Szerző Téma: Szerviz  (Megtekintve 2281677 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re:Szerviz
« Válasz #10530 Dátum: 2017.02.24 09:00:45 »
elvileg tárol. egy obd meg okostelo kiolvassa. épp tegnap néztem rá a mazdámra ezzel a technikával.
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

TCr

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 851
Re:Szerviz
« Válasz #10531 Dátum: 2017.02.24 09:35:48 »
elvileg tárol. egy obd meg okostelo kiolvassa. épp tegnap néztem rá a mazdámra ezzel a technikával.

Ez jó lesz, főnök?

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re:Szerviz
« Válasz #10532 Dátum: 2017.02.24 09:58:28 »
Ez jó lesz, főnök?
hahá...főnök az indián törzsekben meg a vasútállomáson van...
ahogy érzed...
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

TCr

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 851
Re:Szerviz
« Válasz #10533 Dátum: 2017.02.24 10:03:24 »
hahá...főnök az indián törzsekben meg a vasútállomáson van...
ahogy érzed...

Ok, kezdjük elölről.

1. Az általam linkelt adapter vajon jó az autómhoz?
2. Te milyen típust használsz?
3. Milyen app-ot használsz hozzá?
« Utoljára szerkesztve: 2017.02.24 10:05:01 írta TCr »

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re:Szerviz
« Válasz #10534 Dátum: 2017.02.24 10:05:04 »
nekem nem ilyen van de ez is biztos jó.
torque progi nekem bejött...
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

TCr

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 851
Re:Szerviz
« Válasz #10535 Dátum: 2017.02.24 10:05:33 »
Köszönöm!

Salientram

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 6

TCr

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 851
Re:Szerviz
« Válasz #10537 Dátum: 2017.02.24 10:58:00 »
Köszönöm, de közben már megrendeltem.
Azon a 1,5 $-on nem múlik.

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3034
Re:Szerviz
« Válasz #10538 Dátum: 2017.02.24 14:31:31 »
Szia!

Köszi a tippet, megnézetem majd ezt is, úgy is viszem szervizbe.

Most lesz az első látogatás vásárlás után, tudnátok segíteni kérlek összeszedni, hogy miket lenne érdemes cseréltetni? E12, 1.6 benzin, 250 ezer km. Egyelőre ezeket szedtem össze:
- folyadékok: motor, váltó, fék, fagyálló
- szűrők: olaj, levegő, pollen
- gyertyák

Ezeken kívül bármi más?
Benzinszűrőt lehet/kell/érdemes cseréltetni? (írták páran, hogy a tankban van, körülményes lehet és nem biztos hogy megéri.)
Gyújtáskábel esetleg?

Köszönöm!
Szia! ígértem, hogy beszámolok a kipuf felfüggesztés cseréről a vibráció kapcsán. Nos, sokkal halkabb lett, de már biztos, hogy nálam a könyök idomban lévő rezgéscsillapító  fáradása a hiba oka. 1.6 VVTi-nél a vezérműszíj feszítője valóban okozhat ilyen vibrációt.

lgprgr

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 8
Re:Szerviz
« Válasz #10539 Dátum: 2017.02.24 22:41:58 »
Szia! ígértem, hogy beszámolok a kipuf felfüggesztés cseréről a vibráció kapcsán. Nos, sokkal halkabb lett, de már biztos, hogy nálam a könyök idomban lévő rezgéscsillapító  fáradása a hiba oka. 1.6 VVTi-nél a vezérműszíj feszítője valóban okozhat ilyen vibrációt.

Szia!

Köszi a visszajelzést!

Nekem egyelőre csak az említett kötelező dolgok cseréje volt meg, a rezonanciával még nem volt idő foglalkozni. Elsőre a tipikusnak mondható szívósor hibát tippelték a szervizben, de bízom benne, hogy nem az. Nem tudom az is csak egy bizonyos fordulattól jönne-e elő, nem csinálná akár már alapjáratról gázadásra?

A szíj sincs már túl jó állapotban, így az még cserés lesz, de addig is ránéztem a feszítőre. Csatoltam képet amin látszik a patron, szerintem nem néz ki valami jól  ::)
« Utoljára szerkesztve: 2017.02.24 22:46:02 írta lgprgr »

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3034
Re:Szerviz
« Válasz #10540 Dátum: 2017.02.25 08:28:23 »
Szia!

Ellenőrzésként a szívókamra hibájára két példa:
www.youtube.com/watch?v=yDbV-09I0Pc

www.youtube.com/watch?v=W_leUwk0ues

A feszítő nem néz ki túl jól, de járás közben kellene ránézni.

Összevetésül itt egy videó:
www.youtube.com/watch?v=vj4TKozDPVk

De ezzel a problémával sokat találsz még

lgprgr

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 8
Re:Szerviz
« Válasz #10541 Dátum: 2017.02.25 09:00:44 »
Szia!

Ellenőrzésként a szívókamra hibájára két példa:
www.youtube.com/watch?v=yDbV-09I0Pc

www.youtube.com/watch?v=W_leUwk0ues

A feszítő nem néz ki túl jól, de járás közben kellene ránézni.

Összevetésül itt egy videó:
www.youtube.com/watch?v=vj4TKozDPVk

De ezzel a problémával sokat találsz még

Szia!

Hát az enyémnek messze nincs ilyen rossz hangja, mint amiket a videón mutatnak szívókamra hibával. Viszont hasonlítani valóban hasonlít rá, kicsit néha tényleg mintha "dízelesen" járna. Lehet kezdődőben van a dolog.

A feszítőre egyelőre csak alapjáraton néztem rá, akkor nem kerregett (a videókon ugyancsak elég durvának hallatszódnak), magasabb fordulaton még nem láttam mit művelhet. Mindenesetre az szerintem cserés lesz, aztán meghallgatom utána is, hogy szólnak a dolgok.

Fery

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2052
Re:Szerviz
« Válasz #10542 Dátum: 2017.02.25 09:03:56 »
Fery

Laszlo kozak

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 3
Re:Szerviz
« Válasz #10543 Dátum: 2017.03.14 09:08:52 »
Sziasztok!

Előre is elnézést kérek a hosszú hozzászólásért és köszönöm ha tudtok segíteni.

Fél évvel ezelőtt vettünk egy 2005-ös corolla verso 1.8 m-mt-t. nagyon szeretjük a „kis” kocsit tette a dolgát és imádtam vezetni kemény két hónapig, ugyanis egyszer csak megállt és nem ment tovább. Ekkor kezdődött a 4 hónapos szerviz tortúra aminek sajnos még most sincsen vége, a kocsink pedig még mindig működésképtelen. elvontattuk a szervizünkbe ahova az előző autóinkat is vittük már jó 10 éve. a szervizvezető jó barát lévén mondta, hogy ő inkább nem nyúl hozzá mert nem szeretnék tönkrevágni, mivel nem értenek hozzá, de a kocsi vontatásában segítenek, illetve körbekérdez ki az aki tudna a javításban segíteni. Elvittük egy szervizbe ahol ódákat zengtek a paliról és itt kezdődtek a gondok (nem az emberrel igazából, hanem a javítással magával). Először is kiderült hogy a kuplung és a kuplung motor cserére szorul, de a kuplung motort meg lehet javítani. Sajnos kiderült hogy nem lehet de csak azután miután egy másik szerviz mókolt vele vmit és szépen le is égett (persze nem szóltak róla hogy nem tudják ténylegesen megjavítani, hanem csak szétgányolják). Ezután lett egy véve bontottan, illetve egy új kuplung. Ezek be is lettek szerelve, de a kocsi nem indult, pedig semmi más alkatrész csere nem volt szükséges.
Később kiderült hogy a váltó vezérlés elektronika leblokkolt nem tudni miért. Itt kezdődött el a kutatás, millió helyet körbetelefonáltunk de semmi eredmény nem volt egy ember mondott a-t másik b-t és egyik sem tűnt úgy hogy igaz, egészen tegnapig amikor is azt az infót kaptuk két toyota márkaszerviztől, hogy az m-mt versoknál a váltó vezérlő elektronika ha bármilyen a váltóhoz kapcsolódó komponenst cserélnek akkor leblokkol és sehogy sem lehet feloldani ezt a blokkot, a toyota sem tudja (elméletileg más amúgy sem mert a gyári szoftver csak nekik van meg), mert a toyota szervizek csak és kizárólag a módosított komplett váltórendszert rakhatják az autóba ami 600 000 forint. Az az igazság, hogy így hirtelen nincs 600 ezrem és hihetetlennek tartom hogy ez az egyetlen autó a világon aminek az szoftverével nem lehet kezdeni vmit. Erre irányulna a kérdésem, hogy történt-e már valakivel ilyen, és mi volt a megoldás, már ha egyáltalán volt más.
Vagy esetleg tudtok valamilyen más megoldást amire nem megy rá ingem gatyám, egyelőre amúgy is úgy néz kihogy 285 ezret kidobtam eddig az ablakon. Bármi tipp vagy irány amerre elindulhatok jól jönne.
Segítségeteket előre is köszönöm és bocsi a hosszú posztért.

LSV

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 18
Re:Szerviz
« Válasz #10544 Dátum: 2017.03.18 22:40:27 »
Sziasztok.
A napokban vettünk egy 1.4es E12-es (2002) corollat. Még sosem volt benzines autóm, így kicsit szokatlan, de mégis gyanúsnak tűnnek dolgok.

Normális a 600-750 körüli alapjárat (előbbi talán terhelés nélkül, utóbbi világítással mert azt mondták normális az alacsony fordulat, terhelés kell neki és akkor elmúlik a remegés)? Pici gázzal 800 fordulat körül megszűnik a kaszni rezonancia.

Váltáskor kuplung lenyomáskor a gáz picit felkúszik és később ejt vissza (pl 2000 fordulat, gáz elvesz kuplung benyom, fordulat felmegy 2100ra majd visszaesik 1500 körül mikor felengedem a kuplungot a következő sebesség fokozatban). A másik autóm dízel, és a pedál is elektronikus, de itt lehet hogy bovdenes és az szorulhat? Holnap cserélek olajat, szűrőt akkor megnézném ezt is.

A kabin szűrőt merre keressem? Kint az ablaktörlő alatt, vagy az utastérben valahol  középkonzol környékén?

Szervizkönyvet, vagy legalább kézikönyvet lehet valahol találni a típushoz?

A km órát lehet valahogy kalibrálni? Érzésre 10-15km/ó val többet mutat a kelleténél. Igaz nem néztem, de szerintem gyári méretű felni van rajta (15").

Bontott alkatrészeket merre lehet találni (pl jobb fényszóró-reflektor- gumi sapka, légszűrőház rögzítő fül, műanyag patent ami a műanyag légterelőt rögzíti a zárhídra)?

Köszönöm!