviz Toyota Corolla XLi 93'
« Válasz #1174 Dátum: 2008.03.11 20:10:01 »
Idézetet írta: "Chaberrr"
Sziasztok!
Egy hete vagyok boldog tulajdonosa egy 93-as toyota corollának  :nagymosoly: . Eddig volt már két trabim is egy négyütemû meg egy kétütemû, szóval közel áll szívemhez a bütykölés:) Ezért is ide írom az elsõ hozzászólásom.
Az autó 95 óta volt az elõzõ tulajnál 122 ezer km van benne, nõi tulaj, Egerben szaladgált. Mivel az elõzõ tulajdonos "csak használta" (kb tankolt bele meg elvitte vizsgáztatni ha kellett, ahogy ez a toyotáknál szokás:) ) szeretném kicsit gatyába rázni az amúgy elég jó állapotban lévõ autókámat.
Sajnos se szervizkönyv, se használati utatsítás(szervizperiódusok stb.) nincs az autóhoz. Így nem tudom mit illene kicserélni rajta, mit nem. utolsó infóm, hogy 2006 ban lett cserélve olaj és gumiharang, 114000 km nél.

A következõkre gondoltam:
-vezérmûszíj
-gyertyák
-váltóolaj
-olaj
-fékfolyadék?
-hûtõfolyadék (...)


Szia! A felsorolt dolgokat mind cseréld, továbbá a légszûrõt, az ékszíjat, és szerintem -az autó korára tekintettel- a benzinszûrõt is. Vezérmûszíj esetében, hacsak nem egyértelmû hogy már korábban cserélve volt, mindenképpen be kéne iktatni a görgõ(k?) cseréjét is.

Márkák: gyertyából NGK, ahogy már írtam is. Szíjakból, görgõ(k)bõl és légszûrõbõl szerintem jó a Nipparts, vagy (szíjakból) a Gates. Ezekkel nem nagyon lehet mellényúlni. Folyadékokból én a Liqui Moly-ra esküszöm. Motorolajból jó szívvel tudnám ajánlani a 10 W 40-es MoS2 Leichtlauf típust, ez egy molibdén-diszulfiddal adalékolt rész-szintetikus olaj, nagyon jó kopásvédõ tulajdonságokkal. 3.2 liter kell elvileg a motorodba, ami annyit jelent, hogy 3 litert szerintem bõven elég venni, azzal is maximumon (vagy majdnem ott) lesz a nívó. Olajszûrõbõl vedd meg a gyári Toyotát, kb. 2 ezer pénz, a jobbféle utángyártott sem olcsóbb. Váltóolajból 2.4 liter kell.

A kuplungot nem lehet állítani. Ha nagyon fent fog, akkor valszeg kopott már a tárcsa, elõbb-utóbb elkezd majd csúszni, akkor cserélni kell majd. De ez nem teszi egyik pillanatról a másikra menetképtelenné a kocsit, szal ráér akkor foglalkozni vele.

Váltó kapcsolhatósága olajcsere után jó eséllyel javul majd.

Tetõt a legszebb megoldás lenne újrafényezni, elvileg egy korrekt fényezõ 15 körüli összegért megcsinálja. Akkor majd kiderül az is, hogy volt-e már festve a kocsi (bár ezt egy festékvastagság-mérõ segítségével -minden autókereskedésben és eredetvizsgáló helyen van- is ki lehetne deríteni.)
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Wagnerur

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 126
Szerviz
« Válasz #1175 Dátum: 2008.03.12 01:09:50 »
Palaczk kimerítõ írása után csak egy apró megjegyzésem lenne: a féltengelyszimeringek 6 év után kezdenek öregedni, így azokat is érdemes figyelni. És ha cserére kerül a sor, érdemes a teljes váltótömítõ készletet megvenni, mivel olcsóbb mint a két féltengelyszimering. (5,5e vs 8e)

Tamás69

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8391
    • http://www.capella.hu
Szerviz
« Válasz #1176 Dátum: 2008.03.12 08:46:47 »
A tetõn a hólyagos, repedezett festék származhat egy rossz parkolóhely választásból, ha egy nagyon meleg nyári napon gyantacseppeket szóró fa alá parkol, vagy valami egyéb enyhén savas maszat rákerül a kocsira, 1-2 nap parkolás alatt ott lesz a nyoma.
Tamás
'07 Hilux
'98 Corolla HB 1,4
'05 Corolla 1,6 SOL
'03 Lexus IS200

Capella Computer Kft        Minden, ami számítástechnika!

barna.czukor

  • Vendég
Szerviz
« Válasz #1177 Dátum: 2008.03.12 11:00:33 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Idézetet írta: "barna.czukor"
A 2001-es Corollám egy "nagyszervíz" elõtt áll.
Szia! Na akkor nézzük sorban...
Vettem szervóolajat. Kicsit serceg a rendszer, ha tekerem a kormányt. Szerintem jót tesz neki egy csere.

Már kiderült, hogy a benzinszûrõ a tanknál van. Kicserélem azt is, nem árt, ha tiszta. Ártani nem fogok neki szerintem...

A váltóolajat is cserélem, remélem akkor nem akad majd a váltó, mert néha 1-esben akad, de nem vészes.

A fékfolyadékot minden féle képpen cserélem. Mintex DOT4-es, literes olajat vettem.

A kuplunk szerintem külön rendszer, de majd alaposabban megnézem.

A hûtõfolyadék nem csúnya, szerintem marad még egy darabig. Majd a 75k-s szervíznél cserélem. Most már nem akarok több pénzt kiadni, mert fogy vészesen.

Bosch gyertyákat vettem (mielõtt írtál volna): A könyve a Bosch-t írja és a Denso-t. Az 1.6-osnál van NGK a Bosch helyett. Én a könyv szerinti Bosch FR8KCU-sat vettem bele.

A kományrázás meg majd kiderül. Goodyear Hydragrip gumiról van vmi tapasztalat?

Köszönöm a válaszokat és a segítséget!

Barna

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Szerviz
« Válasz #1178 Dátum: 2008.03.13 16:39:21 »
Az, hogy a kormányszervó tekergetés közben hangot ad ki, normális dolog.

Ha a váltó csak egyesben akad (mármint olyankor, ha menet közben akarsz visszakapcsolni egyesbe), az is eléggé normális dolog. A legtöbb váltó nem nagyon kedveli a menet közbeni egyesbe visszakapcsolást. Meg lehet csinálni, de ilyenkor többnyire akadnak kicsit.

Hûtõfolyadék: OK, de akkor a 75 ezres szervíznél tényleg cseréld majd ki. Elvileg 3-4 évente illik cserélni, bár a gyári elsõ töltés (a tiédben minden bizonnyal ez van még) tovább bírja.

Goodyear Hydragrip egy meglehetõsen korrekt gumi :) !
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

barna.czukor

  • Vendég
Szerviz
« Válasz #1179 Dátum: 2008.03.14 01:06:39 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Az, hogy a kormányszervó tekergetés közben hangot ad ki, normális dolog.

Ha a váltó csak egyesben akad (mármint olyankor, ha menet közben akarsz visszakapcsolni egyesbe), az is eléggé normális dolog. A legtöbb váltó nem nagyon kedveli a menet közbeni egyesbe visszakapcsolást. Meg lehet csinálni, de ilyenkor többnyire akadnak kicsit.

Hûtõfolyadék: OK, de akkor a 75 ezres szervíznél tényleg cseréld majd ki. Elvileg 3-4 évente illik cserélni, bár a gyári elsõ töltés (a tiédben minden bizonnyal ez van még) tovább bírja.

Goodyear Hydragrip egy meglehetõsen korrekt gumi :) !


A kormányszervó nem simán hangot ad ki, hanem serceg kicsit, mikor tekerem.

A váltó néha álló helyzetben, járó motornál akad, mikor egyesbe akarom rakni.

A hûtõvizet meg lecserélem majd, csak most minden nem fér már bele.

Örülök, hogy szerinted is jó gumi, valami jó esõ gumit szeretnék venni...

És lenne egy kérdésem, persze látatlanban nehéz okosnak lenni: az autóm motorja néha kihagy 5000-res fordulaton, leginkább 3-asban. Mondjuk 3500-as fordulattól padlógázon gyorsítok, majd 5000-et elérve egy pillanatra megtorpan, van, hogy a hangja is surrogósra változik, majd töretlenül folytatja a zúzást 5200-tól tiltásig. De nem mindig fordul elõ ez a jelenség. Eléggé idegesít, hogy mi lehet ez? Valami történik 5000-nél, de csak akkor, máskor sosem. Sok minden végigfutott az eszemben, de nincs konkrét ötletem. Gyertyacsere után is ezt produkálta, a légszûrõ csere sem javított a helyzetemen...
Ha valakinek van vmi ötlete, kérem írjon azonnal, mert ideges vagyok emiatt eléggé!

Amúgy ha a légtömegmérõ megy tönkre, akkor annak mik a tünetei? Lehet lambda szonda is akár, mert mikor megtorpanósat játszunk, akkor elõtte mindig érzem, hogy annyira nem zúz, valahogy nem tolja bele annyira a benyát...

A gyertya 60.000km-t ment el amúgy gyárilag, hát mikor kiszedtem eléggé ramaty állapotban volt. Tiszta rozsda volt a kerámia része, meg az elektróda sem volt teljesen 100-as. Azóta csendesebb lett a motor, meg egyenletesebben húz a kocsi. Sajnos a motorkihagyás ezután sem szûnt meg... :(
A gyertyákat ezentúl szerintem kicserélem 30.000 km-enként, mert 4.000 pénz nem olyan sok és amint tapasztaltam, azért sokat nyom a latba...

A segítséget és a jótanácsokat köszönöm szépen!

Barna

OK fine

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1357
  • mazda mx-5
Szerviz
« Válasz #1180 Dátum: 2008.03.14 10:02:15 »
Idézetet írta: "barna.czukor"
Goodyear Hydragrip gumiról van vmi tapasztalat?


Nekem volt szerencsem hozza, meg mindig van a csaladban. Szerintem nagyon jo, kivaltkeppen esoben zsenialis.  :10:
  "The fact is that if you want a sports car, the MX-5 is perfect. Nothing on the road will give you better value. Nothing will give you so much fun. The only reason I’m giving it five stars is because I can’t give it 14." /Jeremy Clarkson/

hazard

  • Klubtag
  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 602
motorolaj
« Válasz #1181 Dátum: 2008.03.17 16:51:48 »
A héten olaj+szûrõ-cserét végeztetek az autómon. Milyen olajat javasoltok? Egyébként a Supernél csináltatom, és nem igazán szeretnék vinni olajat. Nem tudja vki, hogy õk milyen olajakkal dolgoznak?? (Ma beszéltem velük, de elfelejtettem megkérdezni.)
hazard

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: motorolaj
« Válasz #1182 Dátum: 2008.03.17 17:00:17 »
Idézetet írta: "hazard"
A héten olaj+szûrõ-cserét végeztetek az autómon. Milyen olajat javasoltok? Egyébként a Supernél csináltatom, és nem igazán szeretnék vinni olajat. Nem tudja vki, hogy õk milyen olajakkal dolgoznak?? (Ma beszéltem velük, de elfelejtettem megkérdezni.)


Amilyet a könyve ír... Így látatlanban erõs a sejtésem, hogy a könyvben 5 W 30 szerepel. Szal akkor egy jóféle full-szint 5 W 30 olaj. Ismert, nagy márkákból választva nem nagyon lehet mellényúlni. Ha nem a szervíz adja az olajat, hanem te viszed, jópár ezrest megspórolhatsz. Neten nagyon jó áron lehet olajat venni, pl. olajshop.hu
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

James

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 28
Szerviz
« Válasz #1183 Dátum: 2008.03.17 19:07:15 »
hello

van egy gondom ma vettem eszre, a kocsi nem megy es a fedelzeti szerint 3300 rpm-nel 5. seb.fokozatben 35 l/100km a fogyasztasa.
kiprobaltam 2. seb.fokozatban is 5000 rpm-nel 4.5 l/100 km-t irt a fedelzeti. esetleg van valakinek otlete mi az ok?
elore is koszi

ui: megoldottam, a kezelési utmutatot soha nem kesõ elolvasni

barna.czukor

  • Vendég
Benzinszûrõ
« Válasz #1184 Dátum: 2008.03.17 19:14:23 »
Sziasztok!

Vettem egy, a Corollámhoz való benzinszûrõt, el is vittem a szerelõmhöz, de nem találtuk meg a helyét. Nincs se a motortérben, se a tanknál. Valószínûleg akkor a hátsó ülés alatt lesz, de a kárpitot nem szedjük szét, ha nem muszáj.

Kérlek, mondjátok meg, hogy az E11-es VVT-i Corollámon hol a fenében van a benzinszûrõ?

Sürgõs lenne a válasz, mert minél elõbb ki akarom cseréltetni, szerdára kaptam idõpontot...

Köszönöm!

Barna