A 2002 végén gyártott (facelift) T22 vészfékezéskor villogtatja a féklámpát vagy ez akkor még nem volt divat?
Más. ODB-n keresztül le lehet kérdezni a víz- és olajhőfokot? Kívácsi vagyok, hogy mikorra szokott rendesen bemelegedni a motor a napi ingázásban, pláne ilyen hidegben.
Nem villogtat féklámpát.
OBDII csatin keresztül a vízhőfok figyelemmel kísérhető, de gyárilag olajhőfok mérő nincs benne, legalábbis, annak esetleges adata nem nyerhető ki OBDII-n keresztül.
A facebookon tegnap mozso barátunk osztotta meg videóját tanulságként. -13 Celsiusban 3 hét állást követően indította nem éppen gyári E12 1,6 vvt-i-jét (valójában 1,8-as és turbós, kb 250-260LE). Az olaj -13,5 Celsiusról indult, de 3 perc alapjáratot követően is "csak -2 Celsiusig "melegedett", amikor is, a fordulatszám már csak 1000 közeli volt. Tehát, ebben a hidegben, ha teheted, talán érdemes ezt a 3 percet terhelés nélkül járatni, majd ezt követően elindulva is nagyon óvatosan terhelni a motort. Az olajhőfoknak saccom szerint, kellhet legalább 15-20 perc normál (2000-3000 fordulat/perc) használat, mire elérheti az üzeminek mondható hőfokot. A vízhőfok már pár perc elteltével kimozdul és viszonylag gyorsan eléri az üzemi hőfokot, de ekkor az olaj még hideg!