Ma megint tuningoltam kicsit az Avensist. Kapott DRL-t meg egy szivargyújtó aljzatot a csomagtérbe.
DRL-ből én az OSRAM 401-est választottam, mert nem láttam értelmét - az amúgy is szabálytalan - DRL-DPL kombónak, hiszen csak helyzetjelzőt sohasem használok, ha meg ég a tompított, akkor mehet a kis 5W-os izzó is mellette, nem sok értelme van felére csökkentett fényerővel járatni a 13-15W-os DRL-t. Ennek a fajtának (ill. bekötésnek) hátránya viszont, hogy az egyik vezetéket a gyújtás pozitívra (KL15) kell kötni, amit pedig elég nehéz megtalálni a motortérben (mert a gyújtáskapcsoló és a biztosíték is a beltérben van és a motortérbe visszatérő kábelek nagy többsége funkcióspecifikus (pl. index, ködlámpa, stb.). A motortérben az utolsó stekkeren találtam végül megfelelő kábelt (magát a motort és közvetlen függelékeit nem mertem bolygatni):
![](https://lh3.googleusercontent.com/-Sn7hz2qDXyI/U24ska7QCGI/AAAAAAAAAJ8/F8KJkStJSY0/w800-h600-no/P1060354_.jpg)
A fekete kábel volt végül a nyertes. Mivel a DRL-hez adott vezeték bőven nem ért el eddig, ezért plusz vezetékkel kellett körbemennem a motortérben:
![](https://lh3.googleusercontent.com/-fRk-0IYR4ZU/U24skabuAjI/AAAAAAAAAJE/lJXp58nCxmo/w800-h600-no/P1060355_.jpg)
![](https://lh5.googleusercontent.com/-raLfVYKA_Kg/U24slAK7gCI/AAAAAAAAAJg/ORwQJIaweIQ/w800-h600-no/P1060356_.jpg)
Ahogy az utóbbi képen is látszik, magát a vezérlőt a légszűrőház mellet helyeztem el (kétoldalas ragasztóval). A cucc hiába kicsi, a motortér annyira zsúfolt, hogy alig tudtam helyet találni neki. Külön nehezítés, hogy a leírása szerint a 80 foknál nagyobb hőséget már nem szereti, ezért a motortól "távol" kell lennie. Az akkusaruk bekötése ugye adja magát, az utolsó vezetéket pedig a helyzetjelzőre kell kötni. A lámpatest csatlakozójánál a zöld vezeték a találat:
![](https://lh6.googleusercontent.com/-_Yh5F_jRioo/U24slMlOzkI/AAAAAAAAAJQ/DE-X54OsZ_M/w800-h600-no/P1060357_.jpg)
Ezzel a vezetékezés kész, jöhetnek a lámpatestek. A beszereléshez nem kell levenni a lökhárítót, elég a motortérnyitó karnál levő takaró műanyagot leszedni (6 oldható patent tartja), ami után a hűtőrács a Toyota jellel együtt előrefelé kicsúsztatható (fészlift előttinél passz, annak a lökhárítója más). Erre azért van szükség, hogy a lámpák kábeleit el tudjuk vezetni a lökhárítóban:
![](https://lh4.googleusercontent.com/-D3MmFc-PyC0/U24skXIv0pI/AAAAAAAAAI4/qaB_qIx2gwU/w800-h600-no/P1060353_.jpg)
Magát a DRL-t közvetlül a ködlámpák mellé tettem, mivel nekem ott amúgy is hiányoznak a takaró lemezek, ott egyszerűen lehet rögzíteni a lámpákat és keveset kell a lökhárítót faragni, de ez már ízlés dolga is, szerintem elég szép, diszkrét lett:
![](https://lh3.googleusercontent.com/-Rf8S77nHQrQ/U24smvRbfsI/AAAAAAAAAKA/7ruNp_brFrw/w800-h600-no/P1060360_.jpg)
A plusz szivargyújtó beszerelése ehhez képest már gyerekjáték. A csomagtér bal oldalának kibontása után eldöntöttem, hogy a rugótorony "takaró lemezén" lesz az aljzat, mert ott egyenes a felület és van mögötte elég üres tér:
![](https://lh5.googleusercontent.com/-bxkmlc0vhpM/U24smgHtfJI/AAAAAAAAAJo/dPBU0QV8KEE/w800-h600-no/P1060361_.jpg)
Testet lehet adni neki a hátsó ajtó mellett egy csavaron, a pozitívot pedig előre vezettem az ajtók tetejénél (a tolatóradar kijelzőjéhez hasonlóan), majd le az A oszlopon, be a középkonzol mögé. A konzolt kiszedve lehet hozzáférni. Nőgyógyász előképzettség előny, de a csatlakozót lehúzva multiméterrel szépen ki lehet mérni a pozitív vezetéket és mehet rá a vámpír. A képen sajnos alig látszik, mert nem fért be rendesen a fényképező.
![](https://lh5.googleusercontent.com/-nkDZD6BwNkA/U24snUOcWvI/AAAAAAAAAJw/9tImii6Iny4/w800-h600-no/P1060364_.jpg)
Remélem megjelennek a képek rendesen mert elég vacakul lehet linkelni a google drájvról. Át kellett tenni a plusba és így már van direkt cím. Ki érti ezt?