Szerző Téma: Szerviz  (Megtekintve 2290022 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

viziborz

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 954
    • http://www.dilimania.hu
Re:Szerviz
« Válasz #10380 Dátum: 2016.12.14 21:29:13 »
Sziasztok!
Régen jártam erre de most lenne pár kérdésem. Adott egy 1.6 benzines auris és jelez a motor hiba kód. Kiolvasás után a P0353 kódot adta. Ez valami gyújtás rész - trafó vagy gyertya elméletileg . A kocsiban 60 ezer van!
Szóval én gyertyát cserélnék bár van aki azt mondta inkább 100as benzin és belső tisztító a tankba majd az autót jól meg kéne hajtani! Volt valakinek ilyen tapasztalata?
A másik hogy a meta riasztó nem működik. Aksi le vesz pár percig de nem segít. Erre is valami ötlet?
99-es 1.0 Yaris alapfeszereltseggel


TCr

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 851
Re:Szerviz
« Válasz #10381 Dátum: 2016.12.15 08:38:48 »
Ha esetleg nem volt még benne gyertyacsere, az mindenképp javasolt. Nem nagy összeg.
Hogy a problémád megoldja-e, azt nem tudom.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10253
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Szerviz
« Válasz #10382 Dátum: 2016.12.15 08:59:17 »
Üdv!
http://www.autocodes.com/p0353_toyota.html
Ez alapján szerintem a hármas henger gyújtótrafójával lehet gond. Remélem jól értettem. Azt pedig okozhatja a kopott gyertya nagy szikraköze is. Elsőre gyertyavizsgálatot/cserét javaslok, mindet, mert ha ez van, a többi trafóval is hamarosan probléma lehet. Olcsóbb egyet cserélni, mint többet, stb. Magát a hármas gyújtótrafót meg kellene vizsgálni, hogy jó-e, és ha nem, akkor csere. A hengereket a vezérlés oldaláról kezdik számozni.

Tapatalkkal küldve az én Redmi Note 2 eszközömről

viziborz

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 954
    • http://www.dilimania.hu
Re:Szerviz
« Válasz #10383 Dátum: 2016.12.15 09:31:41 »
Szia!

Én is erre gondoltam, most veszek is már gyertyát. Már csak olyan kérdésem van, hogy a rendkívül kicsi fejméretű gyertyakulcs beszerzése után lehet e gond a kicsavarással és kiemeléssel, mert erősen rányúlik a karosszéria. Állítólag csak speciális gyertyakulcs jó hozzá. Valakinek van erről tapasztalata?


Üdv!
http://www.autocodes.com/p0353_toyota.html
Ez alapján szerintem a hármas henger gyújtótrafójával lehet gond. Remélem jól értettem. Azt pedig okozhatja a kopott gyertya nagy szikraköze is. Elsőre gyertyavizsgálatot/cserét javaslok, mindet, mert ha ez van, a többi trafóval is hamarosan probléma lehet. Olcsóbb egyet cserélni, mint többet, stb. Magát a hármas gyújtótrafót meg kellene vizsgálni, hogy jó-e, és ha nem, akkor csere. A hengereket a vezérlés oldaláról kezdik számozni.

Tapatalkkal küldve az én Redmi Note 2 eszközömről
99-es 1.0 Yaris alapfeszereltseggel


vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10253
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Szerviz
« Válasz #10384 Dátum: 2016.12.15 15:20:54 »
Szia!
Ha megvan a jó gyertya, az adja a méretet, olyan kulcs kell. Ha a kulcsban nem tartja meg a gumibetét, akkor egy olyan méretű tömlővel tudod kivenni és visszatenni is, ami rászorul a gyertya tetején levő fém pólusra. Nálam egy darab gumi vákuumcső van erre a célra. A meghúzásnál nem szabad beletépni (jó nyomatékra), és a szikraköz (gap) értékére kell figyelni (tehát olyat vegyél, ami belevaló :) )

Tapatalkkal küldve az én Redmi Note 2 eszközömről
« Utoljára szerkesztve: 2016.12.15 15:22:49 írta vd1234 »

viziborz

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 954
    • http://www.dilimania.hu
Re:Szerviz
« Válasz #10385 Dátum: 2016.12.15 16:36:01 »
Szia!

nézd itt a probléma nem a kulcsnyílás miatt adódik, de ha már hajtottad fe l a motorháztetőt és szedted le a műanyag takaró lemezt a motorról, akkor láthatod hogy a karosszéria fölé nyúlik a gyertyáknak! Értsd nem fogsz tudni csak úgy bármit lenyomni olyan mélyen és ki is venni ha nem fér el a kulcs. Csak ez után érdeklődtem volna. Mert ha nincs megoldás akkor megyek a szervizbe kölcsön kérni :) 

Szia!
Ha megvan a jó gyertya, az adja a méretet, olyan kulcs kell. Ha a kulcsban nem tartja meg a gumibetét, akkor egy olyan méretű tömlővel tudod kivenni és visszatenni is, ami rászorul a gyertya tetején levő fém pólusra. Nálam egy darab gumi vákuumcső van erre a célra. A meghúzásnál nem szabad beletépni (jó nyomatékra), és a szikraköz (gap) értékére kell figyelni (tehát olyat vegyél, ami belevaló :) )

Tapatalkkal küldve az én Redmi Note 2 eszközömről
99-es 1.0 Yaris alapfeszereltseggel


vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10253
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Szerviz
« Válasz #10386 Dátum: 2016.12.15 17:12:57 »
Párszor hajoltam a motor fölé, csak tudod nekem a gyertyák a motor tetején férhetők hozzá, takarólemez gyárilag nincs, vagyis akkor hozzád képest el vagyok kényeztetve :) Főleg mostanában, hogy hála Istennek olyan keveset kell felnyitnom, hogy múltkor szégyenszemre  keresnem kellett a nyitókart a kormány  alatt ;) Így sajnos nem tudom a megoldást erre a spec. helyzetre, de gondolom meglesz a megoldás, mivel egy gyertyacsere csak nem agyműtét kategória... csak segíteni próbáltam.
Ha esetleg Pécsen vagy, szívesen ránézek, hátha megoldható házilag is.
De ha tudsz szerszámot szerezni, akkor az a legegyszerűbb.
Tapatalkkal küldve az én Redmi Note 2 eszközömről
« Utoljára szerkesztve: 2016.12.15 17:15:54 írta vd1234 »

viziborz

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 954
    • http://www.dilimania.hu
Re:Szerviz
« Válasz #10387 Dátum: 2016.12.16 08:44:43 »
szia :)

Köszi hogy segíteni szeretnél, nagyra értékelem :) Autószerelő a szakmám és én szerelem nagyjából a családi autókat is. Viszont a múltkor ránéztem az auris gyertyájára és meglepődve tapasztaltam hogy nem egyszerű cserélni. akit érdekel az majd nézze meg. Ha jól tudom az eddiginékl kisebb, csak 14-es gyertyakulcs jó hozzá és az is elég mélyre kell hogy benyúljon! Most tényleg nem akarok nagyot mondani, mert nincs előttem, de úgy rémlik az első szélvédő alatti , már fene  sem tudja hogy hívják karosszéria elem fölé nyúlik a motornak és pont belóg a gyertyák fölé is. Mondom tény nincs előttem de úgy emlékszem nem elég nekem csak egy 14-es kulcsot venni és letolni a torkán a krovával! Ezért kérdeztem hogy volt e már valakinek gyertya cserére irányuló tapasztalata?

Párszor hajoltam a motor fölé, csak tudod nekem a gyertyák a motor tetején férhetők hozzá, takarólemez gyárilag nincs, vagyis akkor hozzád képest el vagyok kényeztetve :) Főleg mostanában, hogy hála Istennek olyan keveset kell felnyitnom, hogy múltkor szégyenszemre  keresnem kellett a nyitókart a kormány  alatt ;) Így sajnos nem tudom a megoldást erre a spec. helyzetre, de gondolom meglesz a megoldás, mivel egy gyertyacsere csak nem agyműtét kategória... csak segíteni próbáltam.
Ha esetleg Pécsen vagy, szívesen ránézek, hátha megoldható házilag is.
De ha tudsz szerszámot szerezni, akkor az a legegyszerűbb.
Tapatalkkal küldve az én Redmi Note 2 eszközömről
99-es 1.0 Yaris alapfeszereltseggel


vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10253
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Szerviz
« Válasz #10388 Dátum: 2016.12.16 08:59:03 »
Ok :) nem akarok tengerbe vizet hordani ;)
Ennek a trafóit is ki kell venni, nemrég jutott eszembe. Csak van hely erre, és nem kell levenni a motort emiatt...

Tapatalkkal küldve az én Redmi Note 2 eszközömről
« Utoljára szerkesztve: 2016.12.16 09:00:58 írta vd1234 »

Kgabe

  • S6 forever
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9802
Re:Szerviz
« Válasz #10389 Dátum: 2016.12.17 10:46:04 »
A legbelső henger fölött az ISben is kihívás gyertyát cserélni. Szerencsére én csak néző voltam.  :1eye:
Gabe 254.

Rockshield

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 1
Re:Szerviz
« Válasz #10390 Dátum: 2016.12.29 08:53:48 »
Már tuti ezerszer elhangzott kérdés, de pár órája böngészek és nem találom az infót, így segítséget szeretnék kérni.
A Toyota Corolla Verso 2.0 D-4D (2002-es, gömbölyű) vezérlése szíjas vagy láncos? Van-e benne kettőstömegű? Van-e benne részecskeszűrő?
Előre is köszi és elnézést!

toocool

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 43
Re:Szerviz
« Válasz #10391 Dátum: 2016.12.29 11:00:59 »
Sziasztok!

Auris 4ZZ-FE motorral (1.4 vvti) alapjáraton érdekes csattogó hangot hallat, de csak bemelegedés után (vagyis inkább úgy mondom, hogy amikor elérte a 600as alapjárati fordulatszámot). A szerelő azt mondta "tél van, ilyenkor csúnyábban jár". Szerintetek?



Lőttem egy videót is.

(gondoltam felteszem ebbe a topikba is a kérdést)

TomMa

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 270
Re:Szerviz
« Válasz #10392 Dátum: 2016.12.30 09:30:03 »
Sziasztok!

Sajnos a termosztátom kezdi megadni magát nem zár össze rendesen ezért csere lesz a sorsa... azt szeretném kérdezni, hogy 1.4 D-4D E12 Corollán mennyire nehéz ügy ez a művelet?

zsoe12

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 6
Re:Szerviz
« Válasz #10393 Dátum: 2016.12.30 16:44:16 »
Sziasztok!   Egy olyan kérdésem lenne hogy az én corollámban van már 190e km minden tökéletesen működik. De nem tudom hogy a dízeleknél mikor mit kell cserélni szervizelni stb olaj szűrők ilyesmi,ezekkel képben vagyok. De bármi más porlasztó izzító ilyesmi ne tudom szokták cserélni? vagy csak ha baja van.  Fogyasztás minden tök jó. csak érdeklődök.  Kuplungom most lesz cserélve. nem tudom hogy kettős tömegűt kell e cserélni. mert nem ráz nem hangos. Valakinek tapasztalata van ezzel kapcsolatban? 

pali80

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 8
Re:Szerviz
« Válasz #10394 Dátum: 2016.12.31 09:55:46 »
Sziasztok,

a 2005-ös Corollámban felgyulladt a TRC off, VSC, és a check engine. Az autó továbbra is normálisan működik, nektek volt hasonló problémátok?
Az egyértelmű, hogy elviszem hibakód olvasásra csak egyrészt hétvége van másrészt külföldön vagyok, szóval először még haza kell érni vele.


üdv
P