Szerző Téma: T22 Avensis és minden mi róla szól  (Megtekintve 774694 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re: Re: Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #705 Dátum: 2013.10.27 19:48:52 »
Nagyobb fékezésnél vetted észre,hogy "darabosan" fog?
kb 110-ről normál módon fékezve már határozottan érződött, hogy rázza a kormányt. Lehet, butaság, de nem akartam megvárni, amíg a hullámos tárcsa esetleg más alkatrészt tönkre tesz idő előtt. Pl. kerékcsapágyak, lengéscsillapító, szilentek, stb.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Myko

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1993
Re: Re: Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #706 Dátum: 2013.10.27 19:51:37 »
kb 110-ről normál módon fékezve már határozottan érződött, hogy rázza a kormányt. Lehet, butaság, de nem akartam megvárni, amíg a hullámos tárcsa esetleg más alkatrészt tönkre tesz idő előtt. Pl. kerékcsapágyak, lengéscsillapító, szilentek, stb.
Enyém is sajnos ilyen...drága mulatság volt? Semmi visszaolvastam :D  Nekem vmi futómű felújítás néz be...
Toyota Corolla '02 1.4VVT-i Linea Terra Plus

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re: Re: Re: Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #707 Dátum: 2013.10.27 19:54:14 »
Enyém is sajnos ilyen...drága mulatság volt? Semmi visszaolvastam :D  Nekem vmi futómű felújítás néz be...
Hogy-hogy? Mi a tünet?
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Myko

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1993
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #708 Dátum: 2013.10.27 20:56:50 »
Hullámos útfelületen huppogó hang,kátyúban dörrenés, ma pl voltam  Szent György-hegyen és Balatongyörök körül eléggé hullámos az út,hát nem volt szép hangja. Igazából nem csodálom amilyen utakon megy....fék meg pl 100ról fékezve lüktet
Toyota Corolla '02 1.4VVT-i Linea Terra Plus

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #709 Dátum: 2013.10.28 11:00:57 »
Köszönjük a képeket! Szép lett az eredmény, grat az új fékekhez.
Más.
Mindig is nagyra tudtam értékelni, aki ilyen jól fényképez. Számomra ez vmi varázs. Ügyes vagy nagyon!
Köszi, de azért ezeknél a képeknél nem igazán tettem magam oda, csak dokumentálás volt a cél és utólag élesítettem rajtuk kicsit. A rendes fotókhoz a készítéskor és az utómunkánál is több idő, több átgondoltság kell ahhoz, hogy igazán jó legyen.  ;)
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re: Re: Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #710 Dátum: 2013.10.28 11:04:33 »
Enyém is sajnos ilyen...drága mulatság volt? Semmi visszaolvastam :D  Nekem vmi futómű felújítás néz be...
Maga a fék kedvezménnyel együtt 38.000Ft volt, ez kb 25% kedvezményt jelent. Ebben benne van a 2db tárcsa és a betét szett.
Munkadíjra 2500Ft-ot kért a szerelő.
Jelenleg kb 130km van benne, érzésre egyre jobb. Nem nyiszorog, nem hullámos, néma csendben teszi a dolgát. Remélem, megtartja ezt a tulajdonságát.  ::)

Amiket leírtál dübbenéseket, azok alapján valóban lesz némi teendő a futóműben, de hát, ha használjátok, akkor előbb-utóbb eljön ennek az ideje is.  :flowers:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re: Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #711 Dátum: 2013.10.28 11:18:55 »
Van is ezzel kapcsolatban kérdés. Csere után Neked levegőztették a rendszert?
Vagy esetleg aki maga csinált már ilyet, szoktátok levegőztetni a rendszert betétcsere után?
Nem. Legalábbis, nem úgy, mint pl. a kuplung cserénél kellett.
Annyi volt, hogy összeszerelésnél mindkét oldalon a dugattyúkat célszerszámmal visszanyomta a nyeregbe, hogy könnyen ráhelyezhető legyen a betétekre, illetve a tárcsára. Itt annyira kell figyelni, hogy a dugattyúkat körülölelő gumimembránt is óvatosan vissza kell nyomogatni, mert a dugattyúk mozgása miatt levegő kerül alá és nem a dugattyúval egyszerre lehet visszanyomni a "házba".
Ahogy kész volt az egyik oldal, úgy a motortérben a féktartály fedelét is lelazítottuk kicsit, hogy a dugókat ne nyomja vissza(?), ha a másik oldalt is állítja.

Ugyanezt a műveletet megcsinálta a másik oldali féknél is (dugattyúk visszanyomása, membrán igazítása), majd a tartályon is újra meghúzta a sapkát. Ezt követően, indítás után legalább 10-15 pumpálással keményedett vissza újra a fékpedál.

--------------------------

Kézifékállítás:
Megkértem a szerelőt, hogy állítson a kéziféken is, mert határozottan csak a 8. kattanásra rögzíti az autót. Én úgy szeretem, ha a 3. kattra már érződik (vízszintes felületen már megáll) és a 4.-re határozottan rögzíti az autót (lejtőn sem gurul el).
Az állító csavar a kézifékkar mellett van kb 4cm-re, éppen a kart mellett lévő konzolelem gumírozott széle takarja, tehát, nem kívülről a hátsó kerekeknél kell állítani!!!  :excl:
A középkonzol 4db 8-as csavarját kiszedtük, a könyöklőben, az alján lévő 2db csavart is kiszedtük és félre húztam az egész takaró elemet annyira, hogy a csavarhúzó odaférjen a függőlegesen álló szárhoz (ez az egyetlen menetszár van ott, nem lehet összetéveszteni). Van rajta egy kontra anya, ezt le kell csavarni és az alsó csavart rátekerni annyira, hogy a kívánt kattanásszámot elérjük. Ha ez megvan, a kontraanyát vissza kell hajtani és visszarögzíteni a többit is.

Nálam az volt a helyzet, hogy az alsó (állító)csavar már tökig be volt hajtva, tehát, elképzelhető, hogy a rögzítő fék pofa elkopott, cserélni kellhet majd. Idő hiányában nem bontottuk szét ezt is, majd egy következő alkalommal fogjuk meglépni.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re: Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #712 Dátum: 2013.10.28 14:14:20 »
Nem. Legalábbis, nem úgy, mint pl. a kuplung cserénél kellett.
Annyi volt, hogy összeszerelésnél mindkét oldalon a dugattyúkat célszerszámmal visszanyomta a nyeregbe, hogy könnyen ráhelyezhető legyen a betétekre, illetve a tárcsára. Itt annyira kell figyelni, hogy a dugattyúkat körülölelő gumimembránt is óvatosan vissza kell nyomogatni, mert a dugattyúk mozgása miatt levegő kerül alá és nem a dugattyúval egyszerre lehet visszanyomni a "házba".
Ahogy kész volt az egyik oldal, úgy a motortérben a féktartály fedelét is lelazítottuk kicsit, hogy a dugókat ne nyomja vissza(?), ha a másik oldalt is állítja.

Ugyanezt a műveletet megcsinálta a másik oldali féknél is (dugattyúk visszanyomása, membrán igazítása), majd a tartályon is újra meghúzta a sapkát. Ezt követően, indítás után legalább 10-15 pumpálással keményedett vissza újra a fékpedál.
Mindehhez még annyit, hogy szétszedve a féket szépen megcsiszolta és bekente zsírral a kerékagyat is, mielőtt felhelyezte volna az új tárcsákat (ez a képeken látszik is). A dugattyúkat rögzítő 2db csavart is le kellett törölgetni és bezsírozni, mert a sok szennyeződés miatt elég koszosak voltak. Tehát, hamár szét van minden szedve, célszerű a karbantartásokat is elvégezni így, tél előtt.  :yes:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Kisfiatal

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3068
  • E12 1.6
Re: Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #713 Dátum: 2013.10.28 14:38:03 »
Nem. Legalábbis, nem úgy, mint pl. a kuplung cserénél kellett.
Annyi volt, hogy összeszerelésnél mindkét oldalon a dugattyúkat célszerszámmal visszanyomta a nyeregbe, hogy könnyen ráhelyezhető legyen a betétekre, illetve a tárcsára. Itt annyira kell figyelni, hogy a dugattyúkat körülölelő gumimembránt is óvatosan vissza kell nyomogatni, mert a dugattyúk mozgása miatt levegő kerül alá és nem a dugattyúval egyszerre lehet visszanyomni a "házba".
Ahogy kész volt az egyik oldal, úgy a motortérben a féktartály fedelét is lelazítottuk kicsit, hogy a dugókat ne nyomja vissza(?), ha a másik oldalt is állítja.

Ugyanezt a műveletet megcsinálta a másik oldali féknél is (dugattyúk visszanyomása, membrán igazítása), majd a tartályon is újra meghúzta a sapkát. Ezt követően, indítás után legalább 10-15 pumpálással keményedett vissza újra a fékpedál.

--------------------------

Kézifékállítás:
Megkértem a szerelőt, hogy állítson a kéziféken is, mert határozottan csak a 8. kattanásra rögzíti az autót. Én úgy szeretem, ha a 3. kattra már érződik (vízszintes felületen már megáll) és a 4.-re határozottan rögzíti az autót (lejtőn sem gurul el).
Az állító csavar a kézifékkar mellett van kb 4cm-re, éppen a kart mellett lévő konzolelem gumírozott széle takarja, tehát, nem kívülről a hátsó kerekeknél kell állítani!!!  :excl:
A középkonzol 4db 8-as csavarját kiszedtük, a könyöklőben, az alján lévő 2db csavart is kiszedtük és félre húztam az egész takaró elemet annyira, hogy a csavarhúzó odaférjen a függőlegesen álló szárhoz (ez az egyetlen menetszár van ott, nem lehet összetéveszteni). Van rajta egy kontra anya, ezt le kell csavarni és az alsó csavart rátekerni annyira, hogy a kívánt kattanásszámot elérjük. Ha ez megvan, a kontraanyát vissza kell hajtani és visszarögzíteni a többit is.

Nálam az volt a helyzet, hogy az alsó (állító)csavar már tökig be volt hajtva, tehát, elképzelhető, hogy a rögzítő fék pofa elkopott, cserélni kellhet majd. Idő hiányában nem bontottuk szét ezt is, majd egy következő alkalommal fogjuk meglépni.

15 pumpálás ? Nálam 2-3 után már kemény :)

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #714 Dátum: 2013.10.28 15:01:35 »
Lehet, hogy csak 10 volt, én biztosra mentem.  ::)
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

koltypp

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 112
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #715 Dátum: 2013.10.29 23:17:02 »
Köszönöm.  :)

koltypp

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 112
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #716 Dátum: 2013.10.31 22:24:13 »
Izzítógyertyából NGK vagy DENSO? Tapasztalat?

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #717 Dátum: 2013.10.31 22:35:17 »
Izzítógyertyából NGK vagy DENSO? Tapasztalat?
Denso. Corollában és Avéban is (vvt-i) Az enyémekben ugyan nincs, de nyilván DENSO.  :cool2:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

netferry

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2315
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #718 Dátum: 2013.10.31 22:58:48 »
Szerintem ugyanolyan jó minőség mindkettő! NGK is teljesen jó! Japán mindkettő ;)
Carina E 1.6 xli - Made in Japan '96 -

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10244
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #719 Dátum: 2013.10.31 23:12:39 »
NGK gyertyából már láttam francia gyártásút.
A tartalék Denso-k viszont japánok.