Szerző Téma: T22 Avensis és minden mi róla szól  (Megtekintve 774781 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

András1980

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2274
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #735 Dátum: 2013.11.04 17:25:35 »
OFF:
"KYB a világ egyik legnagyobb lengéscsillapító  gyártója, világszintű minőséget és szolgáltatásokat nyújt az Európai, Közel-Keleti és Afrikai utópiacnak, minden héten több mint 1 millió lengéscsillapítót gyár.
 A KYB Europe székhelye Németországban Düsseldorfban van, és a hozzátartozó 6 fiókkal ellássa az Európai utópiacot lengéscsillapítókkal és tekercsrugókkal." :eek: :eek: :eek:
Eztetet ki forditsa le??? :wacko: NA ez a gázos, sokcsöves :whistling:
ON

Lehet vmi rendesebb tezsvér.  :)

Kisfiatal

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3068
  • E12 1.6
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #736 Dátum: 2013.11.09 12:42:55 »
Nézzétek ezt a marhát

http://nepitelet.hu/autok/toyota/avensis_1997/realis_valosag-magyarorszagon/

Aszongyahogy:

A motor harmat gyenge,nem hajlandó csak 3000-es fordulat fölött húzni.
A legendás 4A-FE motor az őskori technikával készült lapkás hézagolású szelepemelőkkel készült ami miatt bizony igen zajos szegény-off.


Mégis mit várt egy benzines szívómotortól ?? Sztem a 3000 az még nem is nagy fordulat. A vvti is 3500 körül kezd lépni. A lapkás hézagolás meg pont hogy csendesebb mint pl a himbás-sztem. Vagy nem ? :)

A karosszéria suzuki vékonyságú lemezből készült,minden kanyarban nyekereg,nyöszörög (még mielőtt meggyanusít valaki, az autó nem volt rozsdás,nem volt ketté törve)

Na ja, csak az elején leírja, hogy újrafényezett volt az autó, vajon miért.. Am meg nem hiszem h nyeklene-nyaklana az Ave kasztni.

De a legjobb a fék :D

Az ATE-rendszerű fék a következő hibajelenséget tudja produkálni.A féktárcsák cseréje után csak a féknyerget szabad felszerelni a betéteket nem.A kereket fel kell szerelni,csavarokkal valamennyire meghúzni.Ezután a kereket kézzel meg kell forgatni-ha sikerül.Persze itt van a turpiszság elrejtve,mert lehet hogy nem sikerül.Mégpedig azért,mert az új féktárcsák beleérnek a féknyeregbe!Persze a régi is beleért amíg be nem kopott,deformálva ezzel a féktárcsát,egymásnak feszülve remegést okoz fékezéskor.

Gondolom átrmérőbe ér bele, a hülyéje nagyobb átmérőjűt vett, aztán csodálkozik.. Vagyis előtte is nagyobb volt fent ezek szerint..

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10244
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #737 Dátum: 2013.11.09 12:53:39 »
A 4A-FE-ben pont az a nagyon jó, hogy lapkás. Azt is kb. 100.000km-enként kell ellenőrizni, hogy jó-e a szelephézag.
Zajos akkor szokott lenni, amikor a vezérműtengelyek közötti fogaskerék áttétel rugós hézagcsökkentőjét a "hozzáértő" szerelő nem rögzíti, elugrik, és utána összerakják így. Na akkor hangos. Egy 6-os csavart kellene használni a célra, megvan a helye is természetesen.
Amúgy meg teljesen jó  :yes:

Kisfiatal

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3068
  • E12 1.6
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #738 Dátum: 2013.11.09 13:00:02 »
A 4A-FE-ben pont az a nagyon jó, hogy lapkás. Azt is kb. 100.000km-enként kell ellenőrizni, hogy jó-e a szelephézag.
Zajos akkor szokott lenni, amikor a vezérműtengelyek közötti fogaskerék áttétel rugós hézagcsökkentőjét a "hozzáértő" szerelő nem rögzíti, elugrik, és utána összerakják így. Na akkor hangos. Egy 6-os csavart kellene használni a célra, megvan a helye is természetesen.
Amúgy meg teljesen jó  :yes:

Én sem rajongok a lapkásért, mert nagyságrenddel bonyolultabb állítgatni, mint a csavaros-himbásat.. A Hondáké himbás, és szépen ketyegnek :) Inkább ellenőrzöm mondjuk 30 ezrenként és állítok rajta, minthogy lapkákkal meg veztengely kiszereléssel xarakodjak, méricskéljek.. SOrry  :hug:

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10244
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #739 Dátum: 2013.11.09 13:20:37 »
Én sem rajongok a lapkásért, mert nagyságrenddel bonyolultabb állítgatni, mint a csavaros-himbásat.. A Hondáké himbás, és szépen ketyegnek :) Inkább ellenőrzöm mondjuk 30 ezrenként és állítok rajta, minthogy lapkákkal meg veztengely kiszereléssel xarakodjak, méricskéljek.. SOrry  :hug:
Maruti is himbás, de azt valami 20.000-enként kell ellenőrizni.
Samara is már lapkás.
Nekem valóban ki kellett szedni a vezérműtengelyeket, de csak azért, mert egyszer szelepszárszimeringcsere volt, egyszer meg gyűrűzés, és akkor ejtettem ezt meg. De nem kell kivenni hozzá őket, márkaszervizben sem szedik ki. Sőt, kamikaze legutóbb otthon ellenőrizte, és egyet kellett neki cserélni a 16-ból, azt csavarhúzóval/fogóval/mágnessel meg lehet csinálni célszerszám nélkül is.
Anno Samarán csavarhúzóval, hosszú csőrős telefonfogóval cseréltem a lapkát.
Szépen megvan a javításiban a mérés (egyszer kell átforgatni a motort), szóval nem nagy meló. 100.000km alatt meg főleg nem, amíg Marutin 5x kell szórakozzak  :ph34r: Az igaz, hogy az egyszerűbb  :yes: Egyébként jobban örlök, hogy lapkás, minthogy hidrotőkés legyen  :wacko:

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #740 Dátum: 2013.11.18 08:48:54 »
Mivel múlt héten anyukám Astrájába kellett rendelnem egy új aksit a Szakál-Metálból, gyorsan mellé raktam a "kosárba" egy pár csomagtérajtó teleszkópot is. Volt többfajta, de végül a Polcar márkájú mellett döntöttem. 3174 Ft/db listaáron, ebből lejött 25% kedvezmény, így a pár szettben lett 4761Ft.
600N erővel rendelkezik, 450mm hosszú. Szakál-Metálos cikkszáma 2-0941917, ha valaki szintén ilyet keresne.

Azt vettem észre a napokbana  régi teleszkóppal kapcsolatban, hogy, bár felnyitva megtartja úgy, ahogy az ajtót, de lefelé szinte szabadesésben zuhan. Nos, az asszony, meg nem fog óvatoskodni, elengedi, és akkor BAMMMMMMMMM!  :censored: Szóval, kicseréltem. Olyan, mint ahogy a Nagykönyvben meg van írva...  :cool2:
Ez előtt német Konbenz márkájú teló volt beszerelve, ezekből az egyik elf*sta az olajat, gondolom, amiatt gyengült így meg.
Érdekesen van egyébként tervezve ez a teleszkóp, mert 1db egyáltalán nem tartja meg az ajtót, kettő már igen, és a lecsukáshoz szükséges kézi erő sem nagy, hanem csak kényelmes, még nők számára is.  ::) Párom is megjegyezte, hogy milyen jó lett...
« Utoljára szerkesztve: 2013.11.18 08:50:26 írta bepi81 »
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

molnarir

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 68
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #741 Dátum: 2013.11.25 14:18:56 »
Sziasztok!

Egy kis segítségre lenne szükségem kötelező szervizzel kapcsolatban. Pár napja átléptem a 180.000 km-t, s szeretném tudni, hogy mi az, amit cserélni, javítani, átnézetni kell a kocsimon.

Avensis I, 1999-es évjárat, t22, 2.0 benzines, Sedan, Linea SOL. 3S-FE a motorkód. Előre is köszönöm a hozzászólásokat!

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re: T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #742 Dátum: 2013.11.25 14:24:00 »
váltóolaj,gyertya,motorolaj,bordásszíj,szűrők csere.
minden mást ellenőrizni.
pl.fék,kormány,futómű,lengéscsilik.
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

molnarir

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 68
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #743 Dátum: 2013.11.25 14:37:09 »
Olaj, olajszűrő, légszűrő cserélve lett 3 ezer km-rel ezelőtt. Az nyilván marad, 7 ezer km múlva újra cserélem őket.


Következő kérdés: Váltóolajból mennyi kell és milyet javasoltok? Gyertya típusa az megvan a gépkönyvben, azt tudom. Bordásszíj, az az ékszíj, igaz? Azt nagyon bonyolult cserélni?
Többi akkor elvileg OKés?
Üzemanyag-szűrő?
Hosszbordásszíjhoz kell esetleg feszítőgörgő, rezgéscsillapító, vezető-görgő? Csupán érdeklődök, ezeket hozza az online alkatrész-katalógus.
Köszönöm!

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re: T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #744 Dátum: 2013.11.25 14:39:02 »
váltóolaj,gyertya,motorolaj,bordásszíj,szűrők csere.
minden mást ellenőrizni.
pl.fék,kormány,futómű,lengéscsilik.
+ hűtőfolyadék és az ablakmosót sem árt, hogy a közelgő télen be ne fagyjon.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

molnarir

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 68
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #745 Dátum: 2013.11.25 14:44:44 »
Nagyon jó, hogy mondod. Azt hiszem azt le is cseréltetem, s beállítom cirka -25 fokra. ( Abból mennyi kell? Otthon van a gépkönyv... Ígérem előkerítem! )

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re: Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #746 Dátum: 2013.11.25 14:45:48 »
Olaj, olajszűrő, légszűrő cserélve lett 3 ezer km-rel ezelőtt. Az nyilván marad, 7 ezer km múlva újra cserélem őket.


Következő kérdés: Váltóolajból mennyi kell és milyet javasoltok? Gyertya típusa az megvan a gépkönyvben, azt tudom. Bordásszíj, az az ékszíj, igaz? Azt nagyon bonyolult cserélni?
Többi akkor elvileg OKés?
Üzemanyag-szűrő?
Hosszbordásszíjhoz kell esetleg feszítőgörgő, rezgéscsillapító, vezető-görgő? Csupán érdeklődök, ezeket hozza az online alkatrész-katalógus.
Köszönöm!
a bordásszíj bordásszíj,az éxíj meg éxíj.
váltóolaj eneos 75w90.
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #747 Dátum: 2013.11.25 14:55:21 »
Nagyon jó, hogy mondod. Azt hiszem azt le is cseréltetem, s beállítom cirka -25 fokra. ( Abból mennyi kell? Otthon van a gépkönyv... Ígérem előkerítem! )
Kevés lesz.  :flowers: Eneos van Szakál-Metál boltban akciósan 800Ft/liter körüli áron. -37 Celsiusig jó. EZ kell bele. Piros színű, alu hűtőhöz való.

A 3S-GE motor szíjas, ha jól tudom, nem láncos, így ott ékszíjat kell cserélni, kb 90.000km-ként, de ezt a Carina topicban lehet, hogy jobban meg tudnák neked mondani, mert ott van ilyen motoros Carina tulaj is és technikailag azokhoz közelebb áll, mint a vvti-khez, amiket pl. én "ismerek". Tehát, a feszítőgörgőkről érdemesebb őket kérdezni.  ;)
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

molnarir

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 68
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #748 Dátum: 2013.11.25 21:01:26 »

Itt a gépkönyv a kezemben!

Megnézem holnap azt az Eneos hűtőfolyadékot. De ezt töményen kell bele tölteni? Vagy deszt vízzel kell valamennyire hígítani? Mert a könyv 4 különböző mennyiséget ad meg. Ebből 2 az automata váltóshoz tartozik, ezeket kizártam, manuálishoz meg van ilyen, hogy 7,5 liter with heater és 6,7 liter without heater. Ez milyen fűtő, vagy melegítő? Van az én kocsimban vajon? Bocs, ha láma a kérdés...


Váltóolajból 2,2 liter kell. Gondolom 2 darab literest és HA van, akkor egy fél literest veszek. Fékfolyadékból pedig Dot 3-at ír. A Dot 4 jobb, ugye? Mehet bele az is?


(Nekem 3S-FE a motorkód.)

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #749 Dátum: 2013.11.25 21:17:33 »
Nem tudom, miért, de a Toyota iszonyú mennyiségű hűtő folyadékot ad meg a manualban. Nekem pl 5,5 litert, de még 5 sem ment bele. Fullon van azóta is.
A heater nem az álló fűtést jelentheti?
Szerintem neked a 6,5 liter is sok lesz... Szerintem vegyél 6 liter és jónapot...
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i