Szerző Téma: T22 Avensis és minden mi róla szól  (Megtekintve 767337 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

keeper83

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 671
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #660 Dátum: 2013.10.24 07:58:45 »
A dízeleket itthon csak Sol felszereltséggel forgalmazták, csak abban nem vagyok biztos, hogy a ráncfelvarrás előttiekből létezett-e 110 lovas D-4D vagy csak a régi 90 lovas.  :hmmmm:

Bizony létezett: 1999/8-tól tették a 110 lovas D-4D-t a facelift előtti (2000/7) példányokba is.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23129
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #661 Dátum: 2013.10.24 08:28:25 »
Valóan ráncfelvarrás előtti Sol modell. Lehet "túltárolt" változat, mert mégha külföldről is lett volna behozva (akkor feltételezve, hogy nem csak 1-2 hónapos autó), akkor még a régi 90 lovas dízel lenne benne, nem pedig az említett 110 lovas D-4D-s.

Kombi, és dízel 151e km-el?  [rohog]

És nem éppen bizalomgerjesztő, hogy bár nem említi, de úgy van fényképezve, hogy egy kereskedés előtt áll az autó és mintha a rendszámtábla-reklám is onnan valósi lenne. Neppernek pedig azt sem hiszem el, hogy milyen nap van ma.  :innocent: :szemez:
Már a ráncfelvarrás előtt, 199-ben is volt 110 lovas D4D motor ezekben az AveI-esekben. Tele van vele a mobile. Kis ideig átfedésben forgalmazták őket a sima örvénykamrás 2,0 TD -vel (90LE) és a 110 lovas CR dízellel1999-2000-ig. A ráncfelvarrással kikvették a kíválatból a TD-t, így csak a 110 lovas D4D motor maradt benne dízelként.

A nepper kérdés más, de a magas ára miatt nem tartom lehetetlennek, hogy nincs tekerve az órája.
Az állapota sok mindent elárul, de nyilván személyesen kell megnézni, egyszerű fényképek alapján képtelenség eldönteni. 
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23129
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #662 Dátum: 2013.10.24 08:30:31 »
Vagy pedig az első magyarországi forgalomba helyezést, ami azért nem mindegy.  ;) Tudtommal (de már most mondom, hogy nem vagyok tévedhetetlen) a Toyota nem forgalmazta Magyarországon a 110 lovas Sol felszereltséget. Következésképpen valószínű hogy behozott autó. (a nepper sokszor eljátszik azzal, hogy a magyarországi forgalomba helyezést adja meg elsőnek, oszt' majd a helyszínen megmagyarázza) Így aztán a kilométer... :?:
A kormány nagyfelbontásúját nézegetve inkább a sajátomhoz hasonlítanám a futásteljesítményét, márpedig abban 230.000 van.
Állapotát tekintve valóban jól néz ki, egy valami tűnt fel a képeken, hogy a jobboldali szellőztető cserélve volt, nem "fabetétes".
De a hangját is meg kellene hallgatni  ::)
Így van. Behozott, szinte biztos. És? Ez baj? Szerintem abszolút nem, sőt, sokkal inkább bízom egy németországi 1. tulajdonosban, mint bármelyik hazai kereskedőben, de még az hazai magánembereknek sem mindig szabad hinni...
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Kika1

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1307
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #663 Dátum: 2013.10.24 09:16:06 »

Nekem is volt ilyen Avensisem anno, abban sem volt semmiféle dekoráció az utasoldali szellőzőrostély körül (az ajtóhoz közelin). Ez a rész csak a ráncfelvarrás után kapott díszítést.

Tényleg így jöttek ki,hogy a jobb oldalra nem tettek díszítést a szellőző köré?Fura...

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23129
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #664 Dátum: 2013.10.24 10:00:47 »
Megnéztem mégegyszer a képeket nagyban is. Igazatok lehet, ami a km-t illeti: lehet, hogy egy 100-assal több van benne, mert a kormányon is látszik foltos kopás és a váltógomb is újra van húzva.

A szellőzőrostély nagy észrevétel!!!  :clap: Természetesen ennek is a műfamintás volt alapból, de ez legyen a legnagyobb baja az autónak...

Ha, viszont 250.000 km van benne, akkor még inkább szépnek mondható a belseje még inkább drágállom, és még inkább alaposan át kell nézni vétel előtt.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10658
T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #665 Dátum: 2013.10.24 16:49:00 »
Már a ráncfelvarrás előtt, 199-ben is volt 110 lovas D4D motor ezekben az AveI-esekben. Tele van vele a mobile.

Én csak az itthoni állapotokról tudtam nyilatkozni, ahogy nálunk a ráncfelvarrás előtt az 1.8-as benzineseket (szintén 110 lovas, mint az 1.6-os volt) se forgalmazták.
És még lehetne sorolni, ahogy hozzánk pl a T25-ösből se jutott el az 1.8-as benzines Aut váltóval, tőlünk nyugatra meg több ezret eladtak belőlük (és szintén tele van velük a mobile).  :szemez:
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

koltypp

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 112
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #666 Dátum: 2013.10.24 18:28:51 »
Így van. Behozott, szinte biztos. És? Ez baj? Szerintem abszolút nem, sőt, sokkal inkább bízom egy németországi 1. tulajdonosban, mint bármelyik hazai kereskedőben, de még az hazai magánembereknek sem mindig szabad hinni...

Egyáltalán nem, az enyém is ilyen  :D Csak nem itthon vettem kereskedőtől, hanem eleve kinnt. Való igaz, hogy a nyugatiak kevésbbé leharcoltak, meg jobban karbantartottak, csakhogy éppen ez ad okot és lehetőséget a neppernek a tekergetésre. És innentől kezdve borul a szervízciklusok hitelessége, megbízhatósága, ami pl. egy vezérléscserénél azért nem mindegy...
(Én pl. amikor a Loganomat eladtam semmibe nem tudott belekötni a nepper (az autó kifogástalan állapotban volt) csak abba hogy a 250.000 km a 7 éves autóba sok. Így eladhatatlan. Javaslata: tekerjük vissza 115.000-re mert az autó állapota lehetővé teszi. Így kifizeti azt, amit kérek érte és még ő is keres rajta. Mondom neki, hogy nincs tekergetés, így aztán nem is lett üzlet. Végül az autót elvitték Zalába, mostanság hívott fel a tulaj az autórádió kódja miatt, meg hogy megköszönje a kiváló autót.)
Én úgy látom, hogy ez a típusú kérdés eléggé összetett, ezt az "elméleti" tudást mindenkor egy gyakorlati terepszemle kell kísérje. Nem árt ha valakinek már van korábbi tapasztalata a típussal. :)
Bocs ha hosszú voltam  :innocent:

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12150
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #667 Dátum: 2013.10.25 06:44:24 »
Te Bepi, megnéztem a coriklubban a fékcserés képeket neked a kipu dobnál igen csúnyán van megfoltozva a szétrohadt dobba becsatlakozó cső bemenet ahol szokás szerint szétesik. azt láttad?   :hmmmm:
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23129
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #668 Dátum: 2013.10.25 08:21:38 »
Persze, meg is néztük közelebbről. Amit látsz elrohadva az egy valamiféle ellenlemez, nem a dob van foltozva. A dob teljesen gyári, de elképzelhető, hogy valamikor ezzel a lemezzel "erősítve" lett a cső és a dob csatlakozása javítva. A lemez eddig bírta, de még nem fúj ki mellette sehol. A szerelő azt mondta, hogy, ha lyukas lenne, gyönyörűen látszana a kifújás helye, vagy a kondenzvíz folyása, de egyelőre nincs ilyen folt. A kipufogó végén, viszont látszik vízfolyás-nyom.

Egyébként, gyanítom, hogy ez lehet majd a következő projekt, bár az a korrodált lemezke engem nem zavar, ha a csatlakozás amúgy jó. Max csúnyácska.  :)
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12150
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #669 Dátum: 2013.10.25 08:56:20 »
igen. egyszerű a dolog, egy plussz lemezzel heftölték meg a lánggal azzal erősitették meg. én is csináltam ilyet a corollán anno  ;)
németben is ez megy?  ::)

mindegy. várd meg amig kifúj aztán csere. sajnos csak ideig órig bírja ez a megoldás a nem odavaló fém majd elengedi a varratnál.
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23129
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #670 Dátum: 2013.10.25 09:00:03 »
Azért az nem elvárható, hogy 13 év és 218.000km nyomtalanul teljen el. Ez legyen a legnagyobb baja...  ::)
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10658
T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #671 Dátum: 2013.10.25 13:05:29 »
Egy régi gyöngyszemre akadtam. Hogy micsoda úttalan utakon fordultam meg azzal az Avensissel az évek során.  :D
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

Myko

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1993
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #672 Dátum: 2013.10.25 18:10:11 »
Megnéztem mégegyszer a képeket nagyban is. Igazatok lehet, ami a km-t illeti: lehet, hogy egy 100-assal több van benne, mert a kormányon is látszik foltos kopás és a váltógomb is újra van húzva.

A szellőzőrostély nagy észrevétel!!!  :clap: Természetesen ennek is a műfamintás volt alapból, de ez legyen a legnagyobb baja az autónak...

Ha, viszont 250.000 km van benne, akkor még inkább szépnek mondható a belseje még inkább drágállom, és még inkább alaposan át kell nézni vétel előtt.
Igen,ezek ilyenek. Nekünk ugyan konyhabútor-márvány mintás a beteté,de a jobb oldalon nincsen semmi. :)
Toyota Corolla '02 1.4VVT-i Linea Terra Plus

koltypp

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 112
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #673 Dátum: 2013.10.25 21:50:23 »
Cserélt-e valaki 2001-es D4D T22-es Avensisben (110 lovas) váltóolajat?
Az érdekelne, hogy hol találom a leengedőcsavart, illetve a feltöltőnyílást/csavart.
Ehhez a típushoz nincs Haynes féle szerelési kézikönyv, ezért kérdem van-e valakinek tapasztalata?
Meg a fékbetét csere menete is érdekelne :)
Tudom hogy el lehet vinni szervízbe, de azt gondolom, hogy amit otthon gányolás nélkül meg tudok csinálni, annak a munkadíját más formában költeném az autóra.
Egyáltalán adott-e ki a Toyota ehhez a típushoz valamiféle szerelési kézikönyvet??
 :helpsmilie:

Semmi ötlet??? :no:

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3033
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #674 Dátum: 2013.10.25 21:59:03 »
Üdv!
33101A a feltöltőcsavar (nálunk 24-es), 33104 a leengedő. Sem emelő, sem akna nem kell, csak egy méretes tölcsér és egy slag fog kelleni a feltöltéshez, a kényelmes leeresztéshez pedig a bal kerékdobot kell levenni.
Jó munkát!