Szerző Téma: Szerviz  (Megtekintve 2289733 alkalommal)

0 Felhasználó és 7 vendég van a témában

Duke

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 54
Re:Szerviz
« Válasz #10455 Dátum: 2017.01.27 14:33:12 »
Miért van az, illetve lehet-e segíteni azon, hogy az 1es, 2es fokozatba váltáskor megakat a váltóbot? Eltelik szinte 1mp mire bekattan a sebességbe, és akkor is erősen kell nyomni. Főleg hidegben tapasztalom így télen, üzemi hőfokon jelentősen javul a helyzet.
Egy éve cseréltem 10000km-rel ezelőtt eneos 75W90re.

Soma01

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1587
Re:Szerviz
« Válasz #10456 Dátum: 2017.01.27 21:55:10 »
Nekem is ez volt a jelenség. Így hát ez mondható tipikusnak is sajnos. Az olajcsere előtt is ilyen volt??

De végül nekem és másoknak is megoldódott viszonylag könnyen, egy olajcserével.

PiciPeti

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
Re:Szerviz
« Válasz #10457 Dátum: 2017.01.27 23:54:50 »
Az az Eneos olaj olyan sajnos, egyik ismerősöm is ráfutott. Csere...  :ph34r:

Soma01

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1587
Re:Szerviz
« Válasz #10458 Dátum: 2017.01.28 17:00:32 »
Az ajánlott olajok, a Toyota gyári váltóolaja, a Shell Spirax S4 G 75W90 és a Castrol Syntrans Transaxle 75W-90, a teljesség igénye nélkül, de ezek biztosan jók.
Szóval API GL4-es olaj kell vagy GL4+-os olaj, esetleg olyan, ami GL4 és GL5 is egyben, a csak GL5-ös nem jó.





« Utoljára szerkesztve: 2017.01.28 17:07:36 írta Soma01 »

Thomas1111

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 144
Re:Szerviz
« Válasz #10459 Dátum: 2017.01.28 20:32:12 »
Netes Toyota Corolla kézikönyvekben több helyen ezt írja.
Egy 2003 és egy 2005 ös kézikönyvet szedtem le mindkettőben ez van.
Ezek szerint a GL-5 is jó.

MANUAL TRANSAXLE
Oil capacity, L (qt., Imp. qt.):
1.9 (2.0, 1.7)
Oil type:
Gear oil API GL−4 or GL−5
Recommended oil viscosity:
SAE 75W−90

Soma01

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1587
Re:Szerviz
« Válasz #10460 Dátum: 2017.01.28 21:14:08 »
A gyári GL-4/GL-5-ös.
Én nem próbáltam más GL-5-ös olajat, de az az Eneos nagyon nem jött be. A Castrol olajválasztója meg a GL-4+-osat ajánlotta, beleraktam és tökéletes lett tőle a váltó. (így érzésre)
Szóval lehet jó a sima GL-5 is, nem próbálgattam végig több márkát. Lehet, hogy csak az Eneos-t nem szerette a váltóm és más fórumozó váltója sem. Most valahogy úgy vagyok vele, hogy a GL-4 jobb az én váltómhoz, de lehet megengedett a GL-5 is.

Thomas1111

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 144
Re:Szerviz
« Válasz #10461 Dátum: 2017.01.28 21:15:34 »
Eneos olajjal mi volt a gond?

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re:Szerviz
« Válasz #10462 Dátum: 2017.01.28 23:21:27 »
Mielőtt nekem is tönkrement a váltom, 3 ezer kilométernyit Eneos olaj volt benne. Nem állítom, hogy köze van a csapágy és a szinkrongyűrű tönkremeneteléhez (különösen, hogy ismert tipushibáról van szó), de az én váltómba biztosan nem megy többet Eneos olaj.
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10252
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Szerviz
« Válasz #10463 Dátum: 2017.01.29 05:08:32 »
Üdv!
Ez érdekes, mivel a Carinába én sem mertem beletenni a GL5 miatt, de a Marutiba igen. Ott nem volt gond vele, és emlékeim szerint ott sem GL5 az előírt.
A Toyota váltóba én is Castrolt (Syntrans Multivehicle 75w90) töltök.

TtkRN2

Thomas1111

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 144
Re:Szerviz
« Válasz #10464 Dátum: 2017.01.29 08:22:08 »
Azért is érdeklődtem mert enyémben most pont Eneos van.
Egy hónapja került bele. Kevés kilométert ment. Negatívumot nem érzek csendes könnyen váltható hidegben is.
Lehet elővigyázatosságból kicserélem. Olcsóbb mint csapágyat cserélni.


Soma01

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1587
Re:Szerviz
« Válasz #10465 Dátum: 2017.01.29 08:41:24 »
Eleinte nekem is jó volt, de hamar "elfáradt". Kb. egy év után már érezhető volt a változás. Nem tudom, a GL-5 sajátossága ez, vagy ez a konkrét Eneos (Premium Multi Gear 75W-90) ilyen csak, de én GL-4+-t tettem bele végül. Azóta nincs gond, bár sok idő nem telt még el azóta.
Megnéztem a könyvet, írja a GL-5-öt is nekem, szóval biztosan jó bele az is. Tehát nem bántja a szinkrongyűrűket sem a GL-5, olyan anyagból vannak az alkatrészek a váltóban.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10252
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Szerviz
« Válasz #10466 Dátum: 2017.01.29 08:58:37 »
Igen, ez lehet.
Első váltóolajcsere alkalmával Q8 T65 75w90-et raktam bele.
Akkor GL4/GL5 olajnak írták, most már csak sima GL5-nek. Nem tartottam tőle, mivel a Carina használatiban is benne van a GL5.
Aztán szintén olyan egy év múlva elkezdte nehezebben venni egyik-másik fokozatot, és ezért gyorsan lecseréltem Castrol-ra (lehet akkor Syntrans Transaxle 75w90 ment bele, ami GL4+), azzal ment a mostani cseréig, most került bele a Castrol Syntrans Multivehicle 75w90 GL3/GL4.
Közben persze olvastam én is az Eneos olajjal való problémáról, ez is biztos belejátszott, hogy cseréltem a Q8-at, de nem Eneost vettem, pedig a boltban ajánlották. Sajnos Eneosban nem találtam GL3 vagy GL4 váltóolajat.
Egyelőre azt mondom, hogy a váltóban mindkettő Castrol olaj jót mutat hála Istennek.

Szlaller

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 8
Re:Szerviz
« Válasz #10467 Dátum: 2017.01.29 15:28:02 »
Sziasztok!

2006-os Corolla Cersom van, 2.2 D4D motoros. Az a problémám, hogy nem indul. Új benne az aksi. Ki lett mérve az izzítógyertya, ami rossz volt, így újak az izzítógyertyák, a relé. Indításkor "röffen" egyet, és semmi.
Szerintetek mi lehet a probléma?

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10252
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Szerviz
« Válasz #10468 Dátum: 2017.01.29 15:40:27 »
Üdv!
Lehet, hogy ez a 177 lovas 2.2 D-CAT?
Előtte nem volt ilyen gond? Vagy volt, azért lett ez a csere?
Mostanában elő szokott jönni a gázolaj ledermedése, az kizárható esetleg?

TtkRN2

Szlaller

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 8
Re:Szerviz
« Válasz #10469 Dátum: 2017.01.29 15:45:07 »
Szeptemberben vettem az autót, így ilyen hidegben ez az első tapasztalatom vele. Ha jól tudom ez 136 LE-s.