Szerző Téma: T22 Avensis és minden mi róla szól  (Megtekintve 766595 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10229
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #3930 Dátum: 2020.09.12 14:31:59 »
No, van itt egy használhatónak tűnő dolog: http://toyota.aitnet.org/Toyota/Avensis/
Innen levettem az Avensis 1998-2002 repair manual.rar-t.
Mivel nem tudom minden szükséges adatodat hozzá, belenéztem a Repair Manua\CHASSIS+BODY\Supplement for vehicles from  Jul. 2000 to (stb.) könyvtárban levő Diagnostics.pdf-be. Ennek a 169. oldalától érdemes nézelődni, mivel OBD (II?) csatlakozónak tűnő alakzatnál kell összekötni pólusokat.
A kivillogtatott-kiolvasott kódhoz a táblázat a 176. oldalon van benne.
Esélyes, hogy ez lesz a nyerő...  :hmmmm:
« Utoljára szerkesztve: 2020.09.12 14:37:05 írta vd1234 »

Fertam73

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 12
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #3931 Dátum: 2020.09.15 09:23:30 »
Köszönöm!Király vagy!😃

Fertam73

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 12
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #3932 Dátum: 2020.09.22 20:08:39 »
Hali!
Megvannak a hibakódok hála neked!👍👌
31-33-41 a kódok!Jobb első-jobb hátsó szenzor hiba,valamint túl alacsony vagy magas akkumulátor feszültség a rendszerben!Megmértem,az tényleg magas,5,7-8,1v között kéne lenni, de 10,4volt!A szenzorokat még nem mértem ki,az lesz a következő!Aranyat ér ez a link amit átküldtél!Hálás köszönet érte!😎

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10229
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #3933 Dátum: 2020.09.22 20:24:07 »
Szia!

Hála Istennek, örülök, ha haladsz a megoldás felé  :clap:  :yes:

b4rn3y

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 8
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #3934 Dátum: 2020.09.23 18:38:41 »
Sziasztok!

Segítséget szeretnék kérni, hátha találkozott már valaki ezzel a problémával.

2001-es 3zz-fe, 350e km, hidegindításkor, álló helyzetben nagyon nehezen veszi az összes sebességi fokozatot, sehova se akar bemenni.
Ha mégis sikerül az 1-es és elindulok, akkor menet közben minden rendben.
Ha először tolatni kell, és hátramenet után rögtön kapcsolom az 1-est, akkor megy, de ha előbb kirakom üresbe, becsukom a kaput, majd visszaülök, akkor megint nem akar venni semmilyen fokozatot.
Nem recseg, nem kerreg, egyszerűen csak nem akar bemenni.
Nagyon ritkán álló helyzetben sebességben ráz, amint kiveszem sebességből ez elmúlik. Az autó nem kúszik, csak ráz, remeg.
Melegen működik minden.

Kuplungkészlet cserélve 40e km-el ezelőtt, LUK (előtte Sachs volt, kb 40e-t futott, nem maradt benne szegecs, pedig nem racsingolok).
Kuplungfolyadék nem fogy, folyást nem látni a munkahengereknél. Ettől még lehet ezek közül valamelyik a hunyó?
Váltóolaj szintje megfelelő, rendszeresen cserélve.

Valakinek tipp?
Köszönöm előre is.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10229
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #3935 Dátum: 2020.09.24 09:00:26 »
Szia!

Valóban csak tippem van:
Egy ismerősömnek volt hasonló a Honda Civic autójával, amikor váltóolajat cserélt és a gyárilag előírt motorolaj(!) helyett hajtóműolajat tett bele, ezzel sikeresen tönkre is tette a váltót. Nem egyedi dolog, Lada Samara váltóba is motorolaj a gyári előírás (2109 1.3-ba az volt).
Ezért kérdezem, hogy biztosan gyárilag előírt olaj került a váltóba? Nyilván nem motorolaj, de pl. Liqui Moly oil guide, Castrol olajválasztó, stb. oldalak tudnak segíteni a válaszban, és megbízható helyről való beszerzés.

b4rn3y

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 8
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #3936 Dátum: 2020.09.24 09:12:51 »
Szia!

Ha minden igaz Eneos 75W-90 van benne 250e km óta, kb 40ezrenként cserélve.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10229
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #3937 Dátum: 2020.09.24 09:48:07 »
Szia!

Remélem, hogy nem tévedek, de az Eneos hajtóműolajjal többeknek volt negatív tapasztalata, úgy emlékszem :( Hivatalosan jó kellene legyen, de mégsem. Motorolajukkal nem volt gond a motorokban.
Ezért sem tettem én sem soha a váltóba Eneos váltóolajat, hanem a Castrol Syntrans Multivehicle 75w90 került bele mindig a Carinába. Castrolból meg motorolajat nem használtam soha :)

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23129
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #3938 Dátum: 2020.09.24 11:38:11 »
Nekem az Eneos Premium Gear 75W-90-nel nem volt negatív tapasztalatom. Erre gondolsz, wd? Mit tapasztaltak a többiek, mit tudsz?
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Fertam73

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 12
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #3939 Dátum: 2020.09.24 14:34:22 »
Hali!
Álló helyzetben hidegen,hogy a motor nincs beindítva úgy beveszi a sebességeket?Csak simán zongorázd végig a sebességeket kinyomott kupplunggal!Ha úgy veszi mind az 5 sebességet,akkor szerintem nem mechanikai probléma van!Hagyd 1-be és inditsd el a motort kinyomott kupplunggal.Várjál kb 1 percet és indulj el.Ha a 2-3-4-et nehezen,vagy egyáltalán nem veszi akkor én az olajra gyanakodnék,mert mint írtad melegen oké minden!Melegen vékonyabb az olaj,így könnyebben dolgozik a mechanika.Amúgy a párom Avensisébe is ez az olaj van,és no problem!Mondjuk most újítottam fel a váltóját,mert az összes csapágy,szimering lógott bent és olyan hangja volt mint egy betonkeverőnek!😁
A kupplung szerkezettel szerintem nincs gond,mert azt nem befolyásolja hogy üzemmeleg vagy hideg a váltó!
Nekem ez az észrevételem!Azért érdekes,hogy a gyárilag ajánlott olajjal 75w90-el ezt csinálja!Elötte milyen olaj volt benne?Azzal jó volt?

b4rn3y

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 8
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #3940 Dátum: 2020.09.24 18:08:45 »
Szia!

Ha nem megy a motor, akkor hidegen is tudok váltani bármelyik fokozatba.
Sőt, ha 1-esben hagyom, indítok, és pár másodperc múlva elindulok, akkor menet közben már minden oké, de ha még hidegen megállok, kiveszem üresbe, akkor kis idő múlva megint nehezen veszi be a sebességet.
Ha még álló motornál megjáratom a váltót, akkor közvetlenül indítás után hidegen is bemegy bárhova, de ha kiveszem üresbe, eltelik fél perc, akkor már nagyon nehezen megy be bárhova.
Menet közben megint csak oké minden fokozat. Olyan hangja nincs, ami ne lett volna az utóbbi 5 évben.

Tehát csak akkor veszi nehezen vagy egyáltalán nem az összes fokozatot, ha hideg a kocsi és áll.

Nálam 100e km és 2015 óta van a kocsi, azóta Eneos 75W-90 van benne, előtte nem tudom, de az eladó alapján jó eséllyel hasonló Castrol volt.

Lehet hülyeség, de én a munkahengerekre gyanakszom, mert a hidraulika, tömítések, stb, érzékenyebbek a hőmérsékletre, mint a nyers mechanika.
Menet közben forog minden a váltóban, viszi a lendület, akkor azért lehet jó hidegen is, álló helyzetben ezért lehet nehéz dolga. Melegen meg már magához térnek a tömítések a hidraulikában, kiemel rendesen, és minden jó. De ez csak egy elmélet.  :hmmmm:
« Utoljára szerkesztve: 2020.09.24 18:13:16 írta b4rn3y »

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10229
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #3941 Dátum: 2020.09.24 20:36:16 »
Nekem az Eneos Premium Gear 75W-90-nel nem volt negatív tapasztalatom. Erre gondolsz, wd? Mit tapasztaltak a többiek, mit tudsz?
Jó lesz sima v-vel is :)
Amiket 10 éve olvasok, azok alapján írtam, vannak pozitív tapasztalatok (pl. a tieid), de negatívak is, akit érdekel,érdemes rákeresni a beépített keresővel, én most is találtam.
Anno Marutiba tettem, abban jó volt végülis, de nem volt nagy csoda. Marutit eladtam már kb. 6 éve, szerintem el is bontották azóta.
Carinába a pár negatív tapasztalat miatt nem tettem, tehát Toyotában nincs tapasztalatom vele. A GL5 minősítés miatt nem mertem beletenni végül (bár jobb áron kaptam volna a Castrolnál), mivel már GL3 is elég bele, a GL5 meg néhány váltóba nem jó, így jobb a békesség alapon maradtam GL4-nél.

Gyufaaa

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 5
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #3942 Dátum: 2020.10.09 14:49:57 »
Sziasztok,

segítségeteket kérem. T22 (81Kw, 98', 4A-FE, LB) Avensisemben belső fűtés nincs. Levegőt fújja, de nem meleget. Motornál vízmennyiség rendben, vízhőmérséklet is jó, nem forr. Lehetséges, hogy thermosztát ment tönkre?

Előre is köszönöm a segítséget!

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10229
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #3943 Dátum: 2020.10.10 18:39:49 »
Sziasztok,

segítségeteket kérem. T22 (81Kw, 98', 4A-FE, LB) Avensisemben belső fűtés nincs. Levegőt fújja, de nem meleget. Motornál vízmennyiség rendben, vízhőmérséklet is jó, nem forr. Lehetséges, hogy thermosztát ment tönkre?

Előre is köszönöm a segítséget!

Szia!

Nálam volt termosztáthiba 4A-FE-nél. Ha álló helyben megy a motor, akkor volt fűtés, de menet közben visszahűlt annyira, hogy alig volt meleg a befújt levegő, a vízhőmérsékletjelző műszeren is lement a  mutató (amúgy üzemmelegen mindig vízszintesen áll). Az a fűtés viszont még csapos.
Ha a tiédben nincs csap, és álló helyben járó motornál is hideg levegő jön csak,  akkor a terelőlapát környékén kellene keresgélni, esetleg dugulás a radiátorkörben. Ha csapos, akkor meg kell nézni, hogy a radiátor egyáltalán melegszik-e?

Gyufaaa

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 5
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #3944 Dátum: 2020.10.12 19:02:52 »
Szia!

Nálam volt termosztáthiba 4A-FE-nél. Ha álló helyben megy a motor, akkor volt fűtés, de menet közben visszahűlt annyira, hogy alig volt meleg a befújt levegő, a vízhőmérsékletjelző műszeren is lement a  mutató (amúgy üzemmelegen mindig vízszintesen áll). Az a fűtés viszont még csapos.
Ha a tiédben nincs csap, és álló helyben járó motornál is hideg levegő jön csak,  akkor a terelőlapát környékén kellene keresgélni, esetleg dugulás a radiátorkörben. Ha csapos, akkor meg kell nézni, hogy a radiátor egyáltalán melegszik-e?

Köszönöm segítséged! Terelőlapát volt megakadva. Most mr működik!

Egy hónappal ezelőtt tettem fel itt a kérdést, hogy ugyan ez az Avensis "dadog" menet közben. Mondtad, hogy injektor lesz a ludas. Valóban az volt. 3. henger injektora meghalt. 10k-ért sikerült szereznem "sárga" injektort. Vettem 2db-ot. Lehetséges, hogy kelleni is fog, mert most megint furcsa dolgot produkál. Párom elmondása szerint hazafelé tartott, mikor 70km sebesség felett ismét előjött a dadogás. Amikor visszament a sebesség alá, abba maradt. Ezt is okozhatja valamelyik injektor? Szerintetek mi lehet? Semmi hibajelzés, csak a jelenség van. Alapjárat egyenletes, városban nem tapasztalható (lehet, hogy csak egyelőre). Segítséget és tanácsot előre is köszönöm!