Szerző Téma: T22 Avensis és minden mi róla szól  (Megtekintve 774603 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

keeper83

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 671
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #915 Dátum: 2014.01.22 09:21:28 »
Új regisztrált vagyok, de már régen figyelemmel kísérem a fórum írásait. Amennyiben a kérdésem már valahol előkerült, úgy kérném legyetek elnézőek, segítsetek a nyomára bukkanni.
T22-esbe (D-4D 110LE, 2002), lehet-e tempometot beszerelni?

Az EDC (Electronic Diesel Control) miatt az első D-4D-től kezdve elektromos a gázpedál, sőt van külön kuplungjeladó is (ami ugye tempomatnál fontos, mivel kuplungra is oldania kell). Szóval egy teljesen elektromos verzióra tudsz beruházni. Árat nem tudok, de a kategorizálás miatt fontosak ez említett információk.

keeper83

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 671
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #916 Dátum: 2014.01.22 09:34:48 »
2002-es D-4D kontra OBD történet. Szerelővel nézegettük a hétvégén a kocsit és a következő derült ki. A csatlakozó ugye szabvány OBD, a kommunikáció viszont nem az. Ez eddig az itt elmondottak alapján nem nagy meglepetés. Viszont utána próbálkozásos módszerrel sikerült szóra bírni az ECU-t. A nyertes pedig a régebbi (tán örvénykamrás), 2C-TE motorkódú dízel. Tehát az ahhoz való protokollt használva egy pár dolog lekérdezhetővé válik (pl. turbonyomás, EGR szelep állapota, stb.), de kevesebb, mint ami OBD-n keresztül jönne. A kérdés innentől az, hogy az ELM327-en keresztül vajon lehetséges-e a kommunikáció. A szervizben egy USB-s OBD csatlakozót használtunk, PC-s programmal.

Az OBDII protokoll az egy univerzális, szabványosított és azután a megfelelő dátumoktól kötelezően előírt kommunikáció, melyet a motor környezetvédelmileg fontos hibajelenségeinek automatikus diagnosztikája miatt vezettek be.
Az előtte és azóta is alkalmazott megoldások a gyártó saját megoldásai, gyári szoftverrel és hardverrel mindig működni fog. Ezen kívül léteznek univerzális eszközök, melyek autódiagnosztikai műhelyek számára hozzáférhetők, de itt sem biztos, hogy egy adott típusnál minden a gyári kütyüvel kilvasható paraméterhez hozzáférnek.l. Ezekhez az égvilágon  semmi köze sincs az OBDII szabványos kommunikációra képes ELM327-es kütyünek. Ajánlott olvasmány itt a jobb oldalsávon látható cikkek közül a diagnosztikát, diagnosztikai eszközöket bemutató, tesztelő cikkek!

keeper83

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 671
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #917 Dátum: 2014.01.22 13:00:16 »
A műszerfal szerelésről készítettem egy kollázst. A képek a lépéseket sorban, bal-fentről indulva mutatja be, hogy mit célszerű* megbontani a műszerfalizzók cseréjéhez. A művelet nem vészes, de könnyen el lehet törni patentokat, ha az ember nem jó helyen feszíti meg a burkolatokat.
Az első képen látható, alsó burkolatot 2db csavar fogja és 2db patent.
A kormányt körülölelő burkolatokat a kormány alaphelyzetéből 90 fokkal elforgatva, a kormány jobb- és bal oldalán lévő 1-1db csavar kihajtását lehet levenni (az alsót legalábbis). A felső burkolat maradhat a helyén. Ha a felsőt is ki akarjátok lazítani, akkor a gyújtáskapcsoló melletti csvaart is ki kell szedni, ahogy a kép is mutatja.
A műszeregységet takaró fekete műanyag keretet 2db csavar fogja fent és 2 db patent a két alsó szélén. Nem nagy dolog kilazítani, de kivenni csak a kormány legalsó helyzetbe állításával lehet forgatva.
A műszeregységet még 3db csavar (1db fent, 2db lent) fogja, az könnyebben kijön. A 2db csatlakozó kis kell oldani a hátuljából, csak ezután lehet kifelé forgatva eltávolítani.
...és máris az ölünkben van a műszeregység. Ha megfordítjuk, látható, hogy gyorsan oldható Toshiba foglalatok vannak minden izzónak, több kisebb (kontroll lámpák) és 3db nagyobb (ezek a műszerfal világításért felelősek). Én csak utóbbi 3db-ot cseréltem, jó tanács1, hogy mind3at érdemes egyszerre cserélni, illetve, jótanács2, hogy ne fogdossuk össze az izzó üvegét a kezünkkel. Egyronggyal érdemes megtisztítani, mielőtt a helyére rakjuk. Én még annyit csináltam, hogy a foglalat két kis érzékelőjét kijjebb feszítettem, hogy biztosan jól csatlakozzon és minden mehet vissza fordított sorrendben. 
 
Műszerfal izzó csere

Gyakorlatilag azt mondhatom, hogy az első 5db kép lépéseit már kihagynám, mert azóta már szedtem szét és megoldható, csak félő, hogy nagyon feszül a műszeregység fekete színű kerete a kiszedésnél, ha nem lazítjuk ki a kormány körüli 2db burkolatot. Én azt ajánlom, hogy először szedjétek szét úgy, ahogy én, hogy lássátok, hol és hogyan helyezkednek el a patentok, illetve, hol és hogyan kell őket oldani, hogy ne sérüljön más.

a klímapanel izzóira még vissza fogom tenni a zöld kis sapkákat, ehhez mégegyszer szét fogom szedni a konzolt, de arról is készítettem pár képek.

klímapanel képek

1. lépés, hogy ahogy a kezemmel a képen mutatom, finoman kihúzzátok a konzol betét alját. Ez elég rendesen kapaszkodik, de határozott mozdulattal kijön. Ha az alja kijött, óvatosan kézzel ki-kihúzzátok fölfelé haladva a feljebb lévő részeit is, hogy ne feszüljön.
2. Ha kint van az egész panel, akkor először lehuzigáljátok a 2-3 felső gomb csatiját, ezután kijjeb jön az egész. Szerintem a hifi kábeleit nem kell kihúzigálni (mert ez resetel minden rádió-hifi beállítást + a fed. comp.-ot is), elég egy kis kézügyességgel annyira kifordítani a konzolt, hogy a klímapanel 4db csavarját (2db oldalt, 2db alul fogja) ki tudjátok hajtani. Ennek a hátuljából szintén ki kell húzni a 2db csatlakozót.
3. Klímavezérlő panelt megfordítjátok és látható a 4db fehér, mélyen fekvő foglalat, amit egy kis csavarhúzóval jobbra fordítva már ki is oldhattok. És innen jön az idegtépő játék, kirázni a foglalatot az izzóval együtt...  :D Nem egyszerű, türelem!
4. Az izzók cseréje nem nehéz, csak a foglalatra hajtott lábait kell kiegyenesíteni és kihúzni a helyéről. Ha az izzócsere kész,
5. fordított sorrendben minden vissza.

Remélem, érthető a folyamat és segíthet másoknak.  :)

Szia Bepi!

A 3 darab műszerfali izzóra, ami az óracsoport megvilágításáért felel, tudnál nekem méreteket mondani (esetleg Conrad-os linket is szívesen fogadok)? Úgy néz ki, hogy szükséges lenne a csere...

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #918 Dátum: 2014.01.22 13:25:42 »
Szia Bepi!

A 3 darab műszerfali izzóra, ami az óracsoport megvilágításáért felel, tudnál nekem méreteket mondani (esetleg Conrad-os linket is szívesen fogadok)? Úgy néz ki, hogy szükséges lenne a csere...
Szia, cikkszámot nem tudok, de vegyél 3db jobb minőségű helyzetjelzőbe valót (előre-hátra, rendszámvilágítás!!!) és nem lősz mellé. Sima 5W-os üveglábas kell bele...  ;)
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

keeper83

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 671
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #919 Dátum: 2014.01.22 13:36:25 »
Szia, cikkszámot nem tudok, de vegyél 3db jobb minőségű helyzetjelzőbe valót (előre-hátra, rendszámvilágítás!!!) és nem lősz mellé. Sima 5W-os üveglábas kell bele...  ;)

Köszi. Azt gondoltam speciálisabb, mondjuk, mint a fűtéskonzolé.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #920 Dátum: 2014.01.22 13:41:00 »
Köszi. Azt gondoltam speciálisabb, mondjuk, mint a fűtéskonzolé.
Neeem.  :) Én is meglepődtem rajta, amikor először szétszedtem és láttam, hogy egy mezei helyzetjelző izzó. A zöld színét a Toyota szokásos zöld fényvezető pálcái adják a műszerfalvilágításnak. Ezért is nem működik a színes ledre történő csere. Nem is kell azt bolygatni, 3db egyszerű izzót bele, aztán kész.

De azért kiemelném, hogy érdemes JOBB minőségű kis izzót venni bele, pl Osramot, ne a legolcsóbbat, mert azért kell egy kicsit feszegetni a burkolatokat kiszedéshez. Eltörhet, ha sokat van "használva". Egy helyzetjelzőt is dühítő lehet havonta cserélni emiatt, én oda is jobb minőségű izzót vettem és több, mint fél éve hozzá sem kellett nyúlni.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

keeper83

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 671
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #921 Dátum: 2014.01.22 13:46:09 »
Neeem.  :) Én is meglepődtem rajta, amikor először szétszedtem és láttam, hogy egy mezei helyzetjelző izzó. A zöld színét a Toyota szokásos zöld fényvezető pálcái adják a műszerfalvilágításnak. Ezért is nem működik a színes ledre történő csere. Nem is kell azt bolygatni, 3db egyszerű izzót bele, aztán kész.

De azért kiemelném, hogy érdemes JOBB minőségű kis izzót venni bele, pl Osramot, ne a legolcsóbbat, mert azért kell egy kicsit feszegetni a burkolatokat kiszedéshez. Eltörhet, ha sokat van "használva". Egy helyzetjelzőt is dühítő lehet havonta cserélni emiatt, én oda is jobb minőségű izzót vettem és több, mint fél éve hozzá sem kellett nyúlni.

Jaja, nem ezen fogok spórolni...
Noname: 21 Ft/db
Hella: 45 Ft/db
Osram: 93 Ft/db

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #922 Dátum: 2014.01.22 13:53:57 »
Ennyi...  :cool2:Én nem is pont annyit szoktam venni, amennyi éppen kell, hanem kb 2 garnitúrát, hogy ne kelljen mindig ilyen kis sz*rokért rohangálni.  :)

Annyit a szereléshez, hogy a kormányt billentsd le a legalsó állásba és akkor csak a műszeregység műanyag takaróját kell kivenni ügyesen, meg az egység alsó részén futó burkolatot. Innen már csak 3db csavar kihajtása és kész, kibillenthető óvatosan az egység. Nagyon rövid az adatkábele, így azt ne feszegesd, próbáld minél kisebb feszegetéssel kihúzni a műszeregységből. Elsőre el lehet szöszölni vele pár percet, de másodjára-harmadjára már készségszinten megy...
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

keeper83

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 671
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #923 Dátum: 2014.01.23 12:48:28 »
Ennyi...  :cool2:Én nem is pont annyit szoktam venni, amennyi éppen kell, hanem kb 2 garnitúrát, hogy ne kelljen mindig ilyen kis sz*rokért rohangálni.  :)

Annyit a szereléshez, hogy a kormányt billentsd le a legalsó állásba és akkor csak a műszeregység műanyag takaróját kell kivenni ügyesen, meg az egység alsó részén futó burkolatot. Innen már csak 3db csavar kihajtása és kész, kibillenthető óvatosan az egység. Nagyon rövid az adatkábele, így azt ne feszegesd, próbáld minél kisebb feszegetéssel kihúzni a műszeregységből. Elsőre el lehet szöszölni vele pár percet, de másodjára-harmadjára már készségszinten megy...

Megcsináltam, de én az alsó burkolatot nem bontottam meg. Egyébként szemmel is durva a különbség a gyári 3,4 W-os és a beszerelt 5 W-os izzók fényereje között. Én majd vadászok hozzá teljesítményben közelebbi (pl., vagy pl.), mert így hiába dimmelem sötétebbre, akkor meg a folyadékkristályos kijelzők lesznek túl halványak. Na szóval gyárilag össze van ez lőve...
Egyébként neked nem lettek túl gyengék a a klímapanel gyári 1,4 W (14 V-on!!) izzóinak helyére tett Conrados 0,48 W (12 V-on!!) izzók? Csak az adatokat nézve az nem annyira való oda.
« Utoljára szerkesztve: 2014.01.23 12:58:12 írta keeper83 »

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #924 Dátum: 2014.01.23 13:46:19 »
Nem. Sőt, még ugyan pirítanak. A legutóbbi 2db szélvédőfűtés kapcsoló világítása egy árnyalattal gyengébb, mint a középkonzol többi része, de engem ezek nem zavarnak.  :innocent:

A mikroizzókból, egyébként volt 0,96W-os is, meg 1W feletti is, de asszem, azok mérete nem megfelelők. De lehet, hogy tévedek...
« Utoljára szerkesztve: 2014.01.23 13:48:10 írta bepi81 »
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Myko

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1993
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #925 Dátum: 2014.01.25 11:04:31 »
Stab .szilentem eltt már cserélve elől.
Nekem is zavarja a fülem...mert nem ilyen volt pár hónappal ezelőt...
Na kicserélték az első lengéscsillapítókat (Monrow gázos). Most jobb,bár kicsi hangja még most is van neki...
Kicseréték az üzemanyagszűrőt is (Mahle).
Meg említettem nekik (Mercedes szalon - Bosch szervíz) ,hogy kicsit erőteljes a járása a motornak. Ezen segített egyrészt a szűrő csere. Kimérték az injektorok állapotát,jó minden érték, a 4. hengernél egy kicsit alacsonyabb a nyomás. A szétborítást nem ajánlják ,viszont ajánlottak egy injektor tisztító adalék öntést,Castrol TDA. Meg kaptam egy "kapuccsínót" is :)
Valaki találkozott már ilyennel?
Toyota Corolla '02 1.4VVT-i Linea Terra Plus

Spet

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 657
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #926 Dátum: 2014.01.25 15:11:04 »
Na kicserélték az első lengéscsillapítókat (Monrow gázos). Most jobb,bár kicsi hangja még most is van neki...
Kicseréték az üzemanyagszűrőt is (Mahle).
Meg említettem nekik (Mercedes szalon - Bosch szervíz) ,hogy kicsit erőteljes a járása a motornak. Ezen segített egyrészt a szűrő csere. Kimérték az injektorok állapotát,jó minden érték, a 4. hengernél egy kicsit alacsonyabb a nyomás. A szétborítást nem ajánlják ,viszont ajánlottak egy injektor tisztító adalék öntést,Castrol TDA. Meg kaptam egy "kapuccsínót" is :)
Valaki találkozott már ilyennel?

A motorhang erőteljes, vagy a vibrációt érzed túl erősnek? És ez kezdettől fogva ilyen, vagy hol ilyen, hol olyan? Ha pl. alapjáraton a fojtó-szelep nyitva marad, akkor sokkal dübörgősebben jár a motor. De ha valamilyen injektor-csere miatti hókusz-pókusz miatt az ECU nem csinálja meg a pilot-befecskendezést, akkor is rezgősebb, és zajosabb a közvetlen befecskendezés. (Pl. úgy tudom, hogy a Fordoknál injektor csere urán 1-2 ezer kilométerig nincs Pilot-adag, amíg meg nem tanulja az új injektor ideális adagnagyságát.) A Toyotánál van az injektoroknak egy kódja, de az 1CD-motoroknál az injektorban van egy ellenállás is, aminek az értéke a gyártási szórásból eredő eltérések kompenzációját hivatott hordozni.
Én az 1CD-motoros Avensisemnél többször éreztem úgy, hogy most hangosabb, most finomabb a járása. Egy biztos, télen mindíg keményebb, rezgősebb volt, mint nyáron. Talán a fáradtabb, ridegebb motortartók miatt, plusz a télen kevésbé porlasztahtó gázolaj miatt...fene se tudja. Az enyémban már a kilóméter is igen sok volt, szóval simán a befecskendezők kopása is lehet a ludas. A kopás alatt azt értem, hogy működési limiten bőven belül van, de az újkori porlasztási minőségtől messze elmarad.

Myko

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1993
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #927 Dátum: 2014.01.25 17:11:58 »
A motorhang erőteljes, vagy a vibrációt érzed túl erősnek? És ez kezdettől fogva ilyen, vagy hol ilyen, hol olyan? Ha pl. alapjáraton a fojtó-szelep nyitva marad, akkor sokkal dübörgősebben jár a motor. De ha valamilyen injektor-csere miatti hókusz-pókusz miatt az ECU nem csinálja meg a pilot-befecskendezést, akkor is rezgősebb, és zajosabb a közvetlen befecskendezés. (Pl. úgy tudom, hogy a Fordoknál injektor csere urán 1-2 ezer kilométerig nincs Pilot-adag, amíg meg nem tanulja az új injektor ideális adagnagyságát.) A Toyotánál van az injektoroknak egy kódja, de az 1CD-motoroknál az injektorban van egy ellenállás is, aminek az értéke a gyártási szórásból eredő eltérések kompenzációját hivatott hordozni.
Én az 1CD-motoros Avensisemnél többször éreztem úgy, hogy most hangosabb, most finomabb a járása. Egy biztos, télen mindíg keményebb, rezgősebb volt, mint nyáron. Talán a fáradtabb, ridegebb motortartók miatt, plusz a télen kevésbé porlasztahtó gázolaj miatt...fene se tudja. Az enyémban már a kilóméter is igen sok volt, szóval simán a befecskendezők kopása is lehet a ludas. A kopás alatt azt értem, hogy működési limiten bőven belül van, de az újkori porlasztási minőségtől messze elmarad.
Is-is. A vibrációt valszeg a megfáradt motortartó baknak köszönhetem. Valamint ha bizonyos szögben áll a kocsi,akkor a lökhárító bal oldali is rezeg...de a kettő lehet összefügg. A szűrő csere után azonban kicsit finomabban jár....lehet csak beméselem magamnak,de úgy veszem észre. Hétfőn lesz egy Zeg-Gotthárd ingajárat teszt,akkor majd kiderül minden :)
Toyota Corolla '02 1.4VVT-i Linea Terra Plus

koltypp

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 112
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #928 Dátum: 2014.01.25 19:54:29 »
Sziasztok!

Van valakinek ötlete, hogy miért nem tudok lámpamagasságot állítani a motortérből? Azazhogy tudom hogy hol vannak a magasságállító csavarok, de hiába tekergetem nem változik a lámpa fényének magassága. :(
lehetséges hogy kiakadtak a csavarok, vagy valamit rosszul csinálok?
Bepi81 úgy emlékszem te írtál valamit erről, csak nem találom...

Üdv

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #929 Dátum: 2014.01.25 21:29:37 »
Sziasztok!

Van valakinek ötlete, hogy miért nem tudok lámpamagasságot állítani a motortérből? Azazhogy tudom hogy hol vannak a magasságállító csavarok, de hiába tekergetem nem változik a lámpa fényének magassága. :(
lehetséges hogy kiakadtak a csavarok, vagy valamit rosszul csinálok?
Bepi81 úgy emlékszem te írtál valamit erről, csak nem találom...

Üdv
Szia. Jól emlékszel én küzdöttem meg vele. Sajna az én - előlről nézve az autót - bal oldali lámpámban is kiakadt a magasságállító csavar valahogy, de szerencsére azon nem is kell változtatni, mert jó úgy, ahogy van.
A két csavar a lámpatest tetején egy-egy mélyített furatban van, sima imbusz kulccsal hozzáférsz az állításhoz. A belső csavarokkal asszem a magasságát, a külsőkkel a vízszintes elmozdítását szabályozhatod.  ;)
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i