Felhasználónév: Jelszó:

Szerző Téma: T22 Avensis és minden mi róla szól  (Megtekintve 481254 alkalommal)

0 Felhasználó és 3 vendég van a témában

suta

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 55
  • Autó: Toyota Avensis Station Wagon 2.0 D-4D 2001
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #3960 Dátum: 2021.01.05 09:49:09 »
Ezen érdemes keresgélni:
http://toyota.aitnet.org/Toyota/Avensis/

Itt van egy Avensis T22 engine rar file, abban egy pdf, aminek a 271. oldalától  indul a vízhőmérséklet szenzor, aztán a levegőhőmérséklet szenzor.
Nem tudom, ez jó lesz-e a tiédhez, de érdemes megnézni az itteni állományokat, hátha van, ami jó lenne.
Egy jó hőmérő azért biztos kell hozzá :)

Köszönöm szépen! Belekukkantottam 3 file - ba is, vannak benne hasznos dolgok de így elsőre egy benzines motort láttam azért majd végigböngészem őket, piszok hosszúak. :yes:   Ma reggel elég hidegre ébredtünk,be volt dugva a motormelegítő az időzítő szerint 3 órával indulás előtt bekapcsolt .A gépmadár rendben indult ment .A végén még tényleg a vízhőfok senzor bohóckodik!

SUTA :-)

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2692
  • Autó: Toyota Carina ϰƐ '96 1.6 Liftback
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #3961 Dátum: 2021.01.05 14:57:35 »
A fagyálló cseréjét erősen javasolnám, több okból is:
- A kenőképessége csökken, a vízpumpa bánja
- A korróziógátló képessége is csökken, elkezdi enni a blokkot, meg még ki tudja mit, akár a szenzorokat is, amihez hozzáér. Ez annyira igaz, hogy voltmérővel lehet mérni a feszültséget,  mivel kb. galvánelemet képez a rendszerrel a fáradt fagyálló.
Ezek pedig igazak akkor is, ha rendes mínuszban fagyna meg a fagyálló folyadék.

Az enyémben 5 évet bírna hivatalosan az Eneos Hyper Cool XLR, de négyévente cserélem a motormelegítő miatt, mert azt gondolom, hogy az jobban fárasztja, persze lehet tévedek ebben. Szerintem a minimum, hogy tele van nyálkával a felület belül. Ha pedig cseréled egyszer, akkor a friss fagyálló betöltése előtt párszor öblítsd át a rendszert. Én ezt először elmulasztottam, amikor megvettem és ki tudja mióta nem cserélték. Azt a habáradatot, amit produkált az új folyadékkal, hát nem kívánom senkinek  :no:

Cserélni fogom, már eldöntöttem hogy kiveszem a szenzort és multiméterrel kimérem egy fazék vízbe lógatva melegítés közben akkor meg egy lendülettel a fagyállót is lecserélem. Csak  azt nem tudom mennyi a pontos érték,honnét indul teszem azt 0 foknál.Majd azt figyelem hogy egyenletesen csökken-e az ellenállás melegedés közben. És jut eszembe,a légtömeg mérőt multiméterrel hogy tudom tesztelni? rámérek az ellenállás két kivezetésére de hogyan tovább? hogy változtassam annak az értékét,azt mégse tehetem forróvízbe,vagy igen?
::) 2-3 ezres tétel egy új érzékelő:
https://www.fekmester.hu/webshop/toyota-avensis-diesel-2.00-2000_8937-elektromos_es_gyujtas_alk.-jeladok-hogomba-all

Ajánlott hűtővízcserekor valamilyen tisztítót is használni. Előző cserekor ezt nem tettem, csak simán cseréltem, most ősszel viszont a pucoló után még a nyolcadik öblítés is hozott ki rozsdát, holott a kiegyenlítő tartályban semmi nyoma nem volt lerakódásnak. Hiába nem vízkövesedik, de egy idő után a fagyálló szétesik, és a rozsdásodni kezd a rendszer belülről.

k0br4

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 3
  • Autó: Toyota Avensis 2.0 aut.
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #3962 Dátum: 2021.01.10 12:09:50 »
Hali!

1998-as Avensis 2.0 nem vvt (3sfe) benzinesbe melyik olaj a legjobb? Jelenleg 10w40 van benne.

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 5836
  • épGÉPész
  • Autó: 2003 TCT HB 1,4 not too shabby
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #3963 Dátum: 2021.01.10 14:24:06 »
Hali!

1998-as Avensis 2.0 nem vvt (3sfe) benzinesbe melyik olaj a legjobb? Jelenleg 10w40 van benne.

Eneos 5w30
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

suta

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 55
  • Autó: Toyota Avensis Station Wagon 2.0 D-4D 2001
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #3964 Dátum: 2021.01.16 09:38:05 »
Üdv!

Na újra megjött a hiba! Most meleg motornál menet közben, ilyen még nem volt. Történet: Reggel meleg motorral indítottam ( motorfűtés rajta volt ) és el is mentem vele normálisan 20 km-re. Elintézve dolgomat indulok hazafelé és van egy 10 km-s szakasz ahol kicsi forgalom és jó út van, itt szoktam kicsit kikormolni  a kocsit ,semmi  gyorshajtás csak annyi hogy 4-be hagyom és 3000-s fordulaton tartom végig . Egyszóval így haladok  meleg motor semmi furcsaság egyszer csak egy pillanat alatt a motor a fordulatot leejti bevillan  a csek lámpa. Félre gurulok alapjáraton rendben jár,gázadásra a szokásos  hirtelen padlógázra is csak lassan komótosan emeli a fordulatot és csak max 2600 körülire. A lassú tényleg lassú másodpercekben mérhető lenne. És akkor a szokásos javítás, kocsit leállítom,gyújtás le - újra indítózok - csek lámpa már nincs- kocsi rendben indul és megy azóta is. Ezt a hűtőfolyadék jeladó csinálná?

UI: Fagyállót,vízhőfok jeladót beszereztem és jövőhéten cserélem. üzemanyagba tettem Liqui Moly tisztító adalékot.
SUTA :-)

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9075
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
  • Autó: Toyota Carina E sedan 1.6 (AT190L-AEMDKW) 4A-FE; volt: Maruti 800 F8B
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #3965 Dátum: 2021.01.16 13:18:32 »
Üdv!

Na újra megjött a hiba! Most meleg motornál menet közben, ilyen még nem volt. Történet: Reggel meleg motorral indítottam ( motorfűtés rajta volt ) és el is mentem vele normálisan 20 km-re. Elintézve dolgomat indulok hazafelé és van egy 10 km-s szakasz ahol kicsi forgalom és jó út van, itt szoktam kicsit kikormolni  a kocsit ,semmi  gyorshajtás csak annyi hogy 4-be hagyom és 3000-s fordulaton tartom végig . Egyszóval így haladok  meleg motor semmi furcsaság egyszer csak egy pillanat alatt a motor a fordulatot leejti bevillan  a csek lámpa. Félre gurulok alapjáraton rendben jár,gázadásra a szokásos  hirtelen padlógázra is csak lassan komótosan emeli a fordulatot és csak max 2600 körülire. A lassú tényleg lassú másodpercekben mérhető lenne. És akkor a szokásos javítás, kocsit leállítom,gyújtás le - újra indítózok - csek lámpa már nincs- kocsi rendben indul és megy azóta is. Ezt a hűtőfolyadék jeladó csinálná?

UI: Fagyállót,vízhőfok jeladót beszereztem és jövőhéten cserélem. üzemanyagba tettem Liqui Moly tisztító adalékot.

Szia!

Sajnos nem tudom...

Tiszta "véletlenül" találtam egy ilyet:

Toyota Avensis - DIESEL MODELS 2.0 D-4D
PROBLEM - Occasional loss of power during acceleration. Engine jerk.
CAUSE - The exhaust gas recirculation (EGR) valve is not working properly.
REPAIR - Check air filter and replace if necessary. Check the air mass flow (MAF) sensor, replace if necessary. Clean the exhaust gas recirculation (EGR) valve and associated parts. Reprogram the ECM with the modified software.

Toyota Avensi - MODELS WITH CODE: 1AD-FTV, 2AD-FHV
PROBLEM - Sudden loss of power when accelerating. Whistling from the engine.
CAUSE - The safety clamps do not hold the turbocharger intercooler (TC) pipes sufficiently.
REPAIR - Replace the turbocharger (TC) intercooler tubes and clamps.



suta

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 55
  • Autó: Toyota Avensis Station Wagon 2.0 D-4D 2001
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #3966 Dátum: 2021.01.16 14:07:08 »
Köszönöm. És már vagy 10 éve játsza ezt velem  a kocsi minden télen. Eleinte még bíztam benne hogy majd feladja a hibás alkatrész de már ezt sem hiszem.  Kulcs távirányító javításra helyettesítésre van jó ötlet? Egyik kulcs néma,elküldtem a kulcsosoknak visszaküldték hogy nem tudják javítani se meg nem tudnak külön távirányítót se adni hozzá. A maradék egy kulcs meg kezd belassulni néha már nem is zár csak nyit. Raktam bele új elemet új gombokat de mégse az igazi. A nyitás még elmegy de a zárásnál túl sokat vár (3-6 másodperc ) néha meg egyáltalán nem csinál semmit.Érdekes módon ha egymás után többször nyitok zárok akkor meg mintha belejönne egészen gyorsan normál tempóba kezdi csinálni.

Szia!

Sajnos nem tudom...

Tiszta "véletlenül" találtam egy ilyet:

Toyota Avensis - DIESEL MODELS 2.0 D-4D
PROBLEM - Occasional loss of power during acceleration. Engine jerk.
CAUSE - The exhaust gas recirculation (EGR) valve is not working properly.
REPAIR - Check air filter and replace if necessary. Check the air mass flow (MAF) sensor, replace if necessary. Clean the exhaust gas recirculation (EGR) valve and associated parts. Reprogram the ECM with the modified software.

Toyota Avensi - MODELS WITH CODE: 1AD-FTV, 2AD-FHV
PROBLEM - Sudden loss of power when accelerating. Whistling from the engine.
CAUSE - The safety clamps do not hold the turbocharger intercooler (TC) pipes sufficiently.
REPAIR - Replace the turbocharger (TC) intercooler tubes and clamps.
SUTA :-)

suta

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 55
  • Autó: Toyota Avensis Station Wagon 2.0 D-4D 2001
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #3967 Dátum: 2021.02.01 10:15:48 »
Üdv!
 Csak "óvatosan írom  :yes:  nehogy elkiabáljam,de már 1 hete hogy kicseréltem a vízhőfok jeladót és azóta nem jelentkezik a hiba. Hát ha ez így marad  :clap:
SUTA :-)

ceze

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 21
  • Autó: Avensis T22 1.6 VVTi Sedan
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #3968 Dátum: 2021.02.25 13:52:57 »
Sziasztok,
nem tudja valaki véletlen hogy 3zzfe 1.6 vvti motorhoz milyen váltók passzolnak? letérdelt a váltóm és ha lehet cserélném mert olcsóbb mint felújítani. De nem találok pont ilyen autóból származót.
Előre is köszönöm
Ceze

andras69

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1110
  • Autó: Toyota Avensis sedan 1.6 vvt-i Linea Terra(2001), BMW 320D E46
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #3969 Dátum: 2021.02.25 13:56:26 »
Hi!

Mit jelent az, hogy letérdelt?

Nekem is ilyen váltó "hullott szét", de lehetett javítani. 2 csapágyat kellett cserélni...

András
Unokáink úgy fognak nézni a belsőégésű motorra, mint mi a gőzgépre.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9075
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
  • Autó: Toyota Carina E sedan 1.6 (AT190L-AEMDKW) 4A-FE; volt: Maruti 800 F8B
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #3970 Dátum: 2021.02.25 15:36:01 »
Sziasztok,
nem tudja valaki véletlen hogy 3zzfe 1.6 vvti motorhoz milyen váltók passzolnak? letérdelt a váltóm és ha lehet cserélném mert olcsóbb mint felújítani. De nem találok pont ilyen autóból származót.
Előre is köszönöm
Ceze

Szia!

A toyodiy.com-on alvázszám szerint be tudod azonosítani az autódat, és meg tudod nézni a (nyomaték)váltó cikkszámát.
Ezután ugyanitt erre a cikkszámra rá tudsz keresni, hogy milyen autókba építették be.
Én csak körülbelül tudtam keresni, ezt a cikkszámot találtam rá: 30300-2D030
Ezt 3ZZ-FE motorral szerelt Avensisbe, mindenféle kivitelbe rakták: szedán, liftback, kombi bal- és jobbkormányosba is, ha jól értelmezem  :hmmmm: Egészen 2000.07-től 2002.12-ig.
De pontosat az alvázszám alapján lehetne látni szvsz.

Egyébként nem tudom, mivel lehetne jobb a helyzet egy bontott váltóval? Nem nagyon cserélik a váltóolajat az emberek, szerintem a tiédnek legvalószínűbben ez tett be  :hmmmm: Persze Te tudod, mit teszel vele  :yes:
« Utoljára szerkesztve: 2021.02.25 15:37:37 írta vd1234 »