Szerző Téma: T22 Avensis és minden mi róla szól  (Megtekintve 777354 alkalommal)

0 Felhasználó és 3 vendég van a témában

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #1125 Dátum: 2014.03.25 09:20:50 »
Nem. Első sorban sztem nem ilyen "felújításhoz", hanem az egészséges felületre permetezve ajánlják.  :hmmmm:

A Corit lekezeltem anno, az jó is lett, egészen a balesetig nem volt semmi nyom rajta. Lehet, hogy veszek rozsgaátalakítót és azzal kezelem le, majd erre fújok alvázvédőt.  :otlet: Ez elvégre megállítja a rozsdát, az alvázvédő, pedig elfedi a sérülékeny felületet és lekaparni sem nagyon lehet. Sztem pár évig nem jut át rajta a só...
Íme a mostani helyzet:



Hétvégén, ha jó idő lesz, kijavítom. Sajnos, bármennyire is alapos voltam ősszel (mindkét dobot kifújtam alvázvédővel), a korrózió nem hülye: ahol vékonyabb a védőréteg, ott támad. Tanulság: az alaposnál is alaposabban kell lekezelni a felületeket. Ezért, a csiszolást követően 3 réteg alvázvédőt fújok a felületre. Persze, mindezt úgy kezdem, hogy a lökös rögzítő csavarokat eltávolítom és jól kimosom vízzel...  ::)

Érdekes, hogy a kerékívek belső felületén semmi "barnás nyom" nem látszik, mert rendszeresen addig csapatom a nagynyomásúval és ellenőrzöm kézzel, amíg színtelen víz nem folyik ki a dobból. Ott nincs is baj. Sajna emögött a műanyag mögött megáll a kosz és só...  :whistling:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

András1980

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2274
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #1126 Dátum: 2014.03.25 10:00:44 »
Hétvégén, ha jó idő lesz, kijavítom. Sajnos, bármennyire is alapos voltam ősszel (mindkét dobot kifújtam alvázvédővel), a korrózió nem hülye: ahol vékonyabb a védőréteg, ott támad. Tanulság: az alaposnál is alaposabban kell lekezelni a felületeket. Ezért, a csiszolást követően 3 réteg alvázvédőt fújok a felületre. Persze, mindezt úgy kezdem, hogy a lökös rögzítő csavarokat eltávolítom és jól kimosom vízzel...  ::)

Érdekes, hogy a kerékívek belső felületén semmi "barnás nyom" nem látszik, mert rendszeresen addig csapatom a nagynyomásúval és ellenőrzöm kézzel, amíg színtelen víz nem folyik ki a dobból. Ott nincs is baj. Sajna emögött a műanyag mögött megáll a kosz és só...  :whistling:

Alapos vagy, ez dicséretes.

DonPrego

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 7766
  • A Troll
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #1127 Dátum: 2014.03.25 14:13:05 »
Na bojszendgörlz, kimentem neppertelepre, üléspróbáztam két kombi avenciszt: hát helygondok nem lesznek mögöttem, kombiban már a fejtér is elegendő hátul. Ami elgondolkodtató, az a tengelyirányú kormányállítás: Ha koppig hátratolom az ülést, akkor kormányzásnál éppenhogy elfér a kezem a combom mellett (kormányvédővel már akadna), viszont a sztenderd csukló a kormány tetején dolog már nem jön össze. Ha kicsit előrébb tolom az ülést, akkor meg mindjárt annyira kell behajlítanom a lábam hogy beleakad a kezem.
A két konkrét példány, persze próbaút nem vót:
Egyeske: a vezetőoldalon a küszöb és az első sárhányó fent vonalban vannak, lent nem. A másik oldalon sem, de ott kevésbé. Ha szembe álltam a kocsival, a géptetőnek mintha más lett volna az árnyalata.
Ketteske: ahogy hátratoltam az ülést, az első ami feltűnt hogy a sín, ami le van csavarozva az alvázba, egy ilyen fehéres, vöröses rozsdakupac. A csomagtérajtó nyitója hiányzik, egy piros matrica van az ajtó mögött, amin 21 és sok 0 van. A géptető érdekesen áll
Aki másnak vermet ás az a Stack Pointer

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re: Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #1128 Dátum: 2014.03.25 14:37:32 »
Ha koppig hátratolom az ülést, akkor kormányzásnál éppenhogy elfér a kezem a combom mellett (kormányvédővel már akadna), viszont a sztenderd csukló a kormány tetején dolog már nem jön össze. Ha kicsit előrébb tolom az ülést, akkor meg mindjárt annyira kell behajlítanom a lábam hogy beleakad a kezem.
mer gnóm vagy waze. ;) ;)
nézd má meg azt a motorcserés egynyócast.
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

Myko

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1993
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #1129 Dátum: 2014.03.25 15:07:43 »
Na bojszendgörlz, kimentem neppertelepre, üléspróbáztam két kombi avenciszt: hát helygondok nem lesznek mögöttem, kombiban már a fejtér is elegendő hátul. Ami elgondolkodtató, az a tengelyirányú kormányállítás: Ha koppig hátratolom az ülést, akkor kormányzásnál éppenhogy elfér a kezem a combom mellett (kormányvédővel már akadna), viszont a sztenderd csukló a kormány tetején dolog már nem jön össze. Ha kicsit előrébb tolom az ülést, akkor meg mindjárt annyira kell behajlítanom a lábam hogy beleakad a kezem.
A két konkrét példány, persze próbaút nem vót:
Egyeske: a vezetőoldalon a küszöb és az első sárhányó fent vonalban vannak, lent nem. A másik oldalon sem, de ott kevésbé. Ha szembe álltam a kocsival, a géptetőnek mintha más lett volna az árnyalata.
Ketteske: ahogy hátratoltam az ülést, az első ami feltűnt hogy a sín, ami le van csavarozva az alvázba, egy ilyen fehéres, vöröses rozsdakupac. A csomagtérajtó nyitója hiányzik, egy piros matrica van az ajtó mögött, amin 21 és sok 0 van. A géptető érdekesen áll
Mindenképp kombi kell?  ::)
Egyeske jobb oldaláról hiányzik a D4D felirat. Kicsi csálé az eleje, ködlámpa melletti műanyagok is hiányoznak. Nekem pl még a kuplungpedál állása sem tetszik. Nem nézegetem nagyon,de nálam vonalban van emlékeim szerint.
« Utoljára szerkesztve: 2014.03.25 15:20:53 írta Myko »
Toyota Corolla '02 1.4VVT-i Linea Terra Plus

netferry

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2315
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #1130 Dátum: 2014.03.25 15:13:53 »
Na bojszendgörlz, kimentem neppertelepre, üléspróbáztam két kombi avenciszt: hát helygondok nem lesznek mögöttem, kombiban már a fejtér is elegendő hátul. Ami elgondolkodtató, az a tengelyirányú kormányállítás: Ha koppig hátratolom az ülést, akkor kormányzásnál éppenhogy elfér a kezem a combom mellett (kormányvédővel már akadna), viszont a sztenderd csukló a kormány tetején dolog már nem jön össze. Ha kicsit előrébb tolom az ülést, akkor meg mindjárt annyira kell behajlítanom a lábam hogy beleakad a kezem.

Hogy férsz el akkor a Coriban? Rejtély! :D
Carina E 1.6 xli - Made in Japan '96 -

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #1131 Dátum: 2014.03.25 15:32:08 »

Egyeske: a vezetőoldalon a küszöb és az első sárhányó fent vonalban vannak, lent nem. A másik oldalon sem, de ott kevésbé. Ha szembe álltam a kocsival, a géptetőnek mintha más lett volna az árnyalata.
Ez nem tűnik rossznak, sőt. Viszont ehhez mérten drága is. A 181.000km nekem kicsit hihetetlen, jó az 281e-nek is, bár ki tudja, ugyebár import autó. Sztem a kormány kopottabb a 181e km-nél.
A felszereltsége érdekes, magnó van benne (cd helyett), de 4 elektromos ablakemelő is, ahogy a multikormány is jelen van. Ránézésre egy STYLE lehetett volna, de ez az utolsó kiadású SOL, nem Comfort. Szerintem. Valszeg a cd-rádió extraként lett volna rendelhető, de nem kérték bele.
Ha a motorháztető kicsit eltérő árnyalatú, az leginkább a kavicsfelverődések miatt lehetett fújva, de egy rétegvastagságmérés többet mutatna meg.
A dízel motor állapot mindettől még erősen kérdéses (injektorok, turbo, kettős tömegű), szóval én azt mondom 1M-nál többet ezért nem szabad adni.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #1132 Dátum: 2014.03.25 15:33:36 »
Egyeske jobb oldaláról hiányzik a D4D felirat. Kicsi csálé az eleje, ködlámpa melletti műanyagok is hiányoznak. Nekem pl még a kuplungpedál állása sem tetszik. Nem nézegetem nagyon,de nálam vonalban van emlékeim szerint.
Tényleg, igazad van...  :clap: Akkor valszeg koccos lehetett az eleje... A kuplung pedálon nem tudom, mit látsz, az sztem rendben van. Állásra...
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Myko

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1993
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #1133 Dátum: 2014.03.25 15:45:05 »
Tényleg, igazad van...  :clap: Akkor valszeg koccos lehetett az eleje... A kuplung pedálon nem tudom, mit látsz, az sztem rendben van. Állásra...
Lehet csk a kép csalóka,de mintha mélyebben lenne mint a fék. De lehet tényleg csak a kép szöge miatt van.
Toyota Corolla '02 1.4VVT-i Linea Terra Plus

elpaso

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 326
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #1134 Dátum: 2014.03.25 16:02:23 »
Köszönöm, ez hasznos. :) Igen, gondoltam, hogy magyar nyelvű nem egyszerű. Esetleg valamelyik műszaki kiadótól sem lehet beszerezni?
Én is sokat kerestem ilyent. Le is mentettem a linket mikor rátaláltam..Nem tudom ki fordítaná le, szerintem nincs bent üzlet. Nyomtasd ki és köttesd be :)

DonPrego

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 7766
  • A Troll
Re: Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #1135 Dátum: 2014.03.25 16:34:21 »
mer gnóm vagy waze. ;) ;)
nézd má meg azt a motorcserés egynyócast.
Mé', abban más az ülés? :D
Magánszemélyhez nem megyek csak KP-val a kezemben.
Hogy férsz el akkor a Coriban? Rejtély! :D
Nagyon egyszerűen: mint egy kissámlin, ölemben a műszerfallal :)
És akkor képzeld el hogy Swift után milyen hatalmasnak tűnt elsőre. Igaz már akkor rájöttem: szélesebb de alacsonyabb.
Aztán jött a Decemberi incidens 2,5 év után amikor majdnem legyalultam a szembejövő ódit a jobbos kanyarban. Nem tudom hogy nem jött ki addig ez a gond: vagy lazán nyomtam a 12 órás kézállásban, vagy automatice átfogtam a kormány.
Érdekes módon egy 2006-os Fiestában nincs ilyen gond, ott magasabban van a kormány vagy nem tudom.
Lehet még meg kéne próbálni egy Carina-E-t, ott mélyebben van a középkonzol, jobban szét tudom tenni a lábam, még tetszene is, csak amikor meglátom a motortérben az elosztófedelet ott, ahol nekem a trafó van, elgondolkodom hogy azért ennyire downgradelni talán nem kéne.
Aki másnak vermet ás az a Stack Pointer

DonPrego

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 7766
  • A Troll
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #1136 Dátum: 2014.03.25 16:49:09 »
Mindenképp kombi kell?  ::)
Igen.
Elvárás: férjek el kényelmesen magam mögött, plusz legyen könnyen pakkerolható a csomagtartó.
Aki másnak vermet ás az a Stack Pointer

sghu77

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2439
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #1137 Dátum: 2014.03.25 16:59:50 »
A T22-ben a kombi 7,5 centivel magasabb a többi változatnál és ez érződik is nagyon a beltérben. A sedanban még nekem is "klausztrofóbiám" volt, pedig én csak 180 centi vagyok. :)

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10250
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re: Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #1138 Dátum: 2014.03.25 17:14:56 »
...
Lehet még meg kéne próbálni egy Carina-E-t, ott mélyebben van a középkonzol, jobban szét tudom tenni a lábam, még tetszene is, csak amikor meglátom a motortérben az elosztófedelet ott, ahol nekem a trafó van, elgondolkodom hogy azért ennyire downgradelni talán nem kéne.
Üdv!

Öööö, hát nem tudom, mennyire "downgrade". Én nem nevezném annak. Neked a gyertyákon van 1-1 trafó?
Nekem 310.000 km körül lett cserélve az elosztófedél, a rotor. Kb. 6 ezresért utángyártottban.
Aztán a menyét elrágta a gyújtókábeleket, az volt 10 ezer és emiatt leégett a trafó, az megint 11 ezer. Az 27000 összesen. A lecserélt alkatrészek mind gyáriak voltak még. A cserék közül a legtovább a trafó cseréje tartott, volt max. fél óra, pasztázással, mindennel.
A Corolládhoz mennyi egy darab gyújtótrafó a négyből? Meddig bírják általában?

Annyi még, hogy hihetetlen simán jár a motor, hála Istennek, szóval az a gyújtás eléggé ott van még szerintem. Sajnálom, hogy nem tudok találkozóra járni, hogy megnézhesd :(
Az enyémben Denso gyújtás van, ahol a trafó az elosztófedélben van, bár nem tudom, hogy értetted a kiemelt részt :hmmmm:
« Utoljára szerkesztve: 2014.03.25 17:20:20 írta vd1234 »

Kisfiatal

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3068
  • E12 1.6
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #1139 Dátum: 2014.03.25 17:16:43 »
Íme a mostani helyzet:



Hétvégén, ha jó idő lesz, kijavítom. Sajnos, bármennyire is alapos voltam ősszel (mindkét dobot kifújtam alvázvédővel), a korrózió nem hülye: ahol vékonyabb a védőréteg, ott támad. Tanulság: az alaposnál is alaposabban kell lekezelni a felületeket. Ezért, a csiszolást követően 3 réteg alvázvédőt fújok a felületre. Persze, mindezt úgy kezdem, hogy a lökös rögzítő csavarokat eltávolítom és jól kimosom vízzel...  ::)

Érdekes, hogy a kerékívek belső felületén semmi "barnás nyom" nem látszik, mert rendszeresen addig csapatom a nagynyomásúval és ellenőrzöm kézzel, amíg színtelen víz nem folyik ki a dobból. Ott nincs is baj. Sajna emögött a műanyag mögött megáll a kosz és só...  :whistling:

Sztem valami rozsdagátló-átalakító alapozóval vagy valamivel kend le előtte. Milyen évjárat is a tied ? Ezekben még nincs dobbetét ?