Szerző Téma: Szerviz  (Megtekintve 2289730 alkalommal)

0 Felhasználó és 5 vendég van a témában

TCr

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 851
Re:Szerviz
« Válasz #10575 Dátum: 2017.04.05 08:21:32 »
Köszönöm!

Salientram

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 6
Re:Szerviz
« Válasz #10576 Dátum: 2017.04.10 12:52:58 »
Az alapjárati szelep két állapotú, vagy zárva vagy nyitva van. A levegő mennyiséget a nyitási idő hosszával szabályozza.
Amikor alapjáraton jár a motor, akkor ütemesen kattogó hangja van a szelepnek, a kattogás gyakorisága állandó, függetlenül a motor fordulatszámától.

Azt hirtelen nem tudom, hogy a szelep kinyit vagy lezár, amikor nem kap feszültséget, de ezt könnyű ellenőrizni...
Ha üzem meleg motornál, lezárt szelepnél is túl magas a fordulat, akkor érdemes megpróbálni lezárni a levegő útját a szelep bemenetén. Ha van változás, akkor a szelep átereszt. Ha nincs változás és továbbra is magas az alapjárat, akkor nem a szelep a hiba oka, hanem valahol máshol kap levegőt.

Az alábbi helyeken kap üzemszerűen levegőt a motor:
........

A hétvégén már 500-1700 között teljesen véletlenszerű volt az alapjárat. Teljesen függetlenül bármitől. A szabályzó szelep nem kattog, és ha lehúzom róla a csatit, semmi sem változik az alapőjáraton. Meg is van a hiba. Az ellenállása 30 ohm tehát nem szakadt a tekercs. Vezérlőjelet kap, a multiméter össze vissza mutat 4-12 V között a fordulatszám függvényében (nem is csoda, hogy nem tud mit kezdeni a pwm jellel. Szkóp kéne...) Hétvégén talán ki tudom mérni labortáppal, hogy mit is csinál. A bimetálos szelep a hengerfejben melegen nyitott, hidegen zárt (Amúgy annak mi a szerepe?) A pcv szelep egy merő olaj, gondolom nyitva ragadt meg. Ez is probléma. Nem bírtam kihúzni, csak forog. Szépen bele van gyógyulva, nem akarom eltörni.
Köszönöm a segítséget. Már sokkal előrébb vagyok :)

Kalmi

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 818
  • Corolla 1.3 XLI HB 1994
Re:Szerviz
« Válasz #10577 Dátum: 2017.04.10 23:22:23 »
A bimetálos szelepen keresztül az aktívszén tartályból szipkázza ki a benzingőzt.
A PCV szelepnél az nem baj, ha olajos. Nem feltétlen azért olyan, mert nyitva ragadt. Üzemszerűen is áramlik rajta a kartergáz meg olajköd.
Nemigen romlik el, de érdemes ellenőrizni, a tömítését cserélni, mert az meg tud kövülni.
Amikor meleg a motor, akkor talán könnyebb kihúzni, forgatva, ide oda billegtetve, lassan. Nekem az olajat is eresztette, azért cseréltem, de a tömítés fele bent maradt, szerencsére nem esett be, csipesszel ki lehetett szedni. Legjobb talán szelepfedél tömítés cserével egybekötni a cseréjét.
Ne is húzd ki, addig, amíg nincs meg az új tömítés...

Még egy tipp:
Amikor magas az alapjárat, próbáld meg lehúzni a levegőcsövet az alapjárati szelepről és befogni a lyukat, ha attól leesik a fordulatszám a normális érték alá, akkor biztos, nyitva ragadt.

pali80

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 8
Re:Szerviz
« Válasz #10578 Dátum: 2017.04.11 10:27:09 »
Sziasztok,

a következő hibakódot olvasták ki a szervízben:  P0420 - Katalizátor hatásfoka küszöbérték alatt. A probléma az, hogy a kód törlése utána a probléma nem jelentkezik. A lambdaszonda értéke jó.
Először pár hónapja dobta ki ezt a hibakódot, most előjött újra. A szervízben azt mondták, hogy várjak mert ha a hiba nem áll fent tartósan akkor nem is tudják detektálni.

Volt nektek ilyen problémátok? Ha a katalizátor rossz, akkor az nem néhanapján rossz és azért a katalizátorra nem jellemző a tönkremenetel . Az autó nem eszi az olajat (2005, 1.6 Corolla benzin)

Merre induljak el a hibakeresésben?

üdv
P

rezsofriedrich

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 771
  • ficere
Re:Szerviz
« Válasz #10579 Dátum: 2017.04.11 15:18:37 »
Sziasztok,

a következő hibakódot olvasták ki a szervízben:  P0420 - Katalizátor hatásfoka küszöbérték alatt. A probléma az, hogy a kód törlése utána a probléma nem jelentkezik. A lambdaszonda értéke jó.
Először pár hónapja dobta ki ezt a hibakódot, most előjött újra. A szervízben azt mondták, hogy várjak mert ha a hiba nem áll fent tartósan akkor nem is tudják detektálni.

Volt nektek ilyen problémátok? Ha a katalizátor rossz, akkor az nem néhanapján rossz és azért a katalizátorra nem jellemző a tönkremenetel . Az autó nem eszi az olajat (2005, 1.6 Corolla benzin)

Nálam a Yarison ugyanígy kezdődött, kb. két éve. Első menetben egy elektromos kis modifikációval megoldottam, hogy az O2 szonda (monitor lambda) érzékenységét, jelét, olyan módon formáltam, hogy a fedkomp ne lásson hibát. ugyanis annyira kiélezett a mintavételi frekvencia, hogy a legkisebb anomália a kat felől, azonnal hibajelet generál. Ezzel a gép el is ment közel 2 évig. Most, pár hete előjött újra a hibajel, mert a kat. érték stabilabban volt már szint alatt. Ekkor cseréltem egy utángyártott, de nagyon pontosan megépített katalizátort, mert elkerülni nem lehet, előbb-utóbb le kell nyelni a békát.




Wartburg de Luxe 1987-1989
Toyota Corolla HB 1,2 12 Valve 1989-2000
Toyota Yaris I 1,0 Sol 2000-2007   (román polgártárs totálkárrá alakította)  :-(
Toyota Yaris II 1,3 terra 2007-?   :-)

Salientram

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 6
Re:Szerviz
« Válasz #10580 Dátum: 2017.04.11 18:44:18 »
Az alapjáratiról lehuztam a csövet, befogtam de semmi változás. De ha zárva ragadt be akkor mégis csak falsot szív valahol. Hétvégén kiderül. Leszedem az egészet és befogom a lyukat ahova csatlakozik. Nincs már sok lehetőség. Ha nem találok megoldást, muszáj lesz elgurulni a toyoteamhez...

TCr

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 851
Re:Szerviz
« Válasz #10581 Dátum: 2017.04.12 08:36:37 »
Mostanában ha menet után kiszállok a kocsiból és hozzáérek az ajtóhoz, megráz.
Eddig ezt nem csinálta.

Egy idő után elég kellemetlen tud lenni.
Hogyan lehet ezt megszüntetni?

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re:Szerviz
« Válasz #10582 Dátum: 2017.04.12 10:17:52 »
Mostanában ha menet után kiszállok a kocsiból és hozzáérek az ajtóhoz, megráz.
Eddig ezt nem csinálta.

Egy idő után elég kellemetlen tud lenni.
Hogyan lehet ezt megszüntetni?
Milyen cipőben jársz?
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

TCr

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 851
Re:Szerviz
« Válasz #10583 Dátum: 2017.04.12 11:29:58 »
Milyen cipőben jársz?

Most úgy konkrétan ebben. :D

Batz Sky

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re:Szerviz
« Válasz #10584 Dátum: 2017.04.12 11:59:42 »
Most úgy konkrétan ebben. :D

Batz Sky
És amikor nem ebben vagy akkor nem ráz?
Arra gondoltam, hogy ha gumitalpú és szigetel, akkor ahhoz hozzáérsz az autóhoz "kisül" és ezért csíp meg.
Vagy másik cipőben is ezt csinálja?

Hidd el, nem szívatlak, teljesen komolyan kérdezem.
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

PiciPeti

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
Re:Szerviz
« Válasz #10585 Dátum: 2017.04.12 12:12:19 »
Cipő...

Én is mióta tiszát hordok (eddigi legjobb cipőm, Nike, Adidas, stb ehhez képest vietnámi papucs), engem is ráz. Full bőr cipő, gumi talppal, az ilyen...

TCr

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 851
Re:Szerviz
« Válasz #10586 Dátum: 2017.04.12 12:17:31 »
Másik cipőben is, az valami Decathlon-os, de szintén bőr cipő, gumi talppal.
Elég kellemetlenül érint néha a dolog. :)

Viszont korábban nem volt ilyen, ezért kezdtem el elsősorban az autóra gyanakodni...


géza báttya

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 36
Re:Szerviz
« Válasz #10587 Dátum: 2017.04.24 11:46:25 »
üdv mindekinek :clap: érd van e arra valamilyen megoldás hogy alacsony az alapjáratom 600-áz és ilyenkor remeg a motorháztetö és a kormány is, olyan 700-750 lenne megfelelő  olyankor egyenletesebben jár  válaszokat köszönöm

Robbilard

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 14
Re:Szerviz
« Válasz #10588 Dátum: 2017.04.25 08:37:46 »
Sziasztok.Új vagyok a blogon. Egy kérdésem lenne.Nekem van egy 2007.-es 1.4-es d4d dízel corollám.117.000 km van benne. Mostanában vettem észre hogy morgossabban közlekedik mint eddig.Olajcsere 10000 km-ként mindig meg van. Kérdésem az hogy az 5w-40-es olaj jó-e bele. Én azt teszem.Total Quartz INEO MC3-at.Válaszokat előre is köszönöm.

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re:Szerviz
« Válasz #10589 Dátum: 2017.04.25 09:20:23 »
Sziasztok.Új vagyok a blogon. Egy kérdésem lenne.Nekem van egy 2007.-es 1.4-es d4d dízel corollám.117.000 km van benne. Mostanában vettem észre hogy morgossabban közlekedik mint eddig.Olajcsere 10000 km-ként mindig meg van. Kérdésem az hogy az 5w-40-es olaj jó-e bele. Én azt teszem.Total Quartz INEO MC3-at.Válaszokat előre is köszönöm.
Ha mindenhova beírod nem lesz előbb válasz...
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...