Szerző Téma: T22 Avensis és minden mi róla szól  (Megtekintve 774341 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

11zsotty44

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 27
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #3465 Dátum: 2018.01.21 19:38:28 »
...alku mivoltában is kompromisszumra kész vagyok (legyen annak tárgya pl. 4 új gumiabroncs, a vevő választása szerint téli vagy nyári, vagy a klíma javítása, vagy összegszerű alku), mely csak a vevő tárgyalóképességén múlik  :). Ez azért is van így, mert az ár relatíve magas (az adott autóhoz mérten nem, de kortársaihoz igen), az alku pedig ezt kompenzálja.
Telefonon tényleg nem vagyok elérhető a nap 90%-ában, de a meglátás is jó, mert valóban csak VEVŐK jelentkezését várom.

Kedves 2 méteres kollega. Kicsit off-topic talán, de jómagam is 2 méteres magassággal rendelkezem és egy t22es avensist hajtok. Csak kiváncsiságból te milyen üléspoziciót használsz és mennyire tartod kényelmesnek a kocsit?

ghx

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 16
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #3466 Dátum: 2018.01.21 21:48:11 »
Kedves 2 méteres kollega. Kicsit off-topic talán, de jómagam is 2 méteres magassággal rendelkezem és egy t22es avensist hajtok. Csak kiváncsiságból te milyen üléspoziciót használsz és mennyire tartod kényelmesnek a kocsit?
Véleményem szerint nem off téma, mert a T22 és minden mi róla szól témakörbe bele fér a típus helykínálata, ülésbeállítás, vagy éppen hogy miért adod el vagy veszed meg. Kérdésedre válasz: túl nagy választék -az ülésbeállítási dimenziók hiányában- nincs. De ahogy én használom: ülés leghátra tolva, támla függőlegesnél kicsit hátrébb döntve. Így a kormánykerék jó helyre esik, kényelmes. Szélességben a hely szintén megfelelő (ha nem ül mellettem senki). Viszont a lábam még kívánna minimum egy, de talán két furatnyit is hátrafelé az ülés sínjén, mert túl bezártnak/behajlítottnak érzem, térdem nyomja a középkonzol.
Fentiek miatt mögöttem csak kb 10 cm van a támla és a hátsó ülés között. Mindebből az következik, hogy én  határeset, de mondhatom akár azt is, hogy elvagyok az autóban, viszont aki mögöttem ül, már biztos kényelmetlenül érzi magát.
Ha a leghátsó pozícióból kettőt előre állítok, úgy viszont már bármilyen beállítás mellett is határozottan rossz és kényelmetlen vezetni, mögöttem pedig csak elviselhetővé válik a hely bősége, nem pedig kényelmessé (párom is magas), én magam mögé nem tudok bemászni, ha meg behajtogatom magam, nem férek és a tető miatt félre döntve fér el a fejem.
41 autóm volt már és inkább csak nagyok (off márkák: BMW 7, Mercedes S, Peugeot 607, Jaguar...) , amiből adódik, hogy hely bőségéhez vagyok szokva, ami részemről és a mögöttem ülők részéről meghatározza a kényelmet is. Viszont előbbi autók a Toyotáinknál csak hely és ezáltal kényelem szempontjából voltak jobbak. Részemről extrák nem hatnak meg, fenntartási költségben és megbízhatóságban pedig a Toyotától fényévekre járnak. Sajnos negatív irányban. Ez az autó, az Avensis, minden szempontból jó választás volt, csak lenne két számmal nagyobb  :)
Pillanatnyilag a benzin üzem, manuális váltó pártján vagyok. Amit szeretnék, Avensis-nél nagyobb belső tér, legalább hasonló megbízhatóság, fogyasztás 12 alatt legyen max 1 M Ft-ért, max 18 évesen. Egyetlen ilyen autót találtam, ami méltó utódja is lenne megfelelve mindennek: https://www.hasznaltauto.hu/auto/toyota/camry/toyota_camry_2.4-12452743
Viszont ez az egy van ilyen, ha ez elkel, fogalmam nincs mit vennék helyette (már ha az Avensisünk is elkelne. Ha...).
« Utoljára szerkesztve: 2018.01.21 22:13:18 írta ghx »

11zsotty44

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 27
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #3467 Dátum: 2018.01.21 23:54:33 »
Véleményem szerint nem off téma, mert a T22 és minden mi róla szól témakörbe bele fér a típus helykínálata, ülésbeállítás, vagy éppen hogy miért adod el vagy veszed meg. Kérdésedre válasz: túl nagy választék -az ülésbeállítási dimenziók hiányában- nincs. De ahogy én használom: ülés leghátra tolva, támla függőlegesnél kicsit hátrébb döntve. Így a kormánykerék jó helyre esik, kényelmes. Szélességben a hely szintén megfelelő (ha nem ül mellettem senki). Viszont a lábam még kívánna minimum egy, de talán két furatnyit is hátrafelé az ülés sínjén, mert túl bezártnak/behajlítottnak érzem, térdem nyomja a középkonzol.
Fentiek miatt mögöttem csak kb 10 cm van a támla és a hátsó ülés között. Mindebből az következik, hogy én  határeset, de mondhatom akár azt is, hogy elvagyok az autóban, viszont aki mögöttem ül, már biztos kényelmetlenül érzi magát.
Ha a leghátsó pozícióból kettőt előre állítok, úgy viszont már bármilyen beállítás mellett is határozottan rossz és kényelmetlen vezetni, mögöttem pedig csak elviselhetővé válik a hely bősége, nem pedig kényelmessé (párom is magas), én magam mögé nem tudok bemászni, ha meg behajtogatom magam, nem férek és a tető miatt félre döntve fér el a fejem.
41 autóm volt már és inkább csak nagyok (off márkák: BMW 7, Mercedes S, Peugeot 607, Jaguar...) , amiből adódik, hogy hely bőségéhez vagyok szokva, ami részemről és a mögöttem ülők részéről meghatározza a kényelmet is. Viszont előbbi autók a Toyotáinknál csak hely és ezáltal kényelem szempontjából voltak jobbak. Részemről extrák nem hatnak meg, fenntartási költségben és megbízhatóságban pedig a Toyotától fényévekre járnak. Sajnos negatív irányban. Ez az autó, az Avensis, minden szempontból jó választás volt, csak lenne két számmal nagyobb  :)
Pillanatnyilag a benzin üzem, manuális váltó pártján vagyok. Amit szeretnék, Avensis-nél nagyobb belső tér, legalább hasonló megbízhatóság, fogyasztás 12 alatt legyen max 1 M Ft-ért, max 18 évesen. Egyetlen ilyen autót találtam, ami méltó utódja is lenne megfelelve mindennek: https://www.hasznaltauto.hu/auto/toyota/camry/toyota_camry_2.4-12452743
Viszont ez az egy van ilyen, ha ez elkel, fogalmam nincs mit vennék helyette (már ha az Avensisünk is elkelne. Ha...).

A t25ben egyébként növekedett a belső tér? Vagy csak a 27nél volt ugrás?

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #3468 Dátum: 2018.01.22 06:57:24 »
A t25ben egyébként növekedett a belső tér? Vagy csak a 27nél volt ugrás?

 :eek: :eek:

nem t22-e van ghx cartársnak?
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

ghx

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 16
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #3469 Dátum: 2018.01.22 10:32:49 »
:eek: :eek:

nem t22-e van ghx cartársnak?
T22-esem van. Hogy melyik típus lett tágasabb, azt nem tudom, de nem is érint, mert 1 M Ft-ból egyiket sem tudom megvásárolni.

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9387
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #3470 Dátum: 2018.01.22 12:33:11 »
T22-esem van. Hogy melyik típus lett tágasabb, azt nem tudom, de nem is érint, mert 1 M Ft-ból egyiket sem tudom megvásárolni.
DonPrego hasonló méretekkel évek óta játssza, hogy melyik kocsiba fér bele. Kipróbált mindent ... így lett a Lancia Kappa. De mivel az meghalt, így mostanában egy G Astraba hajtogatja be magát (viszont nem ül mögötte senki)  :D

Adamoooo

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 21
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #3471 Dátum: 2018.01.22 13:07:02 »
Sziasztok!

Üzemanyagszűrőt szeretnék cserélni az autóban. Dízel 2000 köbcentis 110 lóerős, 1cd motorkódú. Láttam youtube-on több videót is, de van amit érdemes még tudni a szűrő cseréjével kapcsolatban?

Köszönöm előre is a segítséget. :)

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #3472 Dátum: 2018.01.22 14:31:22 »
DonPrego hasonló méretekkel évek óta játssza, hogy melyik kocsiba fér bele. Kipróbált mindent ... így lett a Lancia Kappa. De mivel az meghalt, így mostanában egy G Astraba hajtogatja be magát (viszont nem ül mögötte senki)  :D

Hol ül a Don? Mit követett? el :D
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9387
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #3473 Dátum: 2018.01.22 14:43:19 »
Hol ül a Don? Mit követett? el :D
Astrán ül, mert vett egy Kappát és nem tudom mennyit kapott érte  :D

ghx

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 16
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #3474 Dátum: 2018.01.22 14:48:47 »
DonPrego hasonló méretekkel évek óta játssza, hogy melyik kocsiba fér bele. Kipróbált mindent ... így lett a Lancia Kappa. De mivel az meghalt, így mostanában egy G Astraba hajtogatja be magát (viszont nem ül mögötte senki)  :D
A kappa sem nagy autó, a G meg még kisebb. Én Camry-t szeretnék.

Tshuhash

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 662
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #3475 Dátum: 2018.01.22 16:24:06 »
A kappa sem nagy autó, a G meg még kisebb. Én Camry-t szeretnék.
A Camry szerintem jo valasztas. Nekem is volt egy 4 evig. '98-as, 3.0 V6, automata. Mondjuk ez neked tobb szempontbol is kiesik (elmult mar 18, es automata), de nagyon pozitiv tapasztalataim voltak vele. Hosszutavon a fogyasztast siman lehetett 9 alatt tartani hala a tempomatnak, viszont belul az Avensisnel joval nagyobb a hely, a csomagtartoja pedig oriasi. 3 eve adtam el 950-ert, alku nelkul, ismerosnek, azota is nagy orommel es megelegedettseggel hasznalja. Ezzel a kasznival 2001-ig gyartottak, volt belole 2.2-es, manual valtos is. Sajnos otthon nem igazan elterjedt, mobile.de, autoscout is csak nehany talalatot hoz fel, tehat nem konnyu jot talalni, de en a helyedben ezt a fajtat sem utasitanam rogton el.
Tshuhash
'03 Lexus IS300 JCE10

ghx

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 16
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #3476 Dátum: 2018.01.22 16:49:16 »
A Camry szerintem jo valasztas. Nekem is volt egy 4 evig. '98-as, 3.0 V6, automata. Mondjuk ez neked tobb szempontbol is kiesik (elmult mar 18, es automata), de nagyon pozitiv tapasztalataim voltak vele. Hosszutavon a fogyasztast siman lehetett 9 alatt tartani hala a tempomatnak, viszont belul az Avensisnel joval nagyobb a hely, a csomagtartoja pedig oriasi. 3 eve adtam el 950-ert, alku nelkul, ismerosnek, azota is nagy orommel es megelegedettseggel hasznalja. Ezzel a kasznival 2001-ig gyartottak, volt belole 2.2-es, manual valtos is. Sajnos otthon nem igazan elterjedt, mobile.de, autoscout is csak nehany talalatot hoz fel, tehat nem konnyu jot talalni, de en a helyedben ezt a fajtat sem utasitanam rogton el.
Meg lenne a Camry, van egy kiválasztott. Csakhogy, az Avensisért nem kapkodnak, az a legnagyobb probléma.
Alku vagy ajánlat sincs. Persze 500.000-ért sem fogom eladni, akkor inkább kuporgunk benne még egy kicsit.

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #3477 Dátum: 2018.01.22 18:05:48 »
Astrán ül, mert vett egy Kappát és nem tudom mennyit kapott érte  :D

 :clap: :clap:
De ha kész lesz a talján vas azzal lesz csak Sic itur per asperam ad Astra!  :D
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

keeleios

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 22
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #3478 Dátum: 2018.01.24 19:33:23 »
Sziasztok!

Következő lenne a "problémám":

T22es 1.6 vvti avensisem van. 2001es évjárat. Meleg motornál álló helyben, pl lámpánál, érezhetően rázza a kasztnit a 3zz-fe motor. Alapjárat is visszazuhan majdnem 500ig. Tény hogy nagyon halk lesz a motor, de a rezonancia kicsit zavar.

Mi lehet ennek az oka? Gyárilag ennyire alacsonyat forog, csak már a motortartó nem bírja teljesen elnyelni? 270e van a kocsiban.

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #3479 Dátum: 2018.01.24 20:28:58 »
Sziasztok!

Következő lenne a "problémám":

T22es 1.6 vvti avensisem van. 2001es évjárat. Meleg motornál álló helyben, pl lámpánál, érezhetően rázza a kasztnit a 3zz-fe motor. Alapjárat is visszazuhan majdnem 500ig. Tény hogy nagyon halk lesz a motor, de a rezonancia kicsit zavar.

Mi lehet ennek az oka? Gyárilag ennyire alacsonyat forog, csak már a motortartó nem bírja teljesen elnyelni? 270e van a kocsiban.
Keresd meg a szerelődet és kérj egy alapos takarítást ezekre:
  • légtömegmérő
  • fojtószelep
  • üresjárati szabályozószelep

A lámpánál remegés ettől meg fog szűnni, ill. ha van olyan jelenséged, hogy hidegben nagyon felmegy a fordulatszám pár percre, nagy valószínűséggel az is meg fog tőle szűnni.