Szerző Téma: Szerviz  (Megtekintve 2289627 alkalommal)

0 Felhasználó és 3 vendég van a témában

TCr

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 851
Re:Szerviz
« Válasz #10560 Dátum: 2017.03.25 20:58:00 »
A legtöbb BT s OBD olvasónak 40 mA körüli a készenléti áramfelvétele ami nem tesz jót az akkunak. Amennyiben nincs rajta kikapcsoló gomb, vagy nem képes automatikusan energiatakarékos módba kapcsolódni, akkor nem ajánlott rajtahagyni. A csatlakozónak a sok ki és bedugás sem használ, ezért huzamosabb használathoz érdemesebb kapcsolót használni.

Köszi, disconnected. :)

LSV

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 18
Re:Szerviz
« Válasz #10561 Dátum: 2017.03.26 23:49:49 »
Nem szorul semmi, ez az autó így működik.
Nekem is fura volt eleinte, én is megkérdeztem itt a fórumon, hogy normális jelenség-e, a válasz az volt, hogy igen.
Pedig minimum 30-40 féle autót (gépjárművet) vezettem már, de ez számomra is újdonság volt.
Télen a mínuszokban nekem 200-300-at is emel a fordulaton "kuplungoláskor".

Ez így f.s... Nem értem a logikát, hogy miért jó felpörögnie a motornak kuplungoláskor, hisz'  minden motornál a fordulatot csökkenteni kell a váltón, hogy könnyebben vegye a sebesség fokozatokat. Mondjuk az igaz hogy kuplung kiemeléskor már a váltó kihajtása nem pörög fel csak a motor magában, de ez "számomra" akkor sem normális.

Lejjebb írták a beszívott levegő ellenőrzését, amire én is tippeltem (a másik volt a bovden szorulás, de az hibátlan). Készítettem egy videot telefonnal, hogy milyen hangok jönnek, hátha valaki megnézné és véleményezné. A járása nem annyira dízeles, így nem tudom megítélni hogy a szívósort kellene csavarozni vagy sem, de gáz adásra mint ha fals levegőt szívna... https://www.dropbox.com/s/w8pzan2swt6wb2q/VID_20170326_174355.mp4?dl=0

Kalmi

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 818
  • Corolla 1.3 XLI HB 1994
Re:Szerviz
« Válasz #10562 Dátum: 2017.03.27 07:12:49 »
Csak addig emelkedik a fordulat amíg:
1. a motor hideg és emiatt emelt alapjárat van
2. a váltóban hideg az olaj és nagyobb ellenállást fejt ki
A kuplung kinyomásakor csökken a terhelés a motoron, emiatt emelkedik meg a fordulat.
Tehát kb. annyiról van szó, hogy az emelt alapjárat fordulatszáma nincsen stabil értéken tartva, hanem terhelésfüggő.
Ha bemelegszik, elmúlik a jelenség.

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:Szerviz
« Válasz #10563 Dátum: 2017.03.27 07:13:04 »
Ez így f.s... Nem értem a logikát, hogy miért jó felpörögnie a motornak kuplungoláskor, hisz'  minden motornál a fordulatot csökkenteni kell a váltón, hogy könnyebben vegye a sebesség fokozatokat. Mondjuk az igaz hogy kuplung kiemeléskor már a váltó kihajtása nem pörög fel csak a motor magában, de ez "számomra" akkor sem normális.

Lejjebb írták a beszívott levegő ellenőrzését, amire én is tippeltem (a másik volt a bovden szorulás, de az hibátlan). Készítettem egy videot telefonnal, hogy milyen hangok jönnek, hátha valaki megnézné és véleményezné. A járása nem annyira dízeles, így nem tudom megítélni hogy a szívósort kellene csavarozni vagy sem, de gáz adásra mint ha fals levegőt szívna... https://www.dropbox.com/s/w8pzan2swt6wb2q/VID_20170326_174355.mp4?dl=0


Behatárolható a zaj forrásának pontos helye?
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

LSV

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 18
Re:Szerviz
« Válasz #10564 Dátum: 2017.03.27 11:29:20 »
Csak addig emelkedik a fordulat amíg:
1. a motor hideg és emiatt emelt alapjárat van
2. a váltóban hideg az olaj és nagyobb ellenállást fejt ki
A kuplung kinyomásakor csökken a terhelés a motoron, emiatt emelkedik meg a fordulat.
Tehát kb. annyiról van szó, hogy az emelt alapjárat fordulatszáma nincsen stabil értéken tartva, hanem terhelésfüggő.
Ha bemelegszik, elmúlik a jelenség.

Az emelt alapjárat, csak az autó mozgása közben van? Feltételezem nem, mert álló helyben is hideg a motor az első indítás után. Az alapjárat változó van amikor 400 körüli van amikor 600 körüli. Pici gáz használattal a 8-900 körüli tartományban megszűnik a rezonancia is.
A nagyobb gond hogy menet közben kuplung kiemeléskor emelkedik a fordulat és nem egyből esik. Többen írják hogy ez így normális, de ez az első autó ahol ezt a működést tapasztalom.
Ezek alapján nem látom a hideg motorral járó emelt fordulatot (a szomszéd néninek a daewoo tico az hidegen ordít alapjáraton pöröghet 1200-1500at is :) ).

LSV

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 18
Re:Szerviz
« Válasz #10565 Dátum: 2017.03.27 11:31:38 »
Behatárolható a zaj forrásának pontos helye?
Jobban bele kell mélyednem, de elsőre a szívósor alján jobb oldalon, vagy a pillangószelep körül tippelem. Veszek féktisztítót és körbefújkálom hátha az többet mutat.

TCr

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 851
Re:Szerviz
« Válasz #10566 Dátum: 2017.03.28 13:27:20 »
Srácok, a fedcomp nem "tárol" hibakódokat?
Pár hete volt egy 1,5 napos check engine-em, magától elmúlt.
Közben megérkezett a bluetooth-os OBDII kütyü, rádugtam, összehangoltam a telefonnal, de sem a Torque, sem egyéb diagnosztikai nem mutat tárolt, "korábban megtörtént" hibakódokat.

PiciPeti

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
Re:Szerviz
« Válasz #10567 Dátum: 2017.03.28 18:39:57 »
De tárol, de azt csak a gyári műszer tudja kiolvasni. Univerzálisak nem, de még a Bosch se...  :no:

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re:Szerviz
« Válasz #10568 Dátum: 2017.03.28 21:09:47 »
biony....az meg 8e ft ha toyotánál olvastatod ki a tárolt infókat... az 1.4millás spec.kütyüvel.
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

TCr

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 851
Re:Szerviz
« Válasz #10569 Dátum: 2017.03.29 08:39:04 »
Köszi srácok!
Akkor ezek szerint csak "on the fly" megy a hibakód olvasás.

Salientram

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 6
Re:Szerviz
« Válasz #10570 Dátum: 2017.04.03 10:47:00 »
Ez jól hangzik... de nincs ilyen funkció megvalósítva ennél a motornál... Egyértelműen hibás működés a 400rpm-es alapjárat és az alapjárat ingadozás is.

Meg kellene nézni, hogy a gázbovden jól van e beállítva, kissé lazának kell lennie, semmi esetre se a bovden előfeszítésével állítsák be az alapjáratot, mert akkor sose lesz stabil.
TPS szenzort ellenőrizném utána. A 4E-FE-nél ez nem potenciométer, hanem egy három állású kapcsoló. (Alapjáratot, köztes állapotot és a teljes gáz állapotot jelzi a motorvezérlőnek)

Akkor tud hülyéskedni az alapjárat, ha a fojtószelep már zárva van, de a kapcsolótól nem kapja meg az alapjárat jelet, ez eredményezi a 400rpm-es alapjáratot, az 1500 rpm-es fordulat meg valami lefulladás elleni védelem lehet.
Másik hibalehetőség az alapjárat szabályzó szelep nyitva/zárva megragadása szokott lenni.

Köszi a tanácsokat. A bowden elég laza. A TPS szenzort kimértem, szépen teszi a dolgát. (meglepett, hogy nem potméter) Az alapjárati szabályzót már kipucoltam (tiszta korom volt) és nem segített semmit. Már csak ki kéne mérni szabadon, és valahogy működés közben is. Az utóbbira van ötletetek?
Arra tippelek, hogy nagyon melegen tágul annyit valami, hogy már falsot szív. Tegnap pályázás után nem ingadozott csak kb 1100 volt az alapjárat. Ami érdekes, hogy nem produkálja a szokásos fals szívásos tüneteket. Normálisan veszi és ejti a fordulatot, nem erőtlen a motor, csak magas az alapjárat.

Thomas59

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 907
Re:Szerviz
« Válasz #10571 Dátum: 2017.04.03 20:15:18 »
Lehet tudni valamit a legujabb Takata legzsakos visszahivasrol? Az Indexen ill. Origon is volt hir, hogy visszahivasok lesznek, de a Toyota com oldalon csak az amerikai hirek vannak.

Kalmi

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 818
  • Corolla 1.3 XLI HB 1994
Re:Szerviz
« Válasz #10572 Dátum: 2017.04.04 07:37:37 »
Köszi a tanácsokat. A bowden elég laza. A TPS szenzort kimértem, szépen teszi a dolgát. (meglepett, hogy nem potméter) Az alapjárati szabályzót már kipucoltam (tiszta korom volt) és nem segített semmit. Már csak ki kéne mérni szabadon, és valahogy működés közben is. Az utóbbira van ötletetek?
Arra tippelek, hogy nagyon melegen tágul annyit valami, hogy már falsot szív. Tegnap pályázás után nem ingadozott csak kb 1100 volt az alapjárat. Ami érdekes, hogy nem produkálja a szokásos fals szívásos tüneteket. Normálisan veszi és ejti a fordulatot, nem erőtlen a motor, csak magas az alapjárat.

Az alapjárati szelep két állapotú, vagy zárva vagy nyitva van. A levegő mennyiséget a nyitási idő hosszával szabályozza.
Amikor alapjáraton jár a motor, akkor ütemesen kattogó hangja van a szelepnek, a kattogás gyakorisága állandó, függetlenül a motor fordulatszámától.

Azt hirtelen nem tudom, hogy a szelep kinyit vagy lezár, amikor nem kap feszültséget, de ezt könnyű ellenőrizni...
Ha üzem meleg motornál, lezárt szelepnél is túl magas a fordulat, akkor érdemes megpróbálni lezárni a levegő útját a szelep bemenetén. Ha van változás, akkor a szelep átereszt. Ha nincs változás és továbbra is magas az alapjárat, akkor nem a szelep a hiba oka, hanem valahol máshol kap levegőt.

Az alábbi helyeken kap üzemszerűen levegőt a motor:
1. fojtószelepen át. :)
2. az alapjárat szabályzó szelepen keresztül.
3. van egy fojtószelepet megkerülő csatorna egy beállító csavarral egy dugó/sapka alatt. a fojtószelep környékén. Gyárilag kalibrálva van. Ha minden más le van zárva, akkor is kap annyi levegőt a motor, hogy kb. 400-as fordulattal működjön. Ezt nem szabad eltekerni, de ha valaki régebben ezzel próbált alapjáratot vagy CO-t beállítani, akkor okozhat problémát.
4. a PCV szelep felől, csak bizonyos üzemviszonyok között van rajta áramlás, alapjáraton nem kellene. Meg lehet próbálni ideiglenesen elszorítani. a csövet,. vagy ha annyira rossz állapotú a szelep tömítése, akkor azt cserélni...
5. A fojtószelep után közvetlenül felülről csatlakozik egy vékony cső, ami egy bimetálos levegő szelephez vezet (ez a hengerfejbe van becsavarva a termosztátház környékén) a szelep másik oldalán az aktívszén tartály van. Én megpróbálnám ezt a csőcsonkot egyből a fojtószelepnél ledugózni, hogy van e változás.
6. ha van szervokormány, akkor a szervo pumpa tartalmaz egy levegő szelepet is. Amikor a pumpa dolgozik kormányzáskor (megnő a hidraulika nyomása) akkor a levegő szelepet is nyitja, a motor fordulatszáma enyhén megnő. Na ezt a csövet is meg lehet próbálni dugózni / elszorítani, vagy szimplán csak ellenőrizni, hogy nem repedezett e, hogy kiderüljön hátha ott kap levegőt.

TCr

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 851
Re:Szerviz
« Válasz #10573 Dátum: 2017.04.04 11:02:13 »
Elkezdett kopogni / "huppogni" a futómű jobb oldali irányból, amikor kicsit egyenetlenebb úton (nem ritka ugyebár) közlekedek.

Szívesen vinném a ToyoTeam-hez emiatt is, de ha jól emlékszem, nincs rázópadjuk.
Vajon anélkül is fel tudják állítani a diagnózist, meg tudják állapítani, hogy melyik alkatrész cserés?

Konrad

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1314
Re:Szerviz
« Válasz #10574 Dátum: 2017.04.04 18:43:03 »
Lengőkar szilent lesz, ha kopo akkor lehet még kutyacsont, ha ráfékezel és érzed hogy valami mozog akkor a stabilizátor rúd szilentje lesz- ez az omega alakú

Én anno kicseréltem: kutyacsontot, szilenteket a lengőkarban -vagy komplett kengőkart és akormányösszekötő és talpas gömbejeket és a stab szilenteket és azóta se kopog és immáron belevágtam már 40-et azóta...
Konrád