Ma elkészült a hátsó ajtó szigetelése is végre. Az időjárás nem túlzottan volt a barátom, kis eső miatt be kellett cuccolnom a ponyvagarázs alá.
KÉPEK ITTEléggé hasonló volt a logikám a munkát illetően az első ajtókhoz, de azért akadt érdekesség:
- Pl. az, hogy az ablakot nem tudtam kivenni. Nem tudom, a fóliások mit és hogyan csináltak (ők elvileg kiszedték az összes fóliázandó ablakot az ajtókból), de én kreatív voltam és vastag Cellux ragasztószalaggal egyszerűen 3 helyen megfogtam az ablaküveget (felhúzott állapotban) és így más könnyen hozzáfértem az ajtólemezhez.
Az első ajtóknál és a hátsóknál is az ablakmozgató mechnaika van útban, így azt itt is el kellett távolítani.
- Itt jött a következő furcsaság: A mechanika motorja itt külön van a síntől. A motort a hangszóró felé néző csatlakoztatón keresztül lehet működtetni, no, ennek a csatinak az széthúzása szép kis nőgyógyászati gyakorlatot igényel.
Ezt követően gyerekjáték volt a munka további része...
Minél nagyobb egybefüggő paneleket vágtam (30x50cm, 30x40cm, 3dbx30x15cm) és hidegen ragasztottam fel. A ragasztást követően megfújattam hőlégfúvóval a felületet és alaposan áthengereztem. Közel tökéletesere sikerült és esztétikusra. Összeszerelésnél megbonyolítottam az életemet és úgy döntöttem, hogy, mivel "egyszer kell rendesen megcsinálni", dobozként lezárom a hátsó ajtót. Tehát, a szerelő nyílást is befedtem a Soudaband-dal. Ezzel azért elment az idő, mert a sok kis lyukhoz külön kellett méretre szabott szigetelődarabkákat vágni, de sikerült. Összeszerelésnél arra is vigyáztam, hogy az elektromos kábeleket is rögzítettem kis szigetelődarabbal a lemezhez, hogy véletlenül se zörögjön semmi. Masszív, áll, mint Katiban a gyerek.
Patentok pontosan ugyanolyan stabilitással foglalták el újra helyüket az ajtóban, mint kiszerelés előtt voltak, emiatt ismételten dícséret illeti a gyártót.
Mivel döcögős úton hallottam hátulról kis nyikorgást, nyekergést, levettem a csomagtérajtó belső burkolatát is, megnézni, mi zörög. Nos, az egyik szélső patent foglalata el volt törve, emiatt a patent nem volt a helyén, mozgott a műanyag burkolat. Loctite pillanatragasztó elővesz, műanyagot megragaszt, patent a helyére.
Javítandó a burkolat felfekvését, a lemezre (a csomagtérajtó belső felülete) is ragasztottam néhány csík Souda-t. Összeszerelésnél a patentoknál a burkolatot csak meg kell nyomni és gyönyörűen a helyükre pattannak. Most már ez is masszívan ér remélhetőleg zörgés nélkül is a helyén marad. Megdöbbentő volt számomra, hogy a műanyag burkolatot levéve, alatta az ablaktörlő szerkezet, a rendszámtáblavilágítás, a lámpatest foglalata és maga az ajtó lemez is - kis túlzással - patikat tisztaságú. Sem beázás, sem vízbefolyás nyoma nem látszik. Hihetelten számomra ez egy 14 éves autótól!
---------------------------------
És eztán szívattam meg magam, de, mint a torkosborz!!! A csomiajtó lecsukásakor olyan érzésem volt, mintha picit a zár szerkezet elmozdult volna és "ferdén" csukódna le az ajtó. Rendben, a rakodóperemet (műanyag burkolat) eltávolítottam, itt sajnos a 4db patentból csak 2-t találtam meg, ezek szépen kivehetők, a másik kettő valszeg eltört, majd pótolni kell. Lényeg, hogy a zárkapmót 2db csavar tartja fixen. Ha ezeket kioldjuk, a kampó eltávolítható. Igenám, csakhogy nekem valahogy sikerült az egyik anyáját - ami bizony a lemez alján van elzártan a furat alatt "rögzítve" - beejtenem a kasztniba. Kivenni lövésem nincs, hogyan fogom...
Csak 4-5db lyuk van, amin egy nem használt fém antennával tudtam pöckölni a csavaranyát odabent. Kiszedni, netán úgy fordítani belül, hogy újra rákapassam a csavarra nem tudom, hogyan lehetséges. Ebben kéne segítség, mert tanácstalan vagyok.
Elhagyni nem fogom, mert a kasztniban van, ez biztos. Csak ott fog zörögni nekem...
A zárkampó alá is vágtam bitumenes szigetelőt és a megmaradt csavart visszahajtva valamennyire sikerült stabillá tenni. A csukódási "félrecsukós probléma" nem lett megoldva, de legalább elbftam...
-----------------------------------
Megnéztem azt is, hogy a csomagtérben hogy állunk gyári szigeteléssel, de igen jó, ezért most nem foglalkoztam vele. Íme:
No, azért, nem mintha nem volna még mit tenni, de egyelőre jól van ez így. Esetleg majd a kerékjáratot vizsgálom meg, hogy gördülési zajokat csökkentsem az autóban...
Az az érdekes, hogy, vagy én vagyok ügyes és jól osztottam be a szigetelőtekercset, de még kb az 1/3-a megvan. Ebből még futná az első ajtó fullos - hifihez! - lezárása, de ehhez előbb kell egy nagyobb lemezt gyártani, amivel áthidalom a baromi nagy szerelőnyílást. Erre majd mehet a szigetelés.
Volt egy igen érdekes és dícséretes megoldás, amivel találkoztam: Az ablaküveg rögzítése a mozgató szerkezethez 2db csavarral történik. De nemcsak ennyiből áll a dolog, hiszen a súlyos üveget könnyen el lehetne ejteni, ha nem elég figyelmes az ember. Nos, itt van egy foglalat, amibe pluszban ül az ablaküveg és a foglalattal támaszkodik meg a fém szerkezeten.
A képen látszik, hogy a menet fölötti kis műanyag foglalatban fixen bele van ragasztva az üveg és ez együtt ül rá a fémre.