Szerző Téma: Szerviz  (Megtekintve 2289282 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

zsunyak

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 21
Szerviz
« Válasz #105 Dátum: 2004.10.08 10:13:56 »
Két hete cseréltek benne hátsó lökésgátlót, s amikor hoztam haza a verdát akkor éreztem először. A futómüvesnél kiderült, hogy a jobb első kereket valami fogja, majd az autószerelőmnél, hogy a fékbetéteket összekötő és a fékezés utáni visszahúzásért felelős rugók mindkét keréknél hiányoznak. (A k... anyját, a kerepesi úti gyorsszervíznek, ott cseréltek betétet :evil: )  Így lassan a féktárcsák deformálódtak a betétekkel együtt, valszeg a tárcsa üt, ezé mozog a kormány.

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26327
Szerviz
« Válasz #106 Dátum: 2004.10.08 10:28:06 »
Idézetet írta: "zsunyak"
A futómüvesnél kiderült, hogy a jobb első kereket valami fogja, majd az autószerelőmnél, hogy a fékbetéteket összekötő és a fékezés utáni visszahúzásért felelős rugók mindkét keréknél hiányoznak. (A k... anyját, a kerepesi úti gyorsszervíznek, ott cseréltek betétet :evil: )  Így lassan a féktárcsák deformálódtak a betétekkel együtt, valszeg a tárcsa üt, ezé mozog a kormány.

Akkor mi a kérdés? :lol:
music     

Gábor

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 128
Szerviz
« Válasz #107 Dátum: 2004.10.08 16:28:02 »
Idézetet írta: "zsunyak"
(A k... anyját, a kerepesi úti gyorsszervíznek, ott cseréltek betétet.


legalább visszamész reklamálni?
1998 Toyota Corolla 1.3 Hatchback

Blasius78

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 301
Szerviz
« Válasz #108 Dátum: 2005.02.04 15:44:07 »
Hali,

Az lenne a kérdésem, hogy idén kell a kocsim vizsgáztatni + zöldkártyáztatni vinni így szeretném a kocsit átnézetni. Emellett 2 éve biztosan nem cseréltek ki rajta az olajon és a olajszűrőn és a légszűrőn kívül semmit, így a kérdésem az lenne, hogy miket lenne érdemes kicseréltetni a kocsin. '97-es, jelenleg 74 ezer km-t futott.

Tehát pl. fékfolyadék, hűtővíz, benzinszűrő, gyertyák, fékbetétek (a szerelők szerint 10-15 e km-t még tuti bírnak), esetleg vezérműszíj (nehogy a kor miatt megöregedett gumi elszakadjon), ékszíj (csendben van, nem csikorog). Emellett át akarom nézetni a futóművét, hogy kiderüljön, hogy a  számomra elég misztikus szilentek, kutyacsontok, összekötők, stabrudak, porvédő gumiharangok állapotát megnézessen.

Ezeket a felsorolt cserélnivalókat érdemes kicseréltetni, vagy amíg nem jelentkezik hiba (pl. láthatóan nem működik egy gyertya, vagy erősen romlik a fékhatás), addig hagyjam bent őket?

Kb. mibe kerülhetnek ezeknek a dolgoknak a cseréi?

afekete

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4549
Szerviz
« Válasz #109 Dátum: 2005.02.04 16:18:12 »
Ha nincs meg elküldöm neked Excelben, hogy mit mokor kell cserélni.
Olaj, olajszűrő, légszűrő, meg ellőrizni mindenfélét a szervízkönyv szerint.
Attila 31
  - Avensis
- Prius

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Szerviz
« Válasz #110 Dátum: 2005.02.04 16:28:23 »
Idézetet írta: "Blasius78"
Hali,

Az lenne a kérdésem, hogy idén kell a kocsim vizsgáztatni + zöldkártyáztatni vinni így szeretném a kocsit átnézetni. Emellett 2 éve biztosan nem cseréltek ki rajta az olajon és a olajszűrőn és a légszűrőn kívül semmit, így a kérdésem az lenne, hogy miket lenne érdemes kicseréltetni a kocsin. '97-es, jelenleg 74 ezer km-t futott.

Tehát pl. fékfolyadék, hűtővíz, benzinszűrő, gyertyák, fékbetétek (a szerelők szerint 10-15 e km-t még tuti bírnak), esetleg vezérműszíj (nehogy a kor miatt megöregedett gumi elszakadjon), ékszíj (csendben van, nem csikorog). Emellett át akarom nézetni a futóművét, hogy kiderüljön, hogy a  számomra elég misztikus szilentek, kutyacsontok, összekötők, stabrudak, porvédő gumiharangok állapotát megnézessen.

Ezeket a felsorolt cserélnivalókat érdemes kicseréltetni, vagy amíg nem jelentkezik hiba (pl. láthatóan nem működik egy gyertya, vagy erősen romlik a fékhatás), addig hagyjam bent őket?

Kb. mibe kerülhetnek ezeknek a dolgoknak a cseréi?


Érdemes lecseréltetni a fékfolyadékot és a hűtővizet is, bár fontosnak nem fontos.
Gyertyák ha még nem voltak cserélve, akkor mindenképpen!
Fékbetétet nem kell, majd ha tényleg elfogy.
Mondjuk szerintem ami a legfontosabb az a vezérműszij. Gondolom 100 ezernél írják elő, de én azzal nem játszanék, hiszen láttam már olyan szijjat 100 ezernél levéve, aminek már nem sok kellett volna. (Igaz az nem Toyota volt)
Ékszijat csak ellenőrizni kell, s ha szükséges akkor csere...
Futóműnél ha nem kopog vagy lóg semmi, akkor nagy gond nem lehet, egyedül a féltengelygumiharangok és egyéb porvédők ellenőrzése a fontos!
Szerintem...
Xanyi

Blasius78

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 301
Szerviz
« Válasz #111 Dátum: 2005.02.05 12:26:08 »
Idézetet írta: "afekete"
Ha nincs meg elküldöm neked Excelben, hogy mit mokor kell cserélni.
Olaj, olajszűrő, légszűrő, meg ellőrizni mindenfélét a szervízkönyv szerint.


Hali, ha el tudnád nekem küldeni ezt a karbantartási táblázatot, nagyon megköszönném. Nekem a Haynes kézikönyves van, de az olyan viccesen rövid intervallumokat ír elő, ami tarthatatlan, rámenne a gatyám, ha azt betartanám.


Xanyi, köszi a tippeket. Gyertyából vajon milyet érdemes venni? Mivel kis műhelyben csináltatom meg, így nekem kéne vinnem a gyertyát. Fékfolyadékból gondolom a DOT4-es jó lesz. Hűtővíz speckó fajta kell ebbe mint az újabb Skodákba, vagy jó a sima Prelixes hűtőfolyadék?

Vezérműszíjat még nem akarok cseréltetni, a km állás garantált, engem a 8 éves kor zavar.

A betétcserét megejtem mindenképp, nem akarom a tárcsákat is cseréltetni, ha felkarcolja nekem az elkopott betét.


Ja, és a szelephézagállítás  mikor lenne szükséges?

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Szerviz
« Válasz #112 Dátum: 2005.02.05 12:54:32 »
Idézetet írta: "Blasius78"
Idézetet írta: "afekete"
Ha nincs meg elküldöm neked Excelben, hogy mit mokor kell cserélni.
Olaj, olajszűrő, légszűrő, meg ellőrizni mindenfélét a szervízkönyv szerint.


Hali, ha el tudnád nekem küldeni ezt a karbantartási táblázatot, nagyon megköszönném. Nekem a Haynes kézikönyves van, de az olyan viccesen rövid intervallumokat ír elő, ami tarthatatlan, rámenne a gatyám, ha azt betartanám.


Xanyi, köszi a tippeket. Gyertyából vajon milyet érdemes venni? Mivel kis műhelyben csináltatom meg, így nekem kéne vinnem a gyertyát. Fékfolyadékból gondolom a DOT4-es jó lesz. Hűtővíz speckó fajta kell ebbe mint az újabb Skodákba, vagy jó a sima Prelixes hűtőfolyadék?

Vezérműszíjat még nem akarok cseréltetni, a km állás garantált, engem a 8 éves kor zavar.

A betétcserét megejtem mindenképp, nem akarom a tárcsákat is cseréltetni, ha felkarcolja nekem az elkopott betét.


Ja, és a szelephézagállítás  mikor lenne szükséges?

Gyertyából tapasztalatom szerint csak NGK, esetleg (Nippon) Denso. Abból pedig amit előírnak, azt meg már bármelyik autósboltban kikeresik. Fékfolyadékból OK a DOT4.
Miért? A Skodákba milyen hűtőfolyadék kell? Én a Yarisba Zénóka által hozott Castrol hűtőfolyadékot tettem. Ez viszonyalg jó árba van a gyári Toyotához képest, de minőségi. A lényeg, hogy atilenglikol alapú aluminium barát legyen...
Xanyi

Blasius78

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 301
Szerviz
« Válasz #113 Dátum: 2005.02.05 13:46:12 »
Idézetet írta: "Xanyi"
Idézetet írta: "Blasius78"
Idézetet írta: "afekete"
Ha nincs meg elküldöm neked Excelben, hogy mit mokor kell cserélni.
Olaj, olajszűrő, légszűrő, meg ellőrizni mindenfélét a szervízkönyv szerint.


Hali, ha el tudnád nekem küldeni ezt a karbantartási táblázatot, nagyon megköszönném. Nekem a Haynes kézikönyves van, de az olyan viccesen rövid intervallumokat ír elő, ami tarthatatlan, rámenne a gatyám, ha azt betartanám.


Xanyi, köszi a tippeket. Gyertyából vajon milyet érdemes venni? Mivel kis műhelyben csináltatom meg, így nekem kéne vinnem a gyertyát. Fékfolyadékból gondolom a DOT4-es jó lesz. Hűtővíz speckó fajta kell ebbe mint az újabb Skodákba, vagy jó a sima Prelixes hűtőfolyadék?

Vezérműszíjat még nem akarok cseréltetni, a km állás garantált, engem a 8 éves kor zavar.

A betétcserét megejtem mindenképp, nem akarom a tárcsákat is cseréltetni, ha felkarcolja nekem az elkopott betét.


Ja, és a szelephézagállítás  mikor lenne szükséges?

Gyertyából tapasztalatom szerint csak NGK, esetleg (Nippon) Denso. Abból pedig amit előírnak, azt meg már bármelyik autósboltban kikeresik. Fékfolyadékból OK a DOT4.
Miért? A Skodákba milyen hűtőfolyadék kell? Én a Yarisba Zénóka által hozott Castrol hűtőfolyadékot tettem. Ez viszonyalg jó árba van a gyári Toyotához képest, de minőségi. A lényeg, hogy atilenglikol alapú aluminium barát legyen...



Köszi, akkor megjegyzem, hogy NGK.

Hűtőfolyadéknál megfigyelem majd az alapanyagot. A Skodánál az alublokk miatt kizárólag gyári hűzővizet javasolt mindenki (rózsaszínes valami), mert a bolti fagyálló +deszt. víz keverék állítólag kikezdi a hűtőrendszert. Ezek szerint a Toyotánál is ez a helyzet. Mondjuk a kocsim hűtése közel van a tökéleteshez, nyáron emelkedőn sem ment félállás fölé, télen 4 perc alatt a motor üzemi hőfokon van (igaz fűteni még nem képes), így ahogy nézem megéri jó hűtővízbe beinvesztálni.

Csak érdekességképpen: egy NGK gyertya kb. mibe kerül?

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Szerviz
« Válasz #114 Dátum: 2005.02.05 14:17:20 »
Idézet
Hűtőfolyadéknál megfigyelem majd az alapanyagot. A Skodánál az alublokk miatt kizárólag gyári hűzővizet javasolt mindenki (rózsaszínes valami), mert a bolti fagyálló +deszt. víz keverék állítólag kikezdi a hűtőrendszert. Ezek szerint a Toyotánál is ez a helyzet. Mondjuk a kocsim hűtése közel van a tökéleteshez, nyáron emelkedőn sem ment félállás fölé, télen 4 perc alatt a motor üzemi hőfokon van (igaz fűteni még nem képes), így ahogy nézem megéri jó hűtővízbe beinvesztálni.

A Toyoták motorjai is könnyüfém (alu) alkatrészekből készül (mondjuk a Yaris blokkja pl nem, de a hengerfej már igen), ezért kell bele jó minőségü fagyálló, amire rá van írva, hogy kíméli a könnyűfém alkatrészeket. Szerintem ez a Castrol már egész jó, vagy más minőségibb hűtőfolyadék.
Nézd meg a kocsiban, ha piros színü a folyadék, akkor az a gyári Toyota benne. Ebben az esetben elég csak a hűtőből leengedni, és 1-2 literrel utántölteni. 1500 HUF/l a gyári Toyota + desztiláltvíz kell hozzá.

Idézet
Csak érdekességképpen: egy NGK gyertya kb. mibe kerül?

Az OFF Mazdámba ON nemrég vettem kb 1500-2000 HUF volt darabja. Pontosan már nem emlékszem. Szerintem a Toyotába is kijön 10 ezerből a négy darab.
Xanyi

afekete

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4549
Szerviz
« Válasz #115 Dátum: 2005.02.05 21:13:04 »
Idézetet írta: "Blasius78"
Hali, ha el tudnád nekem küldeni ezt a karbantartási táblázatot, nagyon megköszönném.

Elment az itteni mail címedre. De arra mail-re ne válaszolj, mert egy hónapban talán egyszer nézem meg.
Attila 31
  - Avensis
- Prius

Blasius78

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 301
Szerviz
« Válasz #116 Dátum: 2005.02.06 10:32:55 »
Idézetet írta: "afekete"
Idézetet írta: "Blasius78"
Hali, ha el tudnád nekem küldeni ezt a karbantartási táblázatot, nagyon megköszönném.

Elment az itteni mail címedre. De arra mail-re ne válaszolj, mert egy hónapban talán egyszer nézem meg.


Köszönöm szépen, megkaptam!

Az lenne hozzá a kérdésem, hogy nekem 4E-FE motoros van, azt nem látom a listában. Ha a 4AFE-hez tartozó intervallumokat veszem alapul, az jó lesz?

afekete

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4549
Szerviz
« Válasz #117 Dátum: 2005.02.07 08:32:06 »
Idézetet írta: "Blasius78"
Az lenne hozzá a kérdésem, hogy nekem 4E-FE motoros van, azt nem látom a listában. Ha a 4AFE-hez tartozó intervallumokat veszem alapul, az jó lesz?

Lehet hogy régi táblázatot küldtem?  :shock:
Elküldöm mégegyszer, nekem az utolsó oszlopok: 4E-FE, 4A-FE, 2-CE.
Attila 31
  - Avensis
- Prius

Blasius78

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 301
Szerviz
« Válasz #118 Dátum: 2005.02.07 09:16:27 »
Kedves afekete, köszi ha mégegyszer elküldöd.

Érdekességképp beírom, - hátha valakinek megspórol pár telefont - pár kopó alkatrész árát, amit ma nyomoztam ki:

Benzinszűrő: Bárdinál kb. 4400, Unixnál:10330, Nippartsnál 5090, T. Supernél 9800.

Első fékbetét a Bárdinál 7398, Unixnál 11000, Nippartsnál 5865, T. Supernél 6481 vagy 21560.

Fagyálló: Unixnál 1600/1 liter, Nippartsnál 1435/1,5 liter, T. Supernél 5 liter 4849.

Gyertya: Bárdinál 1370/db, Unixnál 1261/db, Nippartsnál 1145/db, T. Supernél 1183/db.

Nem semmi, nem is gondoltam volna, hogy a márkaszervíznél a legolcsóbb a gyertya és a fagyálló, de a fékbetét is a toppon van. Az üzemanyagszűrő mondjuk drága, de a Bárdi nekem közel van. Tök jó, anyám 206-osához sem olcsóbbak az alkatrészárak. :)

Satriani

  • Vendég
Szerviz
« Válasz #119 Dátum: 2005.02.07 10:26:07 »
Szélvédő mennyi lehet egy 2002-es 5 ajtós HB-re? Találtam egy hajszálrepedést (kőfelverődés nyoma lehet), ki kellene cserélni, mielőtt az arcomba robban az egész...