Szerző Téma: Szerviz  (Megtekintve 2264901 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

PiciPeti

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
Re:Szerviz
« Válasz #10845 Dátum: 2018.06.05 15:07:09 »
Sziasztok!

Morog a kocsim! 2005 Corolla Wagon D4D. Már hallom vagy 40e km-e így volt időm hallgatózni, hogy mi lehet a hibás! Sajnos, mint minden hiba ez is csak erősödik, így szerelő kellene BP XIII kerület környékén kellene valaki aki lelkiismeretes! Kifizetem amit kell, csak a feleslegeseket nem szeretném!

A hiba pedig. Minden fokozatnál jelentkezik, gázadásnál és motorféknél (terhelésváltáskor csönd van), hogy morog a hajtáslánc! Kanyar mindegy neki, így a kerékcsapágy kilőve, üresben, állva nincs hangja. Kerekeket többen is rángatták, így azzal valószínűleg nincs gond. Talán féltengely, vagy nyugvócsapágy...

Volt már valakinek ilyen jelensége?

Segítségeket előre is köszi!

Télen nekem is volt egy ilyesmi gondom, 1-2-3 ban, alsó fordulatszám tartományab lüktető morgást hallat a hajtáslánc. Váltó, vagy utána valami. Nem tudtam rájönni mi okozza, melegben ráadásul elmúlt. Jó eséllyel váltócsapágy, mégpedig nyelestengelyé. Majd kuplungcserénél meglesem ha nem rosszabbodik...

Aztán vagy bontott váltó, vagy csak csapágycsere... Ezért le nem veszem a váltót, az tuti...  ::) Ráadásul ez a csapágy ~60e lenne Toyotától, csapágykatalógusban meg nem találtam, tehát elég egyedi méret...  :no:

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10229
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Szerviz
« Válasz #10846 Dátum: 2018.06.05 19:07:35 »
Sziasztok!

Morog a kocsim! 2005 Corolla Wagon D4D. Már hallom vagy 40e km-e így volt időm hallgatózni, hogy mi lehet a hibás! Sajnos, mint minden hiba ez is csak erősödik, így szerelő kellene BP XIII kerület környékén kellene valaki aki lelkiismeretes! Kifizetem amit kell, csak a feleslegeseket nem szeretném!

A hiba pedig. Minden fokozatnál jelentkezik, gázadásnál és motorféknél (terhelésváltáskor csönd van), hogy morog a hajtáslánc! Kanyar mindegy neki, így a kerékcsapágy kilőve, üresben, állva nincs hangja. Kerekeket többen is rángatták, így azzal valószínűleg nincs gond. Talán féltengely, vagy nyugvócsapágy...

Volt már valakinek ilyen jelensége?

Segítségeket előre is köszi!

Szia!

Triviális a kérdés így elsőre, és bocs, ha írtad valahol, de nem vettem észre: volt cserélve a váltóban az olaj? Nem ismerem a típust, de kéziváltónál Toyotáknál általában kell.
Az enyémben ez 4 év vagy 60e km. Amikor megvettem, már akkor volt nyelestengelycsapágy hangja, mivel 16 éves koráig senki sem cserélte le a váltóolajat. Azóta rendszeresen cserélem előírt minőségű olajjal. Nem mondom, hogy nem erősödött a hang egyáltalán, de számottevő romlás nincs vele hála Istennek.

Konrad

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1314
Re:Szerviz
« Válasz #10847 Dátum: 2018.06.05 21:10:25 »
Kinyomcsapagy benyomott kuplungnal szol.
Valtocsapagy miatt meg nem kell leszedni a kupplungot, a valto oldala leszedheto-Gyori toyota szervizben van ra celszerszam, csapagy 12 ezer komplett kupplungszett 30000ft
60ezer olaj csere igaz, anno volt csapagycserem meg 110 nel.most meg 280nal jarok mar...:)
Konrád

Csaszi4

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 32
Re:Szerviz
« Válasz #10848 Dátum: 2018.06.06 12:51:45 »
Szia!

Triviális a kérdés így elsőre, és bocs, ha írtad valahol, de nem vettem észre: volt cserélve a váltóban az olaj? Nem ismerem a típust, de kéziváltónál Toyotáknál általában kell.
Az enyémben ez 4 év vagy 60e km. Amikor megvettem, már akkor volt nyelestengelycsapágy hangja, mivel 16 éves koráig senki sem cserélte le a váltóolajat. Azóta rendszeresen cserélem előírt minőségű olajjal. Nem mondom, hogy nem erősödött a hang egyáltalán, de számottevő romlás nincs vele hála Istennek.
Szia!

Igazad van, nem írtam, 2 éve lecseréltem, azóta csak 25e km-rel gyarapodott a számláló, és szép tiszta olaj jött ki, és xado ment a helyére. A hang nem változott, pedig a xado rendesen beépül mindenhova, szóval sztm. nem váltó.

Kuplungra van esély, mert van egy egészen apró hang differencia ha be van nyomva, vagy sem a kuplung.

PiciPeti

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
Re:Szerviz
« Válasz #10849 Dátum: 2018.06.06 13:07:44 »
Ohhóó, a jó Xado.... Szerintem az lesz a probléma forrása...  ::)

Csaszi4

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 32
Re:Szerviz
« Válasz #10850 Dátum: 2018.06.06 19:45:36 »
Ohhóó, a jó Xado.... Szerintem az lesz a probléma forrása...  ::)
Ezt a választ! 1, 2, 3, ..... 10! Zen!  :1eye: 4 éve hallottam meg legelőször, hogy mintha morogna valami, 2 éve cseréltem az olajat, a váltó puhább lett, de a hang nem változott! A morgás szépen egyenletesen hangosodott előtte is és utána is! Mint ha a kopás váltón kívüli lenne!

A kocsi alá nem mászok az tuti, hogy kikapjam a hajtást, megkeressem a hibát, ezt rábízom a szakikra, csak megbízható ember kell!

Köszi
Peti

Firgabá

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 19
Re:Szerviz
« Válasz #10851 Dátum: 2018.06.06 20:11:39 »
Üdvözletem!

Ha tudna valaki segíteni és pdf.-be küldene Auris 2008 év. elektromos kapcsolási rajzot azt megköszönöm.
A vezetés folyamat, nem pedig pozíció.
A vezetés terhe az, hogy felelősséggel tartozol autóstársaid iránt!

xpet

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 667
  • Auris 1.6 Luna 2008
Re:Szerviz
« Válasz #10852 Dátum: 2018.06.07 20:56:13 »
Üdvözletem!

Ha tudna valaki segíteni és pdf.-be küldene Auris 2008 év. elektromos kapcsolási rajzot azt megköszönöm.

Ezt találtam, úgy hiszem ez Auris I.gen:
https://cardiagn.com/toyota-corolla-auris-electrical-wiring-diagram-em04f1e/
Az 5 fájl PDF-ként is letölthető.

(Ha jól gondolom, az első ködlámpa relé (FR FOG Relay) az Insturment Panel-en van (műszerfalban, kormánytól balra) Relays.pdf 61.oldal)
« Utoljára szerkesztve: 2018.06.07 21:11:19 írta xpet »

Firgabá

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 19
Re:Szerviz
« Válasz #10853 Dátum: 2018.06.07 22:06:47 »
Ezt találtam, úgy hiszem ez Auris I.gen:
https://cardiagn.com/toyota-corolla-auris-electrical-wiring-diagram-em04f1e/
Az 5 fájl PDF-ként is letölthető.

(Ha jól gondolom, az első ködlámpa relé (FR FOG Relay) az Insturment Panel-en van (műszerfalban, kormánytól balra) Relays.pdf 61.oldal)

Köszönöm szépen a segítséged!

Valószínűen jól gondolod mert ma délután addig jutottam, hogy az egyik csatlakozónál kapcsolásra jelzett a próbalámpa.
A vezetés folyamat, nem pedig pozíció.
A vezetés terhe az, hogy felelősséggel tartozol autóstársaid iránt!

Firgabá

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 19
Re:Szerviz
« Válasz #10854 Dátum: 2018.06.07 23:01:53 »
Első ködlámpa  774/ 18
Hátsó ködlámpa  774/ 19
A vezetés folyamat, nem pedig pozíció.
A vezetés terhe az, hogy felelősséggel tartozol autóstársaid iránt!

rezsofriedrich

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 771
  • ficere
Re:Szerviz
« Válasz #10855 Dátum: 2018.06.08 20:13:30 »
Első ködlámpa  774/ 18
Hátsó ködlámpa  774/ 19

Naugye, naugye?!  :clap:
Wartburg de Luxe 1987-1989
Toyota Corolla HB 1,2 12 Valve 1989-2000
Toyota Yaris I 1,0 Sol 2000-2007   (román polgártárs totálkárrá alakította)  :-(
Toyota Yaris II 1,3 terra 2007-?   :-)

Firgabá

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 19
Re:Szerviz
« Válasz #10856 Dátum: 2018.06.11 19:56:09 »
Nagy segítség,  remélem sikerül megtalálni.
A vezetés folyamat, nem pedig pozíció.
A vezetés terhe az, hogy felelősséggel tartozol autóstársaid iránt!

Firgabá

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 19
Re:Szerviz
« Válasz #10857 Dátum: 2018.06.13 15:24:16 »
Aurisnál a sebességváltómű olaj leeresztő csavart megtaláltam. Már csak a sebváltó olaj betöltés pontos helyét szeretném megtudni ha valaki elárulná.
Köszönettel: Firgabá
A vezetés folyamat, nem pedig pozíció.
A vezetés terhe az, hogy felelősséggel tartozol autóstársaid iránt!

Yautja

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 906
Re:Szerviz
« Válasz #10858 Dátum: 2018.06.14 14:14:42 »
Ezt a választ! 1, 2, 3, ..... 10! Zen!  :1eye: 4 éve hallottam meg legelőször, hogy mintha morogna valami, 2 éve cseréltem az olajat, a váltó puhább lett, de a hang nem változott! A morgás szépen egyenletesen hangosodott előtte is és utána is! Mint ha a kopás váltón kívüli lenne!

A kocsi alá nem mászok az tuti, hogy kikapjam a hajtást, megkeressem a hibát, ezt rábízom a szakikra, csak megbízható ember kell!

Köszi
Peti

Nem lehet, hogy kerékagycsapágyat halassz?

Firgabá ugyanolyan csavart keres a váltó elején, középen. Ha hat sebességes, akkor egy hat lap fejű, 17-es klucsnyílásos csavart keress.
« Utoljára szerkesztve: 2018.06.14 14:17:01 írta Yautja »
E12 '05 2ZZ-GE 1.8 TS

Autóvillamosság - autó javítás - Toyota szervizelés, Corolla Celica T-Sport javítás- gumiszerelés - autóhifi  stb.

Firgabá

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 19
Re:Szerviz
« Válasz #10859 Dátum: 2018.06.14 20:19:17 »
Nem lehet, hogy kerékagycsapágyat halassz?

Firgabá ugyanolyan csavart keres a váltó elején, középen. Ha hat sebességes, akkor egy hat lap fejű, 17-es klucsnyílásos csavart keress.

Köszönöm de 5 sebességes csak és 2008 gyárt.év. Továbbra sem találok beöntő nyílást hatlapfejűvel.
A vezetés folyamat, nem pedig pozíció.
A vezetés terhe az, hogy felelősséggel tartozol autóstársaid iránt!