Üdv! Sikerült kitalálni, hogy a csattogás valóban a szelepektől jön. A szerelő azt mondta, hogy ez a 4ZZ-FE motor fixtőkés vagy mi, és 100 rugó lesz beállítani a szelephézagot. Mondanátok véleményt, esetleg szerelőt aki olcsóbban dolgozik és megbízható? Vagy valóban ennyibe kerülne?!
Illetve kérdés, hogy ha (sajnos) 10 évig 5w40-es olajjal ment akkor még vissza lehet állni 5w30-ra vagy már enni fogja?
Toyota Auris 1.4 97ló 2007 4ZZ-FE
30 ezret mondtak nekem anno haveri alapon munka dijra, ha mind a 16-ot cseri szívó kipuff oldalon akkor darabja 8500Ft környéke, ehhez nincsen lapka, csak gyári.
-nem lehet megcsinálni, h a szakál metálnál mint az imprezában, mert abba lapka van, ebbe korong alakú.
-ha szeret tökölni a srác és veszi a fáradtságot, akkor excel, és ki lehet sakkozni, hogy jó esetben a másik szelephez a hézagoló jó mondjuk a határértéken kívülihez.
-cserélgetni kell mérés után, ennyi kicsit több agymunka, de azért 16-ból illetve 8-8-ból meg van az esély.
-Kell még egy szelepfedéltömítés, és új olaj, a helyedben egy motormosás adalékkal.
Előtte méretnék kompressziót, mert ha az se jó, akkor a motor gally...
És az előző szerelőt jól elkerülném... inkább nem kommentálom-vagyis mégis, sajna ha vette volna a fáradtságot és megtanult volna olvasni és a szakmunkást nem kettessel végezte volna el...
Van egy elméletem, ha a gimiben ötös tanuló menne el szakmunkásnak kicsit jobb lenne a színvonal-én kazánszerelővel szívtam, sajnos nem voltam otthon és apósjelölt ezt is elb@zta. Ha otthon lettem volna engem nem gombolt volna le úgy és egy szar olcsó termosztátot eladott arany árban...