Szerző Téma: T22 Avensis és minden mi róla szól  (Megtekintve 774891 alkalommal)

0 Felhasználó és 4 vendég van a témában

k0br4

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 5
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #4035 Dátum: 2022.06.02 09:04:39 »
Hali! 1998as 2.0 128 lovas 3S-FE benzines autómba lehet tankolni E10 benzint?

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10673
T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #4036 Dátum: 2022.06.02 09:13:03 »
Szia, igen!

Az E5-ös tankolása csak a T25-ös Avensis 2.0 és 2.4-es közvetlen benzinbefecskendezéses, és a Lexus GS és LS 460-as motorjához ajánlott erősen.

A tiéd még a jó öreg 3S-FE, abban még nem volt közvetlen benzinbefecskendezés, se változtatható szelepvezérlés.
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

fudi2002

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 41
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #4037 Dátum: 2022.06.07 20:13:05 »
Sziasztok
Előre elnézést a tudatlanságomért, távol áll tőlem az autószerelés témaköre.(ezért is vettem Toyotát  ::))  Konyhanyelven megpróbálom:
Adott egy 1.8 vvt-i-s 1zzfe motor, ami indításkor kissé csörgő hangot ad. Szerelő szerint vezérműlánc. A motorban 150.000km van kb.
Két kérdés:
1, Ashika megfelelő minőségre? AZ-Meister a másik, lebeszéltek róla. Vagy érdemes lenne gyárit szerezni?
2, Két készlet van, az egyikben van vvt-i mittoménmilyenkerék, a másikban nincs. Nyilván előbbi jóval drágább. Azon megy a matek a szakinál, hogy az lesz a gond vagy csak a lánc nyúlt meg. Vélemény, tapasztalat? Mennyire szokott az a fogaskerék tönkremenni?
Jobban járok ha megelőzöm a bajt és rögtön azzal indítok, merthogy külön én nem láttam hogy vásárolható lenne az a csoda. Szóval ha spórolok és nem jön be, akkor duplán vásárolok akár.
Csatoltam egy képet, azon bejelöltem ezt a nemtommit.

Leszögezve, én figyelek az autóra, nem a spórolás az elsődleges cél, hanem hogy továbbra is megbízhatóan tegye dolgát, ahogy a jópár évben tette.
Türelmet, segítséget, bármi nemű vélemény előre is köszönök!

andras69

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1142
  • T22 Avensis 1.6 Vvt-i, BMW E46 320D
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #4038 Dátum: 2022.06.07 21:33:37 »
Szia!

Az enyémben ~300.000 km van gyári lánccal. Szóval nem biztos, hogy a lánc a probléma.  :hmmmm: Ahogy nyúlik a lánc egyre "kijjebb" jön a láncfeszítő. Persze lebontás után látható... Én nem venném meg ELŐRE a láncot. A szerelő úgy akarja megvetetni, hogy le sem bontotta és megnézte volna? :whistling: Nem szimpi.  :no:
Unokáink úgy fognak nézni a belsőégésű motorra, mint mi a gőzgépre.

fudi2002

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 41
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #4039 Dátum: 2022.06.07 22:01:54 »
Biztos nem nyerészkedés a cél, céges szerelőnk, céges kereteken belül, cégesen ócsó órabérért, céges kedvezményünkkel alkatrész. Szóval neki ebből 0 haszna. Köszönöm a véleményt!

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #4040 Dátum: 2022.06.08 09:36:16 »
Biztos nem nyerészkedés a cél, céges szerelőnk, céges kereteken belül, cégesen ócsó órabérért, céges kedvezményünkkel alkatrész. Szóval neki ebből 0 haszna. Köszönöm a véleményt!
9 évig volt ilyen 1ZZFE motoros Avensisem, 231.000-nél olajfogyasztás miatt lett felújítva a motor. A lánc, ha mindig megfelelő mennyiségű és minőségű olajban fut, akkor kiszolgálja az autó életét, kizárt, hogy megnyúljon. 150k km-nél ez még új autó, vagy nem ennyi van benne.
Gyári előírás sincs a cserére, csak 300 000km-nél kell ellenőrizni a nyúlást. Mondom, 231000-nél, amikor felújították, mérési hibahatáron belül volt az enyémnek a láncnyúlása, tehát, konkrétan 0.
Szét kellene bontani és konkrétan meghatározni a csörgés forrását.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

fudi2002

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 41
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #4041 Dátum: 2022.06.08 09:47:51 »
9 évig volt ilyen 1ZZFE motoros Avensisem, 231.000-nél olajfogyasztás miatt lett felújítva a motor. A lánc, ha mindig megfelelő mennyiségű és minőségű olajban fut, akkor kiszolgálja az autó életét, kizárt, hogy megnyúljon. 150k km-nél ez még új autó, vagy nem ennyi van benne.
Gyári előírás sincs a cserére, csak 300 000km-nél kell ellenőrizni a nyúlást. Mondom, 231000-nél, amikor felújították, mérési hibahatáron belül volt az enyémnek a láncnyúlása, tehát, konkrétan 0.
Szét kellene bontani és konkrétan meghatározni a csörgés forrását.

Köszönöm. Biztosan ennyi van, mert 240e körül járok és toyotán keresztül ellenőrizve lett vásárláskor, hogy visszahívásban érintett volt, 97.000-nél új motort kapott. Megkérem, hogy nyissák ki és kukucskáljanak be :)
Természetesen minőségi 5w40-el töltöm, szigorúan évente.
Hozzáteszem, én annyira nem hallom ezt a csörgő hangot indításkor, persze ugye bent ülök. Viszont mikor olajcserekor az első indítás megtörténik, az valóban elég aggasztó első hanggal jár, azt még bent is hallani hogy vmi nem oké.
« Utoljára szerkesztve: 2022.06.08 09:50:34 írta fudi2002 »

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #4042 Dátum: 2022.06.08 10:01:10 »
Köszönöm. Biztosan ennyi van, mert 240e körül járok és toyotán keresztül ellenőrizve lett vásárláskor, hogy visszahívásban érintett volt, 97.000-nél új motort kapott. Megkérem, hogy nyissák ki és kukucskáljanak be :)
Természetesen minőségi 5w40-el töltöm, szigorúan évente.
Hozzáteszem, én annyira nem hallom ezt a csörgő hangot indításkor, persze ugye bent ülök. Viszont mikor olajcserekor az első indítás megtörténik, az valóban elég aggasztó első hanggal jár, azt még bent is hallani hogy vmi nem oké.
Ha csak indításkor hallani a csörrenést, akkor az könnyen orvosolható jó minőségű 5W-30(!) viszkozitású olajjal, ami egyébként a gyári előírás is. A 40-es meleg oldalú olaj kissé sűrűbb. Én mindig 5W-30-assal használtam, soha nem hallottam lánc csörrenést.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

fudi2002

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 41
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #4043 Dátum: 2022.06.08 11:31:48 »
Ha csak indításkor hallani a csörrenést, akkor az könnyen orvosolható jó minőségű 5W-30(!) viszkozitású olajjal, ami egyébként a gyári előírás is. A 40-es meleg oldalú olaj kissé sűrűbb. Én mindig 5W-30-assal használtam, soha nem hallottam lánc csörrenést.
Köszönöm. Hétfőn cseréltetem. Jó, hogy 1 hónapja cserélték ::)
Tippet kérhetek milyen márkát célszerű? Repsolt és castrolt használtam eddig.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #4044 Dátum: 2022.06.08 11:47:12 »
Köszönöm. Hétfőn cseréltetem. Jó, hogy 1 hónapja cserélték ::)
Tippet kérhetek milyen márkát célszerű? Repsolt és castrolt használtam eddig.
Motul, Liqui Moly kenőanyagokkal általánosan jók a tapasztalatok a vvt-i motorokban. Én az LM Top Tec 4300-at (de a 4200 is jó), vagy a Motul 8100 X-Clean 5W30. Ezekkel nem fog csörögni.
Olajfogyasztásod van mérhető?
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

fudi2002

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 41
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #4045 Dátum: 2022.06.08 11:58:12 »
Motul, Liqui Moly kenőanyagokkal általánosan jók a tapasztalatok a vvt-i motorokban. Én az LM Top Tec 4300-at (de a 4200 is jó), vagy a Motul 8100 X-Clean 5W30. Ezekkel nem fog csörögni.
Olajfogyasztásod van mérhető?
Nos olajszivárgáson felül kb semmit nem eszik. Vmi motortömítést kéne cserélni, 100ért vállalnák. Szakik szerint fölös, pláne hogy olajcsere töltéstől következő cseréig pontosan közepes szintig megy le a szint rátöltés nélkül.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #4046 Dátum: 2022.06.08 13:07:53 »
Nos olajszivárgáson felül kb semmit nem eszik. Vmi motortömítést kéne cserélni, 100ért vállalnák. Szakik szerint fölös, pláne hogy olajcsere töltéstől következő cseréig pontosan közepes szintig megy le a szint rátöltés nélkül.
Mossátok le a blokk oldalát Brigéciollal. Utána figyelni kell, hogy honnan szivárog. Ezeknél a vvt-i blokkoknál közös "probléma", hogy a blokk tűzfal felőli részén picit pontatlanul illesztették össze a motort és leghamarabb itt kezd el szivárogni. Nagyon melós lenne megoldani, mert a tömítés pár ezer Ft, de a munkadíj legalább 50k Ft. Nem éri meg foglalkozni vele.
Főtengely szimeringet is érdemes ellenőrizni, az is egy szivárgási forrás.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

fudi2002

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 41
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #4047 Dátum: 2022.06.08 13:18:43 »
Mossátok le a blokk oldalát Brigéciollal. Utána figyelni kell, hogy honnan szivárog. Ezeknél a vvt-i blokkoknál közös "probléma", hogy a blokk tűzfal felőli részén picit pontatlanul illesztették össze a motort és leghamarabb itt kezd el szivárogni. Nagyon melós lenne megoldani, mert a tömítés pár ezer Ft, de a munkadíj legalább 50k Ft. Nem éri meg foglalkozni vele.
Főtengely szimeringet is érdemes ellenőrizni, az is egy szivárgási forrás.
Igen, sztem pont ezt mondták. Asszem a többit meglesték már korábban. Mint írtam, tényleg nem fogy olaj, még sosem kellett a 4l-es kannának a maradék 0,5l-e.

k0br4

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 5
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #4048 Dátum: 2022.06.25 18:13:12 »
Üdv! Az automata váltós verziónál kell várni még eléri a megfelelő vízhőfokot és felvált kb 40-50km között negyedik fokozatba vagy gyorsíthatok tovább harmadikba ilyenkor kb 70km sebességnél vált fel 2800 fordulat körül negydikbe vagy zár össze a lockup? Annyira nem vagyok tisztába ezzel a dologgal. Kérdés hogy árthat e a váltónak ha nem várom ki h felmelegedjen a hűtővíz?

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10673
T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #4049 Dátum: 2022.06.25 19:59:27 »
Szerintem ártani nem árt, elvégre írtad is, hogy 2800-nál felvált, az meg a hideg motornak (benzines) még nem ártalmas tartomány (4000-4500 már az lenne).  ;)

Ha nem érzel semmiféle rángatást, fordulatszámbeli ingadozást, megtorpanást vagy bármit 1-1 váltás közben, akkor a váltónak sincsen baja - viszont arról nem szabad elfeledkezni, hogy az Aut váltóban is van olaj és szűrő, amiket ugyanúgy cserélni kell (ha nem is 15e km-enként, de azért ne 100e km-nél legyen az első csere sem...  ;) ).
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61