Szerző Téma: T22 Avensis és minden mi róla szól  (Megtekintve 767107 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

afekete

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4547
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #405 Dátum: 2013.05.10 13:36:02 »
Az E11 Corolla antennája tökéletes jó hozzá - bár nem pontosan ugyanaz a méret, de én négy éve ond nélkül használom.
Attila 31
  - Avensis
- Prius

keeper83

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 671
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #406 Dátum: 2013.05.10 15:28:48 »
Az E11 Corolla antennája tökéletes jó hozzá - bár nem pontosan ugyanaz a méret, de én négy éve ond nélkül használom.

Lehet, hogy ez lesz a megoldás végül.
De mivel ez egy antenna és így a hossz az egyik vételi jóságot meghatározó paraméter, ezért törekszem a típushoz megfelelő gyárit vadászni.

afekete

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4547
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #407 Dátum: 2013.05.10 15:36:19 »
Lehet, hogy ez lesz a megoldás végül.
De mivel ez egy antenna és így a hossz az egyik vételi jóságot meghatározó paraméter, ezért törekszem a típushoz megfelelő gyárit vadászni.
Tapasztalatom szerint semmivel sem rosszabb a vétel, mint a gyári antennával.
Attila 31
  - Avensis
- Prius

ujjobbagya

  • Vendég
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #408 Dátum: 2013.05.15 10:57:38 »
Köszi a válaszokat.
A fékcsere dolgot a fékrendszer levegősségre írtam :)

Ezek szerint érdemes összehoznom egy randit gumissal, meg futóművessel a nyikorgás miatt.
A szervízt is b*szogatom majd kicsit, csinálják meg gariba ha levegősen hagyták a féket.

Elvittem a kocsit a szervizbe, a csávó az elölről jövő szoruló hangot meg a visító hangot is a féknek tulajdonította elsőre.
Gyanúsak ezek, legutóbb pont ők nyúltak a fékhez, igaz hátul cserélték.

molnarir

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 68
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #409 Dátum: 2013.05.16 14:30:15 »
Sziasztok Fórumtársak!

Múlt héten lettem boldog tulajdonosa egy Avensis I-nek, 4-ajtós sedan, t22 ugye, 1999-es, 2.0 s változat. Már előtte elég sokat olvasgattam róla, tudtam, hogy nekem egy ilyen kell! ;)
Sokat olvasgattam a Neten található PDF-es leírást is, (http://avensis.org.ru/Manual/Toyota%20Avensis%20T22%20Repair%20Manual/New%20Car%20Features/), de míg nem volt nálam a kocsi, babonából nem töltöttem le. Mikor megvettem, másnap már nem volt elérhető a Neten. Pfff. Így jártam.
Ha van köztetek valaki, akinek megvan, az megtenné, hogy közzé teszi valahol? Dropboxra feltölti, vagy bárhová. Köszönöm!

Bocs, kicsit nehezen találok meg itt még mindent, s nem akarok most ezzel leszólni senkit, aki szerkeszti az oldalt, nekem még kicsit szokatlanok a dolgok, de remélem hamar belejövök, s megtalálom, amiket keresek. Egyelőre olvasgatok bőszen!

Lenne még 1-2 kérdés:

1: holnap lesz az Auchanban - képek alapján valamennyire minőséginek tűnő, vastag gumis - ablaktörlő lapát. Mekkorák kellenek az Ave 1-re? Elszaladok majd a garázsba, lemérem majd! Csak rákérdezek azért, hátha valaki egyből tudja...
2: olajat, szűrőt, légszűrőt le szeretném cserélni. 3S-FE ugye a motorkód, 94 KW-os ez. Milyen olajat javasoltok? Én eddig minden kocsimba 5W-40-es full szintetikus Castrol Magnatec-et raktam és cserétől cseréig el is ment olajfogyi nélkül. Szóval nekem bevált. Ehhez a motorhoz is jó? Lég- és olajszűrőből valami márkajavaslat? Nem porban és városban használom elsősorban, hanem hosszabb távokon.

Fogyasztási naplókat olvasgatom, meg nézem a spritmonitort, de nektek mi a tapasztalat ezen jószág kapcsán? Amúgy tetszik az aggregát, alul nyomatékosan tol, felül erőteljesen húz, szerintem mindenhol használható!

Szóval ha van bármi info mit, merre olvasgassak, akkor szívesen fogadok bármi ajánlatot.

Köszi ha válaszoltok, üdv mindenkinek! Jim

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23129
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #410 Dátum: 2013.05.16 14:43:32 »
Gratulálok az autóhoz, legyen benne sok balesetmentes km-ed és örömöd!

Kérdéseidre a válasz:
Ha eddig bejött a Castrol Magnatec 5w-40, akkor nem indokolt váltanod, noha jómagam ezt az olajat nem használnám, van ennél jobb is és megbízhatóbb is ilyen áron (pl. Eneos, Mobil, Liqui Moly).
Olajszűrőből vagy Denso, vagy Mann filtert érdemes venni! Légszűrő lehet kisebb márka is (pl. Nipparts), csak jól illeszkedjen.
Abalktörlő lapát, ha jól emlékszem, 53-45cm. Ha kombi lenne, akkor a hátsó 35cm, de írtad, hogy sedan.  :) Én sima autósboltban Bosoko márkájú flex lapátokat vettem, korrekt minőség.
Fogyasztás hosszú távon 7,5-8 liter körül lesz, városban ennél 1 literrel több. Ha hajtod, akkor még több. Ez egy hagyományos (jó értelemben vett) 2,0 benzin motor, de azért csodákat ne várj a ccm miatt...  ;)
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #411 Dátum: 2013.05.16 14:54:25 »
Nézz szét a toyota.aitnet.org oldalon pdf ügyben.  :)
         

molnarir

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 68
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #412 Dátum: 2013.05.16 17:20:16 »
Sziasztok!

Köszi, igyekezni fogok! ;)

Eddig bejött ez az olaj, de ha van olyan, ami jobban ajánlott a Toyihoz, akkor meghallgatom a tanácsokat! Valami nem okés a Castrollal amúgy? Tudnál esetleg pontos típust írni, melyik olajat nézzem az említett márkák közül? Mindenképp nagyon jó minőségűt szeretnék. Megérdemli! ;) Kenjen rendesen melegben, hidegben egyaránt ;)

Légszűrő 1500 Ft körül van a Nipparts, 2000-2500 a Mann. Densot nem találtam. Bosch az milyen? Nem cseng jól már a neve? ;)

Olajszűrőből is van többféle méret. 2 féle kerület, meg maga a henger hossza is különbözik. Lemérem holnap a lapátok hosszát, de a mostani picit kilóg, szóval az biztosan nem jó.

Igen, frankó régi vágású benzines, ilyet akartam! Mondjuk több gépészkedésre számítottam, ha értitek mire gondolok... Imádom az analóg kocsikat, de ez azért nem teljesen analóg. Olyan értelemben mondva, hogy a gázpedál reakciója nem túl közvetlen. Ha lelépek róla, nem ejti azonnal a fordulatszámot. Ez nekem furi. Lehet ezzel kezdeni valamit, vagy meg fogom szokni? Inkább adnék én egy kis gázfröccsöt, de váltok egy rövid 1-et, kuplung be, gázt elveszem, s 2 ezer körül hagyja a fordulatot. Nem ejti vissza egyből. Jó ez így? Vagy mondjuk lenyomom 4-ben 50-nél, épül fel a nyomaték, felengedem a gázt, még picit gyorsul, s csak utána veszi el a gázt.
Meg a kuplung is kicsit érdekes. Hidraulikus ugye, de még csínján kell bánnom vele. Na majd alakul ;)

A manualt már szedem is! ;) Állati jó.

Köszi mindent srácok, elég felkészültek vagytok, le a kalappal!

Jól sejtem, hogy elektromos a gázpedál? Vagy nem? Lehet erre Tempomatot szerválni szakszerű nem kókány módon? Nagyon sokba fáj? Még egy tolatóradaron gondolkodom, mert egyik előző kocsimon volt és bár kisebb volt, akkor is imádtam. Csak nem akarom össze-vissza furkálgatni, meg a kárpitok szigetelését megbontani a kábeleknek. Így van jól összerakva.

Üdv: Jim

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23129
Re: T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #413 Dátum: 2013.05.16 22:02:15 »
Az mit jelent nálad, hogy a kuplung fura?
Az egyik autómban zsír új az Aisin kuplung, a másikban kb az élete 2/3-adánál jár.

Mitől érzed furának?
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23129
Re: T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #414 Dátum: 2013.05.16 22:06:29 »
Olaj:
Lipui Moly top tec 4100
Mobil super 3000
Eneos 5w-40

Amúgy pontosan nem tudom, mi volt a sima 2.0 benzin motor gyári olaj ajánlása. 5w-30, 5w-40? Alapvetően olyat kell belerakni, amit a gyár előírt.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

molnarir

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 68
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #415 Dátum: 2013.05.17 19:01:03 »
Olaj: megvan a gyári gépkönyve, persze az még angol nyelvű és azt hiszem 1998-as kiadású, tehát 15 éves. Abban az van, hogy hőmérséklettől függően 5W-30-as, 10W-30-as, vagy 15W-40-es olajat ajánlatos használni (ott van a 20W-50 is, de az csak nagy melegben igazán jó). Csak ugye az 5W-40 jobb ezeknél! Tudom, vékonyabb, s egy idősödő kocsinál nem biztos, hogy jót tesz egy vékonyabb olaj, de a kenése jobb az 5W-40-nek és gyorsabban el is jut mindenhová. Ugye?

Megnézem amiket ajánlottál, hogy melyiket mennyiért tudom beszerezni.

Kuplung: érzem, ahogy vmilyen "munkahenger" dolgozik, ahogy engedem fel, nemrég volt cserélve kuplungtárcsa, szóval nincs vele gond, csak nekem fura, hogy nem bovdenes. És nagyon fönt ( vagy lent? ) fog. Ezt nem tudom, de ha tövig benyomom, s engedem vissza, ott az első 20%-on van szinte minden. Talán ez a jobbik eset, mert ha az utolsó 20%-on fog, akkor már nem sok van hátra.

Eddig annyit mentem vele összesen, hogy elhoztam haza, meg a városban picit, meg elmentem tankolni. Ennyi. Holnap megyünk Pestre, 4 ember plusz csomagok, majd nézek egy fogyi statisztikát, meg természetesen beszámolok a dolgokról. Vagy legalábbis magamba szívom az élményeket, aztán meglátjuk kijön-e belőlem.

Addig kellemes hosszú hétvégét kívánok nektek!

Üdv: Jim

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #416 Dátum: 2013.05.17 19:13:18 »
Passz, az én több mint 200 ezret futott, régi konstrukciójú Corim 5W30-cal jár, nem eszi az olajat. Tény, hogy nincs is hajtva. Az 5W40 ideális kompromoisszum lehet, ha nem vvt-i a kocsi.  :)
         

fudi2002

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 35
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #417 Dátum: 2013.05.17 22:30:23 »
Valaki préselt már be ilyen gépezetbe, 24 cm-nél szélesebb akkumulátort? Unix webshopja hozzárendelt egy 70ah-s 27,8cm-est is, bár én akárhogy nézegettem, sztem nem fér az oda be.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23129
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #418 Dátum: 2013.05.19 14:15:11 »
Ha minden igaz, jövő héten új fékeket kap az Ave elölre. Még nem egyeztettük le a pontos méreteket, de a legjobb árú minőségi fék - legalábbis, akiktől én be tudom szerezni -, valószínűleg a Brembo lesz.
Néztem a Szakál-Metál-t, de ott a Ferodo tárcsák párban 38.000Ft(!!!) lennének, az ATE is 26-28.000Ft listaáron. Az adott tárcsa gyártója szerint hozzá passzoló betét garnitúra is szűk 20.000Ft, igaz, ebből még lejönne kedvezmény.

A Brembo ezzel szemben:
Tárcsa: 8400Ft/db
Betét garnitúra: 13.200Ft

Így összességében 30.000Ft anyagárban meglenne a minőségi fék, plusz, amit a szerelő még munkadíjnak elkér majd.

Alapvetően a Ferodo-t és az ATE-t preferálom, de ilyen ártöbbletet (is) figyelembe véve, letettem róluk.  ::)
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re: T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #419 Dátum: 2013.05.19 14:27:13 »
brembo se rossz,ne parázz pityke!
az elmúlt hónapban 3garnitúra ferodo premiert szereltem be corollákba,tuti mind.
meg egy szett brembot,de vhogy a ferodo jobban tapad!
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки