Sziasztok!
A 2001-es Corollám egy "nagyszervíz" elõtt áll. Az elõzõ tulaj nem sokat ment vele, most lesz csak 60.000 km a kocsiba. Azonban az autó már 6 éves, így ki szeretnék cserélni mindent, amit kell... A javításokat én végzem nagy részben, csak a számomra problémás dolgokat végeztetem el a helyi szerelõvel, aki egyébként mindig szépen dolgozik. (Ékszíj csere pl.) Azért én csinálok sok mindent, mert örömömet lelem benne, meg pár ezer FT-ot spórolok is...
Az lenne a kérdésem, hogy van-e vkinek egy olyan listája az autómhoz, amely tartalmazza a szükséges cseréket, ellenõrzéseket kilóméterre és idõre vetítve részletesen? A szervízkönyvben vannak táblázatok ezzel kapcsolatban, de én nem bízok abban, össze-vissza ír mindent... Sok minden nem világos. (pl, hogy a váltóban az olajat mikor kell cserélni.)
A többi kérdésem technikai lenne...
Szia! Na akkor nézzük sorban...
-Szervófolyadék: szerintem még bõven ráér lecserélni. Nem is tudom, a gyár egyáltalán ír-e elõ erre cserét. Majd talán valamikor évek múlva a biztonság kedvéért lecserélheted, de ez még tényleg messze van.
-Benzinszûrõ: biztos nincs a motortérben? Ha ugyanolyan megoldású, mint a Camryben, Carinában stb., akkor egy elég nagy, fekete fém henger kell keresned, amire hollanderekkel vannak rögzítve a csövek. Persze lehet hogy a Corollánál nem így van, ezt sajnos nem tudom pontosan. Viszont szvsz ezt még szintén fölösleges most lecserélni - hacsak a szervízkönyv nem azt írja, hogy kell; de pl. Carinánál csak 160 ezernél írja elõ a cserét a gyár.
-A váltóban elvileg, ha az olaj ásványi, akkor asszem 60 ezernél kell cserélni, tehát ezt megteheted most. A szintetikus Castrol viszont, amit bele készülsz tenni, maradhat benne 100 ezren át. Egyébként elvileg 1.9 liter megy bele.
-A fékfolyadék cseréje 6 év után nagyon is esedékes! A következõvel ne is várj ennyit, 3-4 évente jó kicserélni a biztonság kedvéért. DOT 4 jó bele, de a fél literrõl nem lennék biztos, hogy elég. Inkább vegyél literes flakont. És mindenképpen márkás legyen, ezen ne spórolj. Castrol jó ebbõl is.
-A kuplungba is fékfolyadék kell, de azt még korai lenne cserélni. Ráér késõbb, szintén évek múlva.
-A hûtõfolyadék cseréje szintén esedékes, hajtsd azt is végre most. De tecsós gagyit eszedbe ne jusson venni! Én ebbõl megvenném a gyárit, vagy ha nem azt, akkor valamelyik márkás gyártó (Castrol, Mobil, Liqui-Moly stb.) termékét. Ezen sem szabad spórolni. Ha 50 %-ban kevered desztvízzel, az megfelelõ.
-Gyertyák: ne tegyél bele Boscht. Toyotába NGK vagy Denso való. Nem drágább, viszont jobb.
-Kormányrázás nagy tempónál: ezt, ha peched van, okozhatja felni-eldeformálódás is. Majd a gumisnál kiderül, ha megforgatja a felnit a centrírgépen, hogy nem üt-e.
-Rázkódás fékezéskor: valszeg ütnek a féktárcsák. Szerencsés esetben felszabályozással megoldható, ha még elég vastag a tárcsa. Utána illik betétet cserélni.