Felhasználónév: Jelszó:

Szerző Téma: Szerviz  (Megtekintve 1387707 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8772
    • Dentmill Frézközpont
  • Autó: T27 Avensis TS Active 2ZR-FAE (2017)
Re:Szerviz
« Válasz #10980 Dátum: 2019.04.04 12:11:25 »
De tényleg tegyetek helyre, ha ez normál/általános óradíj :-)
Azért ha elkezdesz számolni, sajnos nem sok.
Persze, ahol szürkén/feketén mennek a dolgok, számla sincs (garancia?), nincs ilyen felszerelés (pl rendes hibakód olvasó), ott olcsóbban is megúszhatod.
Én eddig 23x vittem márkaszervizbe, bár az is igaz, hogy javítani sosem kellett, ezek csak az időszakos szervizek voltak. Én nem találtam soknak.  :flowers:
« Utoljára szerkesztve: 2019.04.04 12:25:17 írta Nagycitrom »

istvanf

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 172
  • Autó: Corolla E12 1.4 VVT-i HB
Re:Szerviz
« Válasz #10981 Dátum: 2019.04.04 13:02:21 »
Ez nem márkaszervíz, "csak" egy rendes szervíz (Jarcar a nevük), eddig nem tűntek lehúzósnak, most pl. hátsó féktárcsa + fékbetét + hosszbordásszíj cserén volt benn az autó, és bármi extra felszámolása nélkül szépen levették a két első kereket is, és kipucolták az első fékeket. Tényleg csak kérdeztem, nagyon nem voltam/vagyok még képben a szervízeket illetően, mert első autómat 10 éve vettem, az egy Auris volt, garanciás, baja meg sosem volt, kivéve két szélvédő-repedést, de az meg Cascora ment :-D A Corollát meg két hete vettem, ezért tapogatózom meg kérdezek sok zöldséget.

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4331
Re:Szerviz
« Válasz #10982 Dátum: 2019.04.04 16:41:28 »
Azért ha elkezdesz számolni, sajnos nem sok.
Sok, tanult magyar embernek a napi fizetése nem éri el a 12500 Ft -ot, így érthető, ha vki sokalja órabérként kifizetni.
Ez nyilván viszonyítás kérdése, de itt is elszálltak az árak.

( Ismerős a gáztűzhelyét 19600 Ft ért üzemeltette be, hogy a garancia érvényes legyen, szlát 10 ről kapott. Kiszállás kerületen belül, flexi cső, csap, +max 10 perc munka.)
« Utoljára szerkesztve: 2019.04.04 16:43:16 írta Agyarka »

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8772
    • Dentmill Frézközpont
  • Autó: T27 Avensis TS Active 2ZR-FAE (2017)
Re:Szerviz
« Válasz #10983 Dátum: 2019.04.04 16:47:52 »
Sok, tanult magyar embernek a napi fizetése nem éri el a 12500 Ft -ot.
Ez nyilván viszonyítás kérdése, de itt is elszálltak az árak.

( Ismerős a gáztűzhelyét 19600 Ft ért üzemeltette be, hogy a garancia érvényes legyen, szlát 10 ről kapott. Kiszállás kerületen belül, flexi cső, csap, +max 10 perc munka.)
Én a költség oldaláról néztem. Tehát hogy ebből az óradíjból mennyi marad a szerviz kasszájában és mennyi egy műhely bruttó befektetési költsége, szerelők, raktárkészlet fenntartása.
A nettó fizetés kitárgyalása meg szerintem üti az itteni fórum szabályzatot.
« Utoljára szerkesztve: 2019.04.04 16:58:31 írta Nagycitrom »

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4331
Re:Szerviz
« Válasz #10984 Dátum: 2019.04.04 18:05:21 »
Ez nem a nettó fizetések kitárgyalása, csak ténymegállapítás, hogy érthető, ha vki sokalja kifizetni ezt az órabért.

OFF
Tudod mennyi egy patikának a magisztrális díja mondjuk egy kenőcsnél? Rendeletileg szabályozott, az összetevők függvényében egy 7 részből állónál kb. 230 Ft. Azaz 230 Ft munkadíjért rendeli be, nyilvántartja és ellenőrzi az összetevőket, a receptnek megfelelően elkészíti, csomagolja, elmosogatja a használt eszközöket és tartja fenn az előírt infrastruktúrát ( pl rendszeresen kalibrált vibrációs mérlegeket), valamint viseli a felelősséget ( engedély azaz a megélhetés elvétele, vagy akár BJ-i felelősség is).
ON
Kíváncsi vagyok, hogy melyik szervíz ellenőrzi le helyben a saját laborjában az általa használt hordós olajat, vagy mikor kérték tőlük a nyomatékkulcsaik kalibrálásának érvényességéről a jegyzőkönyvet.

« Utoljára szerkesztve: 2019.04.04 18:19:16 írta Agyarka »

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8772
    • Dentmill Frézközpont
  • Autó: T27 Avensis TS Active 2ZR-FAE (2017)
Re:Szerviz
« Válasz #10985 Dátum: 2019.04.04 18:22:02 »
Ez nem a nettó fizetések kitárgyalása, csak ténymegállapítás, hogy érthető, ha vki sokallja kifizetni ezt az órabért.

OFF
Tudod mennyi egy patikának a magisztrális díja mondjuk egy kenőcsnél? Rendeletileg szabályozott, az összetevők függvényében egy 7 részből állónál kb. 230 Ft. Azaz 230 Ft munkadíjért rendeli be, nyilvántartja és ellenőrzi az összetevőket, a receptnek megfelelően elkészíti, csomagolja, elmosogatja a használt eszközöket és tartja fenn az előírt infrastruktúrát ( pl rendszeresen kalibrált vibrációs mérleg), valamint viseli a felelősséget ( engedély azaz a megélhetés elvétele, vagy akár BJ-i felelősség is).
ON
Oké. A patikusok szarabbul jártak, de azért az állami dotációt kell szidni, nem piaci áron dolgoznak.
A szerviz költségeit is ugyanígy le lehet vezetni és kiderül, hogy a töredéke marad a kasszában. Csupán arra próbáltam rávilágítani, hogy ne azt az óradíj összeget lássuk a szerviz nyereségeként, amit a falra kifüggesztenek  :nonono:
 
Egyébként meg hülyeségen vitatkozunk. Nem a szerviz díj a magas, hanem sajnos a fizető képes kereset alacsony.
 
Van más megoldás is, de ami látható összeggel olcsóbb, azoknál általában valami hiányzik valamelyik összetevő (tisztességes járulék-, adó fizetés, megfelelő szerszámozottság, szakértelem, garancia). Ha minden meg van és még mindig olcsóbb, akkor már nem lesz számottevő érték. Ez meg már a piaci helyzet. Mindenki oda viszi, ahova akarja.  :flowers:  :flowers:  :flowers:

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4113
  • Autó: '05 Toyota Avensis Wagon 1.8VVTi Sol Technic, MX5 NB
Re:Szerviz
« Válasz #10986 Dátum: 2019.04.04 18:34:22 »
Tudtok esetleg ilyen korrekt, nem márkaszervizes árakon dolgozó szervízt a Óbuda, Újpest, Pestújhely, Zugló tájékán, esetleg valamelyik kistelepülésen a közelben? Jófej szervíz van itt mellettünk, csak picit sokallom a 12.500 Ft óradíjat. Vagy ez teljesen normál ár? Rég jártam már szervízek közelében, fogalmam sincs a munkadíjakról :-D

Illetve az sem baj, ha ennyi egy olaj/szűrőcsere elvégzése, ha megnéznek mellette mindent, pl. az előbbi posztban emlegetett váltóolajat.

De tényleg tegyetek helyre, ha ez normál/általános óradíj :-)
Nekem nem volt vele bajom mikor a váltócsapágy problémát kezelték. Azzal volt gondom amikor indokolatlanul lambdaszondát cseréltettek 70 rugóért, meg amikor a lámpabúrámat akarták cseréltetni 105.000 jó magyar forintért. Nem az óradíjuk a probléma, hanem az hogy túl sokszor kapkodnak a cserealkatrész ajánlásával. Egy adóval megnövelt 8000ft/h is hasonló lesz nagyságrendileg.


Én eddig 23x vittem márkaszervizbe...
Kontextusból kiragadva: pffff, bontószökevény!  [rohog]


Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4113
  • Autó: '05 Toyota Avensis Wagon 1.8VVTi Sol Technic, MX5 NB
Re:Szerviz
« Válasz #10987 Dátum: 2019.04.04 19:01:22 »
Sok, tanult magyar embernek a napi fizetése nem éri el a 12500 Ft -ot, így érthető, ha vki sokalja órabérként kifizetni.
Lehet a szerelő is annyit kap egy napra. Háromféle adó, járulékok, márka licenszdíj, szerelők képzési költsége, avulási átalány, infrastruktúrális költségek, plusz ezek mellé valami minimális haszonkulcs, mert mégiscsak vállalkozás és nem az angyalka karítatív szeretetszolgálat.

Én a költség oldaláról néztem. Tehát hogy ebből az óradíjból mennyi marad a szerviz kasszájában és mennyi egy műhely bruttó befektetési költsége, szerelők, raktárkészlet fenntartása.
A nettó fizetés kitárgyalása meg szerintem üti az itteni fórum szabályzatot.
Nem történt ilyen... :whistling: Agyarka egy piaci általánosságot említett meg.

Egyébként meg hülyeségen vitatkozunk. Nem a szerviz díj a magas, hanem sajnos a fizető képes kereset alacsony.
:yes: :yes: :yes:
<OFF>Annyival kiegészíteném, hogy magát képezni bárki képes, mégis a legtöbben úgy állnak hozzá, hogy érettségi/egyetem után ők többet már egy sort se nem. Ismeretségi körben van jópár ember aki magát képezte és nem meri vállalni mennyit keres, mert az átlag szerint vérlázító összeg, annyit tisztességes munkával nem lehet. Sógorom például csak annyit csinált, hogy érettségi óta, immár 15 éve nonstop tanul. Nem államit, hanem cert-eket skalpol. Valamit befejez, megy neki a következőnek. A fizetésének kb. a 15%-a megy el oktatásra, de olyan tudása van belőle, hogy megfizetik. A Youtube-os tutorialok korában meg akár ingyen ott a minőségi tudás, tényleg hihetetlen, hogy néha miket talál az ember ha fejlődni akar.</OFF>

istvanf

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 172
  • Autó: Corolla E12 1.4 VVT-i HB
Re:Szerviz
« Válasz #10988 Dátum: 2019.04.04 19:40:40 »
Ezzel most arra utalsz, hogy tanuljak meg olajat meg szűrőket cserélni? :-D

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4331
Re:Szerviz
« Válasz #10989 Dátum: 2019.04.04 20:35:37 »
Idézetet írta: Silent
<OFF>Annyival kiegészíteném, hogy magát képezni bárki képes, mégis a legtöbben úgy állnak hozzá, hogy érettségi/egyetem után ők többet már egy sort se nem. </OFF>
Ma már nagyon sok szakma kötelező továbbképzésekhez ( kredit) és időszakos vizsgákhoz kötött. Munkahelye válogatja, hogy ezek költségeit ki állja. A megrendelő által fizetett óradijba ez természetes, hogy bekerül.
A műszaki - informatikai területen a megszerzett tudás rohamtempóban avul el. Folyamatos tanulás szükséges a szintentartáshoz.

A szuperbruttó nem volt olyan rossz ötlet.


Istvanf
A saját munkavégzéssel lényegesen olcsóbb a karbantartás, hosszabb távon viszont nem biztos, hogy jobban jössz ki.
« Utoljára szerkesztve: 2019.04.04 20:42:52 írta Agyarka »

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4113
  • Autó: '05 Toyota Avensis Wagon 1.8VVTi Sol Technic, MX5 NB
Re:Szerviz
« Válasz #10990 Dátum: 2019.04.04 22:54:45 »
Ezzel most arra utalsz, hogy tanuljak meg olajat meg szűrőket cserélni? :-D
Dehogy. Tervezem, hogy hobbiból elvégzek egy autószerelő képzést, de egyébként annak a híve vagyok, hogy a bevételi oldal nőjön, amit aztán szabadon lehet költeni. Akár a magasabb bevételekkel a hátad mögött a már nem annyira fájdalmas márkaszervizes óradíjakra.
Magánvélemény, de otthon szervizeléssel nem spórolsz annyit. Az emberek a saját idejüket nem szokták számolni, pedig az is érték. A szerszámok költségét szintén kihagyják, pedig otthon közel se annyi a szerszám megtérülése mint egy szervízben.

Ma már nagyon sok szakma kötelező továbbképzésekhez ( kredit) és időszakos vizsgákhoz kötött. Munkahelye válogatja, hogy ezek költségeit ki állja. A megrendelő által fizetett óradijba ez természetes, hogy bekerül.
A műszaki - informatikai területen a megszerzett tudás rohamtempóban avul el. Folyamatos tanulás szükséges a szintentartáshoz.
Van amit megéri zsebből fizetni, de jól meg kell válogatni mibe invesztálsz. A papír azt igazolja a HR-es felé, hogy képes voltál egy minősítésért megdolgozni. Ezt egy diploma is igazolja, de ha manapság van egy érettségid, pár év gyakorlatod és 5-6 szakirányú certifikátod, simán ugyanannyit kapsz mint a diplomás. IT területen az utóbbi időben rengeteg tök jó minőségű YT tutorialt láttam. Codeacademy kurzusból is fizettem már elő, a 20€/hó szinte ingyen van, ha utána a fizetésedet képes vagy vele 20%-al növelni. Udemy kurzust is fizettem már elő. Fotózásból 20€-ért megkaptam azt amit az 50.000 forintos tanfolyamon, ahova még el is kellett menni. Vicces érzés volt, hogy otthon és töredékáron kapom meg magasabb színvonalon, visszanézhetően a tananyagot. Pedig jó volt az offline oktatónk is.
Ha valaki nem akar pénzt befektetni, de hajlandó az idejét befektetni, akkor iszonyatosan fel tudja magát tuningolni szakmailag.


silboy

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 24
  • Autó: Yaris II 1.0
Re:Szerviz
« Válasz #10991 Dátum: 2019.04.06 18:38:52 »
Sziasztok,

frissen vásárolt 2010-es Yaris-om első fékjének kitekert kormánynál jelentkező "ordításának" okai véleményem szerint a kopott fék betétek, bár még nem győződtem meg róla. Valószínűleg minden része még gyári. A belső hűtésű tárcsáknak is van a külső oldalukon egy bő mm válluk (a belső oldalt még nem néztem). A kérdésem az lenne, hogy honnan tudhatom meg mi lehet a tárcsák minimális vastagsága (ha bele fér szeretném felszabályoztatni), és milyen betétet ajánlanátok (elég sok félét találtam, elég nagy ársávban)? Előre is köszönöm a válaszokat.

Toto71

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 2
Re:Szerviz
« Válasz #10992 Dátum: 2019.04.07 21:36:59 »
Sziasztok!
2004-es 1.4 benzines Corollám van, és sajnos időszerű lett a gyujtáskapcsolóban lévő alsó érintkező cseréje, mert már egy ideje eljátsza azt, hogy a kulcs elforditása után nem forgat az inditomotor. Elsőre az indítómotorra gyanakodtam, aztán hozzáértők felvilágosítottak erről a hibáról, hogy kikopik az érintkező, és emiatt nem indít, csak sokadjára........
A gyári cikkszáma 84450 (switch assy, ignition or starter) a kütyünek.
Azt kérdezném, mennyire macerás kicserélni ezt házilag, van-e neki valami trükkje, vagy buktatója, ha magam csinálnám?
Köszönöm a tanácsokat!:)

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4113
  • Autó: '05 Toyota Avensis Wagon 1.8VVTi Sol Technic, MX5 NB
Re:Szerviz
« Válasz #10993 Dátum: 2019.04.08 11:24:54 »
Sziasztok!
2004-es 1.4 benzines Corollám van, és sajnos időszerű lett a gyujtáskapcsolóban lévő alsó érintkező cseréje, mert már egy ideje eljátsza azt, hogy a kulcs elforditása után nem forgat az inditomotor. Elsőre az indítómotorra gyanakodtam, aztán hozzáértők felvilágosítottak erről a hibáról, hogy kikopik az érintkező, és emiatt nem indít, csak sokadjára........
A gyári cikkszáma 84450 (switch assy, ignition or starter) a kütyünek.
Azt kérdezném, mennyire macerás kicserélni ezt házilag, van-e neki valami trükkje, vagy buktatója, ha magam csinálnám?
Köszönöm a tanácsokat!:)
OFF autón láttam. Akku leköt, légzsák kiköt, légzsák kiszerel, kormány kicsavaroz, spéci lehúzóval lehúz... kb. itt áll elő az a helyzet, hogy otthon nem sikerül cserélni. Neki lehet állni, vagy elviszed valahová és kifizetsz egy óra munkadíjat.

BViktor

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 39
  • Autó: 2 db '03-as 1.4 VVTI Corolla + 1 db '06-os 1.4 D4D Corolla Wagon
Re:Szerviz
« Válasz #10994 Dátum: 2019.04.08 11:30:16 »
Sziasztok!

Bevásároltam egy Toyota Corolla WAGON 1.4 L (forgalmi szerint) jelzésű autót ... igazából ez egy 1,4 literes D4D 90 lovas diesel motorral megáldott csoda 2006-ból ...

Érdekelne, hogy mi a gyári motorolaj előírás ehhez a motorhoz.

Válaszokat előre is köszi!
« Utoljára szerkesztve: 2019.04.08 11:51:36 írta BViktor »