Szerző Téma: Szerviz  (Megtekintve 2287446 alkalommal)

0 Felhasználó és 3 vendég van a témában

dgh

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 294
  • '03 Yaris D4D, '15 Honda HR-V 1,6D
Re:Szerviz
« Válasz #10965 Dátum: 2019.03.11 22:41:46 »
Sziasztok, hátha valaki azonnal tudja a választ vagy megoldást.

Van egy 2000-es e11-es békalámpás Corolla az 1,3-as motorral (kb 70e km van benne). Újabban erőteljes sípoló hangot ad beindításkor, majd menet közben ha az ember bekapcsolja a lámpát. Azt kikapcsolva elhallgat, szóval generátor probléma esélyes.

Találkozott valaki ezzel már, illetve tudtok megoldást?

Köszönöm,
Ádám
Nagyon úgy tűnik az ékszíj megcsúszik.
Próbálj feszíteni rajta, vagy ha nagyon régi, érdemes cserélni.
volt:'84 Corolla 1.8D,  '89 Corolla 1.3, '93 Carina E 2.0 D

avman

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 93
Re:Szerviz
« Válasz #10966 Dátum: 2019.03.16 08:50:58 »
lehet valahonnan gyári hűtőfolyadékot keríteni? webshop, stb.?
kicsit sokallom a helyi toyota szervizben ezért az aktusért a 19e ft-ot. eneos long lasting van benne, de azt már nem lehet kapni... egyéb hűtőfolyadékot meg nem találtam, ami teljesíti a gyári minden mentes előírásokat.
E11 2001 1,4 vvti corolla

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:Szerviz
« Válasz #10967 Dátum: 2019.03.16 09:23:29 »
lehet valahonnan gyári hűtőfolyadékot keríteni? webshop, stb.?
kicsit sokallom a helyi toyota szervizben ezért az aktusért a 19e ft-ot. eneos long lasting van benne, de azt már nem lehet kapni... egyéb hűtőfolyadékot meg nem találtam, ami teljesíti a gyári minden mentes előírásokat.

Olvasd el mit írt Soma01 az olajok és adalékok topicba.
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

Konrad

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1314
Re:Szerviz
« Válasz #10968 Dátum: 2019.03.16 09:37:18 »
lehet valahonnan gyári hűtőfolyadékot keríteni? webshop, stb.?
kicsit sokallom a helyi toyota szervizben ezért az aktusért a 19e ft-ot. eneos long lasting van benne, de azt már nem lehet kapni... egyéb hűtőfolyadékot meg nem találtam, ami teljesíti a gyári minden mentes előírásokat.

Alaposan túlspirázod, én 295ezret raktam bele és 4 vípumpát cseréltem. Mindig bárdis rózsaszínt kapott, semmi baja a gépnek...sosem fogod visszakapni.
80 Ezrenként szíj és vípumpa, feszítők cseréje és örök élet.
Ha meg már gyári dolgokról beszélünk, pl Audi E-tron-no abba se Audi feliratú hűtőfolyadék kerül...ezt személyes tapasztalatból mondom.
Konrád

avman

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 93
Re:Szerviz
« Válasz #10969 Dátum: 2019.03.16 20:07:14 »
én meg 110e-t raktam bele, órában 150e volt, mikor vettem. tulaj végig toyota szervizbe vitte, én is próbáltam tartani a gyártó periódus előírásait. ez azt jelenti, hogy lassan 6. éve van benne az eneos, amit 5-6k környékén  vettem.
de még mindig ez az első vízpumpája. 5e ft környékét megint szívesen rászánom (úgy tűnik, meglett mire cserélem, az összeg is kb. ennyi), mintsem, hogy azokat a kb. vizelet minőségű lózsaszín löttyöket rakjam bele, fele, meg negyedennyiért.
E11 2001 1,4 vvti corolla

nbandi

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 15
Re:Szerviz
« Válasz #10970 Dátum: 2019.03.20 14:17:26 »
Sziasztok!

2008. E15 Corolla 1.4 benzines

A vezetőülés melletti csomagtartó kar nem nyitja a csomagtartót, szerintem elszakadhatott a bowden, mert
kívülről kulccsal nyílik.
Mekkora munka kicserélni, lehet kapni valahol bowdent?

Konrad

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1314
Re:Szerviz
« Válasz #10971 Dátum: 2019.03.20 19:28:38 »
én meg 110e-t raktam bele, órában 150e volt, mikor vettem. tulaj végig toyota szervizbe vitte, én is próbáltam tartani a gyártó periódus előírásait. ez azt jelenti, hogy lassan 6. éve van benne az eneos, amit 5-6k környékén  vettem.
de még mindig ez az első vízpumpája. 5e ft környékét megint szívesen rászánom (úgy tűnik, meglett mire cserélem, az összeg is kb. ennyi), mintsem, hogy azokat a kb. vizelet minőségű lózsaszín löttyöket rakjam bele, fele, meg negyedennyiért.

Hát, nem vitatkozok, ha tudnád pl. miből lesz a Lambó ajtó (győr szerszámgyár)... Etronban meg uolyan rózsaszínt használnak, de majd rákérdezek van-e valami különbség-e...
Kicsit nagyobb rálátásom van Audiban dolgozó mérnökként, de te tudod, mire költöd a pénzed:) Mondom én aki tuningra kb 1Misit ráköltött a Corollára:)

Én hosszútávon használtam, nem kockáztattam, mert a jól fizető munkahely nem tolerálta a késést, vagy hogy lerobbanok, értsd elfolyik a víz...
Mérnökileg közelítettem meg, megelőző karbantartást csináltam és megvan mindenről az excel kimutatás... nekem megért annyit hogy ne kelljen trélerezni, mert az többe került volna a pályán 60km-re otthontól...
Új tulaj majd örülni fog neki biztosan...

A specifikáció a lényeg, ha teljesíti akkor ok, ha nem felejtős.->Olajból most is Toyota gyárit kapott, amit nagyon jó áron kaptam -Kovács Autó Szeged (literes kiszerelés nagyságrenddel olcsóbb volt mint bármi más)
Ha árérzékeny vagy, akkor odafigyelsz, ha nem nem... persze én anno Potenzát vettem az 1,4 is, szóval az nagyobb bukta tud lenni:)
Vízpumpát meg a szíjjal, görgőkkel cseréltem és a feszítőt is 1x->nem volt vele probléma soha

Bőven elmegy a tied is uennyit szerintem legalább...
Konrád

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Szerviz
« Válasz #10972 Dátum: 2019.03.20 20:01:26 »
Én nem látom sem a mérnöki, sem a közgazdasági megközelítését a bárdis sajátmárkás olcsó lötty + 80e ként vizpumpa cserének.
Az előírásnak megfelelő (P ) HOAT és a vízpumpa szivárgás esetén történő cseréje ( + természetesen a sallangok) teljesen korrekt üzembiztonságot jelent, és jóval olcsóbb.
A Toyotánál milyen karbatartás esik 80e km re?
Egyáltalán honnan vetted a 80e periódust a vizpumpa cserére?
Melyik Toyota, vagy gyári beszállítója anyagában szerepel ilyen periódikus megelőző karbantartási ciklus?
« Utoljára szerkesztve: 2019.03.20 20:07:07 írta Agyarka »

PiciPeti

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
Re:Szerviz
« Válasz #10973 Dátum: 2019.03.20 20:06:07 »
Én mérnökileg 2 havonta megnézem a hűtőfolyadék szintet, olajcserekor meg átnézem a motor környékét szivárgás után kutatva.

Szerencsére a vízpumpa nem az az egyik napról másikra tönkremenős alkatrész. Kivéve mondjuk a BMW-k műanyaglapátos utángyártott csodáit, amiknél a lapátkoszorú általában letörik a tengelyről...  Instant teafőző. :lol:

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Szerviz
« Válasz #10974 Dátum: 2019.03.20 20:10:30 »
Múlkor olvastam a Corsa D hűtőrendszerében vmi hasonló műanyag alkatrészről. Abban is kódolva van a hiba.
A Toyota sem hibátlan, a mérnökeik is emberek, de szerencsére a vízpumpáikkal nincs gond.
« Utoljára szerkesztve: 2019.03.20 20:12:34 írta Agyarka »

Konrad

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1314
Re:Szerviz
« Válasz #10975 Dátum: 2019.03.21 06:46:57 »
1,4turbo GM benzines motor->Youtubeos Copart video->idézem, jó motor mert cserélik gariban a vízpumpát, szívósort, szelepfedéltömítést mert széria hiba áll fenn 150.000km-ig mondja mosolyogva az újjáépítő.

Vízpumpát azért cseréltem 80.000km-ként mert a szíjat cseréltem igazából, a többi meg plusz-60%-os Bardis kedvezménynél nem nagyon gondolokodsz és ha egy tralier 20000kmként visz be 20km-re...
Nem hiszem, hogy rosszabb autó lenne, sőt látatlanba a tied mellé rakom bármikor, mivel mint írtam több mint 1M ment bele...és ez nem személyeskedés

Mindegyis, tegyen mindenki szíve szerint, de én a különbséget az asszonyra költöm, ott legalább kapok valamit vissza este :lol: :hug:

Toyotáról meg annyit, hogy bementem Realsystemaba IS250-et nézni->kocsiban nincs olaj, ponosabban a min szintet se éri el, nincs hűtővíz, de semmilyen a tartályban, illetve akksi lemerülve csontra.
Mondanom sem kell, hogy ezután még a próbakörig se jutottunk, mivel be sem lehetett indtani...a hab a tortán, hogy ők csak bizományiban értékesítenek, tehát a szerződs köztem és az eladó magánszemély között jönne létre.:)

Ezeket figyelembe véve, azt hiszem nem kell tartanom egy közel 300.000km-t futott autóm eladásától, mivel minden számla lefűzve és excelben vezetve, pivottolható minden:)
Döntse el mindenki kinek mit jelent a karbantartás, én így voltam nyugodt az enyémnél.
Konrád

istvanf

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 172
Re:Szerviz
« Válasz #10976 Dátum: 2019.03.25 08:28:26 »
2003-mas Corollában (1.4 vvti) váltóolajat mikor szoktak cserélni? Érdemes bizonyos periódusonként, vagy csak ha már akad? A kézikönyvben nem szerepelt erre vonatkozó információ :-)

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:Szerviz
« Válasz #10977 Dátum: 2019.03.25 12:46:50 »
2003-mas Corollában (1.4 vvti) váltóolajat mikor szoktak cserélni? Érdemes bizonyos periódusonként, vagy csak ha már akad? A kézikönyvben nem szerepelt erre vonatkozó információ :-)
A hatvanezres periodikus szervíz alkalmával van előírva az ellenőrzőse, de korrekt helyeken szó nélkül cserélik.

istvanf

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 172
Re:Szerviz
« Válasz #10978 Dátum: 2019.04.04 11:07:05 »
Tudtok esetleg ilyen korrekt, nem márkaszervizes árakon dolgozó szervízt a Óbuda, Újpest, Pestújhely, Zugló tájékán, esetleg valamelyik kistelepülésen a közelben? Jófej szervíz van itt mellettünk, csak picit sokallom a 12.500 Ft óradíjat. Vagy ez teljesen normál ár? Rég jártam már szervízek közelében, fogalmam sincs a munkadíjakról :-D

Illetve az sem baj, ha ennyi egy olaj/szűrőcsere elvégzése, ha megnéznek mellette mindent, pl. az előbbi posztban emlegetett váltóolajat.

De tényleg tegyetek helyre, ha ez normál/általános óradíj :-)
« Utoljára szerkesztve: 2019.04.04 11:26:00 írta istvanf »

Gábor

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 128
Re:Szerviz
« Válasz #10979 Dátum: 2019.04.04 11:47:58 »
Hogyan ellenőrzik? Nekem nem javasolták a cserét de kérésemre megcsinálták (állítólag :D) semmiféle változás nem érezhető, elötte is ugyanilyen jó volt. Mindez ~190eKm-nél volt.
1998 Toyota Corolla 1.3 Hatchback