Elérkezett az idő, amikor - szerencsére - nagyítóval kell keresni az autóm esetleges hibáit.
Találtunk is egyet még a múltkori kézifék állítós próbálkozásunk alkalmával, mivel a spanoló csavar a kézifékkar mellett már nem engedte, hogy jobban ráhúzzuk (értsd: hogy ne a 8-9. kattanásra rögzítse az autót, hanem max a 4.-re). Így, vettem tegnap egy új szett kézifék pofát, amit 1,5 hét múlva ki is fognak cserélni az autón.
A fékrendszerem AISIN márkájú és 4 db tárcsafékes, de a rögzítőfék a hátsó keréknél külön dobfékben történik fékpofák segítségével.
Elkezdtem nézelődni a weben és végül a helyi beszerzési forrásaimat átkutatva Nipparts gyártmányúra esett a választás. Ebben a kérdésben is úgy voltam vele, mint a Polcar csomagtérteleszkóppal, hogy jó lesz az olcsóbb is, mert ezek az alkatrészek a hétköznapi életünkben csak elvétve vannak használva és pl. a rögzítőfék pofáit az autó életében kb egyszer, ha cserélni kell. Kedvezményekkel végül 8500Ft-ba került. Most nem a Szakál-Metálból vettem, mert ott csak ez a Starline gyártmány volt, meg talán valami németes hangzású - számomra - ismeretlen gyártó terméke, így logikusnak tűnt a Nipparts mellett döntenem.
A Bárdiban még volt Textar kissé drágábban, meg Japanparts is, de ide kedvezményt ekkora mértékben nem tudok érvényesíteni helyben.
Pár kép cikkszámmal a cuccosról:
doboz,
kibontva I.,
kibontva II.,
doboz cikkszámmalKapóra is jön ez a szerelés, mert sajnos sikertelenül próbáltuk kiszerelni az ABS sebességjeladóját a kerékdob belsejében a kerékagyról, mivel az azt rögzítő csavar mindkét oldalon berohadt és félő volt, hogy feszegetve egyszerűen letörik a csavar feje, amivel többet ártottunk volna, mint használunk. Arra gondoltunk, hogy talán a külső oldalon a rögzítőféket megbontva hozzáférhetünk és meg tudjuk tisztítani, hátha csak ennyi kell ahhoz, hogy az ABS megállás előtt közvetlen, a sebességjeladó eltérő értéke miatt ne lépjen működésbe. (OBD-n keresztül megvizsgáltuk, hogy, bár, működik mind a 4db sebességjeladó, de a bal hátsó valamiért az 1-3 km/h közötti jelet nem küldi az ABS computernek. Ezt a rendszer úgy érzékeli, hogy a kerekek forgási sebessége eltér, vagyis, a többitől eltérő jelet adó kerék tapadást vesztett és bekapcsolja a blokkolásgátlót és ezt érzem minden egyes megállás előtt a pedál rezegtetéséből is. Ha áll az autó, akkor minden jeladó 0km/h értéket mutat egységesen, amikor viszont elindulok, akkor 3 jeladó egyszerre és líneárisan emelkedve mutatja az értékeket, míg a bal hátsó csak 3km/h-nál kapcsolódik be és aztán "Ő" is igazodik a többihez, ahogy kell. Fékezésnél ugyanez a helyzet, csak visszafelé: 3 jeladó rendre mutatja a 3-2-1-0 km/h-t, míg ez a 4. 3km/h adat után 0-ra vált átmenet nélkül.)
Szóval, ezeket is kijavítva tényleg meg fogok feledkezni az autómról, hogy egyáltalán létezik...
Ja, a csomagtérajtó belső oldalán az egyik kis műanyag ajtó (a rendszámtábla világításhoz) még mindig hiányzik, most már azt sem hagyhatom így, hamár minden klappol...
A 99%-os állapot kevés...