Szerző Téma: Szerviz  (Megtekintve 2289980 alkalommal)

0 Felhasználó és 5 vendég van a témában

Konrad

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1314
Re:Szerviz
« Válasz #10395 Dátum: 2016.12.31 10:59:25 »
Sziasztok!   Egy olyan kérdésem lenne hogy az én corollámban van már 190e km minden tökéletesen működik. De nem tudom hogy a dízeleknél mikor mit kell cserélni szervizelni stb olaj szűrők ilyesmi,ezekkel képben vagyok. De bármi más porlasztó izzító ilyesmi ne tudom szokták cserélni? vagy csak ha baja van.  Fogyasztás minden tök jó. csak érdeklődök.  Kuplungom most lesz cserélve. nem tudom hogy kettős tömegűt kell e cserélni. mert nem ráz nem hangos. Valakinek tapasztalata van ezzel kapcsolatban?
Uugy kell cserélni szerintem mint a benzinesemen, azaz a generátort kell leszedni, mögötte van.
Ha termosztatot cseréled, akkor új hűtőfolyadék és új vizpumpa és új szij, és lehet a görgöket is cserélném...
Nem bonyolult, a rendszert is átmosatnám a helyedben, mert én nekem most lesz lassan esedékes, mivel a fűtés nem egyenletesen jön-így megelőzöd ezt a problémát is:)
Konrád

Csazso

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 520
Re:Szerviz
« Válasz #10396 Dátum: 2017.01.02 09:07:12 »
Szia, nem tudtam megnézni a videódat. Nálam is volt csattogó, inkább csörgő hang, és utána az alapjáratom nem is esett vissza 1200 alá. Ki kellett cserélni a vezérműlánc feszítő patront. Utána "csend " lett.
Sziasztok!

Auris 4ZZ-FE motorral (1.4 vvti) alapjáraton érdekes csattogó hangot hallat, de csak bemelegedés után (vagyis inkább úgy mondom, hogy amikor elérte a 600as alapjárati fordulatszámot). A szerelő azt mondta "tél van, ilyenkor csúnyábban jár". Szerintetek?



Lőttem egy videót is.

(gondoltam felteszem ebbe a topikba is a kérdést)
Olyan nincs, hogy egy Corolla nem indul  !!!

toocool

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 43
Re:Szerviz
« Válasz #10397 Dátum: 2017.01.02 16:46:54 »
Szia! Igen, nem válaszolt senki így levettem. :D De visszarakom! Nézd meg légyszi.

zsoooc

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1578
Re:Szerviz
« Válasz #10398 Dátum: 2017.01.03 09:21:17 »
BÚÉK mindenkinek!

Ki szeretném cserélni a Corollám gyertyáit, már meg is vettem az újakat: Denso K16R-U11. A gyertyahézagnak mennyinek kell lennie 4ZZ-FE motor esetén? Az autó kézikönyve és a Haynes-féle szervízkönyv eltérő értékeket ad meg: 1,1 mm, illetve 1,0 mm. Melyik a helyes?
Corolla 1,4 VVT-i 2005

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re:Szerviz
« Válasz #10399 Dátum: 2017.01.03 18:14:02 »
gyárilag be van az állitva,ne piszkáld!!!
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

zsoooc

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1578
Re:Szerviz
« Válasz #10400 Dátum: 2017.01.03 18:50:52 »
gyárilag be van az állitva,ne piszkáld!!!
Azért én szeretném ellenőrizni, hogy jól van-e beállítva.
Corolla 1,4 VVT-i 2005

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re:Szerviz
« Válasz #10401 Dátum: 2017.01.03 19:09:35 »
Azért én szeretném ellenőrizni, hogy jól van-e beállítva.
ahogy érzed!!!
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re:Szerviz
« Válasz #10402 Dátum: 2017.01.03 19:09:53 »
1.1 mm
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Szerviz
« Válasz #10403 Dátum: 2017.01.03 19:50:03 »
Azért én szeretném ellenőrizni, hogy jól van-e beállítva.
:clap: Nagyon helyes, az ellenőrzés sosem árt!

toocool

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 43
Re:Szerviz
« Válasz #10404 Dátum: 2017.01.06 12:09:11 »
Üdv! Sikerült kitalálni, hogy a csattogás valóban a szelepektől jön. A szerelő azt mondta, hogy ez a 4ZZ-FE motor fixtőkés vagy mi, és 100 rugó lesz beállítani a szelephézagot. Mondanátok véleményt, esetleg szerelőt aki olcsóbban dolgozik és megbízható? Vagy valóban ennyibe kerülne?!

Illetve kérdés, hogy ha (sajnos) 10 évig 5w40-es olajjal ment akkor még vissza lehet állni 5w30-ra vagy már enni fogja?

Toyota Auris 1.4 97ló 2007 4ZZ-FE

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10253
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Szerviz
« Válasz #10405 Dátum: 2017.01.06 16:54:53 »
Üdv!
100 rugó?? Erős. Tizenhatot tuti nem kell venni. Egyrészt lesz, ami jó, másrészt meg amit ki kell cserélni, az pont jó lesz egy másikhoz, így az enyémen is 3 vagy 4 új alkatrész kellett a 16-ból. A munka meg nem tart addig, ami ezt indokolná, elég a szelepfedelet levenni. Szerintem.
Olajat meg ki kellene próbálni, nem szükségszerű, hogy fogyasztani fogja, de lehet csökken a hangja is.
Kollégám 2010-es Astrájába 10w40 olajat tett a szerelője...azt szokta meg a jóember.
TtkRN2
« Utoljára szerkesztve: 2017.01.06 17:20:41 írta vd1234 »

Bassreflex

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 73
Re:Szerviz
« Válasz #10406 Dátum: 2017.01.06 17:01:40 »
Helló ! Anno én is dillemáztam, hogy mehet e bele a gyári 5w-s amikor előző tulaj 10 w -40 olajat használt. 5w-30-t tettem bele, nem eszi. Mondjuk az enyém 1zr motoros 1,6-s.

toocool

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 43
Re:Szerviz
« Válasz #10407 Dátum: 2017.01.06 18:16:26 »
Üdv!
100 rugó?? Erős. Tizenhatot tuti nem kell venni. Egyrészt lesz, ami jó, másrészt meg amit ki kell cserélni, az pont jó lesz egy másikhoz, így az enyémen is 3 vagy 4 új alkatrész kellett a 16-ból. A munka meg nem tart addig, ami ezt indokolná, elég a szelepfedelet levenni. Szerintem.
Olajat meg ki kellene próbálni, nem szükségszerű, hogy fogyasztani fogja, de lehet csökken a hangja is.
Kollégám 2010-es Astrájába 10w40 olajat tett a szerelője...azt szokta meg a jóember.
TtkRN2

De elvileg nem hidrotőkés, hanem valami fixtőkés (gőzöm sincs mi ez csak lapkás, csavaros meg a hidrotőkés történeteket ismerem). Akkor egy olajcsere is lesz majd.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10253
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Szerviz
« Válasz #10408 Dátum: 2017.01.06 19:42:21 »
Elvileg a Yaris Verso is ilyen, a szelepemelő tőke más-más méretű, a toyodiy is hozza.

TtkRN2


Konrad

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1314
Re:Szerviz
« Válasz #10409 Dátum: 2017.01.06 20:00:14 »
Üdv! Sikerült kitalálni, hogy a csattogás valóban a szelepektől jön. A szerelő azt mondta, hogy ez a 4ZZ-FE motor fixtőkés vagy mi, és 100 rugó lesz beállítani a szelephézagot. Mondanátok véleményt, esetleg szerelőt aki olcsóbban dolgozik és megbízható? Vagy valóban ennyibe kerülne?!

Illetve kérdés, hogy ha (sajnos) 10 évig 5w40-es olajjal ment akkor még vissza lehet állni 5w30-ra vagy már enni fogja?

Toyota Auris 1.4 97ló 2007 4ZZ-FE
30 ezret mondtak nekem anno haveri alapon munka dijra, ha mind a 16-ot cseri szívó kipuff oldalon akkor darabja 8500Ft környéke, ehhez nincsen lapka, csak gyári.
-nem lehet megcsinálni, h a szakál metálnál mint az imprezában, mert abba lapka van, ebbe korong alakú.
-ha szeret tökölni a srác és veszi a fáradtságot, akkor excel, és ki lehet sakkozni, hogy jó esetben a másik szelephez a hézagoló jó mondjuk a határértéken kívülihez.
-cserélgetni kell mérés után, ennyi kicsit több agymunka, de azért 16-ból illetve 8-8-ból meg van az esély.
-Kell még egy szelepfedéltömítés, és új olaj, a helyedben egy motormosás adalékkal.

Előtte méretnék kompressziót, mert ha az se jó, akkor a motor gally...
És az előző szerelőt jól elkerülném... inkább nem kommentálom-vagyis mégis, sajna ha vette volna a fáradtságot és megtanult volna olvasni és a szakmunkást nem kettessel végezte volna el...
Van egy elméletem, ha a gimiben ötös tanuló menne el szakmunkásnak kicsit jobb lenne a színvonal-én kazánszerelővel szívtam, sajnos nem voltam otthon és apósjelölt ezt is elb@zta. Ha otthon lettem volna engem nem gombolt volna le úgy és egy szar olcsó termosztátot eladott arany árban...
Konrád