Szerző Téma: T22 Avensis és minden mi róla szól  (Megtekintve 767302 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10229
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #840 Dátum: 2013.12.22 23:11:39 »
Dani, és pontosan milyen izzót vettél bele? Mert a múltkor volt szó, ugye a klíma panel világításáról, meg is örültem, amikor megláttam a fiókomban, hogy abból az izzóból még van 3db új, de azoknál ezek a gombokba valók jóval kisebbek.

Jelenleg ilyeneket nézegetek, ezek valszeg jók lehetnek bele... a linken e felső, 12V, 0,3W, 2,5mm átmérővel, hogy a kis zöld sipka is rámenjen...

Huhh, sajnos nem találom a carinás értekezések között  :no:
Holnap délelőtt kimegyek, elvileg benne vannak a kocsiban, megmérem, de szerintem 2,5mm-nél nagyobb az átmérőjük. De ezeken szerintem ott nincs sapka.
Kihozott a srác kétfélét, az egyik jó lett, így vettem  ::)

De ha megtalálod a carinás részen, ott elvileg leírták a srácok. Viszont mindenképpen megmérem, és leírom ide, mert biztosan szeretném tudni a méretet én is  :surrender:

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23129
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #841 Dátum: 2013.12.22 23:12:36 »
Azt nagyon megköszönném!  :clap:
Az a gond a 3,2-essel, hogy nem biztos, hogy rámegy a sipka. A 2,5-esre tuti, csak sajna nekem sincs most kéznél tolómérő, hogy egészen pontosan meg tudjam mérni... :no:
« Utoljára szerkesztve: 2013.12.22 23:14:55 írta bepi81 »
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10229
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #842 Dátum: 2013.12.22 23:15:01 »
Azt nagyon megköszönném!  :clap:
Az a gond a 3,2-essel, hogy nem biztos, hogy rámegy a sipka. A 2,5-esre tuti, csak sajna nekem sincs most kéznél tolómérő, hogy egészen pontosan meg tudjam mérni... :no:
Értem.
Tolómérővel mérek, ne aggódj!

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23129
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #843 Dátum: 2013.12.22 23:15:22 »
 [rohog] [rohog] [rohog] ... szerkesztgetünk itt orrba-szájba...
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23129
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #844 Dátum: 2013.12.22 23:17:22 »
Egyébként a Kép 4-en szemre nincs az 3,2mm átmérőjű, inkább a 2,5-esnek tűnik az az izzó.  :otlet:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23129
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #845 Dátum: 2013.12.23 08:56:19 »
Eszembe jutott közben, hogy a kis izzót nem is raktam vissza a kapcsolóba, így - ugyan csak mérőszalaggal, de - lemérve 2,5 mm az izzó átmérője, az üvegbúra hossza pedig 4,5-5mm.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10229
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #846 Dátum: 2013.12.23 21:07:19 »
Üdv!

Bocs, de csak mostanra lettem meg nagyjából.

Itt egy kép, talán elég részletes, skicceltem a megadott méreteket.

Bal oldalon a kettő az, ami nekem benne van a kapcsolókban (a rövidebb lábú a gyári, ami kiégett), a jobb oldali kettő csak azért, mert ilyenem is van, viszonylag könnyen beszerezhető, hátha jól jön valakinek az adat (meg lehet máshová kell nekem is).

A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

Méretek balról jobbra (mm-ben), illetve az áramfelvétel mA-ben (stab. táppal 12V-on mérve).
A            B            C              D            E               I

9,98       1,98       4,18          3,77       9,3            0, kiégett izzó

9,79       1,85       4,08          3,89       27             46   


7,42       2            3,09          2,94       15,7          31,3

11,77     2,64       4,08          3,96       18             20,2

« Utoljára szerkesztve: 2013.12.23 21:12:10 írta vd1234 »

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23129
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #847 Dátum: 2013.12.25 13:44:09 »
Köszi, ahogy nézem, a Tied némileg nagyobb izzó, ennél mindenképpen kisebb van jelenleg az enyémben.

Próba-szerencse, megrendeltem 10db kicsi izzót a conradból, 0,36W, 12V T1 Barthelme (6,5mmX3,2mm). Majd látjuk, hogy jó lesz-e... :hmmmm:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23129
Kézifék pofák cseréje
« Válasz #848 Dátum: 2014.01.09 09:22:20 »
Elérkezett az idő, amikor - szerencsére - nagyítóval kell keresni az autóm esetleges hibáit.  :) Találtunk is egyet még a múltkori kézifék állítós próbálkozásunk alkalmával, mivel a spanoló csavar a kézifékkar mellett már nem engedte, hogy jobban ráhúzzuk (értsd: hogy ne a 8-9. kattanásra rögzítse az autót, hanem max a 4.-re). Így, vettem tegnap egy új szett kézifék pofát, amit 1,5 hét múlva ki is fognak cserélni az autón.
A fékrendszerem AISIN márkájú és 4 db tárcsafékes, de a rögzítőfék a hátsó keréknél külön dobfékben történik fékpofák segítségével.

Elkezdtem nézelődni a weben és végül a helyi beszerzési forrásaimat átkutatva Nipparts gyártmányúra esett a választás. Ebben a kérdésben is úgy voltam vele, mint a Polcar csomagtérteleszkóppal, hogy jó lesz az olcsóbb is, mert ezek az alkatrészek a hétköznapi életünkben csak elvétve vannak használva és pl. a rögzítőfék pofáit az autó életében kb egyszer, ha cserélni kell. Kedvezményekkel végül 8500Ft-ba került. Most nem a Szakál-Metálból vettem, mert ott csak ez a Starline gyártmány volt, meg talán valami németes hangzású - számomra - ismeretlen gyártó terméke, így logikusnak tűnt a Nipparts mellett döntenem.
A Bárdiban még volt Textar kissé drágábban, meg Japanparts is, de ide kedvezményt ekkora mértékben nem tudok érvényesíteni helyben.

Pár kép cikkszámmal a cuccosról: doboz, kibontva I., kibontva II., doboz cikkszámmal

Kapóra is jön ez a szerelés, mert sajnos sikertelenül próbáltuk kiszerelni az ABS sebességjeladóját a kerékdob belsejében a kerékagyról, mivel az azt rögzítő csavar mindkét oldalon berohadt és félő volt, hogy feszegetve egyszerűen letörik a csavar feje, amivel többet ártottunk volna, mint használunk. Arra gondoltunk, hogy talán a külső oldalon a rögzítőféket megbontva hozzáférhetünk és meg tudjuk tisztítani, hátha csak ennyi kell ahhoz, hogy az ABS megállás előtt közvetlen, a sebességjeladó eltérő értéke miatt ne lépjen működésbe. (OBD-n keresztül megvizsgáltuk, hogy, bár, működik mind a 4db sebességjeladó, de a bal hátsó valamiért az 1-3 km/h közötti jelet nem küldi az ABS computernek. Ezt a rendszer úgy érzékeli, hogy a kerekek forgási sebessége eltér, vagyis, a többitől eltérő jelet adó kerék tapadást vesztett és bekapcsolja a blokkolásgátlót és ezt érzem minden egyes megállás előtt a pedál rezegtetéséből is. Ha áll az autó, akkor minden jeladó 0km/h értéket mutat egységesen, amikor viszont elindulok, akkor 3 jeladó egyszerre és líneárisan emelkedve mutatja az értékeket, míg a bal hátsó csak 3km/h-nál kapcsolódik be és aztán "Ő" is igazodik a többihez, ahogy kell. Fékezésnél ugyanez a helyzet, csak visszafelé: 3 jeladó rendre mutatja a 3-2-1-0 km/h-t, míg ez a 4. 3km/h adat után 0-ra vált átmenet nélkül.)

Szóval, ezeket is kijavítva tényleg meg fogok feledkezni az autómról, hogy egyáltalán létezik...  :lol: Ja, a csomagtérajtó belső oldalán az egyik kis műanyag ajtó (a rendszámtábla világításhoz) még mindig hiányzik, most már azt sem hagyhatom így, hamár minden klappol...  :lol: A 99%-os állapot kevés...  ::)
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

gbucus

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 356
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #849 Dátum: 2014.01.09 13:04:22 »
... akkor egy alkalmas időpontban szétkapom az elektromos ablakemelő AUTO gombját is és azt is kicserélem, illetve a rádió egység kormányvezérlője is igen halványan pislákol már...
Vajon az AUTO gombon kívül a többi ablakemelő gombnak is kéne világítani? Emlékeim szerint a ráncfelvarrás előtti Avémban azok is világítottak. A  rádió kormányvezérlőjében hány égő van?  Szedted már szét? Csak bekapcsolt rádiónál ég? A Conrados égőket megkaptad-e már, és jók lettek-e?
Hú, de megszórtalak kérdésekkel. Előre is köszi a választ. Ja még egy kérdés felmerül így 13 használat után.
Ugye nincs a műszerfalban bekapcsolt világítást visszajelző világító piktogram, csak a műszerfal világítás gyullad ki?
Közben még valami eszembe jutott. Az itthon forgalomba helyezett Avéknál valakinek működik a TVSS (Toyota Vehicle Security System)? A leírásban szerepel (mint minden, ami a full verzióban benne van), de szerintem ez az ide szánt autókban nincs benne.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23129
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #850 Dátum: 2014.01.09 13:20:21 »
Egyszerűen tudok válaszolni minden feltett kérdésedre: NEM.  :D

Vagyis, a facelfiftes Avékban csak a vezető oldali ablak emelőjének auto felirata világít, a többi gomb fekete műanyag és ez az egyetlen automata mozgatású ablak is a 4-ből.

Nem tudom sajnos, hogy a multikormány vezérlőben hány fényforrás van, mert eddig még nem szedtem szét. Azonban, nem csodálkoznék azon, ha mindössze egyetlen leddel oldották volna meg, mert a Toyota kedveli a fényvezető csöveket alkalmazni.

A műszerfal világításon kívül nem rémlik, hogy a tompított külön rendelkezne piktogrammal, de pontosan most nem emlékszem rá.

A conrad-os cuccok még nem érkeztek meg, de már nagyon várom őket.  :yes:

A TVSS-ről semmilyen információm nincs.  :surrender:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

gbucus

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 356
Re:Kézifék pofák cseréje
« Válasz #851 Dátum: 2014.01.09 13:25:30 »
Kapóra is jön ez a szerelés, mert sajnos sikertelenül próbáltuk kiszerelni az ABS sebességjeladóját a kerékdob belsejében a kerékagyról, mivel az azt rögzítő csavar mindkét oldalon berohadt és félő volt, hogy feszegetve egyszerűen letörik a csavar feje, amivel többet ártottunk volna, mint használunk. Arra gondoltunk, hogy talán a külső oldalon a rögzítőféket megbontva hozzáférhetünk és meg tudjuk tisztítani, hátha csak ennyi kell ahhoz, hogy az ABS megállás előtt közvetlen, a sebességjeladó eltérő értéke miatt ne lépjen működésbe. (OBD-n keresztül megvizsgáltuk, hogy, bár, működik mind a 4db sebességjeladó, de a bal hátsó valamiért az 1-3 km/h közötti jelet nem küldi az ABS computernek. Ezt a rendszer úgy érzékeli, hogy a kerekek forgási sebessége eltér, vagyis, a többitől eltérő jelet adó kerék tapadást vesztett és bekapcsolja a blokkolásgátlót és ezt érzem minden egyes megállás előtt a pedál rezegtetéséből is. Ha áll az autó, akkor minden jeladó 0km/h értéket mutat egységesen, amikor viszont elindulok, akkor 3 jeladó egyszerre és líneárisan emelkedve mutatja az értékeket, míg a bal hátsó csak 3km/h-nál kapcsolódik be és aztán "Ő" is igazodik a többihez, ahogy kell. Fékezésnél ugyanez a helyzet, csak visszafelé: 3 jeladó rendre mutatja a 3-2-1-0 km/h-t, míg ez a 4. 3km/h adat után 0-ra vált átmenet nélkül.)
Nem lehetséges, hogy a pedál rezgését más okozza? Ugyanis, ha a jeladó jól is működne, de az útviszonyok miatt állna fent a kerék blokkolása, 3 km/h-nál már nem kapcsol be az ABS. Most pontosan nem tudom, de talán 5 v. 10 km/h alatt nem működik már.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23129
Re:Kézifék pofák cseréje
« Válasz #852 Dátum: 2014.01.09 13:31:29 »
Nem lehetséges, hogy a pedál rezgését más okozza? Ugyanis, ha a jeladó jól is működne, de az útviszonyok miatt állna fent a kerék blokkolása, 3 km/h-nál már nem kapcsol be az ABS. Most pontosan nem tudom, de talán 5 v. 10 km/h alatt nem működik már.
Elvileg 7 km/h a határ, ha jól tudom.
A jeladók, viszont ez alatt is működnek és, ha egy kerék felől jövő jel különbözik a többitől, akkor bejelez. Tuti, hogy az ABS rezegteti a pedált, megismerem.  ;) Nem lehet semmi mással összetéveszteni.
Egyébként elindulásnál is van ugyanúgy hangja (és pontosan ugyanott, ahol fékezéskor is, 3km/h-nál), csak kevésbé tűnik fel, mert nem a féket nyomom, hanem a kuplungon és a gázon van a lábom. De ettől még érzékeli a különböző sebességjeleket a rendszer és jelez.  :yes:

Bízom benne, hogy egy egyszerű kontakthibáról van csak szó, mert egy új sebesség jeladó 30.000Ft lenne listaáron.  :wacko:
« Utoljára szerkesztve: 2014.01.09 13:33:02 írta bepi81 »
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

gbucus

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 356
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #853 Dátum: 2014.01.09 13:36:56 »
Legyen szerencséd, mert brutál árak vannak. Az előző válaszaidat köszönöm.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23129
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #854 Dátum: 2014.01.09 13:51:47 »
Igazán nincs mit.  :flowers: Majd úgyis akkor derül ki minden, ha szétbontjuk. Arról meg be fogok számolni.

Ahogy egy sebész haverom szokja mondani: "...fel kell tárni..."  :wacko: :lol:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i