Felhasználónév: Jelszó:

Szerző Téma: T22 Avensis és minden mi róla szól  (Megtekintve 320589 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

keeper83

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 634
  • Autó: Toyota Avensis 2.0 D-4D '01
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #3735 Dátum: 2019.01.24 19:34:20 »
Elvileg megoldható, de nem egyszerű.
Nekem toyotás szaki csinálta privátban. Előre felkészített és elmesélte, hogy a szilent leszorító kengyelét 2 csavar fogja oldalanként és azok hajlamosak berohadni. Ami azért baj, mert az anyájuk a bölcsőbe van belülről behegesztve. Ha azok egyike is leszakad, akkor futómű és bölcső le, vág, hegeszt, ajjajj...
Na nálam egy csavar nem akart megindulni, ezért inkább enyhén lehajlította a szilentről a pántot, ki lehetett cserélni így is.

Egy szó, mint száz: Nagy szívás lehet, de ha engednek a csavarok, akkor nem kell futóművet bontani. Én a cserés macera miatt gyárit tettem be, vmi 5.000 Ft volt darabja 5 éve, de ne kelljen már kétévente beszakítani az anyát miatta.

(Viszont a kopogás ezután is megmaradt a hátsó futómű felől, végül a mindkét oldalon szétszakadt toronyszilent cseréja óta van csend.)
« Utoljára szerkesztve: 2019.01.24 19:37:41 írta keeper83 »

suta

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 44
  • Autó: Toyota Avensis Station Wagon 2.0 D-4D 2001
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #3736 Dátum: 2019.01.24 20:44:57 »
Elvileg megoldható, de nem egyszerű.
Nekem toyotás szaki csinálta privátban. Előre felkészített és elmesélte, hogy a szilent leszorító kengyelét 2 csavar fogja oldalanként és azok hajlamosak berohadni. Ami azért baj, mert az anyájuk a bölcsőbe van belülről behegesztve. Ha azok egyike is leszakad, akkor futómű és bölcső le, vág, hegeszt, ajjajj...
Na nálam egy csavar nem akart megindulni, ezért inkább enyhén lehajlította a szilentről a pántot, ki lehetett cserélni így is.

Egy szó, mint száz: Nagy szívás lehet, de ha engednek a csavarok, akkor nem kell futóművet bontani. Én a cserés macera miatt gyárit tettem be, vmi 5.000 Ft volt darabja 5 éve, de ne kelljen már kétévente beszakítani az anyát miatta.

(Viszont a kopogás ezután is megmaradt a hátsó futómű felől, végül a mindkét oldalon szétszakadt toronyszilent cseréja óta van csend.)



Na most jól bepánikoltattál :wacko: eddig eszembe se jutott hogy beszakadhat. Megpróbálom őket majd óvatosan megjáratni mert muszáj cserélni nálam azok kopognak,aknából megmozgattam ki van rendesen.
SUTA :-)

Sz_G

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 1
  • Autó: Toyota avensis 2td
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #3737 Dátum: 2019.01.26 15:12:50 »
Sziasztok Fórumozók!

Az lenne a kérdésem, hogy nem tud e valaki eladó t22-es 2000td komplett motort (2 c -te a motorkód)?
Vagy esetleg érdekel ne - e valakit megvételre. Az autón 2019 dec-ig műszaki van.

Sajnos valamit bekajált, szétverte a hengerfejet és az egyik dugót. 3 hónapig állt a szerelőnél most meg úgy kaptam vissza, hogy rossz helyen van a motor (a csomagtartóban)  :clap:
mivel időközben vettem másik autót, így ettől megválnék. Vagy motorcserét hajtok végre rajta vagy egyben alkatrésznek tovább adva. Akár papírosan vagy forgalomból kivonva.
Amennyiben érdekel valakit, vagy tud segíteni komplett motorcsere ügyben ne tartsa magában!
Köszönöm! :helpsmilie:

Pötyi61

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 19
  • Autó: Avensis1.6VVTi Sedan /2003/ T22
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #3738 Dátum: 2019.01.31 16:42:12 »
Sziasztok!

Után gyártott karosszéria elemet/sárvédőt/ szeretnék venni,mert bontóban sem találok normális állapotút.Melyik gyártó termékét vegyem,ami méret pontos,és a gyárihoz közelítő vastagságú?Kinek milyen tapasztalata van?

Válaszotokat köszönöm.

keeleios

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 16
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #3739 Dátum: 2019.02.01 19:04:26 »
Sziasztok!

https://www.youtube.com/watch?v=4AMIwCDMZoI

Ezen a videon milyen beépítő keretet használhat a pali? Vagy csak egy sima custom-made müanyagelem van benyomorgatva a lyukakba?
« Utoljára szerkesztve: 2019.02.01 19:13:06 írta keeleios »

suta

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 44
  • Autó: Toyota Avensis Station Wagon 2.0 D-4D 2001
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #3740 Dátum: 2019.02.02 19:42:29 »
Sziasztok!

https://www.youtube.com/watch?v=4AMIwCDMZoI

Ezen a videon milyen beépítő keretet használhat a pali? Vagy csak egy sima custom-made müanyagelem van benyomorgatva a lyukakba?


Üdv! Én úgy nézem csúnyán kiáll a masina nincs ott beépítési keret. 0.14 - né jól látszik az oldala a fejegységnek.
SUTA :-)

hubertbe

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 1
  • Autó: Toyota Avensis T22 (3zz-fe; 1.6 vvti; liftback)
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #3741 Dátum: 2019.02.09 13:17:08 »
Sziasztok,
Nagyon érdekes problémám van 2002-es T22-es Liftback kivitelű autómmal.

Bal hátulról műanyaghoz hasonló kopogó hangot hallat az autó akár a legkisebb vertikális irányű futómű mozgásnál is.
Futóműre gyanakodtam elsőkörben, de mikor felraktuk padra és szétráztuk az autót minden nagyon jó értéket mutat, semmi rendellenesség.
Felemeltük csápossal és elkezdtük nézni, feszíteni kotyogtatni a szilenteket de szintén mindent rendben találtunk (a szilentek 90%át 1 éve kicseréltem mind két oldalt hátul).

Inkább úgy tűnik hogy fentebb, valahol a kasztnifelöl érkezik a hang. Meglehetősen bosszant főleg, hogy mivel jó állapotban van műszakilag az autó a legtöbb szerelő akihez elvittem inkább arra bíztatott éljek együtt vele mert baromi nagy munka megbontani és igazándiból semmi baja.

Nem nagyon tudom merre induljak el vele, esetleg valakinek volt már hasonló rejtéjes hangja?
Mennyire bonyolult a hátsó-belső elemeket megbontani? Erről nem nagyon találok rajzokat, robbantott-ábrákat.

Mit tanácsolnátok?
Üdv,
Bence

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4009
  • Autó: '05 Toyota Avensis Wagon 1.8VVTi Sol Technic, MX5 NB
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #3742 Dátum: 2019.02.10 20:56:09 »
10 hónapja gyűjtöm a lelkierőt hogy szétbontsam, mert a hátsó ajtóban egy csavar kószál minden kanyarban jobbra-balra...
Oldalsó tárolókban nincsen felszerelés? Kerékjárati takarólemezeknek megvan minden patentje?
Azt próbáltad, hogy valaki vezet és te megpróbálod hátsó ülésen hátrafelé fülelve, vagy a csomagtartóban ülve behatárolni a zajt?

Nem nagyon tudom merre induljak el vele, esetleg valakinek volt már hasonló rejtéjes hangja?
Mennyire bonyolult a hátsó-belső elemeket megbontani? Erről nem nagyon találok rajzokat, robbantott-ábrákat.
Ha még egyszer leírsz olyat, hogy rejtéj, akkor szerintem Micila segít neked egy buldózerrel a bontásban. :D Ha robbantott ábra kell, akkor esetleg pár rúd  dinamitot is beáldoz a nemes ügy oltárán. :D

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 5309
  • épGÉPész
  • Autó: 2003 TCT HB 1,4 not too shabby
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #3743 Dátum: 2019.02.11 11:41:41 »
Sziasztok,
Nagyon érdekes problémám van 2002-es T22-es Liftback kivitelű autómmal.

Bal hátulról műanyaghoz hasonló kopogó hangot hallat az autó akár a legkisebb vertikális irányű futómű mozgásnál is.
Futóműre gyanakodtam elsőkörben, de mikor felraktuk padra és szétráztuk az autót minden nagyon jó értéket mutat, semmi rendellenesség.
Felemeltük csápossal és elkezdtük nézni, feszíteni kotyogtatni a szilenteket de szintén mindent rendben találtunk (a szilentek 90%át 1 éve kicseréltem mind két oldalt hátul).

Inkább úgy tűnik hogy fentebb, valahol a kasztnifelöl érkezik a hang. Meglehetősen bosszant főleg, hogy mivel jó állapotban van műszakilag az autó a legtöbb szerelő akihez elvittem inkább arra bíztatott éljek együtt vele mert baromi nagy munka megbontani és igazándiból semmi baja.

Nem nagyon tudom merre induljak el vele, esetleg valakinek volt már hasonló rejtéjes hangja?
Mennyire bonyolult a hátsó-belső elemeket megbontani? Erről nem nagyon találok rajzokat, robbantott-ábrákat.

Mit tanácsolnátok?
Üdv,
Bence

Jaja! Lesz kapsz!! ::) :whistling:

A probléma okának felderítésére valóban a legjobb megoldás, a közelébe húzódással és feszült hallgatózással kezdődik.
A legvalószínűbbnek egy, a helyére beszakadt kárpit rögzítő műanyag elem maradéka mozgásából eredő zaj, vagy az ablakmozgató mechanikai alkatrészek kopásából eredő zaj tűnik. A robbantott helyzet többet mutat.-na!
Az AUTÓ az TOYOTA!?! MI?
Nouă ouă ouă nu

11zsotty44

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 17
  • Autó: Avensis 2001 1.6 VVti
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #3744 Dátum: 2019.02.12 18:21:18 »
Sziasztok 2001es avensis sedanba szeretnék izzókat cserélni. Egyik első tompított és hátsó féklámpa is vacakol már, így gondoltam körbe cserélek mindent.

Ti konkrétan milyen típust szoktatok vásárolni és honnan? Gondoltam egy úttal megrendelek egy pollen és levegőszűrőt is.

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4009
  • Autó: '05 Toyota Avensis Wagon 1.8VVTi Sol Technic, MX5 NB
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #3745 Dátum: 2019.02.12 18:44:30 »
Nálam Osram, GE, Philips Lumenetről.

Gaboga

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 3
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #3746 Dátum: 2019.02.25 19:30:10 »
Sziasztok!

Egy Avensis T22 vásárlását tervezem, viszont nem tudom melyik motorral járnék jobban. Elsősorban a megbízhatóság és a fenntarthatóság a fontos. Ha így nézem melyik motor ajánlott inkább, a facelift előttiben lévő 4A-FE vagy már a facelift változatban használt VVT-i?
Néha látni az 1.8-as 7A-FE motorral is. Pont ezen a fórumon olvastam, hogy nálunk ezt a verziót nem forgalmazták, ami az itthoni piacon van az kintről behozott példány. Ez okozhat gondot egy esetleges javításkor? Arra gondolok, hogy mennyire van pl. hozzá alkatrész?
Válaszaitokat erőre is köszönöm.

keeper83

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 634
  • Autó: Toyota Avensis 2.0 D-4D '01
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #3747 Dátum: 2019.02.26 13:53:34 »
Sziasztok!

Egy Avensis T22 vásárlását tervezem, viszont nem tudom melyik motorral járnék jobban. Elsősorban a megbízhatóság és a fenntarthatóság a fontos. Ha így nézem melyik motor ajánlott inkább, a facelift előttiben lévő 4A-FE vagy már a facelift változatban használt VVT-i?
Néha látni az 1.8-as 7A-FE motorral is. Pont ezen a fórumon olvastam, hogy nálunk ezt a verziót nem forgalmazták, ami az itthoni piacon van az kintről behozott példány. Ez okozhat gondot egy esetleges javításkor? Arra gondolok, hogy mennyire van pl. hozzá alkatrész?
Válaszaitokat erőre is köszönöm.

A 7A-FE a facelift előtti 1.8-as motor. A 4A-FE-ből kiindulva nem hinném, hogy egy rossz konstrukció lenne. Egy gyors kereséssel a Bárdi és Kovácsautó webshopjában és meg lehet mondani, hogy mi mennyire drágább vagy esetleg nehezebben beszerezhető, mint mondjuk a 4A-FE-hez.
A facelift utáni 1.6 és 1.8 VVT-i-k összes példánya olajevős lesz az életének egy adott szakaszában, mely több egymást erősítő konstrukciós módosítás eredőjeképpen állt elő az atomstabil 4A-FE-hez képest. Javítása rutinmunkának minősül, cserélendő alkatrészek számától és műhelytől függően 150 - 400.000 Ft között alakulnak a javítási költségek rendes helyen.
Ezt leszámítva szerintem a VVT-i-k is nagyon stabil szerkezetek.

A 2.0 benzines is egy jó választás lehet, de ott figyelni kell, hogy a facelift utáni VVT-i verzió már D4 jelölésű, azaz közvetlen befecskendezéses, ennek minden egyes korszakos nyűgjével együtt. Az a konstrukció városban hosszabb távon problémássá válik a hengerfej szívóoldalának kokszosodása miatt.

Összességében egy dolgot nem szabad elfeledni: A T22-k esetében 20 év körüli korról beszélünk. A benzineseknél sokkal kevésbé számít, hogy melyik motorkódú motorral veszed az autót annál, hogy milyen gazdája volt az autónak, milyen a jelenlegi általános állapota. Pár százezer forintos autóról beszélünk, ahol egy komplett első hátsó fék garnitúra, egy szett lengéscsillapító, téli-nyári gumiszett, komolyabb futóműfelújítás, ne adj' isten, karosszériamunka vagy motorbontás már az autó értékével összemérhető összegű beruházássá nőheti ki magát.
Van olyan, akinek nem tetszik a facelift előtti beltér, a több verzióban csak dob hátsófék és emiatt inkább a facelift után keresgél.

Hát, valahogy így. Majd még kiegészítik a többiek.

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9425
T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #3748 Dátum: 2019.02.26 15:56:45 »
Valóban ilyenkor már az az elsődleges szempont, hogy milyen gazdája volt az autónak. Mert ha pl a tulaj sajnálta az olajcserét és egyéb apróságokat, még a legmegbízhatóbb motort is szét lehet barmolni ezzel.

Facelift előtt a már említett hátsó dobfék, a nem krómozott belső ajtónyitó kilincsek, nincsen kormányról vezérelhető hifi, vagy a fedélzeti számítógép hiánya - hogy csak néhányat említsek.
Motorok esetében a facelift utáni vvt-i olajevéséről már írtak, a facelift előtt nagyon ajánlott a legendás 4A-FE motor, de még az "ős" 90 lovas 2.0td is (ezt sajnos csak max 2 évig volt a kínálatban, utána váltotta a 110 lovas D-4D...  :hmmmm:) , de tulajdonképpen még a 2.0 benzines a maga 128 lovával sem volt egy problémás típus, és ezzel gyakorlatilag ki is merült a motorkínálat nagy része.

Az alap Terra is már viszonylag jól fel volt szerelve, ABS, 2 első lufi, elektromos első ablakok (a klíma mintha az elején feláras tétel lett volna még itthon), a Sol viszont már pariban volt az akkori konkurenciával (4 lufi, el ablakok és tükrök - ezek még fűtöttek is, fűtött első szélvédő csík, igényes plüss kárpit, színre fújt tükrök és ajtókilincsek.
Facelift után 1.8-as Sol-tól felfelé széria az Aut klíma, a 2 literes benzines pedig VSC+TRC-t, +2 fejlégzsákot, CD-s rádiót és első ülésfűtést kapott ezen felül - illetve csak ezen motorhoz volt elérhető feláras extraként az Aut váltó, napfénytető és a bőrkárpit.

Azok a kivitelek, amiken az első lámpák előtt fényszóró-mosót látni, azok 100%, hogy külföldről behozottak.
Hirtelenjében ennyi.  ;)
2005 Avensis Sedan 2.4 vvt-i Aut Executive +Navi
61

Gaboga

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 3
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #3749 Dátum: 2019.02.27 10:38:01 »
Köszönöm a kimerítő válaszokat. A 4A-FE motorok megbízhatóságáról már korábban is sokat olvastam, de akkor a vvt-i is nyugodtan választható, csak ott tisztában kell lenni azzal, hogy a kezdeti szériának van az említett olajfogyasztás gondja. Azzal tisztában vagyok, hogy használt autó esetén, az is nagyon fontos, hogy milyen törődést kapott, emiatt mindig is lesz kockázat a használt autó vásárlásban. Eleve olyan autót keresek ami megbízható konstrukció, komoly típushibáktól mentes és nincs lepusztítva. A kérdésem is emiatt tettem fel, hogy a vvt-i motorok mennyire megbízhatóak és erre részletes választ is kaptam. Tehát innentől fogva leginkább az számít, hogy olyat kell találni aminek gondos tulajdonosa vagy tulajdonosai voltak.