Felhasználónév: Jelszó:

Szerző Téma: Szerviz  (Megtekintve 1582733 alkalommal)

0 Felhasználó és 4 vendég van a témában

Thomas59

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 839
  • Autó: 1.8 Auris Hybrid Lounge, 2016
Re:Szerviz
« Válasz #11100 Dátum: 2020.09.08 21:20:17 »
Az élet megoldotta, és főleg a karosszériás műhely meg a biztosító. Tegnap reggel 8-kor leadtam az autót, délután 4-kor meg átvettem. Új hónap, új tető.....

gabor49

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 2
  • Autó: Corolla
Re:Szerviz
« Válasz #11101 Dátum: 2020.09.12 17:27:35 »
Sziasztok!

Van egy 2008as Corolla D4D autóm.  Már régóta egy kicsit lustának tartottam mert csak 2400 fordulat körül kezdett húzni.
Eredetileg az autó 310 Nm  nyomatékkal rendelkezik.Ma elvittem egy teljesítmény mérésre és kiderült,hogy csak 249 Nm nyomatékot ad le. A lóerő az megvan 126.Tudtok -e esetleg egy jó szakembert ajánlani,mer félek ezzel a problémával sok minden szóba jöhet,levegő oldalról és üzemanyag oldalról is.

A turbóm már az elejétől fütyül egy kicsit,illetve ez a széria 70000 km után vissza lett hívva motorcserére szervízbe.

Szóval a lényeg,hogy az autó nehezen indul meg és csak nagyobb 2400 körül ked el húzni.
 

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8833
    • Dentmill Frézközpont
  • Autó: T27 Avensis TS Active 2ZR-FAE (2017)
Re:Szerviz
« Válasz #11102 Dátum: 2020.09.29 09:40:49 »
Sziasztok!

Van egy 2008as Corolla D4D autóm.  Már régóta egy kicsit lustának tartottam mert csak 2400 fordulat körül kezdett húzni.
Eredetileg az autó 310 Nm  nyomatékkal rendelkezik.Ma elvittem egy teljesítmény mérésre és kiderült,hogy csak 249 Nm nyomatékot ad le. A lóerő az megvan 126.Tudtok -e esetleg egy jó szakembert ajánlani,mer félek ezzel a problémával sok minden szóba jöhet,levegő oldalról és üzemanyag oldalról is.

A turbóm már az elejétől fütyül egy kicsit,illetve ez a széria 70000 km után vissza lett hívva motorcserére szervízbe.

Szóval a lényeg,hogy az autó nehezen indul meg és csak nagyobb 2400 körül ked el húzni.
Még kb. 48 hely van a fórumban, ahova ki tudod rakni ezt a posztot.
Pedig elég lenne csak EGY helyre beírnod.
A többit töröld légyszíves!


Tapatalkkal küldve.


music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 25612
  • Autó: '11 Yaris II 1,33 Life, '20 Proace City Verso 1,2T Shuttle
Re:Szerviz
« Válasz #11103 Dátum: 2020.09.29 20:38:38 »
Nem volt erősségem a fizika, ezért lehet, hogy tök hülyeséget írok, de nekem olyasvalami rémlik, hogy a teljesítmény az tulajdonképpen a forgatónyomatékból származtatott adat. Na most, ha a nyomatékot kisebbnek mérték a katalógusadatnál (nem is kevéssel, mert ez kb. 80%-a), hogy lehet az, hogy a teljesítményt meg nem?

Amúgy a turbó fütyülése és a viszonylagos gyengeség biztosan összefügg, a leírás alapján úgy szól, mintha a turbónyomás csak később épülne fel.
Hibakód nincsen?
music     

Thomas59

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 839
  • Autó: 1.8 Auris Hybrid Lounge, 2016
Re:Szerviz
« Válasz #11104 Dátum: 2020.09.30 13:07:15 »
Kedves szervizes tagtársak! Mi a vélemény, menjek vissza reklamáljak, vagy csak cseréljem ki a kerékcsavarokat magam?
Ui. Ezt irtam a gumis topikba: gyors kérdés. Tegnap a szervizben kértem, hogy tegyék fel a téli kerekeket az éves szervíz keretében. (Ez is egy külön kérdés lesz..)
Ma kiveszem hátulról a levett nyári könnyűfém kerekeket és meglepődve látom, hogy a kis dobozban a kerekekhez tett acél felnis kerékcsavarok ugyan ugy ott vannak. Disztárcs le meg az állam is. Az acélfelnis kerekek a könnyűfém felnis csavarokkal lettek felrakva. :hmmmm:
Normális??
Holnap kora reggel viszem az első műszakira mert 4 éves.

Thomas59

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 839
  • Autó: 1.8 Auris Hybrid Lounge, 2016
Re:Szerviz
« Válasz #11105 Dátum: 2020.09.30 17:27:14 »
A szerviz is megerősítette, hogy azért a rendes csavarok kellenek, de a könnyűfémesekkel sincs baj. A végük kicsit kúpos, nem annyira mint a rendes acélfelnis csavaroké, de mind lecserélve.

Assy

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 80
Re:Szerviz
« Válasz #11106 Dátum: 2020.10.03 17:01:51 »
Sziasztok!

'96-os  Corolla fékhibával küzdök.Álló motornál normál fékpedál hatás/érzés van, tehát a holtjáték után beton kemény ahogy az a nagykönyvben meg van írva.
Járó motornál viszont nincs stabil nyomáspont, olyan "gumis" érzet van a pedál lenyomásakor, mintha levegős lenne a rendszer.
Mindkét üzemmódnál a kerekeket állóra fékezi.
Többszöri légtelenítési kisérlet után(nem volt levegő a rendszerben) teljes olajcsere megvolt.
Sajnálatos módon a probléma nem oldódott meg, bár valamicskét javult.
Ha jól sejtem akkor főfékmunkahenger a ludas?

UI.: Olajfolyás stb nincs.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9132
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
  • Autó: Toyota Carina E sedan 1.6 (AT190L-AEMDKW) 4A-FE; volt: Maruti 800 F8B
Re:Szerviz
« Válasz #11107 Dátum: 2020.10.03 17:12:52 »
Szia!

A flexibilis fékcsövekre tudok tippelni inkább, ha azok a nyomás emelkedésekor jobban tágulnak valamiért, akkor ilyen tünet lehet, ahogy én tudom.

Peter.70

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 1
  • Autó: Toyota Auris hybrid TS TSS Skyview
Re:Szerviz
« Válasz #11108 Dátum: 2020.10.04 09:30:34 »
Sziasztok,

Tudtok ajánlani megbízható szerelőt Bp-en, aki nem gányol és nem húz le?

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 25612
  • Autó: '11 Yaris II 1,33 Life, '20 Proace City Verso 1,2T Shuttle
Re:Szerviz
« Válasz #11109 Dátum: 2020.10.04 15:14:15 »
Hibrid autóval akarsz privát szerelőhöz menni?
Meggondolandó.
music     

Assy

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 80
Re:Szerviz
« Válasz #11110 Dátum: 2020.10.04 22:03:24 »
Szia!

A flexibilis fékcsövekre tudok tippelni inkább, ha azok a nyomás emelkedésekor jobban tágulnak valamiért, akkor ilyen tünet lehet, ahogy én tudom.

Első körben azok is ellenőrizve lettek. 2 éve műszakira voltak az olajjal együtt lecserélve.

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8833
    • Dentmill Frézközpont
  • Autó: T27 Avensis TS Active 2ZR-FAE (2017)
Re:Szerviz
« Válasz #11111 Dátum: 2020.10.04 22:27:54 »
Nem volt erősségem a fizika, ezért lehet, hogy tök hülyeséget írok, de nekem olyasvalami rémlik, hogy a teljesítmény az tulajdonképpen a forgatónyomatékból származtatott adat. Na most, ha a nyomatékot kisebbnek mérték a katalógusadatnál (nem is kevéssel, mert ez kb. 80%-a), hogy lehet az, hogy a teljesítményt meg nem?

Amúgy a turbó fütyülése és a viszonylagos gyengeség biztosan összefügg, a leírás alapján úgy szól, mintha a turbónyomás csak később épülne fel.
Hibakód nincsen?
A teljesítmény, amit magadnak, az a maximális teljesítmény, amit az a motor képes leadni.
A pillanatnyi teljesítményt az adott fordulatszám és a pillanatnyi nyomaték szorzata.
Nem tudjuk, hogy milyen nyomaték értek volt kisebb. Ha egy adott fordulatszámon  csökkent a nyomaték, akkor azon a ponton kisebb a teljesítmény, ez logikus. 
Igazából itt fordulatszám függvényében kellene nyomaték görbét látni és azt összehasonlítani az eredetivel.

Tapatalkkal küldve.


kgergelyt

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 3
  • Autó: Toyota Corolla 2019 Hibrid
Re:Szerviz
« Válasz #11112 Dátum: 2020.10.10 19:49:49 »
Sziasztok! Van valakinek tippje, hogy pontosan hol találom a szivargyújtó biztosítékát? (elektromos csatlakozóaljzat 12 V-os) Toyota Corolla 2019 Hibrid

Szikszaijain

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 1
  • Autó: Toyota Corolla 2005
Re:Szerviz
« Válasz #11113 Dátum: 2020.11.03 21:27:54 »
Sziasztok!
Toyota corolla 2005
Olyan problémám lenne, hogy pár napja a fejegységem fel nem működik, tehát a cd gomb és lejátszó megy, a hangerő és a hangoló megy, de semmi másra nem reagál. A fogyasztást sem írja. A hőfok ok, az óra eleállítódott...
Nem tudnátok tippet adni mi lehet a hiba oka? Köszönöm

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9132
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
  • Autó: Toyota Carina E sedan 1.6 (AT190L-AEMDKW) 4A-FE; volt: Maruti 800 F8B
Re:Szerviz
« Válasz #11114 Dátum: 2020.11.03 22:20:46 »
(...)
A pillanatnyi teljesítményt az adott fordulatszám és a pillanatnyi nyomaték szorzata.
(...)
Tapatalkkal küldve.

Amikor ilyen számolgatásokra adtam a fejem, akkor ez úgy működött, hogy a teljesítmény = forgatónyomaték * szögsebesség
A szögsebesség pedig: 2 * PI * f , ahol f a másodpercenkénti fordulatszám (1 / s)
Összerakva tehát: P = 2 * PI *f * M
Ez működik a grafikonokról leolvasható értékeknél, tehát megnézi az ember adott pontban a forgatónyomatékot és a fordulatszámot (utóbbit osztani kell hatvannal persze, mert az általában 1 / min -ben van), és elvégezve a fenti műveleteket megvan a grafikonról ugyanazon fordulatszámnál leolvasható teljesítmény értéke is.
Bocs a kissé körülményes leírásért ;)