Szerző Téma: T22 Avensis és minden mi róla szól  (Megtekintve 766703 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

H.Adam

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 7
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #3975 Dátum: 2021.04.13 21:18:21 »
Szívesen.
Nagyrészt városi meg rövidtávú használat=nehéz üzem=félévente olajcsere például. Nem túl gyakori, hogy ezt elvégezné a tulajdonos, szóval ez a motornak odatesz: amiket olvastam, 50.000 km ilyen használat többet koptat, mint 4-500.000 hosszútávú autópályás használat.
Légszűrőcserét elfelejtettem mondani, illetve a motorolajszűrőcserét meg evidensnek gondoltam, bele sem írtam.
A másik, 12 éves vezérműszíjjal ne nagyon told neki. Mielőbb cseréld le amiket javasoltam, aztán mehet a kikormolás. Fogyasztásból majd látod, mi hogyan állhat. Katalizátor is érdekes lehet. Vezérléscserénél nyilván mindent jelre kell tenni, ki tudja, mi hogy áll most...?
A csúcstartó szerintem itt FUBA, de én is mentem már vele GPS szerint 195-öt, azért addigra már pár dolgot összeraktam/lecseréltem/ellenőriztem rajta.... és bírja, de nem erre való. A szép krúzolást szereti, néha kis kikormolással, nagyon jó fogyasztásokat lehet elérni vele. A rendszeres karbantartást nagyon meghálálja. Akkor csak menni kell vele kb. Váltóolajcserét vedd komolyan, és max. GL4+ olajat javaslok.
Carina topicban is nézz körül szerintem, hátha találsz használható infót. Ha kell javítási, szívesen osztok meg.
Kuplung általában fent fog ezeknél tudtommal, de a nyomórúd hosszán lehet változtatni a pedál felső részén.

Ha meg akkut kellene venni, akkor minél nagyobbat javaslok bele. Nekem 74Ah-s van benne, már 5 éves múlt, de tegnap volt rajta összesen kb. harmadszorra töltő, ez is azért, mert alig megyek vele.

Köszönöm szépen. Igyekszem komolyan venni ezeket a dolgokat.
Amiket leírtál, nagyságrendileg mibe fog kerülni ?
A kopást az olajfogyasztás fogja majd megmondani gondolom, és esetleg a magas fogyasztás. Vagy más jel is utalhat rá ? Mikor nyugodhatok meg :) ?
Ja, és mégvalami, a nívópálcán, minimum maximum között, mennyi az olaj mennyisége ? Csak hogy ha figyelgetem mégis, tudjam mi a helyzet.
« Utoljára szerkesztve: 2021.04.13 21:22:31 írta H.Adam »

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10229
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #3976 Dátum: 2021.04.13 21:32:11 »
Kb. tudok árakat, nagyságrendi tévedés nélkül :)
Vezérlésszett 20e, gyári szelepfedéltömítés alátétekkel kb. 6e, szerelőpaszta max. 2e (Elring Dirko pl.), de van párszáz forintos SCT is.
Hosszbordásszíjak generátor, vízpumpa kb. 5-6e, klímát nem tudom, az nekem nincsen
Eneos fagyálló koncentrátum + ioncs. víz 5e
4 liter 5w40 olaj (pl. Total) 6-7e
Castrol Syntrans multivehicle 75w90 váltóolaj 3 liter kb. 10e
Fékfolyadék 1l kb. 3e
Gyújtógyertyák kb. 4e
Rotor + elosztófedél Bosch-nál nem tudom így, nekem Denso.
Motorolajszűrő + légszűrő kb. 2-3 e
Ha kell vízpumpa az kb. 10e

Munkadíj passz, ezeket gyakorlatilag otthon meg lehet csinálni.
Alkatrészes topicban lehet kérni kedvezményt itt-ott. Szakálnál nekem is van valamennyi.

alapjáraton ha nincs kopogás, szelephang, illetve magasabb fordulaton nem csörögnek be a csapágyak, akkor nagy baja csak nincs. Nem szokott... szelephézag nagyon fontos!
Az, hogy pontosan mi van, ahhoz szét kellene szedni...

Nívópálca, hát nem tudom, olyan 1 liter talán, szerintem legfeljebb 1 liter.
« Utoljára szerkesztve: 2021.04.13 21:34:10 írta vd1234 »

H.Adam

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 7
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #3977 Dátum: 2021.04.13 21:37:24 »
Kb. tudok árakat, nagyságrendi tévedés nélkül :)
Vezérlésszett 20e, gyári szelepfedéltömítés alátétekkel kb. 6e, szerelőpaszta max. 2e (Elring Dirko pl.), de van párszáz forintos SCT is.
Hosszbordásszíjak generátor, vízpumpa kb. 5-6e, klímát nem tudom, az nekem nincsen
Eneos fagyálló koncentrátum + ioncs. víz 5e
4 liter 5w40 olaj (pl. Total) 6-7e
Castrol Syntrans multivehicle 75w90 váltóolaj 3 liter kb. 10e
Fékfolyadék 1l kb. 3e
Gyújtógyertyák kb. 4e
Rotor + elosztófedél Bosch-nál nem tudom így, nekem Denso.
Motorolajszűrő + légszűrő kb. 2-3 e
Ha kell vízpumpa az kb. 10e

Munkadíj passz, ezeket gyakorlatilag otthon meg lehet csinálni.
Alkatrészes topicban lehet kérni kedvezményt itt-ott. Szakálnál nekem is van valamennyi.

alapjáraton ha nincs kopogás, szelephang, illetve magasabb fordulaton nem csörögnek be a csapágyak, akkor nagy baja csak nincs. Nem szokott... szelephézag nagyon fontos!
Az, hogy pontosan mi van, ahhoz szét kellene szedni...

Nívópálca, hát nem tudom, olyan 1 liter talán, szerintem legfeljebb 1 liter.

Köszönöm szépen, szakértővé tettél, a motor az gyönyörűen jár, aki hozzáértő hallotta, hozzátette, hogy nagyon gyönyörűen egyenletesen jár. :)
egy-két héten belül összehozom ezeket a dolgokat, köszönöm, örök hálám, tényleg :)

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10229
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #3978 Dátum: 2021.04.13 22:28:05 »
A legfontosabbak a folyadékok, szűrők, gyújtógyertyák, vezérlés, szíjak, szelephézagok. Ha szépen jár, az jó jel, akkor valószínűleg ellenőrzés elég lesz. Elfelejtettem: üzemanyagszűrő, Carinán a tűzfalon van. Meg a tankban, de azt még nem néztem meg 10 év alatt  ::)
Az elosztófedél meg a rotor ha még gyári és nem túl megviselt, akkor ne cseréld, mert az utángyártottak általában nem olyan tartósak.
Gyújtókábelek ha épek, rugalmasak, akkor azok is elmennek sokáig.
Ha kell segítség esetleg, akkor írj. Ami olyan, mint a Carina, abban megpróbálok hozzászólni.

« Utoljára szerkesztve: 2021.04.13 22:30:18 írta vd1234 »

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10658
T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #3979 Dátum: 2021.04.13 23:43:48 »
Gratulálok a szerzeményhez.  :clap: :)
Felszereltségét esetleg tudod?  ;)
Ha itthoni az autó, akkor a legkönnyebb a belső dekor alapján megkülönböztetni őket - a faberakás volt a csúcs, Sol felszereltség, ebben már oldallégzsákok is voltak.
No meg pár egyéb külső elem, ha pl színre vannak fújva a tükörházak és az ajtókilincsek, van rajta első ködlámpa, akkor szintén egy jobban felszerelt példányról van szó - ahogy belül meg a 4 elektromos ablak vs csak 2 első elektromos ablak a Terra esetében.

Illetve elvileg az autó hátulján az "Avensis" felirat mellett volt egy kis rajzocska is - ami persze ennyi idővel már leeshetett róla, ha pedig esetleg fújtak egy elemet, akkor se biztos, hogy visszarakták. Tehát volt a földgömb-Terra, a Nap-Sol - és létezett egy köztes modell, amit kb félidőben dobtak piacra, a hold-Luna.
Létezett egy 150 darabos limitált kiadású sport változat is, ott meg elvileg a külső és belső sorszámozott plakettek lehetnek az árulkodóak - és a gyári 16-os felnik.
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

H.Adam

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 7
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #3980 Dátum: 2021.04.14 18:33:57 »
Gratulálok a szerzeményhez.  :clap: :)
Felszereltségét esetleg tudod?  ;)
Ha itthoni az autó, akkor a legkönnyebb a belső dekor alapján megkülönböztetni őket - a faberakás volt a csúcs, Sol felszereltség, ebben már oldallégzsákok is voltak.
No meg pár egyéb külső elem, ha pl színre vannak fújva a tükörházak és az ajtókilincsek, van rajta első ködlámpa, akkor szintén egy jobban felszerelt példányról van szó - ahogy belül meg a 4 elektromos ablak vs csak 2 első elektromos ablak a Terra esetében.

Illetve elvileg az autó hátulján az "Avensis" felirat mellett volt egy kis rajzocska is - ami persze ennyi idővel már leeshetett róla, ha pedig esetleg fújtak egy elemet, akkor se biztos, hogy visszarakták. Tehát volt a földgömb-Terra, a Nap-Sol - és létezett egy köztes modell, amit kb félidőben dobtak piacra, a hold-Luna.
Létezett egy 150 darabos limitált kiadású sport változat is, ott meg elvileg a külső és belső sorszámozott plakettek lehetnek az árulkodóak - és a gyári 16-os felnik.

Köszönöm szépen, elvileg Sol felszereltség, bár a 4 légzsákban kételkedem, szerintem az csak a faceliftekbe tették bele. Az ülések elég kényelmesek, a fogyasztásra leszek kiváncsi, több mint 400 km-t mentem vele és fél alatt van egy picivel. Ez is olyan, hogy alsó tartományban kevésbé fogy a benzin ? Mármint a mutató szerint.

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10658
T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #3981 Dátum: 2021.04.14 21:26:32 »
Pedig akkor 4 légzsák lesz benne.  ;)
Elvileg az ülés oldalán alul kell lennie a műanyag borításnak az srs felirattal - ha még jól rémlik.
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

suta

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 67
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #3982 Dátum: 2021.05.17 09:33:47 »
Üdv!

Tanácstalan lettem tud valaki segíteni?  Az avensis-en kicseréltem a gázpedál potenciómétert egy újra de nem fogadja el,check lámpa van. Az újat cikkszám szerint rendeltem,próbálkoztam akkusaru levétellel hátha akkor, de nem. Tiltja a motort,elindul de csak szerviz üzembe megy és mintha a motor se járna rendesen .
SUTA :-)

szaboka

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 6
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #3983 Dátum: 2021.05.17 21:48:39 »
Üdv.

Van egy Toyota Avensis Wagon 2.0 D-4D , 2000. évjáratú gépkocsim. 14 éve van nálam, eddig semmi baja nem volt, a kopó alkatrészeket cseréltem.  Előjött egy olyan probléma, hogy nem lehet első sebességből kivenni, míg mozog a jármű. Álló helyzetben símán veszi a sebességeket. Sőt kettessel indulva a többi sebességet is veszi oda- vissza. Kuplung frissen cserélve. Olajszint jó. Van e ötletetek vagy esetleg tapasztalatatok erre a problémára?
Köszi!

suta

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 67
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #3984 Dátum: 2021.05.19 12:00:20 »
Üdv.

Van egy Toyota Avensis Wagon 2.0 D-4D , 2000. évjáratú gépkocsim. 14 éve van nálam, eddig semmi baja nem volt, a kopó alkatrészeket cseréltem.  Előjött egy olyan probléma, hogy nem lehet első sebességből kivenni, míg mozog a jármű. Álló helyzetben símán veszi a sebességeket. Sőt kettessel indulva a többi sebességet is veszi oda- vissza. Kuplung frissen cserélve. Olajszint jó. Van e ötletetek vagy esetleg tapasztalatatok erre a problémára?
Köszi!

Üdv!
 Az én vasam ( a képen lévő ) olyan lehet mint a tiéd, nekem a hátramenetnél fordul elő időnként hogy nem akarja bevenni.Ilyenkor egy kis habverőzés  (beteszem más sebességfokozatokba kuplungot mindig kiengedem a nullánál is ) megoldja a problémát. Olyan gumiszerűen működik ezeknek a váltója azt tapasztaltam. Azt már észrevettem nem egy sportváltókkal rendelkeznek,ezért lassan szoktam áttolni a váltót két fokozat közt. Nagyából így: 1 fokozat indulok - kuplung benyom váltórudat finoman rányomom a következő fokozatra - várok pár időpillanatot a fordulat kissé visszaesik és közben becsúszik  a helyére a váltó - kuplung ki. Van egy mazdám is ott 2 - 3 ba csak dupla kuplunggal ( középállásba nullánál is felengedem a kuplungot egy pillanatra ) lehet normálisan áttolni.
SUTA :-)

Jedivy

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 2
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #3985 Dátum: 2021.05.24 09:52:57 »
Sziasztok!

Tudna-e valaki eladó lemezfelnit a Linea Luna típusra? Gyöngyös vonzáskörzetében keresném.
Méretek: 54-es közép, 5x100 ET39.

Köszönöm előre a segítségeteket!

remenyjo

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 2
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #3986 Dátum: 2021.05.31 11:08:11 »
érdeklődnék valaki tudja mi a P1222 hiba , már mindent kipucoltam  az autóba ( EGR, ...)

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3033
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #3987 Dátum: 2021.05.31 11:52:42 »
Fojtószelep-hiba
https://www.autocodes.com/p1222_toyota.html
Lehet érzékelő/kábel hiba. Ki kell mérni különböző pozíciókban az ellenállását. A neten találni hozzá útmutatót.

dunkenstein

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 2
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #3988 Dátum: 2021.06.08 13:14:34 »
Üdv!

Jó állapotú, üzemmeleg 4A-FE motornál alapjáraton kb. milyen mértékű kartergáz kiáramlás elfogadható? (Nívópálcát kihúzva vagy a PCV szelepnél.) Köszönöm!

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3033
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #3989 Dátum: 2021.06.08 18:22:23 »
Üdv!

Jó állapotú, üzemmeleg 4A-FE motornál alapjáraton kb. milyen mértékű kartergáz kiáramlás elfogadható? (Nívópálcát kihúzva vagy a PCV szelepnél.) Köszönöm!
Üdv!
Jó kérdés. Szerintem látható füst, illetve erős kifújás nélkül jó:pl:  www.youtube.com/watch?v=0eqloErHxIc
Egy vizsgálat lufival  :otlet: www.youtube.com/watch?v=Snepo7rdhsc
De megfordítható a dolog: van-e korom/olaj a kipufogó végében? Ha a gyűrűk még nem kopottak/letapadtak, attól még a szelepszár-szimeringek mellett szipkázhatja az olajat.