Pár kérdés felmerült bennem a 3ZZ-FE motoros T22-esemmel kapcsolatban. Elnézést a lüke kérdésekért, autó(motorok)hoz nem értek, nem vagyok képben ezekkel a dolgokkal, csak tudni szeretném kb. mire számítsak majd.
Most járok 116e km-nél. A gépköny a segédhajtószíjra csak ellenőrzést ír 105e km-nél és utána 15e km-enként / évente. Bízom benne, hogy a szokásos éves karbantartásnál tényleg rendesen megnézik és szólnak ha már csereérett...
![mosoly :)](https://forum.toyotaclub.hu/Smileys/set1_b/01_pofa.gif)
Gyakorlatban mégis kb. mikorra szokott csereérett lenni és milyen egyéb dolgok cseréjét hozza magával? Más autóknál szoktam olvasni görgők meg vízpumpa és egyebek cseréjét, ez itt is kell / érdemes és kb. milyen költség szokott lenni?
A másik ilyen a váltóolaj, amire csak ellenőrzést írnak, de nem hiszem, hogy ténylegesen valaha is ellenőriznék a szervízben. Elvileg élettartam töltésű, persze ki tudja, hogy a gyártó hány éves élettartamra tervezte az autót...
Múlt csütörtökön dugóban araszolva egyszercsak egy érdekes jelenség jött elő: az alapjárat lefulladásközeli és kb ezres fordulatszám között ugrált oda-vissza. Ha rápöccintettem a gázpedálra, akkor kb. 10 másodpercig jó volt, aztán megint kezdte. Hibajelző lámpa nem világított. Csak alapjáraton csinálta, magasabb fordulaton rendben ment a motor. Ezt 3-4 percig csinálta, aztán amilyen hirtelen jött, olyan hirtelenséggel el is múlt a dolog és azóta sem fordult elő. Mi a túró lehetett ez? Talán csak valami kis szennyeződés került valahol a rendszerbe, ami pár perc alatt kitisztult?
A motorháztetőn sajnos már van három pici, gombostűfejnyi felverődés, egészen a lemezig. Ezért az egész motorháztetőt nyílván nem fényeztetem újra
![mosoly :)](https://forum.toyotaclub.hu/Smileys/set1_b/01_pofa.gif)
Mit szoktatok ezekkel csinálni? Arra gondoltam, hogy egyelőre alapos tisztítás után ilyen hibákra ajánlott színtelen lakkot (festéket? franc tudja, hogy mi ez) kenek rá.