Felhasználónév: Jelszó:

Szerző Téma: T22 Avensis és minden mi róla szól  (Megtekintve 571702 alkalommal)

0 Felhasználó és 3 vendég van a témában

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22891
  • Szakmérnök :-)
    • www.kozut.hu
  • Autó: '00 facelfit Avensis Kombi 1,8 vvt-i SOL
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #4005 Dátum: 2021.09.27 21:51:56 »
Valóban szép darab, és a belseje is megmaradt újnak.  :wub:
Én nagyon megbántam, amikor anno az enyémet elkótyavetyéltem egy neppernek - nevetséges összegért, csak ugye akkoriban az őszinte 226e km azt jelentette, hogy senki sem hívott az autóval kapcsolatban...  :banging:
Aztán csak rájöttek az emberek, hogy 10+ éves középkategóriás autóban simán lehet +200e km is...  ::)

Az ál fadekort, ami a Sol része volt már te cserélted le benne?  ;)
Én fóliáztattam le profi műhelyben. Mai napig annyira tetszik, hogy nem értem, miért nem így adtak ki gyárilag?! Szál csiszolt hatású tiltanium színű beltéri dekorfólia.

Ha figyelmesen megnézed, az ablakemelő gombokat is pimpeltem egy kicsit. Filléres cucc, de működik és praktikus: ha már az ablakemelő gombok nincsenek (mind) megvilágítva, vettem rájuk fluoreszkáló matricákat. A piktogram nem tökéletes, de talán nem bántó nagyon. Ha meg mégis, hát, egyetlen mozdulattal lejön.
« Utoljára szerkesztve: 2021.09.27 22:02:17 írta bepi81 »



micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6025
  • épGÉPész
  • Autó: 2003 TCT HB 1,4 not too shabby
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #4006 Dátum: 2021.09.28 09:24:42 »
Én fóliáztattam le profi műhelyben. Mai napig annyira tetszik, hogy nem értem, miért nem így adtak ki gyárilag?! Szál csiszolt hatású tiltanium színű beltéri dekorfólia.

Ha figyelmesen megnézed, az ablakemelő gombokat is pimpeltem egy kicsit. Filléres cucc, de működik és praktikus: ha már az ablakemelő gombok nincsenek (mind) megvilágítva, vettem rájuk fluoreszkáló matricákat. A piktogram nem tökéletes, de talán nem bántó nagyon. Ha meg mégis, hát, egyetlen mozdulattal lejön.

 :eek: :eek:

Azután ezt+ezt találtam.   :tt2: :whistling: ::)
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22891
  • Szakmérnök :-)
    • www.kozut.hu
  • Autó: '00 facelfit Avensis Kombi 1,8 vvt-i SOL
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #4007 Dátum: 2021.09.28 09:40:18 »
:eek: :eek:

Azután ezt+ezt találtam.   :tt2: :whistling: ::)
Azt hittem, valami értelmes észrevételt teszel ezúttal...



micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6025
  • épGÉPész
  • Autó: 2003 TCT HB 1,4 not too shabby
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #4008 Dátum: 2021.09.28 10:05:39 »
Azt hittem, valami értelmes észrevételt teszel ezúttal...

Keresgéltem kicsit pimp-ügyben. Magyar nyelvi környezetben még nem ismertem ezt a szleng kifejezést, így szaglásztam kicsit. Ha már az olefineket is érdemes, akkor annyi értelme ennek is volt.
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

11zsotty44

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 26
  • Autó: Avensis 2001 1.6 VVti
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #4009 Dátum: 2021.10.01 18:31:02 »
Sziasztok!

Előjött 1 "jelentősebb" probléma a kocsival. Gázadásánál gyenge morajlást hallat a bal első kerék felől az autó. Valamint tegnap egy olyan 20 kilómtéer erejéig olyan fél másodpercenkénti kopogást is hallatott.
Utánajártam a neten, minden jel arra mutat hogy féltengely hiba lesz, azon belül is a benti oldalon.

https://alkatreszek.hu/302004190264_mag_n

Ez volt az egyetlen eladó féltengely amit találtam online. Szerintetek bevállalható?

keeleios

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 21
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #4010 Dátum: 2021.10.02 19:20:40 »
https://streamable.com/wq1bci

Help please, megbolondulok. Kormánytól balra, olyan 90nél, vagy úthibánál zörög valami a műszerfal irányából...
Mellékelt video mutatja a hangzavart.

Szétszedtem az ajtópanelt, semmi alatta meg nem moccan, sőt nyitott ajtónál jön ugyanez a zaj..
A balos szellőzö panelt egészében kiszedtem a helyéröl, de ő sem volt a ludas.

Már teljesen tanácstalan vagyok, ha szín izomból nyomom a műszerfalat a vashoz, akkor se igazán változik tehát még csak nem is a kettő találkozásanal van a problem. A oszlop burkulata nem tűnik lúdasnak, a műszerfal alatt pedig fingom sincs mi lehet még ami ezt a pocsék zajt okozni tudja. Segítsetek pls.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22891
  • Szakmérnök :-)
    • www.kozut.hu
  • Autó: '00 facelfit Avensis Kombi 1,8 vvt-i SOL
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #4011 Dátum: 2021.10.04 10:22:51 »
Ez a nap is eljött...

https://www.hasznaltauto.hu/szemelyauto/toyota/avensis/toyota_avensis_1.8_wagon_linea_sol_-_kiveteles_allapot-17479568
Hölgyek, Urak!

Mostantól némileg szüneteltetem a japán autó tulajos státuszomat. Szombaton az Avensis elment. Megsimogattam. Kicsit rossz érzés volt, mert mégis együtt töltöttünk 9 évet, ezalatt 86 000 km-t tettünk meg együtt.
Számtalan közös emlék fűződik ehhez az autóhoz és sok-sok órányi karbantartást, "simogatást" kapott, amit szinte végtelen megbízhatóságával hálált meg. Egyetlen alkalom volt, amikor nem tudtam vele elindulni akkor, amikor akartam, az is egy defekt miatt volt és a garázsban állt. Külföldi-belföldi nyaralások sok ezer km-eit, mind-mind gond és probléma nélkül hagytuk magunk mögött. A kisebbik gyermekem születésénél is fő szerepet játszott 190-nel robotunk a kórházba, éjnek éjjelén. Ettől még egy mechanikus gép, egy közlekedési eszköz, de mégis rendszeres és nélkülözhetetlen része volt a családunknak. Magasra tette lécet az elkövetkező autóim számára, nincsenek is illúzióim, valszeg több gond lesz/lehet a következőkkel.

Aminek igazán örülök, hogy olyan emberhez került, aki hozzám hasonlóan "őrült" és autószerető ember. Van egy gyönyörű Citroen BX-e, egy CX-e, egy Moszkvics-a. Autószerelő, ért a Toyotákhoz is. Korábban volt T22-ese, Lexusa.
Remélem, még sok évig és sok km-en keresztül vigyázni fognak egymásra, mert ez az autó megérdemli a törődést és bízom benne, hogy jövőre találkozhatunk Kakucson, a Nyári Toyota Talin. Én oda már tesómmal és az ő Prius-ával fogok menni.



bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22891
  • Szakmérnök :-)
    • www.kozut.hu
  • Autó: '00 facelfit Avensis Kombi 1,8 vvt-i SOL
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #4012 Dátum: 2021.10.04 10:27:35 »
https://streamable.com/wq1bci

Help please, megbolondulok. Kormánytól balra, olyan 90nél, vagy úthibánál zörög valami a műszerfal irányából...
Mellékelt video mutatja a hangzavart.

Szétszedtem az ajtópanelt, semmi alatta meg nem moccan, sőt nyitott ajtónál jön ugyanez a zaj..
A balos szellőzö panelt egészében kiszedtem a helyéröl, de ő sem volt a ludas.

Már teljesen tanácstalan vagyok, ha szín izomból nyomom a műszerfalat a vashoz, akkor se igazán változik tehát még csak nem is a kettő találkozásanal van a problem. A oszlop burkulata nem tűnik lúdasnak, a műszerfal alatt pedig fingom sincs mi lehet még ami ezt a pocsék zajt okozni tudja. Segítsetek pls.
Bontsd meg a küszöb borítást, elől, közvetlenül a bal lábad mellett (egészen a lábpihentető mellett, ahol az L-alakú műanyag elem van). Ez az elem kipattintható. Ez alatt, a műszerfal rögzítő csavar alatt el tud törni a műszerfal füle, amibe behajtod a csavart. Lehetséges, hogy ez mocorog.
A másik lehetőség, hogy a műszerfal tetején, közvetlenül a szélvédő aljánál húzódik végig egy kemény műanyag elem. Ez a T22 esetében több helyen el szokott törni az évtizedes hőingadozások miatt. Ez is tud nyöszörögni. A műszerfal belsejében nem jellemző más zörgés.



Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10038
T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #4013 Dátum: 2021.10.04 20:32:31 »
Hölgyek, Urak!

Mostantól némileg szüneteltetem a japán autó tulajos státuszomat. Szombaton az Avensis elment. Megsimogattam. Kicsit rossz érzés volt, mert mégis együtt töltöttünk 9 évet, ezalatt 86 000 km-t tettünk meg együtt.
Számtalan közös emlék fűződik ehhez az autóhoz és sok-sok órányi karbantartást, "simogatást" kapott, amit szinte végtelen megbízhatóságával hálált meg. Egyetlen alkalom volt, amikor nem tudtam vele elindulni akkor, amikor akartam, az is egy defekt miatt volt és a garázsban állt. Külföldi-belföldi nyaralások sok ezer km-eit, mind-mind gond és probléma nélkül hagytuk magunk mögött. A kisebbik gyermekem születésénél is fő szerepet játszott 190-nel robotunk a kórházba, éjnek éjjelén. Ettől még egy mechanikus gép, egy közlekedési eszköz, de mégis rendszeres és nélkülözhetetlen része volt a családunknak. Magasra tette lécet az elkövetkező autóim számára, nincsenek is illúzióim, valszeg több gond lesz/lehet a következőkkel.

Aminek igazán örülök, hogy olyan emberhez került, aki hozzám hasonlóan "őrült" és autószerető ember. Van egy gyönyörű Citroen BX-e, egy CX-e, egy Moszkvics-a. Autószerelő, ért a Toyotákhoz is. Korábban volt T22-ese, Lexusa.
Remélem, még sok évig és sok km-en keresztül vigyázni fognak egymásra, mert ez az autó megérdemli a törődést és bízom benne, hogy jövőre találkozhatunk Kakucson, a Nyári Toyota Talin. Én oda már tesómmal és az ő Prius-ával fogok menni.

Valóban gyorsan elkelt, csak sajnos kevés az ilyen bolond, aki hajlandó megfizetni a korábbi tulaj/tulajok gondos karbantartásait és a ráfordított összegeket. Neked szerencsére sikerült ilyet találnod, gratula.  ;)

Én 3 T22-est hajtottam sajátként (2.0 Sol, 1.6 LSE, majd a ráncfelvarrt 1.6), illetve még alkalmam volt több hétig az ősrégi 90 lovas td-vel is járni, nagyon jó kis autó volt mindegyik.
Persze hozzájuk képest a T25-ös Avensis fényévekre van mind kényelem, mind biztonság és a belső tudás terén, hatalmas ugrás volt az akkoriban. Persze azt is hozzá kell tennem, hogy a T25-össel többször voltam be nem tervezett szervizen, mint a T22-esekkel összesen.  :innocent:

Lehet te is kikötsz majd egy T25-ös Wagon mellett.  ;)
Az 1-2 előfordult hibájától eltekintve én se szándékozom eladni az enyémet, pedig ebben a hónapban lesz már 16 éve, hogy kigurultam vele 0 km-es korában a kiskőrösi szalon kapuján.  :wub:
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
1994 Corolla E10 1.6 Si - ez még JT-s
61

Matu79

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 33
  • Autó: Avensis T22 2.0TD
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #4014 Dátum: 2022.01.13 15:38:13 »
Sziasztok,
Hamarosan eladó lesz a T22-es TD Avensisem. Sajnos Osztrák autó volt eredetileg ami kívül is látszik már rajt. Több helyen rozsdás (képeket később tudok mellékelni), s mindemellett azért vettem hogy használjam így 460eKm felett van már az óra. 2015 decembere óta hajtom én, olajat és szűrőket rendszeresen cseréltem, műszakira rendesen felkészítettem. Ami most még van vele, hogy valószínű mind a négy toronycsapágyat is cserélni kellene, meg persze a korábban említett rozsda.
Kérdésem, van-e értéke az autónak? Van-e esetleg valaki akinek kellene? Tudom számomra inkább csak eszmei értéke van, ezért is gondoltam itt feltenni a kérdést, hogy vajon mi lenne a reális ár egy ilyen autóért?
A gerinc az élet tartó eleme, óvd, figyelj rá és tartsd karban!
Ebben segít a csontrakó.

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10038
T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #4015 Dátum: 2022.01.13 17:26:32 »
Nem írtad mikori évjárat, így az sem derült ki, hogy az elpusztíthatatlan 90 lovas dízel, vagy már a D-4D-s 110 lovas van-e benne.

Képek alapján lehetne látni mekkora a rozsda mértéke. Aki ilyen autóban gondolkodik, szerencsére van bőven bontott kasztni / elem hozzá, így a rozsda is orvosolható.

Ha Sol felszereltségű (faberakásos), és még a klímája is jól működik, akkor ezek is növelhetik az autó értékét.
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
1994 Corolla E10 1.6 Si - ez még JT-s
61

Matu79

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 33
  • Autó: Avensis T22 2.0TD
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #4016 Dátum: 2022.01.14 07:59:04 »
Nem írtad mikori évjárat, így az sem derült ki, hogy az elpusztíthatatlan 90 lovas dízel, vagy már a D-4D-s 110 lovas van-e benne.

Képek alapján lehetne látni mekkora a rozsda mértéke. Aki ilyen autóban gondolkodik, szerencsére van bőven bontott kasztni / elem hozzá, így a rozsda is orvosolható.

Ha Sol felszereltségű (faberakásos), és még a klímája is jól működik, akkor ezek is növelhetik az autó értékét.

Igazad van: 2000-es évjárat, és a 90Le TD. Sol kivitel faberakással, működő légkondival. Körbe sötétítve az autó, a B oszloptól engedéllyel. Én már nem fűthető szélvédővel vettem, azonban a gomb ott van a műszerfalon. Képeket igyekszem ma feltenni. Amúgy szélvédő felett, jobb hátsó sárvédőív, küszöb, jobb első sárvédő. Ezek a rozsdás elemek.
A gerinc az élet tartó eleme, óvd, figyelj rá és tartsd karban!
Ebben segít a csontrakó.

gambler

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 3
  • Autó: Avensis T22
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #4017 Dátum: 2022.01.15 18:22:33 »
Sziasztok, segítségeteket szeretném kérni T22 Avensis 4AFE motorral üzemanyagszűrő cseréjében, lehetséges-e egyáltalán? Egy bilincs kengyel rögzíti a motortér belső falán. Lehetetlennek tűnik hozzáférni,  hogy segíthetek rajta? Folyni fog az üzemanyag a tankból?
Köszönöm,
Szabolcs

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9507
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
  • Autó: Toyota Carina E sedan 1.6 (AT190L-AEMDKW) 4A-FE; volt: Maruti 800 F8B
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #4018 Dátum: 2022.01.15 21:39:31 »
Sziasztok, segítségeteket szeretném kérni T22 Avensis 4AFE motorral üzemanyagszűrő cseréjében, lehetséges-e egyáltalán? Egy bilincs kengyel rögzíti a motortér belső falán. Lehetetlennek tűnik hozzáférni,  hogy segíthetek rajta? Folyni fog az üzemanyag a tankból?
Köszönöm,
Szabolcs

Szia!
Én Carinán csinálom, tudtommal  nincs nagy különbség közöttük.
Régen a nehezebb módon cseréltem, de úgy is sikerül, csak eltökéltség kellett hozzá, tehát úgy sem lehetetlenség hozzáférni.
Sokkal könnyebb, ha leveszed a légszűrő fedelét a vastag gumicsővel, de vigyázz, nehogy eltörd a csövet, mert rideg is lehet sajnos. Ha zavar, kiveheted a szűrő alját is, de szerintem nem kell.
A szűrőből múltkor Nipparts-ot vettem, de egy rakás trágya volt, gyári hibás, nem lehetett az alsó cső csavarját meghúzni eléggé, és folyamatosan eresztett. A régi elfekvő Ashika az jó volt, de remélem valaki ír még használható márkát.
A kengyelt az elején ne bántsd, először lazítsd meg a csatlakozásokat alul-fölül (én biztosan szakszerűtlen vagyok, de a benzinnyomással nem szoktam bajlódni, lazításkor kis benzin kifolyik, de nálam utána nem szokott folyni. Igaz, hogy sosem tele tankkal állok neki, hanem üreshez közelivel, és emelkedőre állok vele). Azt hiszem 19-es kulccsal lehet fogni a szűrőt, és ha a csatlakozás csavarján levő másik villáskulccsal (nem emlékszem ez hányas, 12 vagy 14 talán) jól összeállítod, akkor a kettő kulcsot egymással jól összeszorítva meglazul. Ezt lehet alul-fölül egyaránt. A legközelebbinél már gyakorlottabb leszel ;)
Utána a bilincset oldva le tudod venni a tűzfalról. Visszatenni a fordítottja, de sajnos a legkevésbé valószínű, hogy pont olyan szűrőt kapsz, ami passzol a helyre :( Ügyeskedj úgy, hogy az injektorokhoz menő gumicső ne törjön egészségtelenül.
A szűrőhöz adnak tömítő alátétet, azt cseréld. Mikor a bilinccsel már rajta van a tűzfalon, akkor tudod jobban meghúzni a csatlakozásokat. Mikor összerakod, akkor a motortérben levő diag csatlakozóban össze lehet zárni a B+ és a FP (Fuel Pump) pólusokat, a gyújtás is rá kell adni (de a motort nem beindítani!), ez indítja a pumpát és látod, ha ereszt valahol (ennek a 125 oldala). A Nippartsnál nekem alul ömlött a benzin.
A végén a légszűrőt vissza kell tenni, remélem nem hagytam ki semmi fontosat  :hmmmm:
« Utoljára szerkesztve: 2022.01.15 21:43:46 írta vd1234 »

Matu79

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 33
  • Autó: Avensis T22 2.0TD
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #4019 Dátum: 2022.01.15 21:54:44 »
Igazad van: 2000-es évjárat, és a 90Le TD. Sol kivitel faberakással, működő légkondival. Körbe sötétítve az autó, a B oszloptól engedéllyel. Én már nem fűthető szélvédővel vettem, azonban a gomb ott van a műszerfalon. Képeket igyekszem ma feltenni. Amúgy szélvédő felett, jobb hátsó sárvédőív, küszöb, jobb első sárvédő. Ezek a rozsdás elemek.
Nálam nem volt dohányzó, a pótkerék is könnyűfém. Még esetleg valami kérdés amire nem válaszoltam!?
Képeket az alábbi hivatkozáson találjátok
A gerinc az élet tartó eleme, óvd, figyelj rá és tartsd karban!
Ebben segít a csontrakó.