Szerző Téma: Szerviz  (Megtekintve 2289758 alkalommal)

0 Felhasználó és 3 vendég van a témában

lgprgr

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 8
Re:Szerviz
« Válasz #10500 Dátum: 2017.02.11 20:16:47 »
Sziasztok!

Erre az alábbira nincs tippetek? Nem vezettem korábban ilyen motorral szerelt autót, szóval nem tudom, de gondolom akkor ezek szerint ez nem normális.
Ma is kipróbáltam, és főleg 5. sebességben hallatszik, 90-100 környékén. Alatta sima motorhang, fölötte ugyancsak.

Köszönöm!

Sziasztok!

Corolla E12 1.6 benzin esetén mi okozhatja, hogy az egyébként egyenletes hangúnak mondható motor nagyjából 2800-3000 rpm között érezhetően hangosabb mint az adott fordulat alatt és fölött? Országúton ötödikben éppen 90-100 km/h környékén tűnt fel, ha picit lassabban vagy gyorsabban mentem, akkor megszűnt. Azt nem éreztem, hogy esetleg rosszabbul ment volna abban a tartományban az autó, de egy ilyen zavaróbb rezgés szerű hang jött a motortér irányából.

Köszi!

gy.pisti

  • Vendég
Re:Szerviz
« Válasz #10501 Dátum: 2017.02.11 21:46:32 »
Köszi előre is! Az autó 9 éves, 140ezernél olajcsere,benzinszűrő,pollen- és levegőszűrő lett cserélve. De ez még nem nálam történt.

ui.: az olajat 10ezrenként fogom cserélni

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Szerviz
« Válasz #10502 Dátum: 2017.02.11 23:58:33 »
E12 ben kicserélték a benzinszűrőt? Az ugyanis a tankban van.
Mivel a kocsi karbantartása és akár a km re is ismeretlen, ideje minden folyadékot lecserélni, beleértve a váltó, fék és hűtőfolyadékot is. Biztos ami biztos cserélném a gyertyákat, és állapottól függően a hosszbordás szíjat is.
Ezzel a kibővített szervizzel legalább tudni fogod mi mikor volt cserélve, és onnan kezdve alkalmazható a korábban ajánlott 1, 2 éves (15 , 30e km es) karbantartási ciklus + váltó olaj 5 év vagy 60e km.

Ákos2004

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6642
  • Corolla E12 1.4 vvti SOL Corolla E15 1.6 Luna
Re:Szerviz
« Válasz #10503 Dátum: 2017.02.12 00:06:03 »
E12 ben kicserélték a benzinszűrőt? Az ugyanis a tankban van.
Mivel a kocsi karbantartása és akár a km re is ismeretlen, ideje minden folyadékot lecserélni, beleértve a váltó, fék és hűtőfolyadékot is. Biztos ami biztos cserélném a gyertyákat, és állapottól függően a hosszbordás szíjat is.
Ezzel a kibővített szervizzel legalább tudni fogod mi mikor volt cserélve, és onnan kezdve alkalmazható a korábban ajánlott 1, 2 éves (15 , 30e km es) karbantartási ciklus + váltó olaj 5 év vagy 60e km.
Nem E12, hanem E15.
Váltófolyadékot nem hinném, hogy le kell, meg kell nézni mik az ajánlások.. modernebb autóknál már egyáltalán nem kell, vagy ha csak nem olyan simán jár a váltó.
Hűtőfolyadék long-life-coolant pink színű van ezekben, azt évre kell, nem tudom fejből, rá van írva a motorháztető belső oldalára..10-12év a periódus.
Fékfolyadékot cserélnék, mert azt 2évente kell, illetve gyertyákat. Ékszíjat sem ártana 9éves kocsiban cserélni, bár simán lehet hogy szemre jó az állapota, nem repedezett, és ha nem csúszik, azzal sem kell sietni, bár nem egy nagy összeg, és fontos szerepe van.

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Szerviz
« Válasz #10504 Dátum: 2017.02.12 01:24:09 »
E15 nél hol van benzin szűrő? A toyodiy en nem találtam külön.
A TS LLC csereperiódusa 8 év vagy 160e km, ettől függetlenül érdemes akkor cserélni,  amikor nem ismert a korábbi csere ideje, viszonylag hamar bekapcsol ventilátor, illetve ha 0,05 V nál nagyobb feszültségű galvánáramot termel a rendszer, vagy a pH ja az előirtnál savasabb.
A hajtómű olaj valóban élettartam töltet, ameddig az olaj tart, addig fog a váltó. Akárhogy matekolom, váltóolajat olcsóbb cserélni, mint váltót javítani, ezért inkább csere párti vagyok.
« Utoljára szerkesztve: 2017.02.12 01:35:09 írta Agyarka »

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Szerviz
« Válasz #10505 Dátum: 2017.02.12 07:40:16 »
 Itt együtt emlegeti az üa szűrőt a pumpával, amit a hivatkozott ábrán nem mutat.
Ezek szerint a szűrést az üa. pumpa látja el? Az alkatrész gyártónak, forgalmazónak jó üzlet, az autógyár is spórolt, a felhasználó meg kit érdekel?  :cry:
« Utoljára szerkesztve: 2017.02.12 07:44:32 írta Agyarka »

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3037
Re:Szerviz
« Válasz #10506 Dátum: 2017.02.12 08:05:24 »
Sziasztok!

Erre az alábbira nincs tippetek? Nem vezettem korábban ilyen motorral szerelt autót, szóval nem tudom, de gondolom akkor ezek szerint ez nem normális.
Ma is kipróbáltam, és főleg 5. sebességben hallatszik, 90-100 környékén. Alatta sima motorhang, fölötte ugyancsak.

Köszönöm!
Szia!

Ez a bizonyos fordulatszámon (éppen ezen) előjövő rezonancia a szintén 1.6-os 4A-FE motoroknál gyakori jelenség. Engem is zavar, már egy ideje próbálok rájönni az okára, illetve megszüntetni, egyelőre nem nagy sikerrel. A kipufogó adja a hangot, de lehet, hogy csak felerősít egy vibrációt. Ami eddig kiderült, hogy nem a vezérlés oldaláról jön, görgők, vezérlés, vízpumpa cseréje után is megvan, csapágyak jók. Kipuf specialista szerint nem tűzkarika vagy rezgéscsillapító hiba, és nem katalizátortól jön.
Valószínű a motor/kipufogó saját rezonanciája adódik össze egy bizonyos frekvencián.
Ha sikerül megoldanom, jövő héten a kipufogó felfüggesztéseit cserélem, meglátjuk, mi lesz, utána beszámolok. Ha az sem hoz megoldást, akkor a motor/váltó bakok jönnek.

Thomas1111

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 144
Re:Szerviz
« Válasz #10507 Dátum: 2017.02.12 09:09:12 »
Nem E12, hanem E15.
Váltófolyadékot nem hinném, hogy le kell, meg kell nézni mik az ajánlások.. modernebb autóknál már egyáltalán nem kell, vagy ha csak nem olyan simán jár a váltó.
Hűtőfolyadék long-life-coolant pink színű van ezekben, azt évre kell, nem tudom fejből, rá van írva a motorháztető belső oldalára..10-12év a periódus.
Fékfolyadékot cserélnék, mert azt 2évente kell, illetve gyertyákat. Ékszíjat sem ártana 9éves kocsiban cserélni, bár simán lehet hogy szemre jó az állapota, nem repedezett, és ha nem csúszik, azzal sem kell sietni, bár nem egy nagy összeg, és fontos szerepe van.


E15 ös Auris kézikönyve  szerint kézi váltó 4 évente /60.000 km, automata 3 évente/45.000 km után. Az ellenőrzések menüben tünteti fel.
Szerintem ajánlott cserélni tanulva az E12 es váltók hajtás csapágy problémáiból. És igencsak költséges javításából.
Vannak olyan váltók amiknél nem kell olajat cserélni. Viszont ez nem modern vagy régi inkább típus függő. Első Opel Astra váltói között is akad olyan amit nem kell cserélni ,pedig az nem modern. 2005 1.2 Polo váltója olajcsere  nélküli. Olajkeresők jelzik is hogy nem kell cserélni.

Viszont nagyon fontos hogy belevaló olajat kapjon. E15 ös váltók nagy részébe Toyota Gear Oil LV 75W  MT  GL-4 olaj való. Ezt csak Toyota szervizben lehet venni.
« Utoljára szerkesztve: 2017.02.12 09:14:05 írta Thomas1111 »

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Szerviz
« Válasz #10508 Dátum: 2017.02.12 10:12:30 »
E15 ös váltók nagy részébe Toyota Gear Oil LV 75W  MT  GL-4 olaj való. Ezt csak Toyota szervizben lehet venni.
Teljesen megfelelő helyette a pl. Castrol FE 75W.

Régen talán vmelyik Daewoo ban volt élettartam olaj, annak a váltóján nem volt leeresztő nyílás.

Thomas1111

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 144
Re:Szerviz
« Válasz #10509 Dátum: 2017.02.12 10:25:26 »
Teljesen megfelelő helyette a pl. Castrol FE 75W.

Régen talán vmelyik Daewoo ban volt élettartam olaj, annak a váltóján nem volt leeresztő nyílás.


Sajnos a  castrol-syntrans-fe-75w olajára csere után panaszkodtak már. És le is cserélték gyári toyota olajra.

mesti77

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 85
Re:Szerviz
« Válasz #10510 Dátum: 2017.02.12 10:38:22 »
Teljesen megfelelő helyette a pl. Castrol FE 75W.

Régen talán vmelyik Daewoo ban volt élettartam olaj, annak a váltóján nem volt leeresztő nyílás.
A Daewoo Lanosra gondolsz szerintem, legalábbis annál nem volt leeresztő csavar. De mikor -5C alatti hőmérsékleten indítva a kocsit üresben kissé elindult előre, sejtető volt volt ,hogy a váltóban lévő 14 éves váltóolaj már nem volt a helyzet magaslatán. A környezetből ez idő alatt folyamatosan nedvességet vesz fel ami egy idő után olyan mennyiséget ér el, hogy hideg időben bele dermed a váltóba. Egy olaj csere megoldotta a dolgot, igaz sokkal körülményesebb volt mint a Corollánál.
Szerintem az időszakos csere a megfelelő. Mert ha valami egyszer már megkopik az elhasználódott olaj miatt abba már lehet tenni akármilyen minőségű olajat, nem gyógyítja meg.

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Szerviz
« Válasz #10511 Dátum: 2017.02.12 11:10:20 »
OFF
Egyszer kaptam csereautónak egy Daewoo t. Álló helyzetben lehetett csak erőszakkal sebességbe tenni. Élménydús 100 km város után (2. ban) tűrhető lett.
ON
« Utoljára szerkesztve: 2017.02.12 11:12:31 írta Agyarka »

lgprgr

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 8
Re:Szerviz
« Válasz #10512 Dátum: 2017.02.12 21:30:47 »
Szia!

Ez a bizonyos fordulatszámon (éppen ezen) előjövő rezonancia a szintén 1.6-os 4A-FE motoroknál gyakori jelenség. Engem is zavar, már egy ideje próbálok rájönni az okára, illetve megszüntetni, egyelőre nem nagy sikerrel. A kipufogó adja a hangot, de lehet, hogy csak felerősít egy vibrációt. Ami eddig kiderült, hogy nem a vezérlés oldaláról jön, görgők, vezérlés, vízpumpa cseréje után is megvan, csapágyak jók. Kipuf specialista szerint nem tűzkarika vagy rezgéscsillapító hiba, és nem katalizátortól jön.
Valószínű a motor/kipufogó saját rezonanciája adódik össze egy bizonyos frekvencián.
Ha sikerül megoldanom, jövő héten a kipufogó felfüggesztéseit cserélem, meglátjuk, mi lesz, utána beszámolok. Ha az sem hoz megoldást, akkor a motor/váltó bakok jönnek.

Szia!

Köszönöm szépen a választ!
Remélhetőleg tényleg semmi komolyabb problémát nem jelent. Ha esetleg nálam kiderül valami, én is jelentkezem, hamarosan amúgy is meglátogatjuk a szerelőt.

Pincér

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 58
Re:Szerviz
« Válasz #10513 Dátum: 2017.02.13 13:42:53 »
Sziasztok,

Kecskeméten valaki tudna jószívvel szerelőt ajánlani?
 ::)

köszi!
Avensis T25 (2014-2022)
Corolla E12 (2014-.....)
Camry XV40 (2022-.....)

Pincér

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 58
Re:Szerviz
« Válasz #10514 Dátum: 2017.02.13 21:54:57 »
Szia!

Köszönöm szépen a választ!
Remélhetőleg tényleg semmi komolyabb problémát nem jelent. Ha esetleg nálam kiderül valami, én is jelentkezem, hamarosan amúgy is meglátogatjuk a szerelőt.

Sziasztok,
,8as motornála szijfeszitő patron okozza, ha megfárad.
1,6-ban is gyantom ugyanez...

15-20000HUf az alkatrész, attól függ mekkora kedvezményed van.
üdv,

Avensis T25 (2014-2022)
Corolla E12 (2014-.....)
Camry XV40 (2022-.....)