Szerző Téma: T22 Avensis és minden mi róla szól  (Megtekintve 767374 alkalommal)

0 Felhasználó és 5 vendég van a témában

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4159
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #3525 Dátum: 2018.03.04 20:54:09 »
Szia,
Köszönöm a gyors választ. Akkor elkezdem a pucolással, illetve igen 420as hibára gondolok, a kiemelésen a lamdaszonda cserére gondolsz?
Nem, a szondát nem kell cserélni, pont ez a módszer lényege, emiatt olcsó. A hibát okozhatja a katalizátor hatásfokának párszázalékos romlása, vagy a katalizátor utáni lambdaszonda elöregedése. Ilyen szondakiemelővel átmenetileg pár évre orvosolható lehet a jelenség azzal, hogy kiemeled a szenzort a közvetlen füstgázáramlásból.
Még olcsóbb megoldás a lambda vezetékére rakott kondenzátor+ellenállás, de ahhoz forrasztgatni kell. A kiemelő telepítése egyszerűbb.

ceze

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 21
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #3526 Dátum: 2018.03.04 21:09:26 »
Oh nem is hallottam meg erről.
Köszönöm utána nézek.

ceze

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 21
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #3527 Dátum: 2018.03.04 22:16:57 »
Ez lehet baromi hülye kérdés, de ez vizsgán számít valamit vagy tök mindegy csak a kipufogógáz határértékeken belül legyen?

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23129
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #3528 Dátum: 2018.03.05 05:44:47 »
Ez lehet baromi hülye kérdés, de ez vizsgán számít valamit vagy tök mindegy csak a kipufogógáz határértékeken belül legyen?
Ha az autód nem teljesíti a rá vonatkozó emissziós határértékeket, simán meghúzhatják a vizsgán.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

ceze

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 21
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #3529 Dátum: 2018.03.05 08:35:06 »
Ha az autód nem teljesíti a rá vonatkozó emissziós határértékeket, simán meghúzhatják a vizsgán.
Azt gondoltam, de maga a kiemelő nem bukótétel igaz? Ha a normanak megfelel akkor átmegy?

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4159
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #3530 Dátum: 2018.03.05 11:30:22 »
Azt gondoltam, de maga a kiemelő nem bukótétel igaz? Ha a normanak megfelel akkor átmegy?
Ha a kocsi teljesíti az előírt értékeket, viszont hibajelzést ad a műszerfalon, akkor nem mehet át. Ha teljesíti az értékeket akkor szondakiemelő mellett szerintem nem húzzák meg, de rá kell kérdezni.

11zsotty44

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 27
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #3531 Dátum: 2018.03.05 23:34:53 »
Sziasztok!

Kisebb problémába ütköztem. A középső szellőző rostélyt nem igazán tudom lezárni, a akármilyen pozícióba állítom a lamellákon jön befelé a levegő. Mennyire bonyolult ezt javítani? Miből áll egész pontosan?

ceze

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 21
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #3532 Dátum: 2018.03.05 23:55:48 »
Sziasztok!

Kisebb problémába ütköztem. A középső szellőző rostélyt nem igazán tudom lezárni, a akármilyen pozícióba állítom a lamellákon jön befelé a levegő. Mennyire bonyolult ezt javítani? Miből áll egész pontosan?
Szia,
Ha az a gondod mint nekem volt, akkor nem túl nehéz. Szedd ki a középkonzolt:

Aztán nézd meg hogy a beömlöknél a szivacs tömítés mennyire van, szétjőve. Ha úgy málik mint nekem akkor cseréld ki mert hiába zárod el a tömítés hiánya miatt akkor is jön be a levegő.

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #3533 Dátum: 2018.03.06 06:02:33 »
Szia,
Ha az a gondod mint nekem volt, akkor nem túl nehéz. Szedd ki a középkonzolt:

Aztán nézd meg hogy a beömlöknél a szivacs tömítés mennyire van, szétjőve. Ha úgy málik mint nekem akkor cseréld ki mert hiába zárod el a tömítés hiánya miatt akkor is jön be a levegő.

Neked hogy mállott?

de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

ceze

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 21
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #3534 Dátum: 2018.03.06 07:40:13 »
Neked hogy mállott?
Hát ahogy az öreg szivacs szokott, pergett, nem volt rugalmas, latszott hogy nem töltötte be a funkciót.

Bassreflex

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 73
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #3535 Dátum: 2018.03.06 07:50:40 »
Az enyém anno. a szellőzőkön köpködte ki a kisebb nagyobb szivacsdarabokat. Először én, sem tudtam mire vélni, de valóban az elöregedett szivacs tömítést fújta ki az utastérbe. Nem volt látványos, de folyamatos. Nem cseréltem ki, mert eladtam az autót 8 év után.

vanjka87

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 19
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #3536 Dátum: 2018.03.06 18:40:06 »
Tegnap kisebb szerviz volt az autóval. Hátul cseréltem lengőkar silenteket (2 darabot), de amit megküzködtünk a szerelőmmel... Minden gyári volt benne, minden csavar törik, rohad. A lengéscsillapító is kezd csereérett lenni, de mikor kiszedtük az üléseket és a kárpitot, rozsdás látvány fogadott, idő hiányában bele sem kezdtünk. Komolyan, akár mihez ér az ember, azzal mindig van valami baj.

Jó autó ez az Avensis, de érdemes csak újonnan venni. Kész szenvedés javítani.

keeper83

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 671
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #3537 Dátum: 2018.03.07 10:12:55 »
Tegnap kisebb szerviz volt az autóval. Hátul cseréltem lengőkar silenteket (2 darabot), de amit megküzködtünk a szerelőmmel... Minden gyári volt benne, minden csavar törik, rohad. A lengéscsillapító is kezd csereérett lenni, de mikor kiszedtük az üléseket és a kárpitot, rozsdás látvány fogadott, idő hiányában bele sem kezdtünk. Komolyan, akár mihez ér az ember, azzal mindig van valami baj.

Jó autó ez az Avensis, de érdemes csak újonnan venni. Kész szenvedés javítani.

Nem voltak hiú ábrándjaim amikor lengőkar szilenteket cseréltettem a saját autómban hátul. Előre megvettem a gyári csavarokat anyával együtt és eleve így mentem a szerelőhöz, hogy ha flexelni kell, hát rajta, és az új csavarok pici kenéssel mentek a helyükre.

A lengéscsillapító felső bekötésénél a toronyszilent ezek szerint már nálad is átszakadt és beengedi a vizet felfelé. Ha lengéscsillapítóval együtt cserélitek, akkor nagyon könnyű a dolgotok, de ha lengéscsillapítóról le akarod műteni a toronyszilentet, az jó móka tud lenni.
Az anya rárohad, a lengéscsillapító szára elforog a szilentben, mert a gyári sliccelés a rohadás miatt rögtön megszűnik létezni az első lazítási próbálkozáskor.
Jó ha tudod, hogy a toronyszilent és a lengéscsillapító között van egy távtartó (90387-15027), amit nem kapsz egyik alkatrészhez sem és ilyen rohadt állapotban roncsolás nélkül nem szedhető ki.
Én anno csak a toronyszilentet cseréltem, ezért nem kis műtét volt a berohadt anya ledarálása úgy, hogy a lengéscsillapító nyaka és menete használható maradjon. Én eleve úgy indultam neki, hogy a toronyszilenten kívül megvolt ez a gyári linkelt távtartó és a gyári csavar a lengéscsillapító végére. Így 2-3 óra alatt meg is voltam egy oldallal :) Az új szilentet vastagon kinyomtam tömítővel az illeszkedéseknél, hogy víz semmiképpen ne tudjon felfelé közlekedni tovább a kabinba.
Kis illusztráció.

Jó szórakozást!

Ha még ilyen új vagy a berohadásokat illetően, akkor a hátsó stabilizátor szilent leszorító csavarjaival is finoman bánj, mert azok anyái a bölcsőbe vannak behegesztve belülről és könnyen elfordulnak, letörnek és így lesz az egyszerű szilentcseréből komplett hátsó bölcső lebontás furkálás, hegesztés és minden visszaépítés. Én ezt anno tapasztalt Toyota-s szerelőre bíztam magánban és neki beletörés nélkül sikerült kigyógyítania 4-ből 3 csavart, míg a negyediknél inkább kihajtotta a szilent rögzítőlemezét, hogy ne kelljen beleszakítani. Kicsit erőltetve, de belement az új gyári szilent és simán ment minden vissza. Ez is egy jó móka :)

Másik szerelő, aki pedig az első futóművet bontotta meg pár évre rá dicsérte, hogy minden egyből, könnyen lazult, nem volt rohadás, pedig látszott, hogy ő turkál ott először. Szóval ez is érdekes.
« Utoljára szerkesztve: 2018.03.07 10:17:03 írta keeper83 »

vanjka87

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 19
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #3538 Dátum: 2018.03.08 13:49:14 »
Nem voltak hiú ábrándjaim amikor lengőkar szilenteket cseréltettem a saját autómban hátul. Előre megvettem a gyári csavarokat anyával együtt és eleve így mentem a szerelőhöz, hogy ha flexelni kell, hát rajta, és az új csavarok pici kenéssel mentek a helyükre.

A lengéscsillapító felső bekötésénél a toronyszilent ezek szerint már nálad is átszakadt és beengedi a vizet felfelé. Ha lengéscsillapítóval együtt cserélitek, akkor nagyon könnyű a dolgotok, de ha lengéscsillapítóról le akarod műteni a toronyszilentet, az jó móka tud lenni.
Az anya rárohad, a lengéscsillapító szára elforog a szilentben, mert a gyári sliccelés a rohadás miatt rögtön megszűnik létezni az első lazítási próbálkozáskor.
Jó ha tudod, hogy a toronyszilent és a lengéscsillapító között van egy távtartó (90387-15027), amit nem kapsz egyik alkatrészhez sem és ilyen rohadt állapotban roncsolás nélkül nem szedhető ki.
Én anno csak a toronyszilentet cseréltem, ezért nem kis műtét volt a berohadt anya ledarálása úgy, hogy a lengéscsillapító nyaka és menete használható maradjon. Én eleve úgy indultam neki, hogy a toronyszilenten kívül megvolt ez a gyári linkelt távtartó és a gyári csavar a lengéscsillapító végére. Így 2-3 óra alatt meg is voltam egy oldallal :) Az új szilentet vastagon kinyomtam tömítővel az illeszkedéseknél, hogy víz semmiképpen ne tudjon felfelé közlekedni tovább a kabinba.
Kis illusztráció.

Jó szórakozást!

Ha még ilyen új vagy a berohadásokat illetően, akkor a hátsó stabilizátor szilent leszorító csavarjaival is finoman bánj, mert azok anyái a bölcsőbe vannak behegesztve belülről és könnyen elfordulnak, letörnek és így lesz az egyszerű szilentcseréből komplett hátsó bölcső lebontás furkálás, hegesztés és minden visszaépítés. Én ezt anno tapasztalt Toyota-s szerelőre bíztam magánban és neki beletörés nélkül sikerült kigyógyítania 4-ből 3 csavart, míg a negyediknél inkább kihajtotta a szilent rögzítőlemezét, hogy ne kelljen beleszakítani. Kicsit erőltetve, de belement az új gyári szilent és simán ment minden vissza. Ez is egy jó móka :)

Másik szerelő, aki pedig az első futóművet bontotta meg pár évre rá dicsérte, hogy minden egyből, könnyen lazult, nem volt rohadás, pedig látszott, hogy ő turkál ott először. Szóval ez is érdekes.

A bölcső csavarokból is sikerült már beletörni egyet, ahogy mondod hegesztés, fúrás lett a vége. Mindig meg kell küzdeni egy-két alkatrész cseréjével. Köszönöm a tippet és a segítséget! A lengéscsillapító cseréjéhez rászánunk egy napot :)

ceze

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 21
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #3539 Dátum: 2018.03.12 11:30:58 »
Ki kell pucolni a fojtószelepet, alapjárati motor szelepet(idle air control valve), EGR-t ha van. Légtömegmérőt nem írom, mert írtad hogy az megvolt. Ha katalizátor hiba alatt P0420 hibakódra gondolsz, és a kipuffogó értékek rendben vannak, akkor meg lehet próbálni egy szondakiemelőt.

Sziasztok,
Kitakarítottam a folytószelepet, EGR nincs így azt nem, viszont az alapjárati motor szelepet nem tudtam, mert 1. berohadtak a csavarok 2. 2db vízcso megy bele amit értek hogy miárt van ott, de a hutovíz leeresztése nélkül nem tudom kiszedni az egész házat? ti hogy oldottátok meg? Mert ha lehúzom a csövet ömlik belole a víz.

Egyébként köszönöm a tippet már így is szépen kultúráltan jár a motor, már csak közvetlen az indítás után játszik kicsit a fordulattal, de ez 1-2 percen belül elmúlik. Melegen már szépen jár, gondolom a takarításnak köszönhetoen.

Köszi:
Ceze