Szerző Téma: T22 Avensis és minden mi róla szól  (Megtekintve 766672 alkalommal)

0 Felhasználó és 3 vendég van a témában

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10229
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #4065 Dátum: 2023.02.01 13:07:00 »
Ki milyen márkára esküszik a motortartó szilentek tekintetében? 2,5 fél éve volt cserélve a billenést gátlók közül az autó orra felöli darab és már újra teljesen gatya. Akkor Febest került bele, ami helyett kellene most valami tartósabb. Mivel lehet csak a szilentet cserélni, ezért nem soktam megvenni a teljes konzolt, hanem csak a szilentet préselem ki és be. Esetleg beszerzési forrásra is várok ajánlatot, mert Bárdi, Kovácsautó, Szakál Metál vonalon nem túl nagy a választék sajnos...
Nem esküszöm, de én SRL-t vettem (tavaly biztos, mert akkor a jobb-bal oldaliakat cseréltem, azok a blokk súlyát tartják). Ha T22-nél hasonló a helyzet, mint a Carinán, akkor az elsőt és a hátsót is kicserélném. Carinán a hátsó nagyon rossz helyen van, és bár megvettem, még nem volt energiám beépíteni, de a jelek szerint nem is volt olyan rossz még, hogy a már kicserélt elsőt magával rántsa.
Az SRL szerintem nem rossz az eddigi tapasztalatok alapján.

keeper83

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 671
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #4066 Dátum: 2023.02.02 11:23:41 »
Nem esküszöm, de én SRL-t vettem (tavaly biztos, mert akkor a jobb-bal oldaliakat cseréltem, azok a blokk súlyát tartják). Ha T22-nél hasonló a helyzet, mint a Carinán, akkor az elsőt és a hátsót is kicserélném. Carinán a hátsó nagyon rossz helyen van, és bár megvettem, még nem volt energiám beépíteni, de a jelek szerint nem is volt olyan rossz még, hogy a már kicserélt elsőt magával rántsa.
Az SRL szerintem nem rossz az eddigi tapasztalatok alapján.

Köszi a tapasztalatot. Kicsit utánaolvastam ennek az SRL-nek. Gyakorlatilag nem gyártó, hanem egy aftermarket piacról válogató, újracsomagoló márka. Ettől fügetlenül nem tűnik rosznak, mondhatnám őgy is, hogy szimpatikus, szavaznék is neki bizalmat, de 2001. 2.0 D4-D-hez sehol sem találok megfelelőt. Még a SzakálMetálnál van belőle nagyobb választék, de egyik sem ehhez a motorhoz és évjárathoz. A TedGum nevezetű "borzasztóan" neves márka, ami a legtöbb helyen elérhető első és hátsó billenésgátló szilent tekintetében. Gyúrom még a témát és szívesen veszek SRL-hez beszerzési forrásra ajánlatot.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10229
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #4067 Dátum: 2023.02.02 19:09:16 »
Köszi a tapasztalatot. Kicsit utánaolvastam ennek az SRL-nek. Gyakorlatilag nem gyártó, hanem egy aftermarket piacról válogató, újracsomagoló márka. Ettől fügetlenül nem tűnik rosznak, mondhatnám őgy is, hogy szimpatikus, szavaznék is neki bizalmat, de 2001. 2.0 D4-D-hez sehol sem találok megfelelőt. Még a SzakálMetálnál van belőle nagyobb választék, de egyik sem ehhez a motorhoz és évjárathoz. A TedGum nevezetű "borzasztóan" neves márka, ami a legtöbb helyen elérhető első és hátsó billenésgátló szilent tekintetében. Gyúrom még a témát és szívesen veszek SRL-hez beszerzési forrásra ajánlatot.
Szívesen.
Mi a jó cikkszám? Én a 12361-64380 számra kerestem a Szakálnál, és van TedGum, Febest és Kavo is, utóbbiból komplett bak, de nem ismerem a márkát.

keeper83

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 671
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #4068 Dátum: 2023.02.03 13:16:24 »
Szívesen.
Mi a jó cikkszám? Én a 12361-64380 számra kerestem a Szakálnál, és van TedGum, Febest és Kavo is, utóbbiból komplett bak, de nem ismerem a márkát.

Jókat említesz, ezeket én is megtaláltam a szakálnál, de én az SRL-re gondoltam, amikor azt írtam, hogy nem találok nekem valót sehol. Ha jobb nem lesz, akkor lehet, hogy megpróbálom a TedGum-ot és kicserélem az elsőt és a hátsót is (csak szilentet).

digobike

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 3
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #4069 Dátum: 2023.02.28 21:59:36 »
Sziasztok! Még új vagyok itt, csak tegnap vettem egy 1998-as Avensist 88.130 kilométerrel. Egy idős nénié volt és szerencsére szép állapotban maradt meg. A segítségeteket szeretném kérni, hogy megvásárlás után ti mit cserélnétek ki, hogy a jó működés egy ideig garantált legyen? Milyen olajat, gyertyát, szűrőket érdemes bele tenni? Mire kell figyelni? Vagy valahol találok ilyen általános útmutatót? Előre is köszönöm a segítségeteket!

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23129
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #4070 Dátum: 2023.03.01 12:30:31 »
Sziasztok! Még új vagyok itt, csak tegnap vettem egy 1998-as Avensist 88.130 kilométerrel. Egy idős nénié volt és szerencsére szép állapotban maradt meg. A segítségeteket szeretném kérni, hogy megvásárlás után ti mit cserélnétek ki, hogy a jó működés egy ideig garantált legyen? Milyen olajat, gyertyát, szűrőket érdemes bele tenni? Mire kell figyelni? Vagy valahol találok ilyen általános útmutatót? Előre is köszönöm a segítségeteket!
Szia! Üdv a fórumon!
WOW! A 88e km egészen extrém módon kevés, de a kor az előrehaladott. Ha én jutnék egy ilyen autóhoz, akkor az összes létező folyadékot (olaj, fagyálló, fékfolyadék, mindent!) lecserélnék benne és átvizsgálnám a futóműalkatrészeket is (szilentek), hogy az azokat rögzítő csavarok oldható állapotban vannak-e. Ha igen, akkor a szilenteket is cserélném, mert a használattal ezek a kötőanyagok fognak leghamarabb korrodálódni és megnehezítik a cserét. Ami valszeg szükséges lesz/lehet, mert a gumi alkatrészek elöregszenek.

Motorolajcseréhez mindenképen alkalmaznék ún. motorönlítő folyadékot (Liqui Moly Engine Flush, vagy ProTec engine flush - mindkettő kiváló termék). A fagyálló cseréje is nagyon fontos, mert az keni a vízpumpa belsejét is, 5-6 évente cserélni kell. A fékfolyadékot 2 évente! A szervóolajat 10 évente elég. A váltóolajat is cserélném, ezt is 4év/60000km periodusonként javasolja a gyár.

Ha az autó padlólemeze nem korrodált, mindenképpen javasolt egy alapos alváz- és üregvédelem, hogy ne is kezdjen el rohadni.

Szerintem első körben ennyi, ami a napi használathoz fontos. Ezeken kívül, ha valami idő közben előjön, azt célszerű javítani és nem hagyni, hogy más hibát is előidézzen.

Egyébként, pedig, gratulálok az autóhoz, sok boldog és probléma mentes km-t kívánok hozzá.

kieg.: Kérdés még a kerékcsapágyak állapota, azok is lehetnek csereérettek, illetve, nagyon fontos, hogy a fékfolyadék cserével egyidőben a fékek is legyenek karbantartás jelleggel szétszedve, tisztítva és amit szükséges, zsírozva, hogy a csúszkák akadály nélkül járjanak és ne legyenek beállva a fékek.
« Utoljára szerkesztve: 2023.03.01 12:40:18 írta bepi81 »
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10658
T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #4071 Dátum: 2023.03.01 17:05:24 »
Bizony, sajnos ritka a szép állapotban és kevés km-el megőrzött példány, szóval vigyázni rá!  :clap: :)

És azt lehet tudni, hogy milyen motoros? Felszereltség?
Gondolom akkor magyar első tulajos autó lehet.  ;)
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

digobike

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 3
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #4072 Dátum: 2023.03.02 16:41:32 »
Bepi81 nagyon szépen köszönöm a kimerítő választ!
Időközben megtaláltam a főoldalon az általános ajánlásokat is motorolaj és gyertya terén.
Akkor ezeket a folyadékokat mielőbb kicseréltetem és ránézek a szilentekre. Valami kicsit klattyog gyorsításkor, meg rossz úton, jó eséllyel valamelyik szilent lesz az...
Az autóban 5000kilométerenként cserélték az olajat, a motor hibátlanul jár és nagyon jól húz. Vezérlést mikor érdemes cserélni? Vagy jobb benthagyni a gyárit a gyárilag előírt kilométerig? Másik automnál mindig szívtam az utángyártott alkatrészek minőségével, így keresek olyan webáruházat (akár külföldi is lehet), ahol nem árulnak gagyit....

Spanyolországban élek és itt is vettem az autót napi használatra, de van mellette másik autó is, így nem fog évi 5000kilométernél többet futni. Az alja egyáltalán nem rozsdásodik, de tetetek rá majd alvázvédőt, előtte meg kifújom még üregvédővel.

Az autót egy idős néni használta 23évig, tőle kapta meg az unoka és nekem az unokától sikerült megvennem 1900euroért. A gyári garanciafüzet is megvan, használati utasítás és még egy gyári japán feliratos matricasszett is járt hozzá a karosszériahibák javításához. Szervízkönyvet sajnos nem vezették végig, de különböző számlák alapján követhetőek a javítások...Összességében nagyon elégedett vagyok az új családtaggal és minden nap találok valami újat rajta...
Köszönöm a segítségeteket! Üdv!

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23129
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #4073 Dátum: 2023.03.03 10:24:58 »
Bepi81 nagyon szépen köszönöm a kimerítő választ!
Időközben megtaláltam a főoldalon az általános ajánlásokat is motorolaj és gyertya terén.
Akkor ezeket a folyadékokat mielőbb kicseréltetem és ránézek a szilentekre. Valami kicsit klattyog gyorsításkor, meg rossz úton, jó eséllyel valamelyik szilent lesz az...
Az autóban 5000kilométerenként cserélték az olajat, a motor hibátlanul jár és nagyon jól húz. Vezérlést mikor érdemes cserélni? Vagy jobb benthagyni a gyárit a gyárilag előírt kilométerig? Másik automnál mindig szívtam az utángyártott alkatrészek minőségével, így keresek olyan webáruházat (akár külföldi is lehet), ahol nem árulnak gagyit....

Spanyolországban élek és itt is vettem az autót napi használatra, de van mellette másik autó is, így nem fog évi 5000kilométernél többet futni. Az alja egyáltalán nem rozsdásodik, de tetetek rá majd alvázvédőt, előtte meg kifújom még üregvédővel.

Az autót egy idős néni használta 23évig, tőle kapta meg az unoka és nekem az unokától sikerült megvennem 1900euroért. A gyári garanciafüzet is megvan, használati utasítás és még egy gyári japán feliratos matricasszett is járt hozzá a karosszériahibák javításához. Szervízkönyvet sajnos nem vezették végig, de különböző számlák alapján követhetőek a javítások...Összességében nagyon elégedett vagyok az új családtaggal és minden nap találok valami újat rajta...
Köszönöm a segítségeteket! Üdv!
Ha megvan minden gyári dokumentációja az autónak, akkor abban benne vannak az egyes alkatrészek, így a vezérlés csereperiódusa is. Én úgy emlékszem, hogy 105000km, de esetedben bejön a képbe a kor is az elöregedéssel, szóval, ha van egy jó szerelőd, akkor én rábíznám a dolgot. Meghallgatja a görgőket, szemrevételezi a szíj állapotát és meg lehet saccolni, hogy már most szükséges-e a csere, vagy hátrébb sorolható a listán. Ha maximalista vagy (és nincs egyéb vonatkozó információd a legutóbbi vezérléscseréről), akkor beütemezed ezt is az elvégzendők közé, de nem biztos, hogy azonnal szükséges.

Mivel idős (yougntimer) autóról beszélünk, helyenként előfordulhat, hogy egy-egy alkatrész már nehezebben beszerezhető. Nekem 2021-ben még sikerült a 2000/11 évjáratú Avensisemhez gyári(!) hátsó szilent szettet vásárolnom, rendes Toyota Genuine csomagban 18000Ft-ért. Ez a jó a Toyotában, hogy globális gyártóként sok közös alkatrészei vannak az egyes modelleknek, így a gyári alkatrészeket is jóval tovább gyártják, mint más (pl. Nissan) gyártók esetében.
Ha az én autóm lenne, akkor kenőanyagokból én Motul-t és/vagy Liqui Moly-t részesíteném előnyben, de ezek nem kizárólagosak, mert a Toyota nem követel meg speciális minőséget, pusztán saját preferenciám. Olajszűrőből kizárólag MANN. A többi alkatrészből én egy jó közepes árkategóriát céloznék meg. Nem tudom, ebbe Spanyolországban milyen minőségű gyártók férnek bele.

Ha már minden szükséges karbantartás megcsináltál rajta, ajánlom figyelmedbe az utastér zaj- és rezgéscsillapítását bitumenes lapokkal. Én megcsináltam az enyémet és iszonyú jó lett az eredmény. Gyakorlatilag olyan zajkomfortban lehet utazni az autóban, mint egy vadiúj középkategóriás autóban. Döbbenetes. Otthon némi szereléssel és kevés eszköz szükséglettel meg lehet csinálni.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

digobike

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 3
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #4074 Dátum: 2023.03.04 22:10:12 »
Köszönöm a választ!
Van itthon 5 négyzetméternyi bitumenes zajszigetelő lapom, az elég? Kerékdobokra belül meg a padlólemezre menjen? Kempingautóba vettem, de most az a projekt tolódik.
Valahol 95ezret olvastam vezérléscserére, de én is az öregedésre gondoltam, hogy lehet, hogy már illene 25 év után ezt is megcsináltatni...
Ma első körben kapott új ablakspricniket meg csövet, mert a régi (gyári) szétmállott a nagy melegtől, a spricniknek meg letört a csőcsatlakozása...Ezek mellé kapott még új ablaktörlőt is meg feltöltöttem BP 3000-es olajjal, mert az előző tulaj azzal töltötte. Másik autóban Castrolt használok és ok, szürőkből Mannt szoktam berakni. Kiváncsi vagyok, hogy mennyit fog az olajból megkajálni, mert az olajcseréig még mennie kell 1500 kilométert...Majd beszámolok, hogy mit tud a jármű :)

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23129
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #4075 Dátum: 2023.03.06 11:16:49 »
Köszönöm a választ!
Van itthon 5 négyzetméternyi bitumenes zajszigetelő lapom, az elég? Kerékdobokra belül meg a padlólemezre menjen? Kempingautóba vettem, de most az a projekt tolódik.
Valahol 95ezret olvastam vezérléscserére, de én is az öregedésre gondoltam, hogy lehet, hogy már illene 25 év után ezt is megcsináltatni...
Ma első körben kapott új ablakspricniket meg csövet, mert a régi (gyári) szétmállott a nagy melegtől, a spricniknek meg letört a csőcsatlakozása...Ezek mellé kapott még új ablaktörlőt is meg feltöltöttem BP 3000-es olajjal, mert az előző tulaj azzal töltötte. Másik autóban Castrolt használok és ok, szürőkből Mannt szoktam berakni. Kiváncsi vagyok, hogy mennyit fog az olajból megkajálni, mert az olajcseréig még mennie kell 1500 kilométert...Majd beszámolok, hogy mit tud a jármű :)
1. A 4db ajtóra kell, valamint a hátsó trraktusba (oldallemezek, kerékjárati ívek és csomagtérpadló) rezgéscsillapító anyag. Nem tudom, ez hány m2, ki kell számolni.
2. Ha valós a km futása az autónak, kizárt, hogy fogyna belőle az olaj, legalábbis, befelé sztem nem fogyhat, viszont a szelepfedélnél, főtengely szimeringnél elképzelhető szivárgás.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

gambler

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 7
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #4076 Dátum: 2023.03.23 10:04:06 »
Sziasztok!

Segítségeteket kérném, hogy az 1.6-os 4A-FE motoros Avensisben van valakinek tapasztalata hátsó motortartó bak cseréjében, mennyire macerás? Tényleg le kell engedni a bölcsőt és csak alulról jön ki, vagy felfelé is megvan a kijárata valahol? A tőcsavar szerintem a vezetőoldali kerék levétele után hozzáférhető.
https://alkatreszek.hu/00672214_teg_q


Köszönöm szépen a segítséghetek!

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26316
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #4077 Dátum: 2023.03.28 21:45:02 »
Sziasztok. Nemrég vásároltam egy 1998-as 1.8 benzines Németországból behozott Avensist. Ha valaki tudna segíteni Felhasználói Kézikönyv beszerzésében, nagyon megköszönném. Email címem: robertohorvath75@gmail.com  Előre is köszönöm, Szép napot mindenkinek.

Máshonnan áthozott hozzászólás, a válaszokat Ernesto007-nek kell címezni.
music     

morph3d73

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 37
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #4078 Dátum: 2023.04.03 20:22:33 »
Sziasztok, Abban kérném a segitségeteket,hogy T22-es Avensis-ből melyiket érdemes megvenni? Évjárat,motor,stb... . Hasznátnál mire figyeljek oda,mit nézzek alaposan? Üdv.Attila

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10658
T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #4079 Dátum: 2023.04.04 12:05:16 »
Ezeknél már erősen az dönthet, hogy milyen állapotban tartották / üzemeltették, és nem a km-ek száma.
Ráncfelvarrás előtti példányok esetében mindegyik motor ajánlott, az ősrégi konstrukciós td a világból is kimegy, csak kapjon megfelelő olajat.
Az 1.6-os is kellemes, a 2.0 benzines pedig megnyugtató erőtartalékkal rendelkezik - és ezzel a motorral elvileg csak a legjobban felszerelt Sol kivitel volt kapható, azaz garantált lesz benne a 4 légzsák is.
Rozsda sajnos már több helyen előfordulhat rajtuk, főleg a sárvédő íveknél, illetve persze 1-1 koccanás nem megfelelő vagy egyáltalán nem javítása is ide vezet. De hát elvégre a legidősebb példányok már lassan 25 évesek lesznek (1998 februárban volt a bemutatója).

Aztán jött a ráncfelvarrás (2000 közepe fele) - ez talán leginkább odabent, a középkonzolon található fedélzeti számítógépről és a kormánykerékre került rádió vezérlőgombokról ismerhető fel. Meg persze kintről az átlátszó első lámpaburák és immár a hűtőrácsba került integrálva a Toyota embléma (előtte motorház-tetőn volt)
A debütált vvt-i motorok sajnos mindegyike ette az olajat, konstrukciós hiba volt velük, a 2.0 literes benzines motor pedig közvetlen benzinbefecskendezéses lett - annak minden nyűgjével együtt, és persze a motor nagyon igényes a minőségi benzinre.
Az új dízel motor sem volt már olyan tartós, mint a régi td, sajnos.

Ha a ráncfelvarrt modellekből sikerülne kifogni egyet, aminél már gyűrűzték a motort, akkor az még vállalható autó lesz. Itt is a Sol verzió volt a legjobban felszerelt kivitel (faberakással), a 2 literes benzines esetében pedig szériában járt hozzá +2 fejlégzsák is, illetve a VSC + TRC (menetstabilizáló és kipörgésgátló).

Már az 1.6-os motor is szépen vitte a kasznit, ízlés kérdése, nekem mindig is a Sedan forma jött be, persze praktikussági szempontból ennek volt a legkevésbé variálható a csomagtartója (de mondjuk már ebben is 1/3 - 2/3 arányban le lehetett dönteni a hátsó üléstámlákat, szóval azért befértek a hosszabb tárgyak is).
A régi 90 lovas td motor nagyon ritka a kínálatban, ha netán egy ilyet sikerül kifognod, és volt előtte gazdája is, akkor még évekig lesz egy jó autód.
Ha pedig netán kényelmes ember vagy, és már nem szeretnél kuplungolni a dugóban - Aut váltó csakis a 2.0 literes benzines motorokhoz volt elérhető.

Ilyen apróságok, hogy légkondi nagy valószínűséggel már mindegyik autóban lesz (persze ilyen idősen kérdés, hogy még működni is fog-e, de ugye ez már sajnos főleg tulajdonos, igény(esség) és pénztárcafüggő dolog)
« Utoljára szerkesztve: 2023.04.04 12:07:51 írta Xtrem »
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61