Szerző Téma: T22 Avensis és minden mi róla szól  (Megtekintve 766392 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

oszy

  • Vendég
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #765 Dátum: 2013.12.04 15:47:22 »
Sziasztok Skacok!

A fűtéscsap nagyon el van dugva a középrész alatt?
Erről nincs valami ábra? ;)

 Köszönöm!

oszy

  • Vendég
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #766 Dátum: 2013.12.04 17:44:32 »
Sziasztok Skacok!

A fűtéscsap nagyon el van dugva a középrész alatt?
Erről nincs valami ábra? ;)

 Köszönöm!

Közben megtaláltam jobb oldalon alul. Van olyan, hogy a fűtés emiatt nem megy csak félgázon? Már a radiátort és a termosztátot kicseréltem. Mi a ... lehet még a baj????????????????????

molnarir

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 68
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #767 Dátum: 2013.12.04 19:16:20 »
Kicsit elhamarkodottan írtam. Van egy probléma, ami most keletkezett.
Átmentem Szegedről Mórahalomra, ez kb 20 km. Azt vettem észre, hogy nehezen melegszik fel a víz. Érdekes, mert 10-15 fokos garázsból álltam ki, máskor már az ötödik sarkon szinte "üzemmeleg" a motor. Jó, olaj, meg ilyenek nem, de a lényeg, hogy +10 fokról indul, nem minusz akárhányról. Szóval ez a furi.
Aztán a városban már majdnem beállt középre a forró és a hideg közepére (Cold és Hot közé), de amint kiértem, kb 100-al mentem és lement olyan negyed állásba, közel a C-hez. Szerintetek mi lehet ilyenkor? A szerelőt felhívtam, azt mondta 2 dolog lehet.
1: levegős még valahol a rendszer. Próbáljam meg azt, hogy letekerem a hűtőnél a sapkát és üresen járatom. Ez megtörtént, de levegő már nem jött, csak a fagyállós-desztvizes keverék. Szóval nem tudom, így kell-e esetleg kijáratni a levegőt, de mondom, a tetejénél volt a cucc.
2: a termosztát rossz, vagy koszos. Ezesetben tisztítani, vagy cserélni kell.


Szerintetek? Egyéb ötlet? Bosszant, mert nagyon gyatra a fűtés, meg olyan, mintha nem lenne üzemmeleg a motor. Meg hát nem is áll be a középszintre a vízhőfok, amit pedig már nagyon megszoktam.


Grrrr......

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23129
T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #768 Dátum: 2013.12.04 19:19:10 »
Számomra ez szinte egyértelmű, hogy termosztát lesz. Cserés.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

molnarir

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 68
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #769 Dátum: 2013.12.04 20:14:55 »
Értem. Én is remélem, hogy csak az. De mitől ment tönkre így hirtelen? Eddig nem volt semmi baja. A fagyálló feltöltése közrejátszik benne? Mondjuk inkább ez, mint túlmelegedés, de ez sem jó, mert nem üzemmeleg a motor. Sajna Kovácsautónál nincs készleten Termosztát, pedig vissza is akartam menni rögtön a szerelőhöz holnap.


Grrrrrrrr

Kisfiatal

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3068
  • E12 1.6
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #770 Dátum: 2013.12.04 20:22:40 »
:clap:

Most mi van? Az, hogy pl. ma reggel a sátorgarázsban (-5 Celsius) indítva az autót (2x gyújtás + kis gáz a pedállal) 3-4. főtengelyfordulatra indul, beáll kb 15-20mp-ig 2200 fordulatra, 

Miért adsz gázt ? Meg olyan sokáig pörög olyan magasan ? Én beindítom, felpörög 1600-1800ig kb, aztán visszaáll szinte egyből 1200-300ra.
Biztos jól működik a tied ?  :hmmmm:

molnarir

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 68
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #771 Dátum: 2013.12.04 20:39:15 »
Nekem azt hiszem 1600-1800-on indul, aztán nekem is szépen lassan visszaáll, elindulás után 1200 körül van. Aztán pár sarok és 1000. De szerencsés vagyok, garázsból állok ki.
Termosztátból milyet vegyek? Vagy tökmindegy? Ehhez a típushoz van vagy 8 féle, mindegyik ehhez való, de mindegyik másképp néz ki és más márkájú.


http://toyota.alkatreszek.hu/webaruhaz/hu/autotipus__toyota__avensis__avensis_t22_1997_09_2003_02__8926/huto_futo_klima_rendszer_1__termosztat_alkatreszek__termosztat_1__mind?gyakori=I


Üdv.

oszy

  • Vendég
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #772 Dátum: 2013.12.04 21:07:38 »
Nekem azt hiszem 1600-1800-on indul, aztán nekem is szépen lassan visszaáll, elindulás után 1200 körül van. Aztán pár sarok és 1000. De szerencsés vagyok, garázsból állok ki.
Termosztátból milyet vegyek? Vagy tökmindegy? Ehhez a típushoz van vagy 8 féle, mindegyik ehhez való, de mindegyik másképp néz ki és más márkájú.

Szerintem Gates vagy Jakoparts! :)

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10227
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #773 Dátum: 2013.12.04 21:12:41 »
Nekem azt hiszem 1600-1800-on indul, aztán nekem is szépen lassan visszaáll, elindulás után 1200 körül van. Aztán pár sarok és 1000. De szerencsés vagyok, garázsból állok ki.
Termosztátból milyet vegyek? Vagy tökmindegy? Ehhez a típushoz van vagy 8 féle, mindegyik ehhez való, de mindegyik másképp néz ki és más márkájú.


http://toyota.alkatreszek.hu/webaruhaz/hu/autotipus__toyota__avensis__avensis_t22_1997_09_2003_02__8926/huto_futo_klima_rendszer_1__termosztat_alkatreszek__termosztat_1__mind?gyakori=I


Üdv.
Termosztátból szerintem ha lehet, akkor Kuzeh (nekem ez volt benne a gyári).
Sajnos ez nem volt, mikor kellett volna, most Wahler van benne. Az olcsóbb fajtáktól legalább kétszer nehezebb, benne van az anyag. Hála Istennek most már kb. két éve bírja. Előtte az olcsó QH bírta 9-10 hónapig...

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23129
T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #774 Dátum: 2013.12.04 21:47:05 »

Miért adsz gázt ? Meg olyan sokáig pörög olyan magasan ? Én beindítom, felpörög 1600-1800ig kb, aztán visszaáll szinte egyből 1200-300ra.
Biztos jól működik a tied ?  :hmmmm:
konnyebben indul. Naná, hogy jól működik. Így kell, mert ez 1zz motor, ezek magasabbrol indulnak, mint a 3-4zz-k. A magasabb fordulat magasabb oljanyomast okoz, ezáltal gyorsabban épülhet fel a kénes.

A Corollam 4zz-je csak 14-1500-így pörgött télen hidegben, az máshogy van beállítva.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

molnarir

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 68
Re: T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #775 Dátum: 2013.12.04 22:10:24 »
Most gondolkodom. Ha rossz a termosztat, akkor bizonyos hofok felett NEM kapcsol be a hűtő, ezért melegszik a motor.
De nálam pont, hogy hideg a motor. És minél gyorsabban megyek lakott területen kívül, annál jobban megy le a vízhőfok mutató. És ha megállok, akkor sem hallom, hogy járna, vagy járt volna a ventillator. Szóval mintha a menetszel jobban hűtené, minthogy melegedni tudna. És úgy fest, nem a ventillator hűti...
Nem hagy nyugodni a dolog... Azért ti aludjatok nyugodtan! ;)
Üdv!
« Utoljára szerkesztve: 2013.12.04 22:13:10 írta molnarir »

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23129
T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #776 Dátum: 2013.12.04 22:14:13 »

Most gondolkodom. Ha rossz a termosztat, akkor bizonyos hofok felett NEM kapcsol be, ezért melegszik a motor.
De nálam pont, hogy hideg a motor. És minél gyorsabban megyek lakott területen kívül, annál jobban megy le a vízhőfok mutató. És ha megállok, akkor sem hallom, hogy járna, vagy járt volna a ventillator. Szóval mintha a menetszel jobban hűtené, minthogy melegedni tudna. És nem a ventillator hűti...
Nem hagy nyugodni a dolog... Azért ti aludjatok nyugodtan! ;)
Üdv!
a termosztatod lehet ám folyamatosan nyitva is... ;) úgy maradt hatott az utolsó leallitas után.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

koltypp

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 112
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #777 Dátum: 2013.12.04 22:19:02 »
a termosztatod lehet ám folyamatosan nyitva is... ;) úgy maradt hatott az utolsó leallitas után.

És nem mindegy hogy nyitott vagy zár állásban adta be a kulcsot.
Az, hogy nem melegszik fel üzemi hőmérsékletre a motor, a termosztát vonatkozásában azt jelenti, hogy nyitott állásban "halt meg".

András1980

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2274
Re: T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #778 Dátum: 2013.12.04 22:19:11 »
Most gondolkodom. Ha rossz a termosztat, akkor bizonyos hofok felett NEM kapcsol be, ezért melegszik a motor.
De nálam pont, hogy hideg a motor. És minél gyorsabban megyek lakott területen kívül, annál jobban megy le a vízhőfok mutató. És ha megállok, akkor sem hallom, hogy járna, vagy járt volna a ventillator. Szóval mintha a menetszel jobban hűtené, minthogy melegedni tudna. És nem a ventillator hűti...
Nem hagy nyugodni a dolog... Azért ti aludjatok nyugodtan! ;)
Üdv!

Szia.

Szeritnem is termosztát a rossz.
A teljes (nagy) vízköröd állandóan nyitva van, és nem tud bemelegedni a motorod. És ez még a jobbik eset, hogy folyamatosan nyitott!
Ennek pont az a tünete, amit leírtál. Nagyobb sebességénél visszahűl a motor.

Gondold át, a menetszél a hűtőn át folyamatosan hűti a hűtővizet, ami adott esetben (most) amúgy is jóval nagyobb mennyiségben áll rendelkezésre a motor részére, mint kellene. Persze, hogy nem lesz üzemmeleg.
Viszont, ha városban lassan tötymörögnél, akkor egy idő után képes lenne normális hőfokra felmelegedni a víz, de amint tartósan magasabb sebességgel közlekednél, ismét visszahűlne.


Hogy megnyugtassalak, dettó ez volt ismerősömnél, és a csere után helyrejött minden.  És ue a motor volt az autójában.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23129
T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #779 Dátum: 2013.12.04 22:20:29 »

És nem mindegy hogy nyitott vagy zár állásban adta be a kulcsot.
Az, hogy nem melegszik fel üzemi hőmérsékletre a motor, a termosztát vonatkozásában azt jelenti, hogy nyitott állásban "halt meg".
igen, erre gondoltam en is...
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i