Szerző Téma: Szerviz  (Megtekintve 2290040 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

Szati79

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 15
Re:Szerviz
« Válasz #10290 Dátum: 2016.07.03 15:04:24 »
Töltés előtt nem volt szivárgás vizsgálat ( a szivárgás helyének megállapítása okán), és vákuumolás a szivárgás"mentesség" okán?
Nem, mert alapjáraton már nem is kapcsolt be a klíma...a kevés klímagáz és klímaolaj miatt már nem kapott hűtést a kompresszor amikor használtam, így kérdéses volt hogy egyáltalán életre kel-e. Kapott adalékos klímaolajat is, hogy észhez térjen, most rendesen működik, egy hónap múlva ellenőrzi és javítja az esetleges szivárgást.

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:Szerviz
« Válasz #10291 Dátum: 2016.07.03 16:00:54 »
Nem, mert alapjáraton már nem is kapcsolt be a klíma...a kevés klímagáz és klímaolaj miatt már nem kapott hűtést a kompresszor amikor használtam, így kérdéses volt hogy egyáltalán életre kel-e. Kapott adalékos klímaolajat is, hogy észhez térjen, most rendesen működik, egy hónap múlva ellenőrzi és javítja az esetleges szivárgást.
Úgy tudom ha kevés a gáz, akkor "automatikusan" nem kapcsol be , nehogy kenés nélkül tönkre menjen.

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:Szerviz
« Válasz #10292 Dátum: 2016.07.03 16:14:29 »
Nem, mert alapjáraton már nem is kapcsolt be a klíma...a kevés klímagáz és klímaolaj miatt már nem kapott hűtést a kompresszor amikor használtam, így kérdéses volt hogy egyáltalán életre kel-e. Kapott adalékos klímaolajat is, hogy észhez térjen, most rendesen működik, egy hónap múlva ellenőrzi és javítja az esetleges szivárgást.

Ami történt, megtörtént. :hug:
Azért, hogy a szivárgás helyét felleld, nem kell a kompresszornak hajtott állapotban lennie. A járműved hűtési rendszerének belső nyomása -a feltöltését követően -, mindig a légköri nyomás fölött van. A "szimat" (szivárgás kereső) 0,5 g/év szivárgó R134A gáz érzékelésre képes, és az észtert olaj igen sokat képes abszorbeálni a nevezett blendből. A fentiek tükrében nem lehetetlen, legfennebb időigényes rátalálni a szivárgás helyére. A feltöltés előtt pedig feltétlenül le kell fejteni a hűtési rendszerből minden benne lévőt egy lefejtő készülékkel, ami a vákuumot is képes és hivatott létrehozni és tartani, amennyiben a hűtési hálózat gáztömör. Az általad jelzett módon, csak a te zsebedre megy a havi teszt. Amennyiben a jelzett hónap után mégis felderítésre kerül a szivárgás helye és el lesz hárítva a hiba, úgy az ismételt feltöltés ismét a zsebedre megy.   
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

Konrad

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1314
Re:Szerviz
« Válasz #10293 Dátum: 2016.07.16 16:53:36 »
243000km-és a szerelő állítása szerint mégegyszer ennyit biztosan elmegy...
(nincs olajsár, iszap->na ezért kell bele 5W30 Toyota olaj, vagy Mobil1, vagy Castrol és szigorűan 15000kmenként csere...)

https://www.dropbox.com/s/ddg6qm7rsfetps9/13669656_1419678798046145_923043498434221370_n.jpg?dl=0
Konrád

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re:Szerviz
« Válasz #10294 Dátum: 2016.07.16 19:10:06 »
vagy egy jo eneos v liqui moly....
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

Konrad

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1314
Re:Szerviz
« Válasz #10295 Dátum: 2016.07.16 21:20:49 »
LM nekem nem jött be, abból csipegetett, off citroenbe se jött be, bár lehet Mazdaba jó...
Bár persze DTM szponzor volt, lehet BMW-be is jó...

Bevallom Eneossal szekptikus vagyok, lehet jó, de sose próbáltam.
A Suzukikat is Shellel töltik fel, akkor Egomban miért nem azzal jönnek ki, pedig a japók mindent csak japánoktól vesznek. Túlontúl olcsó, ha lehet ilyet mondani...

A lényeg a megfelelő időközönkénti olajcsere, és a specifikációt h teljesítse, én  szoktam olajcserekor motortisztítót is bele rakni, eddig bevállt.
Konrád

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:Szerviz
« Válasz #10296 Dátum: 2016.07.16 21:54:03 »
LM nekem nem jött be, abból csipegetett, off citroenbe se jött be, bár lehet Mazdaba jó...
Bár persze DTM szponzor volt, lehet BMW-be is jó...

Bevallom Eneossal szekptikus vagyok, lehet jó, de sose próbáltam.
A Suzukikat is Shellel töltik fel, akkor Egomban miért nem azzal jönnek ki, pedig a japók mindent csak japánoktól vesznek. Túlontúl olcsó, ha lehet ilyet mondani...

A lényeg a megfelelő időközönkénti olajcsere, és a specifikációt h teljesítse, én  szoktam olajcserekor motortisztítót is bele rakni, eddig bevállt.
Micsoda véletlen, most vettem a Suzuki robogómba Shell full szinetikusat, a legolcsóbb a márkás olajok között, sőt még a félszint Castrolnál is.

TomMa

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 270
Re:Szerviz
« Válasz #10297 Dátum: 2016.07.17 16:09:27 »
én  szoktam olajcserekor motortisztítót is bele rakni, eddig bevállt.

Melyik változatot használod? Mert korábban engem is foglalkoztatott, de nem jutottam dűlőre mert annyi féle volt (üzemanyaghoz és motorolajhoz valókat is találtam meg volt amivel olaj lecserélése előtt kell átjáratni 10 percig, volt ami olaj csere előtt X km megtételével korábban kell hozzáadni) és újra gondolkodok rajta igaz én dízel autónál.

Konrad

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1314
Re:Szerviz
« Válasz #10298 Dátum: 2016.07.17 17:35:17 »
Wynss, anno meg a tescoban vettem mikor akcios volt. De egyszer dobtam bele LMet is.
Altalabn minden masodik cserenel raktam. Szerelom egyedul azert nem szerette, mert tiz percet varni kellett beontes utan. En alapjaraton jarattam, semmi baj nem volt, csak 10 percig, annyi boven eleg. Olaj vizszeru lesz es sokkal tobb kijon belole.
Off citroenbe is bele lesz ontve legkozelebb, bar ott a kicsike kapni fog egy uj vizpumpat is.
Konrád

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re:Szerviz
« Válasz #10299 Dátum: 2016.07.17 18:44:47 »
rá is van irva,h 10perc alapjáraton kell...
tegnap használtam...
le is irtam a japán autók mazda topikban...
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

TomMa

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 270
Re:Szerviz
« Válasz #10300 Dátum: 2016.07.18 00:08:54 »
Értem, köszi a felvilágosítást. D-4D motoron az egr szelepet mivel érdemes kitakarítani ami oldja a meg tapadt kormot? Féktisztót spray?  Illetve van tenyleg itt egy tömítés amit szétszedtés után illik kicserélni?


Az én iPhone készülékemről küldve a Tapatalk segítségével

Kisfiatal

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3068
  • E12 1.6
Re:Szerviz
« Válasz #10301 Dátum: 2016.07.18 19:26:54 »
Erre vki vmit?  :hmmmm:

 A következő történt ma(E12 1.6): reggel(hajnal) elindultam dolgozni a kocsival, kb 50 métert mentem, amikor is a műszerfal elkezdett "kihagyni", elment róla a világítás(ugyanakkor a refi visszajelző az világított akkor is), és leestek a mutatók. Ezt többször csinálta. Alacsony fordulatról gyorsításkor éreztem enyhe torpanást, de utána semmit, hibakódot nem dobott még ekkor. Délután irány haza, műszerfal megint szórakozik, és érzem hogy nem megy, rezonál alacsonyabb fordulaton. Alapjárat is dadogósabb. Benzinszagot nem éreztem a kipufogónál. A fedcomp is mintha magasabb fogyi értékeket mutatna. A sárga lámpa is megjelent villogva, majd eltűnt. Később visszajött már állandóra, majd megint villogott egy sort. Ilyenkor mi van? A kódot villogja ki, vagy miben különbözik a folyamatos világítástól? Először az akksira gyanakodtam, kivettem, megnéztem a testkábelt a kasztninál, nincs fellazulva. Az akksin is kihézagoltam alufóliával a sarut, mert korábban sem volt faxa. Semmi változás. Aztán nyest-rágásra gyanakodtam, mert szoktak dorbézolni valami állatkák a motortérben. Nem találtam rágásnyomot.
Mit csináljak? :) Gondolom, műszer nélkül nem lehet rájönni a hibakódra..

andras69

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1142
  • T22 Avensis 1.6 Vvt-i, BMW E46 320D
Re:Szerviz
« Válasz #10302 Dátum: 2016.07.18 20:10:32 »
Erre vki vmit?  :hmmmm:

 A következő történt ma(E12 1.6): reggel(hajnal) elindultam dolgozni a kocsival, kb 50 métert mentem, amikor is a műszerfal elkezdett "kihagyni", elment róla a világítás(ugyanakkor a refi visszajelző az világított akkor is), és leestek a mutatók. Ezt többször csinálta. Alacsony fordulatról gyorsításkor éreztem enyhe torpanást, de utána semmit, hibakódot nem dobott még ekkor. Délután irány haza, műszerfal megint szórakozik, és érzem hogy nem megy, rezonál alacsonyabb fordulaton. Alapjárat is dadogósabb. Benzinszagot nem éreztem a kipufogónál. A fedcomp is mintha magasabb fogyi értékeket mutatna. A sárga lámpa is megjelent villogva, majd eltűnt. Később visszajött már állandóra, majd megint villogott egy sort. Ilyenkor mi van? A kódot villogja ki, vagy miben különbözik a folyamatos világítástól? Először az akksira gyanakodtam, kivettem, megnéztem a testkábelt a kasztninál, nincs fellazulva. Az akksin is kihézagoltam alufóliával a sarut, mert korábban sem volt faxa. Semmi változás. Aztán nyest-rágásra gyanakodtam, mert szoktak dorbézolni valami állatkák a motortérben. Nem találtam rágásnyomot.
Mit csináljak? :) Gondolom, műszer nélkül nem lehet rájönni a hibakódra..

Éppen most javították meg a központi műszeremet T22 AVE-n!
A hibajelenség anyiban különbözött, hogy nálam az autó menettulajdonságaiban semmilyen hibajelenség nem volt, CSAK a műszerek szálltak el!
http://forum.toyotaclub.hu/index.php?topic=32.msg672628#msg672628
Unokáink úgy fognak nézni a belsőégésű motorra, mint mi a gőzgépre.

Kisfiatal

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3068
  • E12 1.6
Re:Szerviz
« Válasz #10303 Dátum: 2016.07.18 20:18:03 »
Éppen most javították meg a központi műszeremet T22 AVE-n!
A hibajelenség anyiban különbözött, hogy nálam az autó menettulajdonságaiban semmilyen hibajelenség nem volt, CSAK a műszerek szálltak el!
http://forum.toyotaclub.hu/index.php?topic=32.msg672628#msg672628

Azt én sem értem hogy függ össze e kettő, egyáltalán összefügg-e. Lehet h vmi testprobléma, de hirtelen megnézve a testcsatikat mind jónak tűnt.. Már amit láttam fentről a motortérben.

andras69

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1142
  • T22 Avensis 1.6 Vvt-i, BMW E46 320D
Re:Szerviz
« Válasz #10304 Dátum: 2016.07.18 20:51:46 »
A fedcomp nekem is magasabb fogyasztást mutatott, amikor vacakoltak, villogtak a műszerek! De ez a központi műszer hibája miatt volt! Ugyan is a sebességjelet a közp. műszerről kapja(kihagyásokkal!), a befecskendezett üzemanyag mennyiséggel arányos jelet pedig közvetlenül az injektorról(jó)=> rossz inputból rossz lesz a számított érték is! Tehát nem a fedcomp a rossz!

A sárga lámpa a Check engine? Én most lettem rá figyelmes, amikor visszatettem a közp. műszeregységet! :whistling: Nyilván az ECU "észrevette", hogy gond van a műszeregységgel(nálam konkrétan ki volt szerelve..), nálad pedig "csak" rosszalkodik. :whistling:
Úgy tüntettem el a hibajelzést, hogy levettem az akku sarut 1 percre. Nyilván előtte megjavíttattam a műszeregységet!
Én is azt "tippelem", hogy a megtorpanások nem függenek össze a műszer hibával...
Én egy kicsit járnék vele így és figyelném. Esetleg egy hibakód kiolvasás nem árt, hátha a torpanások miatt más is van nem csak a műszer hiba...
Unokáink úgy fognak nézni a belsőégésű motorra, mint mi a gőzgépre.