Szerző Téma: Szerviz  (Megtekintve 2265099 alkalommal)

0 Felhasználó és 4 vendég van a témában

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23129
Re:Szerviz
« Válasz #11160 Dátum: 2022.03.25 20:02:38 »
Sziasztok! :clap:
Egy Corolláról lenne szó, 2007-ből, 1.6benzin, 124ló, 295.000km.
Tesco parkolóba rám mosolygott a cseekendzsin, elkezdett 3 hengerezni a kocsi. Rángatós és erőtlen lett a motor. Így még nem jártam 1 Civic és 1 Swift után, na mindegy :excl:
Végül elértem a szerelőmhöz aki közölte hogy elment 1 trafó a 4 ből. :cry:
Jó, kicserélte, működik minden, csekkedzsin kialudt, rendben van. Nekem viszont az a lényeg, hogy MOST van 3 RÉGI és 1 ÚJ trafó az autómba. Most per pillanat jó az összes, de milesz később a többi hárommal? Nyílván akármelyik régi trafó tönkremehet, most hogy éppen 1 hét vagy 5 év múlva azt senki se tudja.
Munkába járok a kocsival szóval fontos a megbízhatóság. Mekkora esély van még egy ilyen trafó problémára? Ha elmegyünk messze és a semmi közepén megint eljátssza akkor nagy szívás lesz.
A szerelőm normális, megbízom benne, ő nem mondta hogy cseréljük ki az összes trafót. Remélem nem gyakran fordul elő ilyen dolog.
Lehet, hogy 1x "belenyúltam" és kész, passz, de nagyon nem tetszett.:innocent:
Segítsetek légyszi! :helpsmilie:
teljesen logikus a felvetés, amit írsz. Ennél a km-nél előfordulhat ez a hiba, így, ha nyugodt akarsz lenni és megteheted, cserélted ki a másik 3-at is. De ha már, akkor jó minőségűt vegyél bele, hiszen az egyik, ha nem a legfontosabb szempont az üzembiztosság.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10229
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Szerviz
« Válasz #11161 Dátum: 2022.03.26 06:24:47 »
Sziasztok! :clap:
Egy Corolláról lenne szó, 2007-ből, 1.6benzin, 124ló, 295.000km.
Tesco parkolóba rám mosolygott a cseekendzsin, elkezdett 3 hengerezni a kocsi. Rángatós és erőtlen lett a motor. Így még nem jártam 1 Civic és 1 Swift után, na mindegy :excl:
Végül elértem a szerelőmhöz aki közölte hogy elment 1 trafó a 4 ből. :cry:
Jó, kicserélte, működik minden, csekkedzsin kialudt, rendben van. Nekem viszont az a lényeg, hogy MOST van 3 RÉGI és 1 ÚJ trafó az autómba. Most per pillanat jó az összes, de milesz később a többi hárommal? Nyílván akármelyik régi trafó tönkremehet, most hogy éppen 1 hét vagy 5 év múlva azt senki se tudja.
Munkába járok a kocsival szóval fontos a megbízhatóság. Mekkora esély van még egy ilyen trafó problémára? Ha elmegyünk messze és a semmi közepén megint eljátssza akkor nagy szívás lesz.
A szerelőm normális, megbízom benne, ő nem mondta hogy cseréljük ki az összes trafót. Remélem nem gyakran fordul elő ilyen dolog.
Lehet, hogy 1x "belenyúltam" és kész, passz, de nagyon nem tetszett.:innocent:
Segítsetek légyszi! :helpsmilie:

Szia!

Tapasztalatok alapján azt gondolom, hogy az ilyen meghibásodások legnagyobb része amiatt van, hogy nem cserélik időben a gyújtógyertyákat, illetve nem ellenőrzik és állítják be a szikraközt az előírás szerinti mértékre, ez pedig növeli a trafó terhelését. A trafók pedig nem egyformák, ahogy a gyertyák sem, a leggyengébb ment tönkre legelőször.
Az enyémben csak egy trafó van, az is 20 éves korában ment tönkre, de csak azért, mert egy menyét szétrágta a gyújtókábeleket és a keletkezett rövidzárt nem bírta. A 8 éve beépített utángyártott alkatrész azóta is rendesen működik, hála Istennek. Persze nem gondolom, hogy ez az alkatrész gyári minőségű volna.
Ha a gyújtógyertyák rendben vannak a kocsidon, akkor nem erőlködnék a dolgon. Egy működő gyári trafót nem cserélnék le egy utángyártottra, a gyári ára meg elég húzós lehet szerintem. Legfeljebb vennék egy utángyártottat tartalékba, mielőtt 2x annyi lenne az ára. Ha viszont a gyertyákkal minden rendben volt, és úgy ment tönkre, akkor elgondolkodnék a trafócserén én is.  De te vagy tisztában a körülményeiddel természetesen, én csak javaslatot tettem :)

Mark023

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 4
Re:Szerviz
« Válasz #11162 Dátum: 2022.03.26 07:35:19 »
Szia. Köszi a választ.
Igen az összes gyertyàt cseréltettem. Kb fél éve, mikor megvettem, 60ezrenként cserélni is fogom.
A szerelőm is a gyertyákat mondta, hogy azzal meg lehet hosszabbítani a trafó èlettartamàt.
Egyébként fejet hajtok a japán mérnökök előtt, hogy majd 300.000km-t kibírt a gyàri trafó.
Utólag megnéztem a gyàri, denzo trafót: darabja 50.000ft. Egy olcsóbb ment bele mert csak 15-t fizettem. Ja, hàt a többi trafóm mèg jó, akkor meg felesleges kicserélni, ő se ajánlotta.
Gyàrit meg szerintem nem lett volna értelme rakni bele. Úgyse megy ez már 200.000km-t. Ha egy 15ezres trafó simàn tud 100.000km-t az nekem bőven elèg lesz.
Viszont van egy furcsa jelenség. Ugye eddig ha üresbe raktam a kocsit akkor is ingadozott az alapjárat (a csere előtt) Oké, most ez megszűnt de tolatás utáni üresbe váltásnál megint csinálja. Ez mi lehet? Foglalkozzak vele vagy majd elhagyja?
« Utoljára szerkesztve: 2022.03.26 07:56:47 írta Mark023 »

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10229
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Szerviz
« Válasz #11163 Dátum: 2022.03.26 07:48:50 »
Szia!
Részemről szívesen.
Az enyém 320 ezernél füstölt el, nem tudom, meddig ment volna. Az utángyártott 60 ezernél tart most kb. (Facet).
Igen, ha odafigyelsz a gyújtógyertyákra, akkor az rengeteget számít.
Ha az enyém volna, ahogy írtam, biztos ami biztos alapon vennék egy normális utángyártottat tartalékba, mert ha mégis elszállna egy másik, akár otthon lehet cserélni szerintem, az ára meg ki tudja hova megy fel. Nekem is van egy bontott Denso a csomagtartóban (remélem jól emlékszem, régen nem néztem...) :)

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10229
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Szerviz
« Válasz #11164 Dátum: 2022.03.26 09:09:17 »
(...)
Viszont van egy furcsa jelenség. Ugye eddig ha üresbe raktam a kocsit akkor is ingadozott az alapjárat (a csere előtt) Oké, most ez megszűnt de tolatás utáni üresbe váltásnál megint csinálja. Ez mi lehet? Foglalkozzak vele vagy majd elhagyja?
Így hirtelen passzolom, viszont ha nem hagyja el, akkor egy tipp: ha nem nagy gond a kocsinak (riasztó, rádió, stb. miatt), akkor érdemes levenni szerintem az akkut róla legalább 1 órára. Lehet, hogy újra kezdi tanulni utána a rövidtávú beállításokat, és jobb lesz. Carinán bejön néha, csak az ugye jóval megelőző konstrukció.

Dnsgabor

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 4
Szerviz
« Válasz #11165 Dátum: 2022.03.28 12:32:42 »
Sziasztok!

Tudnátok nekem ajánlani dél-pesti régióban normális szerelőt/szervízt  ahova elvihetném a Corollámat és aki ért is hozzá :)

PiciPeti

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
Re:Szerviz
« Válasz #11166 Dátum: 2022.03.28 22:49:35 »
Szia. Köszi a választ.
Igen az összes gyertyàt cseréltettem. Kb fél éve, mikor megvettem, 60ezrenként cserélni is fogom.
A szerelőm is a gyertyákat mondta, hogy azzal meg lehet hosszabbítani a trafó èlettartamàt.
Egyébként fejet hajtok a japán mérnökök előtt, hogy majd 300.000km-t kibírt a gyàri trafó.
Utólag megnéztem a gyàri, denzo trafót: darabja 50.000ft. Egy olcsóbb ment bele mert csak 15-t fizettem. Ja, hàt a többi trafóm mèg jó, akkor meg felesleges kicserélni, ő se ajánlotta.
Gyàrit meg szerintem nem lett volna értelme rakni bele. Úgyse megy ez már 200.000km-t. Ha egy 15ezres trafó simàn tud 100.000km-t az nekem bőven elèg lesz.
Viszont van egy furcsa jelenség. Ugye eddig ha üresbe raktam a kocsit akkor is ingadozott az alapjárat (a csere előtt) Oké, most ez megszűnt de tolatás utáni üresbe váltásnál megint csinálja. Ez mi lehet? Foglalkozzak vele vagy majd elhagyja?

A helyedben vennék mégegy ugyanolyan trafót, mint amit beépítettetek, és betenném a csomiba egy 10-es dugókulcs társaságában. Ha legközelebb előjön a probléma, akkor 10 perc alatt, fehér ingben ki lehet cserélni.  ;)

Ipse77

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 38
Re:Szerviz
« Válasz #11167 Dátum: 2022.03.29 22:21:22 »
Üdv. Az E150 mellé vettem egy 2000 évjáratú E11 1,6 G6 Corollát is. Ennek sajnos megvan az a tipikus baja, hogy eszi az olajat. Kérdésem az lenne, hogy mennyi lehet a költsége a teljes motor generálnak? Lehet a váltóhoz is hozzá kellene kicsit nyúlni, mivel a szinkron gyűrű is bajos lehet a 3-as, 4-es fokozatnál. Vissza váltásoknál bereccsen.

niccoll

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 1
Re:Szerviz
« Válasz #11168 Dátum: 2022.04.02 19:43:51 »
Sziasztok!
Végső elkeseredésünkben szeretnék segítséget kérni, hátha itt akad olyan akinek van jó tippje. 2004-es 1,4-es benzines Toyota Corollánk egyik út alkalmával furcsa hangokat adott ki és kivillant az olajszint jelző lámpa. Szerelő átnézte, a motorszivattyúnál gondolta a problémát, mivel már 230.000 km van benne, így egy kosszal a láncot is lecserélte, az olajteknőt kitakarította,mert tele volt trutyival. A szerelőtől elhoztuk, kb. 15 km múlva ismét kigyulladt a lámpa és újra előjött a hang. Visszavittük. Átnézett mindent, szerinte nem a motorral van gond. Gépre téve nem ír ki hibakódot csak vészes olajszintet. Toyotás szervízzel egyeztetett, más szakikkal is és senkinek sincs kb. semmi olyan ötlete amit ne nézett volna meg. Most okoskereket cserélt rajta,mert ez volt egy másik tipp. 2 napig kb. 10 km-es távon próbálta, nem volt semmi gond. Elhoztuk ma és kb. 15 km után megint felvillant a lámpa és jött a hang. A férjem megállt vele egy kicsit,  újra indításnál nem villant fel, pár kilométer múlva meg megint. A hang zörgő-kopogó. Kérlek bombázzatok tippekkel! Köszönöm!

andras69

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1142
  • T22 Avensis 1.6 Vvt-i, BMW E46 320D
Re:Szerviz
« Válasz #11169 Dátum: 2022.04.02 20:48:29 »
Szia niccoll!

A hiba jelentkezésekor milyen volt az olajszint a nívópálcán ellenőrizve? Mert, ha alacsony, akkor nem csoda, hogy kigyulladt a lámpa (szerintem nincs benne olajszint lámpa, hanem olajnyomás lámpa lesz az). De ezt a szerelő biztos tisztázta...
De egyébként mennyi az olajfogyasztása az autónak ? Én erre keresgélnék...
Mert ha piros lámpa közben furcsa hangok jönnek  a motorból:
- nincs olaj
- rossz a szivattyú
- eldugult az olaj rendszer. pl durva szűrő a teknőben...
« Utoljára szerkesztve: 2022.04.02 20:57:35 írta andras69 »
Unokáink úgy fognak nézni a belsőégésű motorra, mint mi a gőzgépre.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10229
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Szerviz
« Válasz #11170 Dátum: 2022.04.03 07:19:25 »
Kenési rendszer problémánál egy olajnyomás-mérés nem ártana.
Ha lehet, át kellene nézni a kenési rendszer leírását (pl. itt: http://toyota.aitnet.org/Toyota/), mert ha pl. van egy nyomásszabályzó szelep, ami nem zár rendesen (kosz / gyenge rugó, stb.), akkor ott is eltűnhet a nyomás.

Mark023

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 4
Re:Szerviz
« Válasz #11171 Dátum: 2022.04.20 16:18:09 »
Sziasztok!
2007-es 1.6os (1ZR-FE) motorba mikor kell vezérmű láncot cserélni? :innocent:
A Toyota szervíz szerint "majd 500,000-nél kell ránézni" ismerősöm legalábbis ezt mondta. Ebből mi igaz?
Eddig nem foglalkoztam a vezérléssel mert nem csörög, nem zörög semmi. A műszerfal se jelez hibát. :clap:
295.000-nél járok, van okom aggodalomra? Olajat 10-15 ezrenkén kapta, újkora óta. :1eye:
« Utoljára szerkesztve: 2022.04.20 16:22:41 írta Mark023 »

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9381
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:Szerviz
« Válasz #11172 Dátum: 2022.04.20 21:54:58 »
Sziasztok!
2007-es 1.6os (1ZR-FE) motorba mikor kell vezérmű láncot cserélni? :innocent:
A Toyota szervíz szerint "majd 500,000-nél kell ránézni" ismerősöm legalábbis ezt mondta. Ebből mi igaz?
Eddig nem foglalkoztam a vezérléssel mert nem csörög, nem zörög semmi. A műszerfal se jelez hibát. :clap:
295.000-nél járok, van okom aggodalomra? Olajat 10-15 ezrenkén kapta, újkora óta. :1eye:
Amíg ez fennáll, addig nem is kell vele foglakozni (ugyanúgy 1ZR-FE motor, 326e km)

gergokiraly

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 9
Re:Szerviz
« Válasz #11173 Dátum: 2022.06.06 08:25:44 »
Sziasztok,

Nemrég vásároltam egy Toyota Corollát.
 - 2018-as
 - 1,6 valvematic benzin motor, manuális 6 sebességes váltó
 - motorkód: ZRE181L-DEFNPW
 - km: 102547

Érdeklődni szeretnék, hogy mi az amire érdemes odafigyelni szerviz kapcsán.
 - Mikor kell vezérmű láncot cserélni.
 - stb.

Válaszokat előre megköszönöm!

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9381
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:Szerviz
« Válasz #11174 Dátum: 2022.06.06 10:54:48 »
Sziasztok,

Nemrég vásároltam egy Toyota Corollát.
 - 2018-as
 - 1,6 valvematic benzin motor, manuális 6 sebességes váltó
 - motorkód: ZRE181L-DEFNPW
 - km: 102547

Érdeklődni szeretnék, hogy mi az amire érdemes odafigyelni szerviz kapcsán.
 - Mikor kell vezérmű láncot cserélni.
 - stb.

Válaszokat előre megköszönöm!
Az előírt motorolaj 0W20, csereintervallum 15e km/1 év (de nem árt, ha a km csökken, ha pl több a városi használat). Olajszűrő gyári vagy MAN.
Vezérmű láncot akkor kell cserélni, ha megnyúlt vagy egyéb hibát észlelsz. Nincs intervallum hozzá, élettartamra tervezték (300-500e km-t futottakon is probléma mentes)
Gyertya iridiumos, csere ciklus 90e km.
Váltó olaj csere elvileg szintén élettartamra van tervezve, de jobb a békesség, én 120e km-es szerviznél lecserélném, és utána 60.000 km ciklusonként cserélném.
A kormány szervó elektromos.
A fékfolyadékot 2 évente illik cserélni.
Alapvetően egy probléma mentes motor. A valvematik kerékkel lehet esetleg baj, de 100e km-nél méd tuti semmi sokáig (nálam 330e km van egy ilyen motorban)