Szerző Téma: T22 Avensis és minden mi róla szól  (Megtekintve 766556 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

FLInt

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 527
  • Carina E 1.6 XLi '95 4A-FE Lean Burn
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #3540 Dátum: 2018.03.12 12:20:53 »
Sziasztok,
Kitakarítottam a folytószelepet, EGR nincs így azt nem, viszont az alapjárati motor szelepet nem tudtam, mert 1. berohadtak a csavarok 2. 2db vízcso megy bele amit értek hogy miárt van ott, de a hutovíz leeresztése nélkül nem tudom kiszedni az egész házat? ti hogy oldottátok meg? Mert ha lehúzom a csövet ömlik belole a víz.

Egyébként köszönöm a tippet már így is szépen kultúráltan jár a motor, már csak közvetlen az indítás után játszik kicsit a fordulattal, de ez 1-2 percen belül elmúlik. Melegen már szépen jár, gondolom a takarításnak köszönhetoen.

Köszi:
Ceze
Szia! A vízcsöveket lehúzásuk előtt egy-egy pillanatszorítóval szorítsd össze, akkor csak annyi hűtővíz vész el, amennyi a házban van. A visszaszerelés után persze légteleníteni kell a rendszert.
Toyotáról csak jót vagy semmit...

dtomi01

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 7
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #3541 Dátum: 2018.03.13 09:20:02 »
Szia. Az emelőnél is ugyan az a helyzet, mint a másik oldalt. Ki kell szerelni a kárpitokat teljesen és végig kell nézni a tetejétől, hogy honnan folyik. Biztosra veszem, hogy neked is folyik ott ahol nekem folyt :) Szerintem a díszcsík végénél kezdd a dolgot. Nézd meg nincs e kirepedve a karosszéria tömítő. Nekem onnan ázott mindkét oldal.

Szia!

Odáig eljutott most ebben az időben, hogy miután kiszedtem a csomagtér teljes belső burkolatát, láttam hogy a hátsó lámpáknál szivárgott. Ki is cseréltem a tömítést mögöttük. A szellőztetőnél és a lökhárító rögzítő csavaroknál nem láttam szivárgásra utaló nyomokat. Ellenben most a héten megint azt láttam, hogy egy kicsi, nem sok víz van az emelőnél. Szóval igazad lehet, hogy felülről ázik.
A problémám az, hogy nem tudom miként álljak neki a tetejének. A díszcsík alatt arra a fekete gumi/műanyag tömítésnek látszó részre gondolsz, ami a szélvédőtől a csomagtér ajtóig van a tető szélén mindkét oldalt? Ha azt ki kell szedni, miként álljak neki? Próbáltam a végét kicsit felfeszegetni, de nagyon ragaszkodó típus és nem akartam eltörni, meggörbíteni.
És ha ez lekerül, akkor ez alatt volna a karosszéria tömítő, ami lehet repedt és amiatt szivárog? Annyit látszik, ha nyitva a csomagtérajtó, az ajtó takarása alatt van egy vékony tömített csík ennek folytatásában, de ott még nagyítóval sem láttam semmi hibát.

horesz

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 51
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #3542 Dátum: 2018.03.18 09:49:45 »
Vicces dolog történt. Amikor a csatlakozót megnéztem, mind a fekete (piros csíkkal), mind a világoskék (sárga csíkkal) kábelekben volt gyújtáskor áram. Teljesen jól funkcionált is a dolog, mígnem mostanában melegebbre fordult az időjárás és ki nem derült, hogy ha megy a klímakompresszor, akkor a feketében nincs áram. Klíma nélkül oké volt minden továbbra is. Ma átkötöttem a kékre és egy gyors teszt alapján tökéletes. Világít a DRL akkor is, ha megy a klíma vagy a hűtőventillátor.
Szia ----1 fényképpel tudnál segíteni ?én is drl-t szeretnék,de eddig nem találtam +12v-t

ceze

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 21
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #3543 Dátum: 2018.03.25 12:29:50 »
Szia! A vízcsöveket lehúzásuk előtt egy-egy pillanatszorítóval szorítsd össze, akkor csak annyi hűtővíz vész el, amennyi a házban van. A visszaszerelés után persze légteleníteni kell a rendszert.

Sziasztok,
Végezetem a motor szívó oldali tisztításával, most úgy tűnik rendben van szépen megy a motor, a katalizátor hiba sem jön elő szóval bizakodó vagyok :D.
Elsőként nagyon szépen köszönöm mindenkinek a segítségét és tanácsait nagyon sokat segítettek.
Gondoltam leírom a tapasztalatokat ha valaki hasonló lelkes ám amatőr szerelő ezzel próbálkozna ne fusson bele abba amibe én:
1. Bármit is gondoltál arról, hogy mennyi idő lesz szorozd meg 2vel. (iszonyat sok beragadt, beszorult, berohadt csavar és cső lesz ami egy ilyen idős autónál megszokott de én nem gondoltam hogy kb mindegyik az lesz)
2. Én szétkaptam teljesen a fojtószelep házat leszedtem az alapjárati sebesség mérő szenzort is, itt van egy tömítés, amit semmivel nem lehet pótolni, csak az ide gyártottal (22215)
3. A házba be és kimenő vízcsövek teljesen bele vannak gyógyulva (igen nekem ez nem volt egyértelmű hogy ott van egy rész ami hűtővizes!!) ezek nélkül ki se lehet venni a házat azt a két csövet én csak levágni tudtam, így azokat is érdemes előre beszerezni: 16264, 16261 (a toyota már nem gyártja így valszeg csak után gyártott lesz vagy egy másik csőből kell méretre vágni), mindkettő 8as belső átmérőjű. Hogy ne keljen teljesen leengedni a hűtővizet én két csavart tettem bele a csőbe ideiglenesen (úgy is kuka mindkettő mindegy neki) A szorítók egyszerűen nem fértek oda. A csövek olyan picik és annyira méretre szabottak hogy ha levágod akkor kuka is.
4. Nekem a pillangószelep szinte tiszta volt, és a ház is csak az alapjárati sebességmérő szenzor forgórésze volt teljesen elkoszolódva. Van akinek oda a tömítés hibája miatt belemegy a víz is, nekem csak a kosz miatt akadt, szorult nem forgott szépen. De mire leszedtem... 4 csavar rögzíti a házhoz, 2 a szenzort a forgólapáthoz. Na nekem ezeket fúrni kellett egyrészt mivel teljesen össze voltak rohadva, másrészt, a szenzort rögzítő csavarok valami torxhoz hasonlító de 5 ágúak voltak,  így lehetetlen volt a leszedésük.
5. az összeszerelésnél én mindenhova ahova csak lehetett kentem univerzális tömítőanyagot. Valami szilikonos kék cucc, bírja a meleget az olajat a vizet mindent. Érdemes mert hiába tisztítasz meg mindent tökéletesen már vannak kis vetemedések.
6. Én a végén vettem észre hogy a ház felső részéből a motorba tartó légcső (12261) el van repedve, és baromi kemény, ezért azt is cseréltem, nehogy már a repedés miatt szívjak megint.

Gondolom sok embernek ezek evidens és egyszerű dolgok de én rendesen megszenvedtem vele, és főleg hogy ide oda rohangáltam a bolt és az autóm között, persze szerelés közben találtam ezeket így több össze és szétszerelés volt.... Tudom tudom amatőr dolog azóta találtam ezt az oldalt: http://toyotamarket.ru/eu/ itt minden ábra megvan ami csak kell.
De gondoltam leírom hátha valakinek megspórolom a többszöri utat a boltba, és a várakozást a rendelések megérkezésére.

De ne értsétek félre imádtam csinálni, és jó érzés hogy végre sikerült az ami egyébként több szerelőnek nem (jó nem voltak toyota specifikus szerelők, de akkor is).
Még egyszer köszönöm mindenkinek a segítséget, remélem egy ideig most nem turkálok a motortérbe mert minden tökéletes :D


« Utoljára szerkesztve: 2018.03.25 12:45:30 írta ceze »

Tshuhash

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 662
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #3544 Dátum: 2018.03.25 13:09:58 »
.... Tudom tudom amatőr dolog azóta találtam ezt az oldalt: http://toyotamarket.ru/eu/ itt minden ábra megvan ami csak kell.
De gondoltam leírom hátha valakinek megspórolom a többszöri utat a boltba, és a várakozást a rendelések megérkezésére.
Sokan hasznaljak/hasznaljuk meg a toyodiy.com oldalt. Ezen is ugyanigy lehet abrakat, gyari cikkszamokat keresni. Ezen kivul a megazip.net is hasznalhato hasonlo celokra. Ez utobbirol rendelni is lehet gyari alkatreszeket, illetve ajanlott beszerzesi forras meg az amayama.com. Mivel ez a ketto kulfoldi webaruhaz, elsosorban a megelozo karbantartasoknal celszeru(bb) ezekrol rendelni, mivel beletelik 1,5-2 hetbe, mire megerkezik a csomag. Viszont sok gyari alkatresz sokkal olcsobb, mint otthon.
Tshuhash
'03 Lexus IS300 JCE10

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4159
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #3545 Dátum: 2018.03.25 14:21:38 »
...
Tök pozitív, hogy megoldottad, és aztán meg is osztottad a közösséggel.   :clap:

atulaj

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 7
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #3546 Dátum: 2018.03.26 21:57:12 »
Sziasztok!

Egy 2001-es Avensis T22 facelift tulajdonos lettem. A forgalmi szerint 3ZZ-FE motor van a kocsiban (1598 cm3 és 81kW). Azt szeretném kérdezni, hogy ebben vezérmű szíj vagy lánc van, illetve kell-e cserélni ezeket bizonyos időközönként?

(a közérdekű tudnivalókat néztem, de ott nem találtam erre vonatkozó információt)

Tshuhash

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 662
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #3547 Dátum: 2018.03.27 12:03:16 »
Sziasztok!

Egy 2001-es Avensis T22 facelift tulajdonos lettem. A forgalmi szerint 3ZZ-FE motor van a kocsiban (1598 cm3 és 81kW). Azt szeretném kérdezni, hogy ebben vezérmű szíj vagy lánc van, illetve kell-e cserélni ezeket bizonyos időközönként?

(a közérdekű tudnivalókat néztem, de ott nem találtam erre vonatkozó információt)
A ZZ motorok mind lancosak.
Tshuhash
'03 Lexus IS300 JCE10

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #3548 Dátum: 2018.03.27 12:08:59 »
Sziasztok!

Egy 2001-es Avensis T22 facelift tulajdonos lettem. A forgalmi szerint 3ZZ-FE motor van a kocsiban (1598 cm3 és 81kW). Azt szeretném kérdezni, hogy ebben vezérmű szíj vagy lánc van, illetve kell-e cserélni ezeket bizonyos időközönként?

(a közérdekű tudnivalókat néztem, de ott nem találtam erre vonatkozó információt)
lánc
olajat mennyit eszik?
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

Ismert

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 7
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #3549 Dátum: 2018.03.27 18:14:00 »
Sziasztok!
fordultam már hozzátok, remélhetőleg valakinek most is lesz tapasztalata.
Vezérléscsere a soron nálam, lendkerék+kuplungkiváltással együtt.
Arra jutottunk, hogy egyszerűbb ezt úgy véghezvinni, ha a komplett motort kivesszük, majd utána visszakerül miután megvoltak a cserék.

A kérdés: lehetséges a motort úgy lekötni, és kivenni, hogy a klímakört ne kelljen leszívni, ergo utána tölteni se kelljen? ( 2001-es T22-es D4D motoros , természetesen klímás verzió, hamár ez a kérdésem)

Ha nem ,akkor marad a helyben szerelés, csak pont a két ellentétes oldalon vannak, vagy kell egy klímatöltés utána(viszont mivel jelenleg nincs gondja, inkább nem töltetném feleslegesen.)

Köszi előre is a válaszokat/tapasztalatokat!


micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #3550 Dátum: 2018.03.27 19:35:40 »
Sziasztok!
fordultam már hozzátok, remélhetőleg valakinek most is lesz tapasztalata.
Vezérléscsere a soron nálam, lendkerék+kuplungkiváltással együtt.
Arra jutottunk, hogy egyszerűbb ezt úgy véghezvinni, ha a komplett motort kivesszük, majd utána visszakerül miután megvoltak a cserék.

A kérdés: lehetséges a motort úgy lekötni, és kivenni, hogy a klímakört ne kelljen leszívni, ergo utána tölteni se kelljen? ( 2001-es T22-es D4D motoros , természetesen klímás verzió, hamár ez a kérdésem)

Ha nem ,akkor marad a helyben szerelés, csak pont a két ellentétes oldalon vannak, vagy kell egy klímatöltés utána(viszont mivel jelenleg nincs gondja, inkább nem töltetném feleslegesen.)

Köszi előre is a válaszokat/tapasztalatokat!

Amennyiben fizikailag kifér a hűtési rendszertől és egyebektől,akkó mé ne lehetne?
Csak egy szíjhajtás köti össze a két rendszert.
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

atulaj

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 7
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #3551 Dátum: 2018.03.27 21:12:06 »
lánc
olajat mennyit eszik?

kb 2-3000 km-enként 1 litert.

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #3552 Dátum: 2018.03.27 21:20:05 »
kb 2-3000 km-enként 1 litert.
gyárilag mennyi a türés?? 10.000km alatt 1liter??
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

atulaj

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 7
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #3553 Dátum: 2018.03.27 21:38:34 »
gyárilag mennyi a türés?? 10.000km alatt 1liter??

Nem tudom. De csodálkoznék, ha annyi lenne, szerintem több de csak azért, hogy kevesebben vihessék vissza amíg garis

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #3554 Dátum: 2018.03.27 22:05:31 »
1000km per 1l

elvileg...
kjúrvasoook!!!
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки