Felhasználónév: Jelszó:

Szerző Téma: T22 Avensis és minden mi róla szól  (Megtekintve 251842 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4837
  • épGÉPész
  • Autó: 2003 TCT HB 1,4 not too shabby
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #3585 Dátum: 2018.05.02 07:28:59 »
Gyertya kérdés.
Toyota Avensis 2001/8 2.0 D-4 benzines 1az-fse (150le)
Milyen gyertyát ajánlanátok? Néztem régebbi fórumbejegyzéseket és nem igazán volt egyöntetű a vélemény, hátha azóta finomodott a helyzet :)

Tapatalkkal küldve az én VIE-L09 eszközömről



mise v. áldozó az alkalomhoz illően  ::)
Az AUTÓ az TOYOTA!?! MI?
Nouă ouă ouă nu

Tie

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 10
  • Autó: Avensis T25 Kombi 1.8 Sol Technic 2005
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #3586 Dátum: 2018.05.17 09:42:21 »
Becsszó nekiállok visszaolvasni ezt a topicot is, de most kérdeznék egyet gyorsan:
A T25 1.8 kombi mellé lehet, hogy vennék egy T22 kombit is másodiknak. Vagy ferdehátút, ez igazándiból mindegy.
2000-2002 közötti 1.8 T22 ugyanaz az 1zzfe vvti láncos motor, mint ami a T25-ben van igaz? Ugye T25-nél van az a sztori, hogy ezek a motorok eszegetik az olajat, gyűrűzni kell a 2005 előttieket. Ez ugyanígy igaz mondjuk egy 2000-2002 közti T22-re is? Ugyanolyan évjáratból a 2.0 benzines problémamentesebb?
Avensis T25 Kombi 1.8 Sol Technic 2005

Tie

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 10
  • Autó: Avensis T25 Kombi 1.8 Sol Technic 2005
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #3587 Dátum: 2018.05.17 14:53:57 »
Nézegettem az 1.6-osokat is, de nem kevés kicsit az az 1.6 110 lóerő egy ekkora bódéhoz?
Avensis T25 Kombi 1.8 Sol Technic 2005

andras69

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1062
  • Autó: Toyota Avensis sedan 1.6 vvt-i Linea Terra(2001), BMW 320D E46
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #3588 Dátum: 2018.05.17 19:43:48 »
Szia Tie!

Nekem is T22 1.6 VVT-i Avensis (sedan) van. Nekem megfelel a teljesítménye! :)
Napi szintű használatra tökéletesen megfelel nekünk. Ahol kevés lehet, full terheléssel (4-5 fő+ csomagok), autópályán nagy sebességgel, esetleg hosszú emelkedőn... Önsúlya: 1200..1300 kg, nem túl nehéz autó! A T25 nehezebb...ezt ne felejtsük el! :yes:
Mi évente kb. egyszer megyünk autópályán, akkor megfelel... nem okoz gondot a 130...160-as tempó.(manual szerint 195 a végsebessége[még nem próbáltam])
Napi ~200 km autópályára azért nem ilyet vennék... de azonkívül elég. Persze , ha valaki 170 LE- autóból ül át, akkor keveselheti a teljesítményt.  :whistling:
Unokáink úgy fognak nézni a belsőégésű motorra, mint mi a gőzgépre.

Tie

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 10
  • Autó: Avensis T25 Kombi 1.8 Sol Technic 2005
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #3589 Dátum: 2018.05.18 16:09:29 »
Nemrégiben keresett valaki kis nyomatékkulcsot ha jól emlékszem:

Szerszámkell-nél king tony akció van, amiben monjduk az 5-25Nm-es 17ezerért ingyen van. 20-ért vettem kicsit a Bauhausban, valami kínai f.sztudjamilyet.

https://www.szerszamkell.hu/nyomatekkulcs_14_5-25_nm_iranyvaltos_20490

http://kingtony.szerszamkell.hu/?utm_source=Maileon&utm_medium=email&utm_campaign=King+Tony+akcio&utm_content=http%3A%2F%2Fkingtony.szerszamkell.hu%2F
Avensis T25 Kombi 1.8 Sol Technic 2005

Monostori István

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 4
  • Autó: Toyota Avensis
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #3590 Dátum: 2018.05.19 17:22:29 »
Kedves Mindenki!

Néhány éve vettem rokonomtók egy T22-es Avensist (1998), eddig mindig márkaszervizben viselték gondját.
Eddig magamtól csak izzókat, pollen és légszűrőt cseréltem magamtól akna hiányában.

Észrevettem hogy a hűtőfolyadék kiegyenlítő tartályában fehér lerakódások van, annak ellenére hogy nem rég cseréltettem.
Ezért szeretném magamtól leereszteni a hűtőfolyadékot, desztillált vízzel átmosni a rendszert és egy etilénglikol bázisú (G12) fagyálló hűtőfolyadékkal feltölteni. Légtelenítésben nem vagyok biztos és nem szeretném hogy a motor hengerfejes legyen. Ezért kérnék a tapasztaltakból segítséget.

Javítsatok ki ha kihagytam valamit:
1. Meleg hűtőfolyadék (nyitott termosztát), utastér fűtését melegre állítani.
2. Leeresztő csapot hűtőradiátor alján kinyitni kesztyűben hogy lassan megindulhasson a hűtőfolyadék a gyűjtőedénybe.
3. Hűtőradiátor tetején a hűtősapkát óvatosan kinyitni.
4. Nem hideg desztillált vizet a hűtőradiátoron átfolyatni, kiegyenlítő tartályba is desztillált vizet tölteni.
5. Alul leeresztő csapot elzárni. Radiátort felülről lassan feltölteni, hagy távozzon a levegő. Kiegyenlítő tartályba is legyen desztillált víz.
6. Motor járatni egy darabig, kiegyenlítő tartályt figyelni folyamatosan utántölteni.
7. Ha termosztát nyitott motort motort leállítani. Öblítővizet az előző sorrendben leereszteni.
8. Majd feltölteni az előre bekevert fagyálló hűtőfolyadékkal.
9. Motort járatni, kiegyenlítő tartályt figyelni hogy ahogy kidolgozza a levegőt mindig maradjon benne folyadék.
10. Következő néhány napban figyelni, hogy a leeresztő csapnál nem szivárog-e, megfelelő-e a szint.

Így megfelelően légteleníti magát a rendszer? Ha kihagytam volna valamit?

Előre is köszönöm a segítséget.

U.I.: eddig SAE 10W-40 motorolajat használtam mindig. Hogy télen könnyebben induljon és kevésbé kopjon a motor
gondoltam hogy a mostani cserénél 5W-40 (ACEA A3) fogom újratölteni. Azt mondák a szervizben hogy nem ajánlják,
 mert szerintük enni fogja az olajat. Eddig nem érdi olajfogyás a csereciklus alatt. Mi a véleményetek?



kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2410
  • Autó: Toyota Carina ϰƐ '96 1.6 Liftback
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #3591 Dátum: 2018.05.19 18:41:26 »
Hűtőhöz:
ha nem használsz ecetet vagy más tisztítót, akkor öblítésnek jó módszer, de a fűtőradiátort kevéssé fogja pucolni. Átöblíteném a kiegyenlítő tartályba menő csövet is, ha lerakódás van a tartályban.
Olajhoz röviden: butaság amit a szerelő mond. Karbantartott motor nem fogja enni.

Lyobag

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 1
  • Autó: Avensis T22
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #3592 Dátum: 2018.05.24 19:05:23 »
Üdv!

Segítséget szeretnék kérni nem rég vett 2001-es Avensisemmel való problémáimhoz:
- tanksapka fedél rugója hiányzik, így valamivel ki kell támasztanom a kart, hogy üzemanyagot tölthessek bele. Ezt a rugót szeretném pótolni...
- valamikor volt fényszórómosója, a spriccelőfejek hiányoznak, a helyük megvan a lökhárítón, vagy új, bele való fejet szeretnék, vagy valami fedőt a helyükre, hogy ne két csúnya ragasztószalag takarja (lökhárítót egyelőre nem akarok cserélni)

Remélem tudtok segíteni ezek beszerzéséhez!

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3157
  • Autó: '05 Toyota Avensis Wagon 1.8VVTi Sol Technic, MX5 NB
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #3593 Dátum: 2018.05.25 21:44:32 »
Üdv!

Segítséget szeretnék kérni nem rég vett 2001-es Avensisemmel való problémáimhoz:
- tanksapka fedél rugója hiányzik, így valamivel ki kell támasztanom a kart, hogy üzemanyagot tölthessek bele. Ezt a rugót szeretném pótolni...
- valamikor volt fényszórómosója, a spriccelőfejek hiányoznak, a helyük megvan a lökhárítón, vagy új, bele való fejet szeretnék, vagy valami fedőt a helyükre, hogy ne két csúnya ragasztószalag takarja (lökhárítót egyelőre nem akarok cserélni)

Remélem tudtok segíteni ezek beszerzéséhez!
Főoldalon a menüben ott van a Toyota specifikus bontók listája, próbálj először velük bszélni. Ha az nem megy, akkor márkaszerviz most még tart raktáron mindent T22-höz.

Monostori István

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 4
  • Autó: Toyota Avensis
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #3594 Dátum: 2018.06.06 10:49:03 »
1998-as Toyota Avensis T22 (1.6 4AFE) keresek felnit.
Milyen méretet kell hozzá venni? Jelenleg 195/65-195/60 R15 abroncsot használok.

afekete

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4358
  • Autó: Avensis 1.6 Linea Terra LB '02, Prius 3 '15
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #3595 Dátum: 2018.06.06 13:22:34 »
Ha az nem megy, akkor márkaszerviz most még tart raktáron mindent T22-höz.
Sajnos ez nem igaz, sok mindent már nem tudnak adni, de egy kérdést megér.
Attila 31
  - Avensis
- Prius

roadrunner

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 1
  • Autó: T22 Avensis 2002 kombi
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #3596 Dátum: 2018.06.08 17:04:20 »
Sziasztok,

Új vagyok. Pár évvel ezelőtt vásároltam egy német bácsitól származó 2002-es gyártású, kombi 1,8VVTI (1ZZFE) Avensist.

Most úgy jutottam el ide, hogy rákerestem a beázásra és hasonló dolgokat olvastam, mint ami nálam még megoldatlan probléma.

Durva, mert visszaolvasva itt egy rakás olyan tünetről olvastam, amit már megoldottam: volt itt olvasott ABS jeladó problémám, amit saját magam javítottam tisztítással, kellet a pillangószelep/alapjárati motort + légmennyiség mérőt tisztítanom az egyenetlen járás miatt és persze eszi az olajat (kb 1l/3000km).

Ehhez:
5. Alul leeresztő csapot elzárni. Radiátort felülről lassan feltölteni, hagy távozzon a levegő. Kiegyenlítő tartályba is legyen desztillált víz.

Az elején én is átmostam a hűtőrendszert is. Ne felejtsd el a leengedő csapon a tömítést kicserélni, mert nekem azóta, ha feltöltöm a kiegyenlítő tartályt, alul elcsöpögtet annyit, hogy pont a min. alá menjen 1cm-rel a szint. Utána megszűnik.

A beázásnál megnézem az itt említett tippeket, amiket még nem tettem meg, viszont most szívok, mert a hátsó ablaktörlő motorom önálló életet kezdett élni. Amikor levettem, víz folyt belőle ki, majd egy részleges tisztítás / felújítás után még mindig van baja. Ha valakinek van ilyen (kombihoz való) elfekvő alkatrésze, az írjon rám legyen szíves, hátha nem sikerül megoldani a problémáit.

Előre is köszi. Ha van kérdésetek, szívesen megírom a tapasztalataim az elvégzett dolgokról.

Isti83

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 8
  • Autó: Avensis D-4D 2001
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #3597 Dátum: 2018.07.25 09:24:40 »
Sziasztok!

A műszerfalon kivilágít a töltésjelző az olajszint jelző és az üzemanyagszűrő jelző egyszerre. Ezt a jelenséget először alapjáraton kezdte, de néha már 1600-as fordulat körül szűnik csak meg.  Ez konkrétan valamilyen hibakód lehet, vagy a töltéssel van a probléma. Onnan gondolok töltéshibára, hogy az egyik injektor zárógyűrűje megadta magát, és televerte a motort olajjal. A generátor is kapott rendesen.

Véleményeteket köszönöm előre is!

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3157
  • Autó: '05 Toyota Avensis Wagon 1.8VVTi Sol Technic, MX5 NB
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #3598 Dátum: 2018.07.25 15:49:31 »
Sziasztok!

A műszerfalon kivilágít a töltésjelző az olajszint jelző és az üzemanyagszűrő jelző egyszerre. Ezt a jelenséget először alapjáraton kezdte, de néha már 1600-as fordulat körül szűnik csak meg.  Ez konkrétan valamilyen hibakód lehet, vagy a töltéssel van a probléma. Onnan gondolok töltéshibára, hogy az egyik injektor zárógyűrűje megadta magát, és televerte a motort olajjal. A generátor is kapott rendesen.

Véleményeteket köszönöm előre is!
Szerelő, amilyen gyorsan csak lehet. 200%, hogy ilyen hibánál fórumra beírás helyett a szerelőt hívnám, aki a tünetek alapján eleve megmondaná, ha olyan helyzet van, hogy jobb vele egyáltalán nem menni. És ez jóval biztosabb információ lenne, mint _bármi_ amit itt mondani tudunk. ;)

dobó

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 136
  • Autó: Toyota Avensis 2 D-4D
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #3599 Dátum: 2018.07.25 16:42:13 »
Sziasztok!

A műszerfalon kivilágít a töltésjelző az olajszint jelző és az üzemanyagszűrő jelző egyszerre. Ezt a jelenséget először alapjáraton kezdte, de néha már 1600-as fordulat körül szűnik csak meg.  Ez konkrétan valamilyen hibakód lehet, vagy a töltéssel van a probléma. Onnan gondolok töltéshibára, hogy az egyik injektor zárógyűrűje megadta magát, és televerte a motort olajjal. A generátor is kapott rendesen.

Véleményeteket köszönöm előre is!
Szia.
Ugyan ez volt nekem is. Pár 100km mentem is vele de minél hamarabb érdemes egy töltést mérni. Mert nincs töltésed jelenleg. A szénkefe cserélhető kefetartóstól de ha a csúszógyűrű is el van kopva akkor sem kell kétségbe esni mert fel lehet újítani. Én a Kukoly vill-nél vettem csapágyakat és csúszógyűrűt 8000Ft-ért és felújítottam magamnak.
Ami probléma a kiszerelés mert ha 2000 D4D motoros a kocsid akkor a féltengely kiszerelése után tudod csak levenni a generátort ami nem kis mutatvány.
Én a biztonság kedvéért vettem egy tartalék generátort is mert nagyon olcsón hozzájutottam . Ha  valamiben elakadsz irjál és segítek. Üdv.